FOK!forum / Planes, Trains & Automobiles / Duitse degelijkheid
Tommy_Kuklinskiwoensdag 3 december 2003 @ 14:23

Helaas toch niet zo degelijk als de meeste mensen verkondingen

Artikel uit de metro van 02-12-2003

beschuitwoensdag 3 december 2003 @ 14:25
doe mij ook maar een Honda of Toyota...
jogiewoensdag 3 december 2003 @ 14:26
jah, dat is al jaren bekend...
Toyota en Lexus komen er altijd als beste uit
slashmewoensdag 3 december 2003 @ 14:27
Komt alleen maar door volkswagen
bassetwoensdag 3 december 2003 @ 14:29
quote:
Op woensdag 3 december 2003 14:27 schreef slashme het volgende:
Komt alleen maar door volkswagen
Je bedoeld dus Volkswagen, Seat en Skoda?
Pharellwoensdag 3 december 2003 @ 14:30
quote:
Op woensdag 3 december 2003 14:29 schreef basset het volgende:

[..]

Je bedoeld dus Volkswagen, Seat en Skoda?


je vergeet audi en lamborgini owh en bentley...

en vast nog wel een zooi

Tommy_Kuklinskiwoensdag 3 december 2003 @ 14:31
quote:
Op woensdag 3 december 2003 14:27 schreef slashme het volgende:
Komt alleen maar door volkswagen
vergeet opel niet... dit merk eindigt altijd onderaan in elke test.... (samen met de VW Sharan )
slashmewoensdag 3 december 2003 @ 14:31
quote:
Op woensdag 3 december 2003 14:29 schreef basset het volgende:

[..]

Je bedoeld dus Volkswagen, Seat en Skoda?


Nee, die worden niet meegerekend in het onderzoek, het gaat hier om duitse auto's
slashmewoensdag 3 december 2003 @ 14:31
quote:
Op woensdag 3 december 2003 14:29 schreef basset het volgende:

[..]

Je bedoeld dus Volkswagen, Seat en Skoda?


Nee, die worden niet meegerekend in het onderzoek, het gaat hier om duitse auto's
bassetwoensdag 3 december 2003 @ 14:32
quote:
Op woensdag 3 december 2003 14:31 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:

[..]

vergeet opel niet... dit merk eindigt altijd onderaan in elke test.... (samen met de VW Sharan )


Opel is toch Engels? (vauxhal)
slashmewoensdag 3 december 2003 @ 14:32
quote:
Op woensdag 3 december 2003 14:31 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:

[..]

vergeet opel niet... dit merk eindigt altijd onderaan in elke test.... (samen met de VW Sharan )


Onderaan? als je de lijst omkeert.
registered.copyrightwoensdag 3 december 2003 @ 14:33
je moet niet alles geloven wat in de krant staat....
slashmewoensdag 3 december 2003 @ 14:33
quote:
Op woensdag 3 december 2003 14:32 schreef basset het volgende:

[..]

Opel is toch Engels? (vauxhal)


whahhaha ja, en nissan is ook engels (datsun)

[Dit bericht is gewijzigd door slashme op 03-12-2003 14:33]

bassetwoensdag 3 december 2003 @ 14:33
quote:
Op woensdag 3 december 2003 14:31 schreef slashme het volgende:

[..]

Nee, die worden niet meegerekend in het onderzoek, het gaat hier om duitse auto's


Seat en Skoda zijn anders wel heel erg volkswagen hoor!

En ik hoor net dat Opel idd hartstikke duits is.

bassetwoensdag 3 december 2003 @ 14:35
quote:
Op woensdag 3 december 2003 14:33 schreef slashme het volgende:

[..]

whahhaha ja, en nissan is ook engels (datsun)


Is Nissan Engels joh?

lurf_doctorwoensdag 3 december 2003 @ 14:35
Grappig idd.

Hoorde laatst bij Top Gear dat de VW de onbetrouwbaarste (uit een kijkers-enquete) VW is. De ' VW-klonen ' Skoda en Seat scoorden vele malen beter

[Dit bericht is gewijzigd door lurf_doctor op 03-12-2003 14:36]

westrtpwoensdag 3 december 2003 @ 14:35
quote:
Op woensdag 3 december 2003 14:35 schreef lurf_doctor het volgende:
Grappig idd.

Hoorde laatst bij Top Gear dat de VW de onbetrouwbaarste (uit een kijkers-enquete) VW is. De ' VW-klonen ' skoda, seat scoorden vele malen beter


lekker vaag allemaal :S
SoNoSwoensdag 3 december 2003 @ 14:35
quote:
Op woensdag 3 december 2003 14:33 schreef basset het volgende:

[..]

Seat en Skoda zijn anders wel heel erg volkswagen hoor!

En ik hoor net dat Opel idd hartstikke duits is.


Opel is Amerikaans, is van General Motors.
jlpicardwoensdag 3 december 2003 @ 14:36
Toyota is al jaren de beste, maar de Duitse auto's zijn niet slecht hoor. je moet de cijfers relativeren .....
MutZwoensdag 3 december 2003 @ 14:36
Toyota maakt er zelfs reclame mee dat ze (bijna) nooit kapot zijn....
En iedereen weet toch: Geef een schop tegen een toyota en het rijdt...
rjcewoensdag 3 december 2003 @ 14:38
en over de volkswagen kwestie het is seat, audi, lamborgini en aan de andere kant volkswagen, skoda en benthley
Hayekwoensdag 3 december 2003 @ 14:39
de renualt twingo eindigde ook niet echt hoog of wel
JohnnyKnoxvillewoensdag 3 december 2003 @ 14:40
quote:
Op woensdag 3 december 2003 14:36 schreef jlpicard het volgende:
Toyota is al jaren de beste, maar de Duitse auto's zijn niet slecht hoor. je moet de cijfers relativeren .....
Dat doen ze dus ook in dat krantenbericht. Auto's van Duitse makelij moeten relatief vaker naar de garage dan andere auto's.
Representwoensdag 3 december 2003 @ 14:42
quote:
Op woensdag 3 december 2003 14:35 schreef SoNoS het volgende:

[..]

Opel is Amerikaans, is van General Motors.


Amerikaans!? Dan is't helemaal troep!
Goodluckwoensdag 3 december 2003 @ 14:42
quote:
Op woensdag 3 december 2003 14:27 schreef slashme het volgende:
Komt alleen maar door volkswagen
Specifiek de Caddy ?
slashmewoensdag 3 december 2003 @ 14:44
quote:
Op woensdag 3 december 2003 14:42 schreef Goodluck het volgende:

[..]

Specifiek de Caddy ?


enkelt die voorzien zijn van lichtmetalen velgen
Goodluckwoensdag 3 december 2003 @ 14:46
quote:
Op woensdag 3 december 2003 14:44 schreef slashme het volgende:

[..]

enkelt die voorzien zijn van lichtmetalen velgen


Het schijnt dat sommige modellen ook nogal wat problemen met biertaps op het dashboard hebben.

(lang geleden trouwens )

slashmewoensdag 3 december 2003 @ 14:47
quote:
Op woensdag 3 december 2003 14:46 schreef Goodluck het volgende:

[..]

Het schijnt dat sommige modellen ook nogal wat problemen met biertaps op het dashboard hebben.


En de omgekeerde bladveer modificatie was tevens geen succes.
Herr.Flickwoensdag 3 december 2003 @ 14:47
quote:
Op woensdag 3 december 2003 14:35 schreef SoNoS het volgende:

[..]

Opel is Amerikaans, is van General Motors.


DAF is ook amerikaans, en KLM is frans,hoogovens is engels,en een broodje shoarma is oer nederlands,net als babi pangang.....

ow ja en FOK!ker is nie meer......

Goodluckwoensdag 3 december 2003 @ 14:52
quote:
Op woensdag 3 december 2003 14:47 schreef slashme het volgende:

[..]

En de omgekeerde bladveer modificatie was tevens geen succes.


"LOL"

Ach jij gunt die jongen gewoon zijn eerste auto'tje niet. Je bent gewoon jaloers dat jij niet zo'n mooi getunede sportdiesel hebt

SoNoSwoensdag 3 december 2003 @ 14:59
quote:
Op woensdag 3 december 2003 14:42 schreef Represent het volgende:

[..]

Amerikaans!? Dan is't helemaal troep!


Nouja uit het artikel blijkt dus dat Duitse auto's troep zijn. Zoals bijvoorbeeld een volkwagen Sjonnie (golf)
slashmewoensdag 3 december 2003 @ 15:01
quote:
Op woensdag 3 december 2003 14:52 schreef Goodluck het volgende:

[..]

"LOL"

Ach jij gunt die jongen gewoon zijn eerste auto'tje niet. Je bent gewoon jaloers dat jij niet zo'n mooi getunede sportdiesel hebt


Waar ken ik je ook weer van... Was jij eerst geen andere user?
slashmewoensdag 3 december 2003 @ 15:02
quote:
Op woensdag 3 december 2003 14:59 schreef SoNoS het volgende:

[..]

Nouja uit het artikel blijkt dus dat Duitse auto's troep zijn. Zoals bijvoorbeeld een volkwagen Sjonnie (golf)


Maar wel degelijke troep, als er maar geen vw op staat.
Goodluckwoensdag 3 december 2003 @ 15:03
quote:
Op woensdag 3 december 2003 15:01 schreef slashme het volgende:

[..]

Waar ken ik je ook weer van... Was jij eerst geen andere user?


yupwoensdag 3 december 2003 @ 15:05
Anno 2003 maakt er bijna niemand slechte auto's, ken gewoon nie. Geloof mij maar, zelfs de "o zo slechte" Opel maakt goeie auto's tegenwoordig, het probleem met Japanse auto's is niet de betrouwbaarheid ervan, maar de plastic interieur, of dat de auto's er gewoon niet uitzien, ze hebben geen eigen gezicht, zoals BMW of Audi dat wel heeft. Niemand zei dat Japanse auto's slecht waren, maar dat duitse auto's slecht zijn is de grootste B-S ooit.
quote:
Op woensdag 3 december 2003 15:02 schreef slashme het volgende:

[..]

Maar wel degelijke troep, als er maar geen vw op staat.


Waarom worden jou berichten steeds door Jacco ge-edit
Goodluckwoensdag 3 december 2003 @ 15:08
quote:
Op woensdag 3 december 2003 15:05 schreef yup het volgende:


Waarom worden jou berichten steeds door Jacco ge-edit


Dat heet nou een ondertitel
Tommy_Kuklinskiwoensdag 3 december 2003 @ 15:12
quote:
Op woensdag 3 december 2003 15:05 schreef yup het volgende:
Anno 2003 maakt er bijna niemand slechte auto's, ken gewoon nie. Geloof mij maar, zelfs de "o zo slechte" Opel maakt goeie auto's tegenwoordig, het probleem met Japanse auto's is niet de betrouwbaarheid ervan, maar de plastic interieur, of dat de auto's er gewoon niet uitzien, ze hebben geen eigen gezicht, zoals BMW of Audi dat wel heeft. Niemand zei dat Japanse auto's slecht waren, maar dat duitse auto's slecht zijn is de grootste B-S ooit.
ik geloof liever de krant...
en opel maakt geen goede auto's cker niet als ze al na 3 jaar roesten... bende is het
slashmewoensdag 3 december 2003 @ 15:14
quote:
Op woensdag 3 december 2003 15:05 schreef yup het volgende:
Geloof mij maar, zelfs de "o zo slechte" Opel maakt goeie auto's tegenwoordig,
Nee opel is daar in 1980 mee gestopt.
Vw daarentegen heeft op de golf 1 na nog nooit iets betrouwbaars op de markt gebracht.
quote:
[..]

