quote:idd, leuke discussie's
Op donderdag 4 december 2003 15:01 schreef jogie het volgende:[..]
hahahaha, keej dan geeft niet, maar dit soort discussies komen wel vaker voor....over blokhoeken, common-rail tegen PD, enz. enz. ik vind het altijd wel leuk, gebeurt er tenminste nog wat
quote:Idd, sehr geerte herr, en bij mercedes staat cdi voor common-rail diesel intercooler en bij bmw is het gewoon de D van diesel
Op donderdag 4 december 2003 15:07 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:[..]
idd, leuke discussie's
overigens staat volgens mij de Di alleen bij VW voor direct injection want bij toyota staat het b.v. weer voor Diesel intercooler
zo leert iedereen weer watzelf herr flick
quote:V6 2.5i 24v van de Calibra, Vectra, Omega enz. 170 pk
Op donderdag 4 december 2003 00:50 schreef slashme het volgende:[..]
Opel V6? welke??
Edit:
quote:Pardon? 5.0 W10
Op donderdag 4 december 2003 13:27 schreef SAF het volgende:
In essen heb ik in de vectra opc studie gezeten (1.9 TDI met 220 pk, twinturbo)), ik heb daar gepraat met de chief en die vertelde met dat dit blok alle 2.0 en 2.2 dti gaat vervangen en dat in enkele maanden er een 2.5 TDI komt. Dit is een 5 cilinder waardoor ze een v-motor kunnen bouwen. Als ze die doorontwikkellen maken ze een W10 tdi 5.0 twinturbo (meer dan 2 bar) (Voor bijvoorbeeld in de Signum en nieuwe Frontera) met een aantal PK's en NM dat alle andere grote diesels achter zich laat.
[Dit bericht is gewijzigd door yup op 04-12-2003 16:23]
quote:Mooi he,maar de eerste post van jogie klopte niet. citaat : Tdi staat voor Turbo Diesel Injection
Op donderdag 4 december 2003 15:07 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:[..]
idd, leuke discussie's
overigens staat volgens mij de Di alleen bij VW voor direct injection want bij toyota staat het b.v. weer voor Diesel intercooler
zo leert iedereen weer watzelf herr flick
Het moet dus zijn : Turbo Diesel Intercooler
OF Turbo Direct Injection.
(maar het blijft leuk! )
quote:Dus je mag een Mitsubishi L400 met indirecte 2.5 TD een TDi noemen (heeft intercooler)
Op donderdag 4 december 2003 16:38 schreef Herr.Flick het volgende:[..]
Mooi he,maar de eerste post van jogie klopte niet. citaat : Tdi staat voor Turbo Diesel Injection
Het moet dus zijn : Turbo Diesel Intercooler
OF Turbo Direct Injection.
(maar het blijft leuk!
)
quote:Jazeker de hypotheker, maarre het zal allemaal wel
Op donderdag 4 december 2003 16:38 schreef Herr.Flick het volgende:[..]
Mooi he,maar de eerste post van jogie klopte niet. citaat : Tdi staat voor Turbo Diesel Injection
Het moet dus zijn : Turbo Diesel Intercooler
OF Turbo Direct Injection.
(maar het blijft leuk!
)
.......in de 32 jaar dat hij dienst doet
quote:Hij zei (in het Duits dan he:P) dat als de 2.5 liter 5 cilinder in V-vorm met rond 300 pk ontwikkeld was dan kon er door koppeling een 5.0 liter 10 cilinder in w-vorm worden gemaakt.
Op donderdag 4 december 2003 16:16 schreef yup het volgende:[..]
V6 2.5i 24v van de Calibra, Vectra, Omega enz. 170 pk
Edit:
[..]Pardon? 5.0 W10
In een Signum
Dat word niet tegen GTi'tjes bij stoplichten, maar tegen Ferrari's, ik betwijfel of dit wel waar is, maar als het waar is, word de Signum met deze motor een beest van een wagen. Ik denk zelfs dat niemand sneller dan jou is, zelfs een Audi RS-6 niet. Ik hoop dat het waar is, is wel zo een beetje concurrentie voor de V10 TDi
quote:Bijv net als de W12 van VW, die is van 2 aanelkaargeplakte V6'en van VW gemaakt, of zit ik als een domme
Op donderdag 4 december 2003 17:34 schreef SAF het volgende:[..]
Hij zei (in het Duits dan he:P) dat als de 2.5 liter 5 cilinder in V-vorm met rond 300 pk ontwikkeld was dan kon er door koppeling een 5.0 liter 10 cilinder in w-vorm worden gemaakt.
quote:maar dan wordt er uit een 2.5 5 cylinder motor 300 pk gehaald????? ter vergelijking een Audi RS4 heeft een 2.8 6 cylinder bi-turbo en daar halen ze 380 pk uit, maar dat denk ik niet dat dat de bedoeling is...
Op donderdag 4 december 2003 17:34 schreef SAF het volgende:[..]
Hij zei (in het Duits dan he:P) dat als de 2.5 liter 5 cilinder in V-vorm met rond 300 pk ontwikkeld was dan kon er door koppeling een 5.0 liter 10 cilinder in w-vorm worden gemaakt.
Bovendien, we hadden het toch over Diesel?? Dan is 300 pk uit 2.5 l echt gelogen, ja misschien voor een concept, maar daar hebben we niets aan!
