abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_15146646
quote:
Op donderdag 4 december 2003 15:01 schreef jogie het volgende:

[..]

hahahaha, keej dan geeft niet, maar dit soort discussies komen wel vaker voor....over blokhoeken, common-rail tegen PD, enz. enz. ik vind het altijd wel leuk, gebeurt er tenminste nog wat


idd, leuke discussie's
overigens staat volgens mij de Di alleen bij VW voor direct injection want bij toyota staat het b.v. weer voor Diesel intercooler
zo leert iedereen weer wat zelf herr flick
pi_15146782
quote:
Op donderdag 4 december 2003 15:07 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:

[..]

idd, leuke discussie's
overigens staat volgens mij de Di alleen bij VW voor direct injection want bij toyota staat het b.v. weer voor Diesel intercooler
zo leert iedereen weer wat zelf herr flick


Idd, sehr geerte herr, en bij mercedes staat cdi voor common-rail diesel intercooler en bij bmw is het gewoon de D van diesel
"When did I realize I was God? Well, I was praying and suddenly I realized that I was talking to myself."
pi_15148779
quote:
Op donderdag 4 december 2003 00:50 schreef slashme het volgende:

[..]

Opel V6? welke??


V6 2.5i 24v van de Calibra, Vectra, Omega enz. 170 pk

Edit:

quote:
Op donderdag 4 december 2003 13:27 schreef SAF het volgende:
In essen heb ik in de vectra opc studie gezeten (1.9 TDI met 220 pk, twinturbo)), ik heb daar gepraat met de chief en die vertelde met dat dit blok alle 2.0 en 2.2 dti gaat vervangen en dat in enkele maanden er een 2.5 TDI komt. Dit is een 5 cilinder waardoor ze een v-motor kunnen bouwen. Als ze die doorontwikkellen maken ze een W10 tdi 5.0 twinturbo (meer dan 2 bar) (Voor bijvoorbeeld in de Signum en nieuwe Frontera) met een aantal PK's en NM dat alle andere grote diesels achter zich laat.
Pardon? 5.0 W10 In een Signum Dat word niet tegen GTi'tjes bij stoplichten, maar tegen Ferrari's, ik betwijfel of dit wel waar is, maar als het waar is, word de Signum met deze motor een beest van een wagen. Ik denk zelfs dat niemand sneller dan jou is, zelfs een Audi RS-6 niet. Ik hoop dat het waar is, is wel zo een beetje concurrentie voor de V10 TDi

[Dit bericht is gewijzigd door yup op 04-12-2003 16:23]

  donderdag 4 december 2003 @ 16:38:14 #129
42136 Herr.Flick
De triangeljosti!
pi_15149450
quote:
Op donderdag 4 december 2003 15:07 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:

[..]

idd, leuke discussie's
overigens staat volgens mij de Di alleen bij VW voor direct injection want bij toyota staat het b.v. weer voor Diesel intercooler
zo leert iedereen weer wat zelf herr flick


Mooi he,maar de eerste post van jogie klopte niet. citaat : Tdi staat voor Turbo Diesel Injection

Het moet dus zijn : Turbo Diesel Intercooler

OF Turbo Direct Injection.

(maar het blijft leuk! )

Herr.Flick
4844 4479 7710 3249
pi_15150203
quote:
Op donderdag 4 december 2003 16:38 schreef Herr.Flick het volgende:

[..]

Mooi he,maar de eerste post van jogie klopte niet. citaat : Tdi staat voor Turbo Diesel Injection

Het moet dus zijn : Turbo Diesel Intercooler

OF Turbo Direct Injection.

(maar het blijft leuk! )


Dus je mag een Mitsubishi L400 met indirecte 2.5 TD een TDi noemen (heeft intercooler)
pi_15150241
quote:
Op donderdag 4 december 2003 16:38 schreef Herr.Flick het volgende:

[..]

Mooi he,maar de eerste post van jogie klopte niet. citaat : Tdi staat voor Turbo Diesel Injection

Het moet dus zijn : Turbo Diesel Intercooler

OF Turbo Direct Injection.

(maar het blijft leuk! )


Jazeker de hypotheker, maarre het zal allemaal wel
"When did I realize I was God? Well, I was praying and suddenly I realized that I was talking to myself."
  donderdag 4 december 2003 @ 17:04:39 #132
53283 Captain_Chaos
Aláááááááárm.....
pi_15150272
Mijn Mercedes is inderdaad best vaak terug geweest in de garage....

.......in de 32 jaar dat hij dienst doet

Jawohl Herr Kaloin!
  donderdag 4 december 2003 @ 17:34:34 #133
40402 SAF
Fueled by Smirnoff
pi_15151204
quote:
Op donderdag 4 december 2003 16:16 schreef yup het volgende:

[..]

V6 2.5i 24v van de Calibra, Vectra, Omega enz. 170 pk

Edit:
[..]

Pardon? 5.0 W10 In een Signum Dat word niet tegen GTi'tjes bij stoplichten, maar tegen Ferrari's, ik betwijfel of dit wel waar is, maar als het waar is, word de Signum met deze motor een beest van een wagen. Ik denk zelfs dat niemand sneller dan jou is, zelfs een Audi RS-6 niet. Ik hoop dat het waar is, is wel zo een beetje concurrentie voor de V10 TDi


Hij zei (in het Duits dan he:P) dat als de 2.5 liter 5 cilinder in V-vorm met rond 300 pk ontwikkeld was dan kon er door koppeling een 5.0 liter 10 cilinder in w-vorm worden gemaakt.
pi_15152084
quote:
Op donderdag 4 december 2003 17:34 schreef SAF het volgende:

[..]

Hij zei (in het Duits dan he:P) dat als de 2.5 liter 5 cilinder in V-vorm met rond 300 pk ontwikkeld was dan kon er door koppeling een 5.0 liter 10 cilinder in w-vorm worden gemaakt.


Bijv net als de W12 van VW, die is van 2 aanelkaargeplakte V6'en van VW gemaakt, of zit ik als een domme te praten
pi_15152179
quote:
Op donderdag 4 december 2003 17:34 schreef SAF het volgende:

[..]

Hij zei (in het Duits dan he:P) dat als de 2.5 liter 5 cilinder in V-vorm met rond 300 pk ontwikkeld was dan kon er door koppeling een 5.0 liter 10 cilinder in w-vorm worden gemaakt.


maar dan wordt er uit een 2.5 5 cylinder motor 300 pk gehaald????? ter vergelijking een Audi RS4 heeft een 2.8 6 cylinder bi-turbo en daar halen ze 380 pk uit, maar dat denk ik niet dat dat de bedoeling is...

Bovendien, we hadden het toch over Diesel?? Dan is 300 pk uit 2.5 l echt gelogen, ja misschien voor een concept, maar daar hebben we niets aan!

O ja, misschien begrijp ik de bovenstaande post verkeerd en moet het zijn uit de W10 300 pk, maar dat lijkt me niet, want dat heeft VW ook al, dus niet echt bijzonder!?!?!?!

"When did I realize I was God? Well, I was praying and suddenly I realized that I was talking to myself."
pi_15152702
quote:
Op donderdag 4 december 2003 18:12 schreef jogie het volgende:

[..]

maar dan wordt er uit een 2.5 5 cylinder motor 300 pk gehaald????? ter vergelijking een Audi RS4 heeft een 2.8 6 cylinder bi-turbo en daar halen ze 380 pk uit, maar dat denk ik niet dat dat de bedoeling is...

Bovendien, we hadden het toch over Diesel?? Dan is 300 pk uit 2.5 l echt gelogen, ja misschien voor een concept, maar daar hebben we niets aan!

O ja, misschien begrijp ik de bovenstaande post verkeerd en moet het zijn uit de W10 300 pk, maar dat lijkt me niet, want dat heeft VW ook al, dus niet echt bijzonder!?!?!?!


Ik denk dat het gewoon verkeerd is ingetikt, lijkt me ook niet, 300 pk uit een 2.5 5 cilinder.
  vrijdag 5 december 2003 @ 01:02:29 #137
40402 SAF
Fueled by Smirnoff
pi_15163418
Hij ZEI, dat de toekomstige 2.5 twinturbo (met dubbele watergekoelde interkoeler) een dikke 300 pk moest gaan leveren (de 1.9 levert nu 220pk). Door de komst van de 5 cilinder kunnen ze een v-motor bouwen, door deze te "koppelen" kunnen ze in de toekomst een w10 tdi maken met meer dan 600 pk
  vrijdag 5 december 2003 @ 01:04:26 #138
40402 SAF
Fueled by Smirnoff
pi_15163441
Dit werd mij verteld door de Chief daar op de stand, dankzij hem heb ik ook erin mogen zitten en heeft hij mij alles verteld over dat opel bezig is met een diesel inhaal slag met als doel "beter" te worden dan de diesels van VAG (VG)
pi_15196488
Dit topic past beter bij "Onzin Voor Je Leven"

Wat een quatsch............

pi_15201462
quote:
Op zaterdag 6 december 2003 13:13 schreef MrRight het volgende:
Dit topic past beter bij "Onzin Voor Je Leven"

Wat een quatsch............


hoezo?
pi_15202172
quote:
Op vrijdag 5 december 2003 01:02 schreef SAF het volgende:
Hij ZEI, dat de toekomstige 2.5 twinturbo (met dubbele watergekoelde interkoeler) een dikke 300 pk moest gaan leveren (de 1.9 levert nu 220pk). Door de komst van de 5 cilinder kunnen ze een v-motor bouwen, door deze te "koppelen" kunnen ze in de toekomst een w10 tdi maken met meer dan 600 pk
Opel is volop bezig de diesels van Fiat toe te gaan passen. De 1.3 uit panda/punto in de corsa, de 1.9 wordt ook in het gehele Fiat/Alfa/Lancia gamma toegepast. Daarom denk ik dat die meneer niet helemaal gelijk heeft, waarschijnlijk zal het de 2,4 5cilinder zijn, ook van Fiat afkomstig. Als je 2 5cilinder tegen elkaar zet krijg je trouwens een V10. Maar goed dat is nog toekomst muziek.
"Cats were put into the world to disprove the dogma that all things were created to serve man."
pi_15213247
quote:
Op zaterdag 6 december 2003 17:41 schreef Frezer het volgende:

[..]

Opel is volop bezig de diesels van Fiat toe te gaan passen.

Als je 2 5cilinder tegen elkaar zet krijg je trouwens een V10. Maar goed dat is nog toekomst muziek.


Klopt van die Diesels maarre, is die 2.4 een lijnmotor??? Ik zou het niet weten eerlijk gezegd.

En idd is dat toekomst muziek, bovendien is het nog maar afwachten of iemand met een Opel zit te wachten op 600 pk uit een diesel motor (ze moeten toch eerst een nieuwe Omega hebben..) eerst maar eens kijken offie net als de VAG diesels de 350.000 km zonder problemen doorstaat, anders heeft het nog geen zin, toch?

"When did I realize I was God? Well, I was praying and suddenly I realized that I was talking to myself."
  zondag 7 december 2003 @ 00:49:43 #143
51388 audi80
Rijd een A4 allroad 2.0 TFSI
pi_15214024
quote:
Op woensdag 3 december 2003 14:23 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
[afbeelding]

Helaas toch niet zo degelijk als de meeste mensen verkondingen

Artikel uit de metro van 02-12-2003


Dat zal wel door slopel komen
Aan de autos van VAG kan het niet liggen
Soms is het beter iets moois te verliezen dan het nooit gehad te hebben.
pi_15215313
Audi80
Voorsprong door techniek
Bla bla bla photoshop veerpootbruggen bla bla mekker mekker veel vetter, blabla photoshop skyline veel sneller
blablabla internet warrior, veel vetter, photoshop auto sneller blabla nürburgring playstation
  zondag 7 december 2003 @ 13:14:50 #145
42136 Herr.Flick
De triangeljosti!
pi_15219373
quote:
Op zondag 7 december 2003 00:49 schreef audi80 het volgende:

[..]

Dat zal wel door slopel komen
Aan de autos van VAG kan het niet liggen


Herr.Flick
4844 4479 7710 3249
pi_15220730
quote:
Op zondag 7 december 2003 13:14 schreef Herr.Flick het volgende:

[..]


Precies mijn gedachten...om de schuld bij een merk te leggen is natuurlijk bullshit, maar ach, ieder merk heeft z'n nukken, of je nou een Lambo of Opel koopt...
"When did I realize I was God? Well, I was praying and suddenly I realized that I was talking to myself."
  zondag 7 december 2003 @ 15:07:11 #147
51388 audi80
Rijd een A4 allroad 2.0 TFSI
pi_15221941
quote:
Op zondag 7 december 2003 14:16 schreef jogie het volgende:


[..]

Precies mijn gedachten...om de schuld bij een merk te leggen is natuurlijk bullshit, maar ach, ieder merk heeft z'n nukken, of je nou een Lambo of Opel koopt...


Ook precies mijn gedachten toen ik sommige reacties doorlas in dit topic, vandaar mijn bovenstaande post.
(En ik ben inderdaad ook geen opel liefhebber)

iedereen moet natuurlijk de auto rijden die hij zelf het fijnst vind, als iedereen dezelfde smaak had werd het natuurlijk ook saai op de weg.

[Dit bericht is gewijzigd door audi80 op 07-12-2003 15:09]

Soms is het beter iets moois te verliezen dan het nooit gehad te hebben.
  zondag 7 december 2003 @ 17:17:57 #148
73255 Frezer
Niet Henk!
pi_15224715
quote:
Op zondag 7 december 2003 00:18 schreef jogie het volgende:

[..]

Klopt van die Diesels maarre, is die 2.4 een lijnmotor??? Ik zou het niet weten eerlijk gezegd.

En idd is dat toekomst muziek, bovendien is het nog maar afwachten of iemand met een Opel zit te wachten op 600 pk uit een diesel motor (ze moeten toch eerst een nieuwe Omega hebben..) eerst maar eens kijken offie net als de VAG diesels de 350.000 km zonder problemen doorstaat, anders heeft het nog geen zin, toch?


Die 2.4 is een lijnmotor ja, een 5 cilinder dus he. Zit al in oa Alfa 156/166, Lancia Thesis.
Persoonlijk zit ik ook niet te wachten op vw's met dat soort motoren maar goed, ze zullen er wel over na hebben gedacht toen ze aan die 10cilinder begonnen Overigens zijn die Fiat diesels een van de betere die er op de markt zijn, daarom is het wel slim van Opel om ermee te gaan samenwerken, wat wat ze zelf hadden was prut.
"Cats were put into the world to disprove the dogma that all things were created to serve man."
  zondag 7 december 2003 @ 22:14:24 #149
46960 StefanP
polemicist
pi_15234583
Tsss wat een gekissebis over diesels....

Diesels zijn voor tractors en grasmaaiers!

"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
  zondag 7 december 2003 @ 23:24:33 #150
42136 Herr.Flick
De triangeljosti!
pi_15236897
quote:
Op zondag 7 december 2003 22:14 schreef StefanP het volgende:
Tsss wat een gekissebis over diesels....

Diesels zijn voor tractors en grasmaaiers!


De meeste grasmaaiers zijn op handkracht,electro of op benzine....

Herr.Flick
4844 4479 7710 3249
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')