Waarom worden jou berichten steeds door Jacco ge-edit


Dat moet je hem vragen
Hyperdudewoensdag 3 december 2003 @ 15:14
Hoeveel TDItjes komen je voorbij gesjeesd en hoeveel Corrolla's?
En hoe oud is de gemiddelde berijder en wat is de lease-privé verhouding?
Geloof best dat Japanners betrouwbaar zijn en dat VW misschien niet zo goed is als hun marketing wil doen geloven maar heb toch een vermoeden dat mijn opa wat minder zijn otoo verslijt dan ik
Rij zelf trouwens geen van beide.
Achterwielaandrijving roelt grote tijd dus dan moet je wel aan de Duitser tegenwoordig.
yupwoensdag 3 december 2003 @ 15:15
quote:
Op woensdag 3 december 2003 15:08 schreef Goodluck het volgende:

[..]

Dat heet nou een ondertitel


Wat ben ik dom

Echt niet gezien dat het een ondertitel was

slashmewoensdag 3 december 2003 @ 15:15
quote:
Op woensdag 3 december 2003 15:12 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:

[..]

ik geloof liever de krant...
en opel maakt geen goede auto's cker niet als ze al na 3 jaar roesten... bende is het


Tuurlijk gewoon de krant geloven. Morgen komt de rectivicatie
slashmewoensdag 3 december 2003 @ 15:16
quote:
Op woensdag 3 december 2003 15:15 schreef yup het volgende:

[..]

Wat ben ik dom


Dat wou ik nog net niet zeggen.
yupwoensdag 3 december 2003 @ 15:16
Ik ben nog dommer dan ik dacht Per ongeluk ge-quote in plaats van edit

[Dit bericht is gewijzigd door yup op 03-12-2003 15:17]

SoNoSwoensdag 3 december 2003 @ 15:17
quote:
Op woensdag 3 december 2003 15:12 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:

[..]

ik geloof liever de krant...
en opel maakt geen goede auto's cker niet als ze al na 3 jaar roesten... bende is het


Ik ook, merken als volkswagen en opel, zijn zeker geen goede auto's meer. Er wordt nog steeds gebruik gemaakt van een naam die ze 20 jaar geleden gekregen hebben, maar ondertussen allang achterhaalt is.

Voor de rest zijn het ook onwijze saaie merken. Zie je enig verschil tussen een polo, golf en een bora ?? alleen de prijs, maar qua design zijn het net kloonen

Goodluckwoensdag 3 december 2003 @ 15:17
quote:
Op woensdag 3 december 2003 15:16 schreef slashme het volgende:


Dat wou ik nog net niet zeggen.


[off topic]
is broes er trouwens nog ?
[/off topic]
yupwoensdag 3 december 2003 @ 15:19
quote:
Op woensdag 3 december 2003 15:17 schreef SoNoS het volgende:

[..]

Ik ook, merken als volkswagen en opel, zijn zeker geen goede auto's meer. Er wordt nog steeds gebruik gemaakt van een naam die ze 20 jaar geleden gekregen hebben, maar ondertussen allang achterhaalt is.

Voor de rest zijn het ook onwijze saaie merken. Zie je enig verschil tussen een polo, golf en een bora ?? alleen de prijs, maar qua design zijn het net kloonen


Japanse auto's zijn dat eigenlijk ook, wat dacht je van de nieuwe Toyota Avensis , een kopie van alles Duits bij elkaar

(Waarom heb je bij Fok! eigenlijk geen bewegende brakende smiley Ik wil een bewegende brakende smiley net als bij Tweakers )

slashmewoensdag 3 december 2003 @ 15:23
quote:
Op woensdag 3 december 2003 15:17 schreef Goodluck het volgende:

[..]

[off topic]
is broes er trouwens nog ?
[/off topic]


sinds mensenheugenis niet meer gezien.
slashmewoensdag 3 december 2003 @ 15:24
quote:
Op woensdag 3 december 2003 15:19 schreef yup het volgende:

[..]
(Waarom heb je bij Fok! eigenlijk geen bewegende brakende smiley Ik wil een bewegende brakende smiley net als bij Tweakers )


Daar moet je mee oppassen, je krijgt er zo een ban voor.
Goodluckwoensdag 3 december 2003 @ 15:24
quote:
Op woensdag 3 december 2003 15:23 schreef slashme het volgende:

[..]

sinds mensenheugenis niet meer gezien.


Jammer.
Was altijd wel lachen in die tijd.
slashmewoensdag 3 december 2003 @ 15:26
quote:
Op woensdag 3 december 2003 15:24 schreef Goodluck het volgende:

[..]

Jammer.
Was altijd wel lachen in die tijd.


Ja, heb echt dubbel gelegen om die sjonnie topics en dan die serieuse reacties daarop
Tommy_Kuklinskiwoensdag 3 december 2003 @ 15:27
quote:
Op woensdag 3 december 2003 15:19 schreef yup het volgende:

[..]

Japanse auto's zijn dat eigenlijk ook, wat dacht je van de nieuwe Toyota Avensis , een kopie van alles Duits bij elkaar

(Waarom heb je bij Fok! eigenlijk geen bewegende brakende smiley Ik wil een bewegende brakende smiley net als bij Tweakers )


dan mag jij mij vertellen op welke auto de Avensis lijkt...

Altijd zijn japanse auto's afgekraakt om hun uiterlijk, nu worden er speciaal voor de europese markt toyota's hier in europa ontworpen en dan is het weer niet goed... alles is gejat bla bla bla... ze kunnen het ook noooit goed doen.

Goodluckwoensdag 3 december 2003 @ 15:28
quote:
Op woensdag 3 december 2003 15:26 schreef slashme het volgende:

[..]

Ja, heb echt dubbel gelegen om die sjonnie topics en dan die serieuse reacties daarop


We werden geloof ik "Sjonnie bashers" genoemd die geen respect hadden voor al het harde werk wat er in zo'n stratemaker Ferrari gaat zitten.
slashmewoensdag 3 december 2003 @ 15:31
quote:
Op woensdag 3 december 2003 15:28 schreef Goodluck het volgende:

[..]

We werden geloof ik "Sjonnie bashers" genoemd die geen respect hadden voor al het harde werk wat er in zo'n stratemaker Ferrari gaat zitten.


harde werk...
even de halfords leeg kopen en dan naar de gamma voor bevestingsmateriaal. En dan tot de conclusie komen dat het eigenlijk nergens naar staat maar dan is ie in ieder geval anders dan die andere 10 in de straat.
Dat waren tijden ja...
yupwoensdag 3 december 2003 @ 15:36
quote:
Op woensdag 3 december 2003 15:27 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:

[..]

dan mag jij mij vertellen op welke auto de Avensis lijkt...

Altijd zijn japanse auto's afgekraakt om hun uiterlijk, nu worden er speciaal voor de europese markt toyota's hier in europa ontworpen en dan is het weer niet goed... alles is gejat bla bla bla... ze kunnen het ook noooit goed doen.


Vleugje Mercedes (de lijn een beetje), vleugje Opel Vectra (de nieuwe, kijk es maar goed naar de Avensis en de Vectra en REKEN maar dat de Vectra eerder was).

Ze kunnen het nooit goed doen? Wie zij dat? Mazda RX-7, RX-8, Honda S2000 Allemaal vette bakken hoor

Goodluckwoensdag 3 december 2003 @ 15:37
quote:
Op woensdag 3 december 2003 15:31 schreef slashme het volgende:

[..]

harde werk...
even de halfords leeg kopen en dan naar de gamma voor bevestingsmateriaal. En dan tot de conclusie komen dat het eigenlijk nergens naar staat maar dan is ie in ieder geval anders dan die andere 10 in de straat.
Dat waren tijden ja...


We hebben er toch mooi een stuk of 3 topics mee volgekregen!
SoNoSwoensdag 3 december 2003 @ 15:43
quote:
Op woensdag 3 december 2003 15:36 schreef yup het volgende:

[..]

Vleugje Mercedes (de lijn een beetje), vleugje Opel Vectra (de nieuwe, kijk es maar goed naar de Avensis en de Vectra en REKEN maar dat de Vectra eerder was).

Ze kunnen het nooit goed doen? Wie zij dat? Mazda RX-7, RX-8, Honda S2000 Allemaal vette bakken hoor


Tja.. maar zo ken ik er natuurlijk ook wel een paar. De Vectra is weer gebasseerd op andere merken, zo kan je natuurlijk door blijven gaan.

Je kan lijkt mij niet ontkennen, dat merken als Volkwagen, BMW en Mercedes toch al jaren dood zijn qua design. Elk model ziet er praktisch hetzelfde uit als het voorgaande model. Hier en daar wat details aangepast, maar meer niet.

slashmewoensdag 3 december 2003 @ 15:47
quote:
Op woensdag 3 december 2003 15:43 schreef SoNoS het volgende:

[..]

Tja.. maar zo ken ik er natuurlijk ook wel een paar. De Vectra is weer gebasseerd op andere merken, zo kan je natuurlijk door blijven gaan.

Je kan lijkt mij niet ontkennen, dat merken als Volkwagen, BMW en Mercedes toch al jaren dood zijn qua design. Elk model ziet er praktisch hetzelfde uit als het voorgaande model. Hier en daar wat details aangepast, maar meer niet.


Als je BMW en Mercedes uit het rijtje weghaalt kan ik hiermee in komen.
shilizous_88woensdag 3 december 2003 @ 15:48
geef mij toch maar een B.M.W.
slashmewoensdag 3 december 2003 @ 15:48
quote:
Op woensdag 3 december 2003 15:48 schreef shilizous_88 het volgende:
geef mij toch maar een B.M.W.
tis nog geen sinterklaas
Hyperdudewoensdag 3 december 2003 @ 15:49
quote:
Op woensdag 3 december 2003 15:43 schreef SoNoS het volgende:

[..]

Je kan lijkt mij niet ontkennen, dat merken als Volkwagen, BMW en Mercedes toch al jaren dood zijn qua design. Elk model ziet er praktisch hetzelfde uit als het voorgaande model.


Hebbie die nieuwe BMW 5- en 7- serie al gezien, die zijn echt wel anders/vernieuwend cq. lelijk.
yupwoensdag 3 december 2003 @ 15:54
quote:
Op woensdag 3 december 2003 15:43 schreef SoNoS het volgende:

[..]

Tja.. maar zo ken ik er natuurlijk ook wel een paar. De Vectra is weer gebasseerd op andere merken, zo kan je natuurlijk door blijven gaan.

Je kan lijkt mij niet ontkennen, dat merken als Volkwagen, BMW en Mercedes toch al jaren dood zijn qua design. Elk model ziet er praktisch hetzelfde uit als het voorgaande model. Hier en daar wat details aangepast, maar meer niet.


BMW en Mercedes qua design dood? BMW is zeer vernieuwend aan het werk, die zijn zeker niet gekopieerd, maar Mercedes oef man ik zou wel zo een E55 AMG willen, of een S65 AMS allemaal mooie bakken en zeker niet gekopieerd
Tommy_Kuklinskiwoensdag 3 december 2003 @ 16:03
quote:
Op woensdag 3 december 2003 15:36 schreef yup het volgende:

[..]

Vleugje Mercedes (de lijn een beetje),


Mercedes heeft trouwens de koplampen destijds gejat van de celica (200 serie) en de teruglopende c stijl van de picnic die je mooi terug ziet in hun A...
maar die lijn waar jij het over hebt zie ik niet.
quote:
Op woensdag 3 december 2003 15:36 schreef yup het volgende:
vleugje Opel Vectra (de nieuwe, kijk es maar goed naar de Avensis en de Vectra en REKEN maar dat de Vectra eerder was).
Ik weet niet of die Vectra er zoveel eerder was. de huidige avensis rijdt namelijk al 2 jaar (2001) rond in japan onder de naam Premio... de Avensis kwam trouwens ook bijna een half jaar eerder op de japanse markt dan hier.
Konijnwoensdag 3 december 2003 @ 16:08
als ik soms in een jap rijdt, heb ik het idee dat alles kan afbreken qua knopjes en schakelaars.

En meestal rijden oude oma's en opa's in die jappen. Vind je het gek dat die niet kapot gaan.

Herr.Flickwoensdag 3 december 2003 @ 16:10
Ooit een kapotte Toyota gezien?


(en ook kapotte andere jappen,duitsers,russen,fransen)

[Dit bericht is gewijzigd door Herr.Flick op 03-12-2003 16:12]

KirmiziBeyazwoensdag 3 december 2003 @ 16:11
Volgens mij had ik het al eens eerder gezegd in een ander topic, maar hierbij dan nogmaals:

AUDI

Robert_Jensenwoensdag 3 december 2003 @ 16:13
Toch moet ik geen Aziatisch koekblik.

Bij een Duitse auto hoor je tenminste een deur dicht KLOENK vallen ipv het Aziatische krak.

Aziatische autos zijn als aziatische lullen: klein, miezerig en niet boeiend.

SoNoSwoensdag 3 december 2003 @ 16:16
quote:
Op woensdag 3 december 2003 15:54 schreef yup het volgende:

[..]

BMW en Mercedes qua design dood? BMW is zeer vernieuwend aan het werk, die zijn zeker niet gekopieerd, maar Mercedes oef man ik zou wel zo een E55 AMG willen, of een S65 AMS allemaal mooie bakken en zeker niet gekopieerd


Nouja, ik heb het over de meer gangbare mercedessen, niet die dingen die af en toe eens in Duitsland ziet rijden of op een autobeursje.
Nee die "normale" mercedessen hier in Nederland zien er praktisch nog hetzelfde uit als die dingen uit de jaren 80. Hetzelfde geldt bijvoorbeeld voor golf ook.
Maar als je nou een opel uit de jaren 80 neemt, die ziet er anders uit dan een opel van nu.
quote:
Hebbie die nieuwe BMW 5- en 7- serie al gezien, die zijn echt wel anders/vernieuwend cq. lelijk.
Nou die 5 serie, is eindelijk weer eens een auto met lef, en die ziet er in mijn ogen nog wel geinig uit ook. Hij is ook nog eens behoorlijk vernieuwend ten opzichte van de vorige modellen.
SoNoSwoensdag 3 december 2003 @ 16:18
quote:
Op woensdag 3 december 2003 16:13 schreef Robert_Jensen het volgende:
Aziatische autos zijn als aziatische lullen: klein, miezerig en niet boeiend.
hahaha, maar ik wil niet weten hoe je aan deze info gekomen bent.
HPoiwoensdag 3 december 2003 @ 16:21
Mensen, mensen, Volkswagen en Citroen maken gewoon de beste auto's!
Tommy_Kuklinskiwoensdag 3 december 2003 @ 16:32
quote:
Op woensdag 3 december 2003 16:08 schreef Konijn het volgende:
als ik soms in een jap rijdt, heb ik het idee dat alles kan afbreken qua knopjes en schakelaars.
misschien ben je in de war met koreaanse auto's, want zelfs bij mijn Carina uit 74 is er nog nooit 1 knop afgebroken...
ook niet als je ze in de zee tieft
quote:
Op woensdag 3 december 2003 16:08 schreef Konijn het volgende:
En meestal rijden oude oma's en opa's in die jappen. Vind je het gek dat die niet kapot gaan.
1 van de meest verkochte auto's over de wereld, en jij denkt dat er alleen oude mensen in rijden....
Robert_Jensenwoensdag 3 december 2003 @ 16:34
quote:
Op woensdag 3 december 2003 16:16 schreef SoNoS het volgende:

[..]

Nouja, ik heb het over de meer gangbare mercedessen, niet die dingen die af en toe eens in Duitsland ziet rijden of op een autobeursje.
Nee die "normale" mercedessen hier in Nederland zien er praktisch nog hetzelfde uit als die dingen uit de jaren 80. Hetzelfde geldt bijvoorbeeld voor golf ook.
Maar als je nou een opel uit de jaren 80 neemt, die ziet er anders uit dan een opel van nu.
[..]

Nou die 5 serie, is eindelijk weer eens een auto met lef, en die ziet er in mijn ogen nog wel geinig uit ook. Hij is ook nog eens behoorlijk vernieuwend ten opzichte van de vorige modellen.


Je bent echt gek man, de nieuwe BMW lijn is echt onwijs mooi, en de Benz ook.

Ik weet niet in welk dorp jij woont maar ik zie die dingen regelmatig langs karren

Tommy_Kuklinskiwoensdag 3 december 2003 @ 16:35
quote:
Op woensdag 3 december 2003 16:13 schreef Robert_Jensen het volgende:
Toch moet ik geen Aziatisch koekblik.

Bij een Duitse auto hoor je tenminste een deur dicht KLOENK vallen ipv het Aziatische krak.


das wel geinig idd dat mensen denken omdat je KLOENK hoort dat een auto degelijker is... bij de nieuwste toyota's hebben ze daarom ook andere rubbers zodat je ook KLOENK hoort, puur en alleen voor dat soort "simpel" denkende mensen....
Robert_Jensenwoensdag 3 december 2003 @ 16:40
quote:
Op woensdag 3 december 2003 16:35 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:

[..]

das wel geinig idd dat mensen denken omdat je KLOENK hoort dat een auto degelijker is... bij de nieuwste toyota's hebben ze daarom ook andere rubbers zodat je ook KLOENK hoort, puur en alleen voor dat soort "simpel" denkende mensen....


Ja doei. Het gaat om het gewicht vd deur en de auto in zijn geheel.
Weeg die maar eens met je Aziatische koekblik.
Tommy_Kuklinskiwoensdag 3 december 2003 @ 16:44
quote:
Op woensdag 3 december 2003 16:40 schreef Robert_Jensen het volgende:

[..]

Ja doei. Het gaat om het gewicht vd deur en de auto in zijn geheel.
Weeg die maar eens met je Aziatische koekblik.


nix doei, zo is het en niet anders.
trouwens gewicht van de deur zegt nix. en zo'n koekblik is wel beter in de crashtest dan b.v. een vw passat of andere duitse rommel...

p.s. jij bent wel het prototype "simpel" nadenken waar ik het net over had

HPoiwoensdag 3 december 2003 @ 16:47
Om mijn mening wat kracht bij te zetten:

Positieve Volkswagen berichten!:

Touran veiligste auto in zijn klasse
22-7-2003

De Volkswagen Touran heeft in de meest recente crashtest van de Europese organisatie Euro-NCAP de buitengewoon goede score van vier sterren behaald. De uitstekende inzittendenbescherming maakt de Touran het veiligste model in het segment van de middenklasse MPVs. Bovendien is deze nieuwe Volkswagen-telg het eerste model ooit dat bekroond is met drie sterren voor een bovengemiddeld veilige voetgangersbescherming. De speciaal ontwikkelde voorbumper van de Touran speelt hierbij een belangrijke rol.
------------------------
New Beetle Cabriolet veiligste cabrio
22-7-2003

De New Beetle Cabriolet heeft in de onlangs gehouden cabrio koprol- en crashtest van de Duitse ADAC uitermate goed gescoord. De Volkswagen New Beetle Cabriolet behaalt in vergelijking met twee andere cabriolets de beste resultaten.
-----------------------
DSG - automatisch schakelende zesversnellingsbak
11-12-2002

Volkswagen presenteert een technische wereldprimeur: de sportieve en verbruiksgunstige, direct schakelende zestraps automatische transmissie DSG. Deze bijzonder dynamische manier van krachtoverbrenging met geïntegreerde dubbele koppeling wordt (vanaf het eerste kwartaal 2003) voor het eerst aangeboden in de Golf R32. In de loop van 2003 wordt de DSG in meer modellen leverbaar - vooral in combinatie met koppelsterke motoren. Volkswagen zet met de nieuwe dubbel-koppelingstransmissie het voor alle klassen geldende aandrijflijn-offensief voort.
--------------------------
Lupo GTI Sportiefste Auto van het Jaar 2002
11-12-2002

Met ruime afstand heeft de Volkswagen Lupo GTI de verkiezing van De Sportiefste Auto van het Jaar 2002 gewonnen. Uit 156 kandidaten kozen de lezers van het Duitse autotijdschrift Sport Auto de benjamin uit Wolfsburg. De Lupo GTI wint in de klasse van de kleine autos. Bij het tellen van de stemmen bleef hij zijn directe achtervolgers, de MINI Cooper en de Peugeot 206 S16, met ruime afstand voor, zodat hij zich dus trots Sport Auto van het Jaar 2002 mag noemen.
----------------------------
Lupo 3L TDI weer op eerste plaats in milieu-overzicht ÖKO-TREND
14-11-2002

Het milieu-instituut ÖKO-TREND stelt al sinds 1997 elk jaar een lijst op met de milieuvriendelijkste autos. Daarbij staat vooral het advies voorop aan fleetowners bij de aankoop van milieuvriendelijke autos. De Volkswagen 3-liter Lupo kon dit jaar met ruime voorsprong de toppositie in het algemeen klassement verdedigen. Ook in de afgelopen twee jaren wist de Lupo deze begeerde positie te veroveren. Hiermee wordt eens te meer bevestigd hoe groot de waardering is voor het feit dat Volkswagen een auto met een brandstofverbruik van slechts 3 liter per 100 kilometer in productie heeft genomen.
---------------------
FSI...De nieuwe benzinetechniek van Volkswagen