O ja, misschien begrijp ik de bovenstaande post verkeerd en moet het zijn uit de W10 300 pk, maar dat lijkt me niet, want dat heeft VW ook al, dus niet echt bijzonder!?!?!?!
quote:Ik denk dat het gewoon verkeerd is ingetikt, lijkt me ook niet, 300 pk uit een 2.5 5 cilinder.
Op donderdag 4 december 2003 18:12 schreef jogie het volgende:[..]
maar dan wordt er uit een 2.5 5 cylinder motor 300 pk gehaald????? ter vergelijking een Audi RS4 heeft een 2.8 6 cylinder bi-turbo en daar halen ze 380 pk uit, maar dat denk ik niet dat dat de bedoeling is...
Bovendien, we hadden het toch over Diesel?? Dan is 300 pk uit 2.5 l echt gelogen, ja misschien voor een concept, maar daar hebben we niets aan!
O ja, misschien begrijp ik de bovenstaande post verkeerd en moet het zijn uit de W10 300 pk, maar dat lijkt me niet, want dat heeft VW ook al, dus niet echt bijzonder!?!?!?!
quote:hoezo?
Op zaterdag 6 december 2003 13:13 schreef MrRight het volgende:
Dit topic past beter bij "Onzin Voor Je Leven"Wat een quatsch............
quote:Opel is volop bezig de diesels van Fiat toe te gaan passen. De 1.3 uit panda/punto in de corsa, de 1.9 wordt ook in het gehele Fiat/Alfa/Lancia gamma toegepast. Daarom denk ik dat die meneer niet helemaal gelijk heeft, waarschijnlijk zal het de 2,4 5cilinder zijn, ook van Fiat afkomstig. Als je 2 5cilinder tegen elkaar zet krijg je trouwens een V10. Maar goed dat is nog toekomst muziek.
Op vrijdag 5 december 2003 01:02 schreef SAF het volgende:
Hij ZEI, dat de toekomstige 2.5 twinturbo (met dubbele watergekoelde interkoeler) een dikke 300 pk moest gaan leveren (de 1.9 levert nu 220pk). Door de komst van de 5 cilinder kunnen ze een v-motor bouwen, door deze te "koppelen" kunnen ze in de toekomst een w10 tdi maken met meer dan 600 pk
quote:Klopt van die Diesels maarre, is die 2.4 een lijnmotor??? Ik zou het niet weten eerlijk gezegd.
Op zaterdag 6 december 2003 17:41 schreef Frezer het volgende:[..]
Opel is volop bezig de diesels van Fiat toe te gaan passen.
Als je 2 5cilinder tegen elkaar zet krijg je trouwens een V10. Maar goed dat is nog toekomst muziek.
En idd is dat toekomst muziek, bovendien is het nog maar afwachten of iemand met een Opel zit te wachten op 600 pk uit een diesel motor (ze moeten toch eerst een nieuwe Omega hebben..) eerst maar eens kijken offie net als de VAG diesels de 350.000 km zonder problemen doorstaat, anders heeft het nog geen zin, toch?
quote:Dat zal wel door
Op woensdag 3 december 2003 14:23 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
[afbeelding]Helaas toch niet zo degelijk als de meeste mensen verkondingen
Artikel uit de metro van 02-12-2003
quote:
Op zondag 7 december 2003 00:49 schreef audi80 het volgende:[..]
Dat zal wel door
slopel komen
Aan de autos van VAG kan het niet liggen
quote:Precies mijn gedachten...om de schuld bij een merk te leggen is natuurlijk bullshit, maar ach, ieder merk heeft z'n nukken, of je nou een Lambo of Opel koopt...
Op zondag 7 december 2003 13:14 schreef Herr.Flick het volgende:[..]
quote:Ook precies mijn gedachten toen ik sommige reacties doorlas in dit topic, vandaar mijn bovenstaande post.
Op zondag 7 december 2003 14:16 schreef jogie het volgende:
[..]Precies mijn gedachten...om de schuld bij een merk te leggen is natuurlijk bullshit, maar ach, ieder merk heeft z'n nukken, of je nou een Lambo of Opel koopt...
iedereen moet natuurlijk de auto rijden die hij zelf het fijnst vind, als iedereen dezelfde smaak had werd het natuurlijk ook saai op de weg.
[Dit bericht is gewijzigd door audi80 op 07-12-2003 15:09]
quote:Die 2.4 is een lijnmotor ja, een 5 cilinder dus he. Zit al in oa Alfa 156/166, Lancia Thesis.
Op zondag 7 december 2003 00:18 schreef jogie het volgende:[..]
Klopt van die Diesels maarre, is die 2.4 een lijnmotor??? Ik zou het niet weten eerlijk gezegd.
En idd is dat toekomst muziek, bovendien is het nog maar afwachten of iemand met een Opel zit te wachten op 600 pk uit een diesel motor (ze moeten toch eerst een nieuwe Omega hebben..) eerst maar eens kijken offie net als de VAG diesels de 350.000 km zonder problemen doorstaat, anders heeft het nog geen zin, toch?
Diesels zijn voor tractors en grasmaaiers!
quote:De meeste grasmaaiers zijn op handkracht,electro of op benzine....
Op zondag 7 december 2003 22:14 schreef StefanP het volgende:
Tsss wat een gekissebis over diesels....Diesels zijn voor tractors en grasmaaiers!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |