abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_15117287
hoi meesen!
ik speel al n tijdje bas maar mn versterker trilt constant als ik over enkele frets speel. niet bij allemaal. je hoort de noot goed maar hij trilt een tijdje door en ook mn plectrum dat ik op de versterker heb liggen zie je gewoon n eindje weg trillen. het betreft een london city versterker van 30 watt

iemand een oplossingkje?

pi_15117723
Het lijkt me dat je basversterker niet "zwaar" genoeg is... Je speelt zeker op hoog volume of niet?
me·lo·maan\ (de ~ (m.), -manen)
1 iem. met een overdreven liefde voor muziek
pi_15117760
valt meej, op een kwart knopje
kan het aan de eqealizer ligge, hoe moet ik die afstellen?
pi_15117820
In ieder geval wat minder bass! Want daarvan gaat 'ie trillen.

Het lijkt me niet dat je een goede versterker hebt, aangezien dat 'ie al gaat trillen op een kwart van het volume!

pi_15118723
waar woon je precies, i-vo?
pi_15119016
in brabant, wiezow?
pi_15119452
hebben ze daar niet van die plaatselijke aardbevingen?
pi_15119473
quote:
Op woensdag 3 december 2003 16:20 schreef Stinkvis het volgende:
hebben ze daar niet van die plaatselijke aardbevingen?

ontopic: Heb je het al opgelost Iv-O?

[Dit bericht is gewijzigd door Gitarist op 03-12-2003 16:21]

pi_15119524
ik WAS ontopic!
pi_15141457
neej nog steeds niet. khebbem vanochtend open geschroeft om te kijken of er misschien iets los/kapot was maar dat is het ook niet. raar....
pi_15141553
Heb ik ook last van als ik mijn Peavey TNT130 te ver open zet.
Op laag volume op een vreemde wijze ook!!!! Als ik hem op half zet is alles top! Probeer dus dat eens, is het op alle vollume niveaus?

Is je Cone nog goed? Bij mij zit er ook een scheurtje in, helpt ook niet echt...

pi_15143166
is gewoon resonantie: bij bepaalde frequenties gaat ie trillen. is niks aan te doen, behalve zachter zetten of versterker verzwaren (maar dan krijg je resonantie bij andere frequenties).

als 't irritant hard gaat kun je 'm isoleren van de grond, door 'm op iets zachts te zetten (schuim ofzo).

føk!
  donderdag 4 december 2003 @ 14:58:58 #13
59590 Spleed
Kolensky drinking milk
pi_15146406
Uhm....het is toch niet zo raar dat een basversterker trilt. Op de muziekschool heb ik een hele grote versterker, daar is toen ook een keer een mobiele telefoon vanaf getrild, hij was kapot . Dus aan het gewicht van je versterker zal het wel niet liggen, het is gewoon logisch dat ie trilt.
lief, saai & lui
pi_15199367
jah hehe dat snap ik ook wel
het punt was dat ie irritant ging trille door de muziek heen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')