30-1-2003
Volkswagen speelt al vele jaren een toonaangevende rol op het gebied van de benzine- en dieselmotoren. Volkswagen was o.a. trendsetter met de introductie van milieuvriendelijke benzine injectie motoren met katalysator en lambdasonde en met de introductie van de TDI direct ingespoten turbodiesel motoren.
Nu is het tijd voor een geheel nieuwe generatie benzinemotoren; de FSI-motor. De voordelen: schoner, krachtiger en zuiniger. Met de FSI-motoren neemt Volkswagen een voorsprong op het gebied van benzinemotoren, speciaal als het gaat om lage verbruikscijfers en beperking van milieubelastende uitlaatgassen gecombineerd met een hoger vermogen en meer trekkracht.
---------------------

Van autoweek tevredenheidtrofee:
Beter dan gemiddeld:
+ Waardevastheid
+ Kwaliteitsindruk van het interieur
+ Kwaliteitsindruk van het exterieur
+ Imago van de auto
+ Bijgeluiden (rammeltjes/kraakjes)

Specifiek over de Golf:
Beter dan gemiddeld:
+ besturing
+ roest
+ verwarming/ventilatie/airco
+ uitlaatsysteem/katalysator
+ aandrijving
---------------------------

KirmiziBeyazwoensdag 3 december 2003 @ 16:53
quote:
Op woensdag 3 december 2003 16:47 schreef HPoi het volgende:

---------------------------


Daarbij worden voor het gemak maar een paar Audi technieken vermeld als zijnde van VW Dat ze tot de zelfde groep behoren, wil nog niet zeggen dat alles VW is.
-Muse-woensdag 3 december 2003 @ 16:55
quote:
Op woensdag 3 december 2003 14:26 schreef jogie het volgende:
jah, dat is al jaren bekend...
Toyota en Lexus komen er altijd als beste uit
Lexus = Toyota
yupwoensdag 3 december 2003 @ 17:01
quote:
Op woensdag 3 december 2003 16:53 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Daarbij worden voor het gemak maar een paar Audi technieken vermeld als zijnde van VW Dat ze tot de zelfde groep behoren, wil nog niet zeggen dat alles VW is.


Quattro (zit als 4Motion in de Passat) en TDi zijn uitvindingen van Audi
HPoiwoensdag 3 december 2003 @ 17:07
quote:
Op woensdag 3 december 2003 16:53 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Daarbij worden voor het gemak maar een paar Audi technieken vermeld als zijnde van VW Dat ze tot de zelfde groep behoren, wil nog niet zeggen dat alles VW is.


Tuurlijk Audi=VW dus tis gewoon door VW ontwikkeld.
SoNoSwoensdag 3 december 2003 @ 17:18
quote:
Op woensdag 3 december 2003 16:34 schreef Robert_Jensen het volgende:

[..]

Je bent echt gek man, de nieuwe BMW lijn is echt onwijs mooi, en de Benz ook.

Ik weet niet in welk dorp jij woont maar ik zie die dingen regelmatig langs karren


Mooi of niet, het is niet echt vernieuwend... alleen de 5 serie heeft wel iets gedurft..
En je kan mij niet wijsmaken dat je een nieuwe 5 serie net zo vaak ziet langrijden als een asta, focus, golf.
KirmiziBeyazwoensdag 3 december 2003 @ 17:21
quote:
Op woensdag 3 december 2003 17:07 schreef HPoi het volgende:

[..]

Tuurlijk Audi=VW dus tis gewoon door VW ontwikkeld.


Zeg dan VAG, dan klinkt het aannemelijker. En zo zijn een Lamborgini en een Bentley natuurlijk ook VolksWagens.

[Dit bericht is gewijzigd door KirmiziBeyaz op 03-12-2003 17:24]

SoNoSwoensdag 3 december 2003 @ 17:23
quote:
Op woensdag 3 december 2003 17:07 schreef HPoi het volgende:

[..]

Tuurlijk Audi=VW dus tis gewoon door VW ontwikkeld.


Tis trouwens de volkwagen groep hoor. En de ontwikkeling wordt gedaan in de fabrieken van de volkwagengroep.
Om aan te geven. Seat is erg druk bezig met de design van de verschillende merken.
En elke motor die zowel in een skoda, seat, volkwagen en audi zit, worden ontwikkeld door oa de skoda engineers. Sterker nog, elke motorblok komt gewoon uit een voormalige skoda fabriek.

Dus uitspraken als VW is audi, of seat is VW kloppen zeker...
Maar elk van die merken zij dus ook skoda's

HPoiwoensdag 3 december 2003 @ 17:23
quote:
Op woensdag 3 december 2003 17:21 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Zeg dan VAG, dan klinkt het aannemelijker.


Wat jij wil. Maar zonder VW was er geen VAG en ook geen Audi, Skoda en Seat meer. Dat waren allemaal kwakkelende bedrijven.
KirmiziBeyazwoensdag 3 december 2003 @ 17:25
quote:
Op woensdag 3 december 2003 17:23 schreef HPoi het volgende:

[..]

Wat jij wil. Maar zonder VW was er geen VAG en ook geen Audi, Skoda en Seat meer. Dat waren allemaal kwakkelende bedrijven.


Kwakkelend? Eerder een kwestie van kosten en baten overwegen.
HPoiwoensdag 3 december 2003 @ 17:26
quote:
Op woensdag 3 december 2003 17:25 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Kwakkelend? Eerder een kwestie van kosten en baten overwegen.


Audi, Skoda en Seat zaten aan de grond ja, dat bedoel ik.
KirmiziBeyazwoensdag 3 december 2003 @ 17:27
quote:
Op woensdag 3 december 2003 17:26 schreef HPoi het volgende:

[..]

Audi, Skoda en Seat zaten aan de grond ja, dat bedoel ik.


Als jij het zegt.
HPoiwoensdag 3 december 2003 @ 17:36
Dat zeg ik ja, NSU-Audi had het nooit uitgehouden. (die VW overnam in 1969) Ja daar kregen ze die geweldige K-70 gratis bij.

Dat ding was nog slechter in prestaties dan de Kever die al veel eerder in de geschiedenis was ontwikkeld.

jogiewoensdag 3 december 2003 @ 17:38
quote:
Op woensdag 3 december 2003 16:55 schreef -Muse- het volgende:

[..]

Lexus = Toyota


Duh! Dat weet ik ook wel, maar net als Volkswagen en Seat worden ze apart vermeld!
yupwoensdag 3 december 2003 @ 18:20
quote:
Op woensdag 3 december 2003 17:23 schreef SoNoS het volgende:

[..]

Tis trouwens de volkwagen groep hoor. En de ontwikkeling wordt gedaan in de fabrieken van de volkwagengroep.
Om aan te geven. Seat is erg druk bezig met de design van de verschillende merken.
En elke motor die zowel in een skoda, seat, volkwagen en audi zit, worden ontwikkeld door oa de skoda engineers. Sterker nog, elke motorblok komt gewoon uit een voormalige skoda fabriek.

Dus uitspraken als VW is audi, of seat is VW kloppen zeker...
Maar elk van die merken zij dus ook skoda's


Wederom bull-shit, waarom zit er dan geen 5.0 V10 TDi in de nieuwe A8? Of waarom zit de 4.2 (Bi-Turbo) liter in GEEN ENKELE VW? Of wat dacht je van dat de grote Audi diesels bijv. de 4.0 TDi, waarom heeft VW die niet? En BTW TDi my ass, is gewoon common-rail, TDi is gewoon om commerciele doeleinden gebruikt dus geen pumpe-duse, oftwel pompverstuiver maar common-rail.

Of nog eentje, de 4.0 W8 met 275 pk zit in geen enkele Audi, Waarom?, nou omdat Audi een 4.0 TDi (eigenlijk geen TDi lees hieronder) met 275 pk heeft, en die heeft nog veel meer koppel dan de W8, en is natuurlijk nog sneller dan de W8.

Audi en VW ontwikkelen weldegelijk hun eigen producten, alleen de meeste materialen worden samen gebruikt om zo nog efficienter te werken.

Spelfauten
Stijlfauten

[Dit bericht is gewijzigd door yup op 03-12-2003 18:25]

jogiewoensdag 3 december 2003 @ 18:33
quote:
Op woensdag 3 december 2003 18:20 schreef yup het volgende:

[..]

Wederom bull-shit, waarom zit er dan geen 5.0 V10 TDi in de nieuwe A8? Of waarom zit de 4.2 (Bi-Turbo) liter in GEEN ENKELE VW? Of wat dacht je van dat de grote Audi diesels bijv. de 4.0 TDi, waarom heeft VW die niet? TDi is gewoon om commerciele doeleinden gebruikt dus geen pumpe-duse, oftwel pompverstuiver maar common-rail.


Of nog eentje, de 4.0 W8 met 275 pk zit in geen enkele Audi, Waarom?, nou omdat Audi een 4.0 TDi (eigenlijk geen TDi lees hieronder) met 275 pk heeft, en die heeft nog veel meer koppel dan de W8, en is natuurlijk nog sneller dan de W8.

Audi en VW ontwikkelen weldegelijk hun eigen producten, alleen de meeste materialen worden samen gebruikt om zo nog efficienter te werken.


Helaas maak ook jij grote fouten... Tdi staat voor Turbo Diesel Injection, heeft niets met common rail of Pompe Duse te maken. PD is WEL iets anders dan common rail en VW, Audi, Skoda en Seat maken er WEL gebruik van.. Audi ontwikkeld gedeeltelijk eigen motoren, net als VW, V5 is bijvoorbeeld VW, 2.4 en 3.0 V6 is Audi (2.8 en 3.2 zijn W motoren en daarmee wel VW!).
O ja, de 4.2 V8 Bi-Turbo past in geen enkele VW, behalve de Touareg en de Phaeton....maar die hebben al een gewone V8 en V10 Tdi. Voor een Phaeton R60 (komt waarschijnlijk wel) denkt men aan een V12 met dubbele turbo...dus dan nog meer PS als een V8.

De V8 Tdi is speciaal voor de Audi A8 ontworpen, voornamelijk omdat er al een V8 Tdi was uit de oude A8, omdat BMW en Mercedes GEEN 10 cylinder Diesel hebben (dan val je alsnog uit de toon) en omdat die V10 gewoon te zwaar is (t.o.v. de V8)...daarom dus.

De W8 is een benzinemotor en geen Diesel!!!

En natuurlijk draait het om efficientie, anders zouden de kosten uit de pan rijzen...en zouden inmiddels 85% van de automerken al falliet zijn.

yupwoensdag 3 december 2003 @ 18:40
quote:
Op woensdag 3 december 2003 18:33 schreef jogie het volgende:

[..]

Helaas maak ook jij grote fouten... Tdi staat voor Turbo Diesel Injection, heeft niets met common rail of Pompe Duse te maken. PD is WEL iets anders dan common rail en VW, Audi, Skoda en Seat maken er WEL gebruik van.. Audi ontwikkeld gedeeltelijk eigen motoren, net als VW, V5 is bijvoorbeeld VW, 2.4 en 3.0 V6 is Audi (2.8 en 3.2 zijn W motoren!).


Ik denk dat je gelijk hebt, zal het niet meer doen En wat ik daarmee bedoel is dat TDi speciaal is t.o.v. andere fabrikanten doordat het Pumpe-Duse heeft, bijv. alle BMW's zijn common-rail
quote:
De V8 Tdi is speciaal voor de Audi A8 ontworpen, voornamelijk omdat er al een V8 Tdi was uit de oude A8, omdat BMW en Mercedes GEEN 10 cylinder Diesel hebben (dan val je alsnog uit de toon) en omdat die V10 gewoon te zwaar is (t.o.v. de V8)...daarom dus.
Dat van die V10 TDi weet ik al, het is wel een beetje vreemd voor me, een V10 TDi Alsof je 5 ton wilt trekken
quote:
De W8 is een benzinemotor en geen Diesel!!!
DUHH, Wat ik wil zeggen is dat de 4.0 W8 van VW het verliest van de 4.0 TDi van Audi
quote:
En natuurlijk draait het om efficientie, anders zouden de kosten uit de pan rijzen...en zouden inmiddels 85% van de automerken al falliet zijn.

[Dit bericht is gewijzigd door yup op 03-12-2003 18:42]

dazzle123woensdag 3 december 2003 @ 18:41
quote:
Op woensdag 3 december 2003 18:20 schreef yup het volgende:

[..]

Wederom bull-shit, waarom zit er dan geen 5.0 V10 TDi in de nieuwe A8? Of waarom zit de 4.2 (Bi-Turbo) liter in GEEN ENKELE VW?


Omdat Audi en VW voor een totaal verschillende doelgroep bedoeld zijn. Audi is voor de wat rijkere medemens en VW is meer voor de gewone man.
yupwoensdag 3 december 2003 @ 18:42
quote:
Op woensdag 3 december 2003 18:41 schreef dazzle123 het volgende:

[..]

Omdat Audi en VW voor een totaal verschillende doelgroep bedoeld zijn. Audi is voor de wat rijkere medemens en VW is meer voor de gewone man.


En toch heeft VW een Phaeton met 6.0 W12, lijkt me niet dat de gewone man zo een ding kan betalen
dazzle123woensdag 3 december 2003 @ 18:45
quote:
Op woensdag 3 december 2003 18:42 schreef yup het volgende:

[..]

En toch heeft VW een Phaeton met 6.0 W12, lijkt me niet dat de gewone man zo een ding kan betalen


Er is altijd overlapping. Mercedes heeft ook de A klasse. Peugeot heeft ook de 607. Toch zit Mercedes in een totaal andere markt dan Peugeot. Het zou natuurlijk ook niet slim zijn als VAG met alle merken in dezelfde vijver zouden gaan vissen
JohnnyKnoxvillewoensdag 3 december 2003 @ 18:46
Maar in principe maakt het dus niet uit wat er in het vooronder zit, het blijft onbetrouwbare rommel.

Vergeleken met auto's van Japanse fabrikanten.

yupwoensdag 3 december 2003 @ 18:47
quote:
Op woensdag 3 december 2003 18:45 schreef dazzle123 het volgende:

[..]

Er is altijd overlapping. Mercedes heeft ook de A klasse. Peugeot heeft ook de 607. Toch zit Mercedes in een totaal andere markt dan Peugeot. Het zou natuurlijk ook niet slim zijn als VAG met alle merken in dezelfde vijver zouden gaan vissen


Een Phaeton is heeel wat anders dan een 607, een Phaeton W12 kost iets van 150k euri? Dat is nog duurder dan een M5, en geloof me maar, niet iedereen kan een M5 kopen.
dazzle123woensdag 3 december 2003 @ 18:51
quote:
Op woensdag 3 december 2003 18:47 schreef yup het volgende:

[..]

Een Phaeton is heeel wat anders dan een 607, een Phaeton W12 kost iets van 150k euri? Dat is nog duurder dan een M5, en geloof me maar, niet iedereen kan een M5 kopen.


Daar heb ik het niet over. Ik bedoel te zeggen dat bepaalde merken met sommige types concurreren met andere merken maar dat dat nog niet wil zeggen dat het merk als geheel ook dezelfde doelgroep bediend als het andere merkt. Peugeot richt zich op een totaal andere doelgroep dan dat Mercedes dat doet. Ondanks dat de 607 met goekope types van Merdedes kan concurreren. En zo zit dat ook met Audi en VW.
BertusStaigerpaipwoensdag 3 december 2003 @ 18:53
Die Duitsers goan veul harder. .
yupwoensdag 3 december 2003 @ 19:00
quote:
Op woensdag 3 december 2003 18:51 schreef dazzle123 het volgende:

[..]

Daar heb ik het niet over. Ik bedoel te zeggen dat bepaalde merken met sommige types concurreren met andere merken maar dat dat nog niet wil zeggen dat het merk als geheel ook dezelfde doelgroep bediend als het andere merkt. Peugeot richt zich op een totaal andere doelgroep dan dat Mercedes dat doet. Ondanks dat de 607 met goekope types van Merdedes kan concurreren. En zo zit dat ook met Audi en VW.


Point taken, en BTW VW Phaeton is niet aan de straatstenen te krijgen, het is maar dat je het weet.
Metro2005woensdag 3 december 2003 @ 20:54
ach, je moet gewoon geluk hebben.
tuurlijk staan de jappen bovenaan kwa degelijkheid. maar een auto koop je niet alleen om betrouwbaarheid. je kiest een auto ook voor design, looks, rijgedrag, comfort, prijs en nog meer van dat soort zaken.

ik heb ook diverse japanse auto's gehad en die waren echt niet allemaal even probleemloos (zie mijn laatste nissan topics )
rij momenteel citroën en tot nog toe zonder ook maar enige problemen, terwijl die weer minder betrouwbaar zijn volgens de testen.

je moet er gewoon een beetje geluk mee hebben denk ik, en iedereen kies de auto die hij/zij mooi vind en het beste bij die persoon past.

StefanPwoensdag 3 december 2003 @ 20:57
quote:
Op woensdag 3 december 2003 15:05 schreef yup het volgende:
het probleem met Japanse auto's is niet de betrouwbaarheid ervan, maar de plastic interieur, of dat de auto's er gewoon niet uitzien, ze hebben geen eigen gezicht, zoals BMW of Audi dat wel heeft. [..]
Hmm... ik moet toegeven dat de cockpit van mijn suup ook belachelijk 'cheap' is eigenlijk. Alles plastic, echt goedkoop spul. Ziet er niet uit. Zou je toch niet verwachten van een auto die 180k gulden kostte... misschien dat het geld op was na het plaatsen van de super motor

Maar dat japanse auto's geen eigen image hebben, vind ik onzin. Alsof de middenklassers van -bijvoorbeeld- Opel en Volkswagen zo mooi zijn... en BMW/Audi is toch echt een andere klasse. Daar kun je een Toyotaatje natuurlijk nooit mee vergelijken omdat ze het driedubbele kosten...

bredebanaanwoensdag 3 december 2003 @ 21:02
toch blijf ik trouw aan vw!
slashmewoensdag 3 december 2003 @ 21:16
quote:
Op woensdag 3 december 2003 21:02 schreef bredebanaan het volgende:
toch blijf ik trouw aan vw!
Je blijft altijd verstoke betweters houden.
RedArrow68woensdag 3 december 2003 @ 21:20
quote:
Op woensdag 3 december 2003 20:57 schreef StefanP het volgende:

[..]
BMW/Audi is toch echt een andere klasse. Daar kun je een Toyotaatje natuurlijk nooit mee vergelijken omdat ze het driedubbele kosten...


BMW 3serie of Toyota Camry... hmmm Toyota
Heb zelf alleen maar goede ervaring met duits. De motor in mijn vorige Geleande (3 liter diesel, uit de W124 serie) heeft in 1991 nog een award als degelijkste dieselmotor ooit geproduceerd gekregen. Even om te laten weten: dat is een 3 liter diesel (zonder turbo), met 113pk. Dat in een auto van 2300kg, snap je wel dat da ding nogal belast wordt. Bij 270.000km was de motor nog in ABSOLUTE nieuwstaat Niets meer dan normaal onderhoud. Kijk eens naar de oude mercedes taxi's. 5 ton op de teller is geen uitzondering. En die dingen rijden nog perfectos
Daarbij ontken is zeker NIET dat jappeners niet degelijk zijn. Ik denk zelfs nog wel degelijker... maar toch gaat mijn voorkeur eerder naar duits omdat ik gewoon níet zo impressed ben van hoogtoerige motoren met veel peekaas en weinig koppel.
But after all, I prefer Swedish
jogiewoensdag 3 december 2003 @ 22:33
quote:
Op woensdag 3 december 2003 18:40 schreef yup het volgende:

[..]

Ik denk dat je gelijk hebt, zal het niet meer doen En wat ik daarmee bedoel is dat TDi speciaal is t.o.v. andere fabrikanten doordat het Pumpe-Duse heeft, bijv. alle BMW's zijn common-rail
[..]

Dat van die V10 TDi weet ik al, het is wel een beetje vreemd voor me, een V10 TDi Alsof je 5 ton wilt trekken
[..]

DUHH, Wat ik wil zeggen is dat de 4.0 W8 van VW het verliest van de 4.0 TDi van Audi
[..]


Nou vooruit dan maar ik zal het door de vingers zien maarre, dat van de PD, Volkswagen heeft ervoor gekozen een eigen koers te varen en tot nu toe gaat het goed, ik denk als Common Rail nog iets verder ontwikkeld word dat VW ook overstapt. Het loopt nou eenmaal rustiger dan PD...maar goed dat terzijde...

Die V10 ging net als de W8 en de V8 Bi-turbo uit de RS6 om te laten zien dat VW geld zo veel had en het gewoon kan bouwen...niet meer en niet minder, het zijn imagobuilders. Leuk voor erbij, maar geld kan er niet echt mee verdient worden.

het klopt dat een W8 het verliest van een (bi-turbo) Tdi, dat ligt voornamelijk aan de bouw, zou het namelijk een "normale" V8 zijn, dan is het motorblok op een andere wijze geconstrueerd en deze motor is (net als een V5 en W12 extreem kort. Maar dit brengt zoveel problemen met zich mee dat het vermogen erdoor afneemt. Want voor die V8 hadden ze gewoon naar Audi kunnen stappen, dan was er zo een 4.2 in de Passat gelepeld, met meer pk, meer koppel en een prettigere loopcultuur. Ik snap het zelf af en toe ook niet helemaal maar goed

VW is wat motoren betreft altijd al gek geweest, neem als voorbeeld de G60, VR6, Type 1 GTI, V6 2.5 Tdi, W8, W12, 2.3 V5 en recentelijk de 3.2 V6....allemaal "rare" motoren (respectievelijk in hun tijd dan).

Greetz

yupwoensdag 3 december 2003 @ 23:28
quote:
Op woensdag 3 december 2003 22:33 schreef jogie het volgende:

[..]

Nou vooruit dan maar ik zal het door de vingers zien maarre, dat van de PD, Volkswagen heeft ervoor gekozen een eigen koers te varen en tot nu toe gaat het goed, ik denk als Common Rail nog iets verder ontwikkeld word dat VW ook overstapt. Het loopt nou eenmaal rustiger dan PD...maar goed dat terzijde...

Die V10 ging net als de W8 en de V8 Bi-turbo uit de RS6 om te laten zien dat VW geld zo veel had en het gewoon kan bouwen...niet meer en niet minder, het zijn imagobuilders. Leuk voor erbij, maar geld kan er niet echt mee verdient worden.

het klopt dat een W8 het verliest van een (bi-turbo) Tdi, dat ligt voornamelijk aan de bouw, zou het namelijk een "normale" V8 zijn, dan is het motorblok op een andere wijze geconstrueerd en deze motor is (net als een V5 en W12 extreem kort. Maar dit brengt zoveel problemen met zich mee dat het vermogen erdoor afneemt. Want voor die V8 hadden ze gewoon naar Audi kunnen stappen, dan was er zo een 4.2 in de Passat gelepeld, met meer pk, meer koppel en een prettigere loopcultuur. Ik snap het zelf af en toe ook niet helemaal maar goed

VW is wat motoren betreft altijd al gek geweest, neem als voorbeeld de G60, VR6, Type 1 GTI, V6 2.5 Tdi, W8, W12, 2.3 V5 en recentelijk de 3.2 V6....allemaal "rare" motoren (respectievelijk in hun tijd dan).

Greetz


Eigenlijk denk ik dat VW het nooit zover had geschopt zonder TDi, de TDi van VW is hun best-seller en imago-builder.

En ik vond de benzine motoren van VW altijd al onder de maat, wat dacht je van een 2.0 12 klepper... In een Golf 4 notabene! 115 pk uit een 2.0 in 2003 (ja de Golf met 2.0 12v is tot 2003 gemaakt). De eerste beste TDi laat je achter

Ik had ergens gehoord, dat een ontwerper van de VR6 motor zei dat de idee erachter slim was, maar in de praktijk de VR6 eigenlijk een mislukking was qua techniek.

Een 2.8 met 12 kleppen en een ongelooflijk kleine blokhoek en maar 174 pk, en een verbruik waar je U tegen zegt

Door die kleine blokhoek had de VR6 vaak warmte-problemen, en deze motoren worden vaak gereviseerd rond 150-200k, en ze zijn zeker niet de betrouwbaarste V6'en die er zijn, terwijl V6'en juist vaak om hun betrouwbaarheid bekent staan. VR6 idee van VW in een smiley:

Om het met meer nadruk te laten geven, een Opel V6 uit die tijd had 170 pk, uit een 2.5 V6. En de BMW 325i had zelfs 192 pk uit een 2.5i 24v, en die is betrouwbaarder!

Herr.Flickwoensdag 3 december 2003 @ 23:40
quote:
Op woensdag 3 december 2003 18:33 schreef jogie het volgende:

[..]
Helaas maak ook jij grote fouten... Tdi staat voor Turbo Diesel Injection,


En helaas jij ook, Turbo Diesel INTERCOOLER....

injection.....

Je blijft lachen hier!

slashmedonderdag 4 december 2003 @ 00:50
quote:
Op woensdag 3 december 2003 23:28 schreef yup het volgende:

[..]
Om het met meer nadruk te laten geven, een Opel V6 uit die tijd had 170 pk, uit een 2.5 V6. En de BMW 325i had zelfs 192 pk uit een 2.5i 24v, en die is betrouwbaarder!


Opel V6? welke??
Visiedonderdag 4 december 2003 @ 10:38
dat toyota super betrouwbaar was wist ik... maar ik d8 dat subaru ook super betrouwbaar was.. won steeds die klantetevredenheids onderzoek in de UK... maarja ze hebben ook maar 15 merken genomen..
DIJKdonderdag 4 december 2003 @ 10:51
quote:
Op woensdag 3 december 2003 20:57 schreef StefanP het volgende:

[..]

Hmm... ik moet toegeven dat de cockpit van mijn suup ook belachelijk 'cheap' is eigenlijk. Alles plastic, echt goedkoop spul. Ziet er niet uit. Zou je toch niet verwachten van een auto die 180k gulden kostte... misschien dat het geld op was na het plaatsen van de super motor

Maar dat japanse auto's geen eigen image hebben, vind ik onzin. Alsof de middenklassers van -bijvoorbeeld- Opel en Volkswagen zo mooi zijn... en BMW/Audi is toch echt een andere klasse. Daar kun je een Toyotaatje natuurlijk nooit mee vergelijken omdat ze het driedubbele kosten...


Dat doen ze sinds kort iets beter. Tot voor kort dachten ze gewoon van hup plastic erin das goedkoop, degelijk, t verkleurt niet en het is degelijk niet te vergeten . Wat wil je nog meer. Maar t was wel altijd van dat rammelplastic. Tegenwoordig hebben ze dat wat beter door. Vergelijk bijvoorbeeld t dash van de oude landcruiser maar eens met de nieuwe. Of het dash van de oude avensis met de nieuwe. Echt een groot verschil.
Ultimoradonderdag 4 december 2003 @ 11:19
geen wonder dat de japanners zo betrouwbaar zijn. ze kijken altijd eerst naar de europeanen en daarna gaan ze het verbeteren (technisch) en dan pas bouwen. daarom zijn ze altijd laat met nieuwe techniek, maar wel in een keer goed. verder is het design bij de europese modellen ook een groot plagiaat in veel gevallen.

overigens heb ik liever een europese auto als zo´n jap.

_o_donderdag 4 december 2003 @ 11:21
toen ik ooit met mijn peugeotje 206 weggesleept kon worden (steentje door de radiator), vertelde de betreffende man van het sleepwagenbedrijf mij dat de auto die hij het meest wegsleepte een volkswagen polo was (2 jaar geleden inmiddels). dit artikel verbaast me dus niks
slashmedonderdag 4 december 2003 @ 11:30
quote:
Op donderdag 4 december 2003 11:21 schreef _o_ het volgende:
toen ik ooit met mijn peugeotje 206 weggesleept kon worden (steentje door de radiator), vertelde de betreffende man van het sleepwagenbedrijf mij dat de auto die hij het meest wegsleepte een volkswagen polo was (2 jaar geleden inmiddels). dit artikel verbaast me dus niks
Logisch:
1. tis een volkswagen
2. er rijden vaak domme dozen in die nog nooit van een oliepeilstok hebben gehoort.
3. Het zijn vaak leasers bereden door overgewaardeerde MBO-ers die het geen zak geven om de auto.
4. tis een volkswagen
singhadonderdag 4 december 2003 @ 12:32
quote:
Op woensdag 3 december 2003 23:40 schreef Herr.Flick het volgende:

[..]

En helaas jij ook, Turbo Diesel INTERCOOLER....

injection.....

Je blijft lachen hier!


Het is toch echt injection hoor
quote:
De TDI-motoren heffen de oude tegenstelling tussen zuinigheid en vermogen op. Dankzij de efficiënte directe inspuiting volgens het pompverstuiverprincipe kan de brandstof onder zeer hoge druk in de verbrandingskamer worden gespoten. bron :volkswagen
jogiedonderdag 4 december 2003 @ 13:18
quote:
Op woensdag 3 december 2003 23:40 schreef Herr.Flick het volgende:

[..]

En helaas jij ook, Turbo Diesel INTERCOOLER....

injection.....

Je blijft lachen hier!


Wat jij wilt, maar I staat echt voor Injection van het Bosch Injection systeem....jammer voor je!
Je blijft inderdaad wel lagguh hiero...
SAFdonderdag 4 december 2003 @ 13:27
In essen heb ik in de vectra opc studie gezeten (1.9 TDI met 220 pk, twinturbo)), ik heb daar gepraat met de chief en die vertelde met dat dit blok alle 2.0 en 2.2 dti gaat vervangen en dat in enkele maanden er een 2.5 TDI komt. Dit is een 5 cilinder waardoor ze een v-motor kunnen bouwen. Als ze die doorontwikkellen maken ze een W10 tdi 5.0 twinturbo (meer dan 2 bar) (Voor bijvoorbeeld in de Signum en nieuwe Frontera) met een aantal PK's en NM dat alle andere grote diesels achter zich laat.
jogiedonderdag 4 december 2003 @ 13:32
quote:
Op donderdag 4 december 2003 13:27 schreef SAF het volgende:
In essen heb ik in de vectra opc studie gezeten (1.9 TDI met 220 pk, twinturbo)), ik heb daar gepraat met de chief en die vertelde met dat dit blok alle 2.0 en 2.2 dti gaat vervangen en dat in enkele maanden er een 2.5 TDI komt. Dit is een 5 cilinder waardoor ze een v-motor kunnen bouwen. Als ze die doorontwikkellen maken ze een W10 tdi 5.0 twinturbo (meer dan 2 bar) (Voor bijvoorbeeld in de Signum en nieuwe Frontera) met een aantal PK's en NM dat alle andere grote diesels achter zich laat.
Een 5 ltr. diesel in een Signum.....die auto is een opgehoogde vectra...nou, zal mij benieuwen...bovendien, tegen de tijd dat die W10 (hoe bedoel je gejat) hebben ontwikkeld zijn we al weer een jaar of 2 verder, dan heeft iedereen allang iets anders.
SAFdonderdag 4 december 2003 @ 13:39
Het is natuurlijk ook maar wat die kerel allemaal verteld he, je moet zelf afwegen wat er van waar is, ik geloof hem wel.

Ze hebben trouwens die dikke 220 pk niet verkregen door vergroting vaan aantal CC's maar puur door beter managenement en koeling, en een 2e turbo . Er zitten namelijk 2 grote watergekoelde interkoelers op dat blok.

Herr.Flickdonderdag 4 december 2003 @ 13:47
quote:
Op donderdag 4 december 2003 13:18 schreef jogie het volgende:

[..]

Wat jij wilt, maar I staat echt voor Injection van het Bosch Injection systeem....jammer voor je!
Je blijft inderdaad wel lagguh hiero...


Tuurlijk niet knurft....

Bij een benzine systeem staat de I voor injectie,klopt.
Maar bij diesel is het intercooler...

Een td heeft dus geen injectie....(volgens jou)
Elke diesel is feitelijk een injectie,je brandstofpomp bouwt druk op en de verstuiver gaat bij een bepaalde druk open.Dan word de diesel in nevelvorm de cilinder in geinjecteerd.
Het Common-rail systeem wijkt daar bijna niet vanaf,het grote verschil zit hem in dat de inspuiting niet meer mechanisch maar electronisch gebeurt(hetzelfde als met multi-point injectie)
De druk in je bij je injectors/verstuivers blijft dan beter gewaarborgt,en kan hoger worden dan bij een conversioneel diesel systeem.

De intercooler is niet standaart(nieuwe auto's bijna allemaal)
Die koelt de inlaatlucht voordat die de cilinders ingaat,koudere lucht heeft minder volume,dus kan er meer lucht in de cilinder.Hierdoor kun je meer brandstof toevoegen(denk aan lambda, 1kg brandstof op 14 kg lucht).Door meer brandstof toe te voegen is het vermogen hoger,en het verbruik kan efficienter zijn....

Tja, vraag het maar eens na,de I is bij diesel van INTERCOOLER.

ps. ideale lambdaverhouding is 1:14 bij benzine,diesel weet ik zo niet uit m'n hoofd,maar tis maar even voor de verduidelijking.

Je hebt ook DI aanduiding en dat staat trouwens voor DIRECT INJECTION,en niet DIESEL INJECTION....(deze aanduiding is niet lang gebruikt,omdat bij veel merken alle letters vervallen zijn,het werden er teveel,dus de D(iesel) is alleen nog over(bij de meeste)

[Dit bericht is gewijzigd door Herr.Flick op 04-12-2003 14:17]

SAFdonderdag 4 december 2003 @ 13:58
quote:
Op donderdag 4 december 2003 13:39 schreef SAF het volgende:
Het is natuurlijk ook maar wat die kerel allemaal verteld he, je moet zelf afwegen wat er van waar is, ik geloof hem wel.

Ze hebben trouwens die dikke 220 pk niet verkregen door vergroting vaan aantal CC's maar puur door beter managenement en koeling, en een 2e turbo . Er zitten namelijk 2 grote watergekoelde interkoelers op dat blok.


De lucht die "uit" de intercooler komt is maar 50 C op zijn max!
Tommy_Kuklinskidonderdag 4 december 2003 @ 14:09
quote:
Op donderdag 4 december 2003 11:19 schreef Ultimora het volgende:
geen wonder dat de japanners zo betrouwbaar zijn. ze kijken altijd eerst naar de europeanen en daarna gaan ze het verbeteren (technisch) en dan pas bouwen. daarom zijn ze altijd laat met nieuwe techniek, maar wel in een keer goed.
Dit is echt ONZIN
in het begin hebben japanners idd gekopieerd omdat ze dachten dat ze het veeel beter konden (wat ook zo is). Maar dat is cker nu het geval niet meer..
b.v.

16 kleppers al vanaf 86 standaard op de benzine motoren (4A, 3S, 5S, 1J) van toyota... Opel is er nu trots op en plakt nog overal 16V op...

Hybride techniek: Toyota Prius en de Honda Insight als eerste, in japan rijden er nu 7 verschillende types toyota's rond met deze techniek (previa, corolla fielder, prius enz.)
Nissan(renault) heeft het hybride systeem gekocht van Toyota en gaat dat binnenkort in hun modellen leveren.

Fuel Cell: in 97 reed er in Florida al een RAV4 rond met de fuel cell, (toyota ziet daar overigens niet 100% de toekomst in, staat in de autovisie, wil ik best 1x inscannen, leuk artikel namelijk)

V-Tech en VVT-i: VVT-i zat al in '89 in de lexus ls400 later in de Carmy V6 en in de Supra NA
nu standaard op alle benzine motoren
enz.enz.enz.

de japanners zijn juist vooruitstrevender met hun techniek dan de europeanen, die NU nog steeds b.v. 8 kleppers maken

Tommy_Kuklinskidonderdag 4 december 2003 @ 14:13
quote:
Op donderdag 4 december 2003 13:47 schreef Herr.Flick het volgende:

[..]

Tuurlijk niet knurft....

Bij een benzine systeem staat de I voor injectie,klopt.
Maar bij diesel is het intercooler...

Een td heeft dus geen injectie....(volgens jou)
Elke diesel is feitelijk een injectie,je brandstofpomp bouwt druk op en de verstuiver gaat bij een bepaalde druk open.Dan word de diesel in nevelvorm de cilinder in geinjecteerd.
Het Common-rail systeem wijkt daar bijna niet vanaf,het grote verschil zit hem in dat de inspuiting niet meer mechanisch maar electronisch gebeurt(hetzelfde asls met multi-point injectie)
De druk in je bij je injectors/verstuivers blijft dan beter gewaarborgt,en kan hoger worden dan bij een conversioneel diesel systeem.

De intercooler is niet standaart(nieuwe auto's bijna allemaal)
Die koelt de inlaatlucht voordat die de cilinders ingaat,koudere lucht heeft minder volume,dus kan er meer lucht in de cilinder.Hierdoor kun je meer brandstof toevoegen(denk aan lambda, 1kg brandstof op 1 kg lucht).Door meer brandstof toe te voegen is het vermogen hoger,en het verbruik kan efficienter zijn....

Tja, vraag het maar eens na,de I is bij diesel van INTERCOOLER.

ps. ideale lambdaverhouding is 1:14 bij benzine,diesel weet ik zo niet uit m'n hoofd,maar tis maar even voor de verduidelijking.

Je hebt ook DI aanduiding en dat staat trouwens voor DIRECT INJECTION,en niet DIESEL INJECTION....(deze aanduiding is niet lang gebruikt,omdat bij veel merken alle letters vervallen zijn,het werden er teveel,dus de D(iesel) is alleen nog over(bij de meeste)


EDIT:
dit is idd JUIST, op het verhaal van de i van TDi na...

[Dit bericht is gewijzigd door Tommy_Kuklinski op 04-12-2003 14:54]

jogiedonderdag 4 december 2003 @ 14:41
quote:
Op donderdag 4 december 2003 14:13 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:

[..]

dit is idd JUIST


De I staat voor Injection omdat het in die tijd de eerste DIRECT INGESPOTEN Diesel was voor personenauto's!!!!

Dus nogmaals niet Intercooler!!

Tommy_Kuklinskidonderdag 4 december 2003 @ 14:53
quote:
Op donderdag 4 december 2003 14:41 schreef jogie het volgende:

[..]

De I staat voor Injection omdat het in die tijd de eerste DIRECT INGESPOTEN Diesel was voor personenauto's!!!!

Dus nogmaals niet Intercooler!!


pardon ik heb de post idd niet goed gelezen, d8 dat het om het hele intercooler - commenrail verhaal ging wat daar wel klopt.
niet dat het alleen om de i van TDi ging...
http://vortex3.rely.net/artman/publish/printer_325.shtml

[Dit bericht is gewijzigd door Tommy_Kuklinski op 04-12-2003 15:00]

jogiedonderdag 4 december 2003 @ 15:01
quote:
Op donderdag 4 december 2003 14:53 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:

[..]

pardon ik heb de post idd niet goed gelezen, d8 dat het om het hele intercooler - commenrail verhaal ging wat daar wel klopt.
niet dat het alleen om de i van TDi ging...


hahahaha, keej dan geeft niet, maar dit soort discussies komen wel vaker voor....over blokhoeken, common-rail tegen PD, enz. enz. ik vind het altijd wel leuk, gebeurt er tenminste nog wat
Tommy_Kuklinskidonderdag 4 december 2003 @ 15:07
quote:
Op donderdag 4 december 2003 15:01 schreef jogie het volgende:

[..]

hahahaha, keej dan geeft niet, maar dit soort discussies komen wel vaker voor....over blokhoeken, common-rail tegen PD, enz. enz. ik vind het altijd wel leuk, gebeurt er tenminste nog wat


idd, leuke discussie's
overigens staat volgens mij de Di alleen bij VW voor direct injection want bij toyota staat het b.v. weer voor Diesel intercooler
zo leert iedereen weer wat zelf herr flick
jogiedonderdag 4 december 2003 @ 15:11
quote:
Op donderdag 4 december 2003 15:07 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:

[..]

idd, leuke discussie's
overigens staat volgens mij de Di alleen bij VW voor direct injection want bij toyota staat het b.v. weer voor Diesel intercooler
zo leert iedereen weer wat zelf herr flick


Idd, sehr geerte herr, en bij mercedes staat cdi voor common-rail diesel intercooler en bij bmw is het gewoon de D van diesel
yupdonderdag 4 december 2003 @ 16:16
quote:
Op donderdag 4 december 2003 00:50 schreef slashme het volgende:

[..]

Opel V6? welke??


V6 2.5i 24v van de Calibra, Vectra, Omega enz. 170 pk

Edit:

quote:
Op donderdag 4 december 2003 13:27 schreef SAF het volgende:
In essen heb ik in de vectra opc studie gezeten (1.9 TDI met 220 pk, twinturbo)), ik heb daar gepraat met de chief en die vertelde met dat dit blok alle 2.0 en 2.2 dti gaat vervangen en dat in enkele maanden er een 2.5 TDI komt. Dit is een 5 cilinder waardoor ze een v-motor kunnen bouwen. Als ze die doorontwikkellen maken ze een W10 tdi 5.0 twinturbo (meer dan 2 bar) (Voor bijvoorbeeld in de Signum en nieuwe Frontera) met een aantal PK's en NM dat alle andere grote diesels achter zich laat.
Pardon? 5.0 W10 In een Signum Dat word niet tegen GTi'tjes bij stoplichten, maar tegen Ferrari's, ik betwijfel of dit wel waar is, maar als het waar is, word de Signum met deze motor een beest van een wagen. Ik denk zelfs dat niemand sneller dan jou is, zelfs een Audi RS-6 niet. Ik hoop dat het waar is, is wel zo een beetje concurrentie voor de V10 TDi

[Dit bericht is gewijzigd door yup op 04-12-2003 16:23]

Herr.Flickdonderdag 4 december 2003 @ 16:38
quote:
Op donderdag 4 december 2003 15:07 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:

[..]

idd, leuke discussie's
overigens staat volgens mij de Di alleen bij VW voor direct injection want bij toyota staat het b.v. weer voor Diesel intercooler
zo leert iedereen weer wat zelf herr flick


Mooi he,maar de eerste post van jogie klopte niet. citaat : Tdi staat voor Turbo Diesel Injection

Het moet dus zijn : Turbo Diesel Intercooler

OF Turbo Direct Injection.

(maar het blijft leuk! )

yupdonderdag 4 december 2003 @ 17:02
quote:
Op donderdag 4 december 2003 16:38 schreef Herr.Flick het volgende:

[..]

Mooi he,maar de eerste post van jogie klopte niet. citaat : Tdi staat voor Turbo Diesel Injection

Het moet dus zijn : Turbo Diesel Intercooler

OF Turbo Direct Injection.

(maar het blijft leuk! )


Dus je mag een Mitsubishi L400 met indirecte 2.5 TD een TDi noemen (heeft intercooler)
jogiedonderdag 4 december 2003 @ 17:03
quote:
Op donderdag 4 december 2003 16:38 schreef Herr.Flick het volgende:

[..]

Mooi he,maar de eerste post van jogie klopte niet. citaat : Tdi staat voor Turbo Diesel Injection

Het moet dus zijn : Turbo Diesel Intercooler

OF Turbo Direct Injection.

(maar het blijft leuk! )


Jazeker de hypotheker, maarre het zal allemaal wel
Captain_Chaosdonderdag 4 december 2003 @ 17:04
Mijn Mercedes is inderdaad best vaak terug geweest in de garage....

.......in de 32 jaar dat hij dienst doet

SAFdonderdag 4 december 2003 @ 17:34
quote:
Op donderdag 4 december 2003 16:16 schreef yup het volgende:

[..]

V6 2.5i 24v van de Calibra, Vectra, Omega enz. 170 pk

Edit:
[..]

Pardon? 5.0 W10 In een Signum Dat word niet tegen GTi'tjes bij stoplichten, maar tegen Ferrari's, ik betwijfel of dit wel waar is, maar als het waar is, word de Signum met deze motor een beest van een wagen. Ik denk zelfs dat niemand sneller dan jou is, zelfs een Audi RS-6 niet. Ik hoop dat het waar is, is wel zo een beetje concurrentie voor de V10 TDi


Hij zei (in het Duits dan he:P) dat als de 2.5 liter 5 cilinder in V-vorm met rond 300 pk ontwikkeld was dan kon er door koppeling een 5.0 liter 10 cilinder in w-vorm worden gemaakt.
yupdonderdag 4 december 2003 @ 18:07
quote:
Op donderdag 4 december 2003 17:34 schreef SAF het volgende:

[..]

Hij zei (in het Duits dan he:P) dat als de 2.5 liter 5 cilinder in V-vorm met rond 300 pk ontwikkeld was dan kon er door koppeling een 5.0 liter 10 cilinder in w-vorm worden gemaakt.


Bijv net als de W12 van VW, die is van 2 aanelkaargeplakte V6'en van VW gemaakt, of zit ik als een domme te praten
jogiedonderdag 4 december 2003 @ 18:12
quote:
Op donderdag 4 december 2003 17:34 schreef SAF het volgende:

[..]

Hij zei (in het Duits dan he:P) dat als de 2.5 liter 5 cilinder in V-vorm met rond 300 pk ontwikkeld was dan kon er door koppeling een 5.0 liter 10 cilinder in w-vorm worden gemaakt.


maar dan wordt er uit een 2.5 5 cylinder motor 300 pk gehaald????? ter vergelijking een Audi RS4 heeft een 2.8 6 cylinder bi-turbo en daar halen ze 380 pk uit, maar dat denk ik niet dat dat de bedoeling is...

Bovendien, we hadden het toch over Diesel?? Dan is 300 pk uit 2.5 l echt gelogen, ja misschien voor een concept, maar daar hebben we niets aan!

O ja, misschien begrijp ik de bovenstaande post verkeerd en moet het zijn uit de W10 300 pk, maar dat lijkt me niet, want dat heeft VW ook al, dus niet echt bijzonder!?!?!?!

yupdonderdag 4 december 2003 @ 18:36
quote:
Op donderdag 4 december 2003 18:12 schreef jogie het volgende:

[..]

maar dan wordt er uit een 2.5 5 cylinder motor 300 pk gehaald????? ter vergelijking een Audi RS4 heeft een 2.8 6 cylinder bi-turbo en daar halen ze 380 pk uit, maar dat denk ik niet dat dat de bedoeling is...

Bovendien, we hadden het toch over Diesel?? Dan is 300 pk uit 2.5 l echt gelogen, ja misschien voor een concept, maar daar hebben we niets aan!

O ja, misschien begrijp ik de bovenstaande post verkeerd en moet het zijn uit de W10 300 pk, maar dat lijkt me niet, want dat heeft VW ook al, dus niet echt bijzonder!?!?!?!


Ik denk dat het gewoon verkeerd is ingetikt, lijkt me ook niet, 300 pk uit een 2.5 5 cilinder.
SAFvrijdag 5 december 2003 @ 01:02
Hij ZEI, dat de toekomstige 2.5 twinturbo (met dubbele watergekoelde interkoeler) een dikke 300 pk moest gaan leveren (de 1.9 levert nu 220pk). Door de komst van de 5 cilinder kunnen ze een v-motor bouwen, door deze te "koppelen" kunnen ze in de toekomst een w10 tdi maken met meer dan 600 pk
SAFvrijdag 5 december 2003 @ 01:04
Dit werd mij verteld door de Chief daar op de stand, dankzij hem heb ik ook erin mogen zitten en heeft hij mij alles verteld over dat opel bezig is met een diesel inhaal slag met als doel "beter" te worden dan de diesels van VAG (VG)
MrRightzaterdag 6 december 2003 @ 13:13
Dit topic past beter bij "Onzin Voor Je Leven"

Wat een quatsch............

Tommy_Kuklinskizaterdag 6 december 2003 @ 17:16
quote:
Op zaterdag 6 december 2003 13:13 schreef MrRight het volgende:
Dit topic past beter bij "Onzin Voor Je Leven"

Wat een quatsch............


hoezo?
Frezerzaterdag 6 december 2003 @ 17:41
quote:
Op vrijdag 5 december 2003 01:02 schreef SAF het volgende:
Hij ZEI, dat de toekomstige 2.5 twinturbo (met dubbele watergekoelde interkoeler) een dikke 300 pk moest gaan leveren (de 1.9 levert nu 220pk). Door de komst van de 5 cilinder kunnen ze een v-motor bouwen, door deze te "koppelen" kunnen ze in de toekomst een w10 tdi maken met meer dan 600 pk
Opel is volop bezig de diesels van Fiat toe te gaan passen. De 1.3 uit panda/punto in de corsa, de 1.9 wordt ook in het gehele Fiat/Alfa/Lancia gamma toegepast. Daarom denk ik dat die meneer niet helemaal gelijk heeft, waarschijnlijk zal het de 2,4 5cilinder zijn, ook van Fiat afkomstig. Als je 2 5cilinder tegen elkaar zet krijg je trouwens een V10. Maar goed dat is nog toekomst muziek.
jogiezondag 7 december 2003 @ 00:18
quote:
Op zaterdag 6 december 2003 17:41 schreef Frezer het volgende:

[..]

Opel is volop bezig de diesels van Fiat toe te gaan passen.

Als je 2 5cilinder tegen elkaar zet krijg je trouwens een V10. Maar goed dat is nog toekomst muziek.


Klopt van die Diesels maarre, is die 2.4 een lijnmotor??? Ik zou het niet weten eerlijk gezegd.

En idd is dat toekomst muziek, bovendien is het nog maar afwachten of iemand met een Opel zit te wachten op 600 pk uit een diesel motor (ze moeten toch eerst een nieuwe Omega hebben..) eerst maar eens kijken offie net als de VAG diesels de 350.000 km zonder problemen doorstaat, anders heeft het nog geen zin, toch?

audi80zondag 7 december 2003 @ 00:49
quote:
Op woensdag 3 december 2003 14:23 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
[afbeelding]

Helaas toch niet zo degelijk als de meeste mensen verkondingen

Artikel uit de metro van 02-12-2003


Dat zal wel door slopel komen
Aan de autos van VAG kan het niet liggen
PNGzondag 7 december 2003 @ 03:02
Audi80
Voorsprong door techniek
Herr.Flickzondag 7 december 2003 @ 13:14
quote:
Op zondag 7 december 2003 00:49 schreef audi80 het volgende:

[..]

Dat zal wel door slopel komen
Aan de autos van VAG kan het niet liggen


jogiezondag 7 december 2003 @ 14:16
quote:
Op zondag 7 december 2003 13:14 schreef Herr.Flick het volgende:

[..]


Precies mijn gedachten...om de schuld bij een merk te leggen is natuurlijk bullshit, maar ach, ieder merk heeft z'n nukken, of je nou een Lambo of Opel koopt...
audi80zondag 7 december 2003 @ 15:07
quote:
Op zondag 7 december 2003 14:16 schreef jogie het volgende:


[..]

Precies mijn gedachten...om de schuld bij een merk te leggen is natuurlijk bullshit, maar ach, ieder merk heeft z'n nukken, of je nou een Lambo of Opel koopt...


Ook precies mijn gedachten toen ik sommige reacties doorlas in dit topic, vandaar mijn bovenstaande post.
(En ik ben inderdaad ook geen opel liefhebber)

iedereen moet natuurlijk de auto rijden die hij zelf het fijnst vind, als iedereen dezelfde smaak had werd het natuurlijk ook saai op de weg.

[Dit bericht is gewijzigd door audi80 op 07-12-2003 15:09]

Frezerzondag 7 december 2003 @ 17:17
quote:
Op zondag 7 december 2003 00:18 schreef jogie het volgende:

[..]

Klopt van die Diesels maarre, is die 2.4 een lijnmotor??? Ik zou het niet weten eerlijk gezegd.

En idd is dat toekomst muziek, bovendien is het nog maar afwachten of iemand met een Opel zit te wachten op 600 pk uit een diesel motor (ze moeten toch eerst een nieuwe Omega hebben..) eerst maar eens kijken offie net als de VAG diesels de 350.000 km zonder problemen doorstaat, anders heeft het nog geen zin, toch?


Die 2.4 is een lijnmotor ja, een 5 cilinder dus he. Zit al in oa Alfa 156/166, Lancia Thesis.
Persoonlijk zit ik ook niet te wachten op vw's met dat soort motoren maar goed, ze zullen er wel over na hebben gedacht toen ze aan die 10cilinder begonnen Overigens zijn die Fiat diesels een van de betere die er op de markt zijn, daarom is het wel slim van Opel om ermee te gaan samenwerken, wat wat ze zelf hadden was prut.
StefanPzondag 7 december 2003 @ 22:14
Tsss wat een gekissebis over diesels....

Diesels zijn voor tractors en grasmaaiers!

Herr.Flickzondag 7 december 2003 @ 23:24
quote:
Op zondag 7 december 2003 22:14 schreef StefanP het volgende:
Tsss wat een gekissebis over diesels....

Diesels zijn voor tractors en grasmaaiers!


De meeste grasmaaiers zijn op handkracht,electro of op benzine....

jogiemaandag 8 december 2003 @ 11:28
quote:
Op zondag 7 december 2003 22:14 schreef StefanP het volgende:
Tsss wat een gekissebis over diesels....

Diesels zijn voor tractors en grasmaaiers!


...en Lamborghini maakt ook tractoren (en geen tractors), so your point being?
Metro2005maandag 15 december 2003 @ 17:28
quote:
Op zondag 7 december 2003 23:24 schreef Herr.Flick het volgende:

[..]

De meeste grasmaaiers zijn op handkracht,electro of op benzine....


meestal 2 takt
(mengsmering dus )
jogiemaandag 15 december 2003 @ 17:43
quote:
Op maandag 15 december 2003 17:28 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

meestal 2 takt
(mengsmering dus )


Als je het zo bekijkt.....alles wat niet electrisch is of met de mechanisch beweegt loopt op olie...(van mengsmering tot kerosine).
Herr.Flickmaandag 15 december 2003 @ 22:28
quote:
Op maandag 15 december 2003 17:28 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

meestal 2 takt
(mengsmering dus )


Uit welk tijdperk kom jij?
Veel grasmaaiers hebben 4-takt motoren van Honda,briggs&strator(of zoiets),Kawasaki,ect.

dolfijn999dinsdag 16 december 2003 @ 05:13
Om terug te keren naar het topic, volgens de Top Gear motoring survey 2003, hebben duitse/europeese fabrikanten nog wat werk te doen;

http://www.topgear.com/content/features/stories/survey_2003/04/

Voor enkele "smakelijke" verhalen over de bepaalde auto's;

http://www.topgear.com/content/my_topgear/duffers

Veel leesplezier