quote:Hmm... ik moet toegeven dat de cockpit van mijn suup ook belachelijk 'cheap' is eigenlijk. Alles plastic, echt goedkoop spul. Ziet er niet uit. Zou je toch niet verwachten van een auto die 180k gulden kostte... misschien dat het geld op was na het plaatsen van de super motor
Op woensdag 3 december 2003 15:05 schreef yup het volgende:
het probleem met Japanse auto's is niet de betrouwbaarheid ervan, maar de plastic interieur, of dat de auto's er gewoon niet uitzien, ze hebben geen eigen gezicht, zoals BMW of Audi dat wel heeft. [..]
Maar dat japanse auto's geen eigen image hebben, vind ik onzin. Alsof de middenklassers van -bijvoorbeeld- Opel en Volkswagen zo mooi zijn... en BMW/Audi is toch echt een andere klasse. Daar kun je een Toyotaatje natuurlijk nooit mee vergelijken omdat ze het driedubbele kosten...
quote:Je blijft altijd verstoke betweters houden.
Op woensdag 3 december 2003 21:02 schreef bredebanaan het volgende:
toch blijf ik trouw aan vw!
quote:BMW 3serie of Toyota Camry... hmmm
Op woensdag 3 december 2003 20:57 schreef StefanP het volgende:[..]
BMW/Audi is toch echt een andere klasse. Daar kun je een Toyotaatje natuurlijk nooit mee vergelijken omdat ze het driedubbele kosten...
quote:Nou vooruit dan maar
Op woensdag 3 december 2003 18:40 schreef yup het volgende:[..]
Ik denk dat je gelijk hebt, zal het niet meer doen
En wat ik daarmee bedoel is dat TDi speciaal is t.o.v. andere fabrikanten doordat het Pumpe-Duse heeft, bijv. alle BMW's zijn common-rail
[..]Dat van die V10 TDi weet ik al, het is wel een beetje vreemd voor me, een V10 TDi
Alsof je 5 ton wilt trekken
[..]
DUHH, Wat ik wil zeggen is dat de 4.0 W8 van VW het verliest van de 4.0 TDi van Audi
[..]
Die V10 ging net als de W8 en de V8 Bi-turbo uit de RS6 om te laten zien dat VW geld zo veel had en het gewoon kan bouwen...niet meer en niet minder, het zijn imagobuilders. Leuk voor erbij, maar geld kan er niet echt mee verdient worden.
het klopt dat een W8 het verliest van een (bi-turbo) Tdi, dat ligt voornamelijk aan de bouw, zou het namelijk een "normale" V8 zijn, dan is het motorblok op een andere wijze geconstrueerd en deze motor is (net als een V5 en W12 extreem kort. Maar dit brengt zoveel problemen met zich mee dat het vermogen erdoor afneemt. Want voor die V8 hadden ze gewoon naar Audi kunnen stappen, dan was er zo een 4.2 in de Passat gelepeld, met meer pk, meer koppel en een prettigere loopcultuur. Ik snap het zelf af en toe ook niet helemaal maar goed
VW is wat motoren betreft altijd al gek geweest, neem als voorbeeld de G60, VR6, Type 1 GTI, V6 2.5 Tdi, W8, W12, 2.3 V5 en recentelijk de 3.2 V6....allemaal "rare" motoren (respectievelijk in hun tijd dan).
Greetz
quote:Eigenlijk denk ik dat VW het nooit zover had geschopt zonder TDi, de TDi van VW is hun best-seller en imago-builder.
Op woensdag 3 december 2003 22:33 schreef jogie het volgende:[..]
Nou vooruit dan maar
ik zal het door de vingers zien
maarre, dat van de PD, Volkswagen heeft ervoor gekozen een eigen koers te varen en tot nu toe gaat het goed, ik denk als Common Rail nog iets verder ontwikkeld word dat VW ook overstapt. Het loopt nou eenmaal rustiger dan PD...maar goed dat terzijde...
Die V10 ging net als de W8 en de V8 Bi-turbo uit de RS6 om te laten zien dat VW geld zo veel had en het gewoon kan bouwen...niet meer en niet minder, het zijn imagobuilders. Leuk voor erbij, maar geld kan er niet echt mee verdient worden.
het klopt dat een W8 het verliest van een (bi-turbo) Tdi, dat ligt voornamelijk aan de bouw, zou het namelijk een "normale" V8 zijn, dan is het motorblok op een andere wijze geconstrueerd en deze motor is (net als een V5 en W12 extreem kort. Maar dit brengt zoveel problemen met zich mee dat het vermogen erdoor afneemt. Want voor die V8 hadden ze gewoon naar Audi kunnen stappen, dan was er zo een 4.2 in de Passat gelepeld, met meer pk, meer koppel en een prettigere loopcultuur. Ik snap het zelf af en toe ook niet helemaal maar goed
VW is wat motoren betreft altijd al gek geweest, neem als voorbeeld de G60, VR6, Type 1 GTI, V6 2.5 Tdi, W8, W12, 2.3 V5 en recentelijk de 3.2 V6....allemaal "rare" motoren (respectievelijk in hun tijd dan).
Greetz
En ik vond de benzine motoren van VW altijd al onder de maat, wat dacht je van een 2.0 12 klepper... In een Golf 4 notabene! 115 pk uit een 2.0 in 2003
(ja de Golf met 2.0 12v is tot 2003 gemaakt). De eerste beste TDi laat je achter
Ik had ergens gehoord, dat een ontwerper van de VR6 motor zei dat de idee erachter slim was, maar in de praktijk de VR6 eigenlijk een mislukking was qua techniek.
Een 2.8 met 12 kleppen en een ongelooflijk kleine blokhoek en maar 174 pk, en een verbruik waar je U tegen zegt
Door die kleine blokhoek had de VR6 vaak warmte-problemen, en deze motoren worden vaak gereviseerd rond 150-200k, en ze zijn zeker niet de betrouwbaarste V6'en die er zijn, terwijl V6'en juist vaak om hun betrouwbaarheid bekent staan. VR6 idee van VW in een smiley:
Om het met meer nadruk te laten geven, een Opel V6 uit die tijd had 170 pk, uit een 2.5 V6. En de BMW 325i had zelfs 192 pk uit een 2.5i 24v, en die is betrouwbaarder!
quote:En helaas jij ook, Turbo Diesel INTERCOOLER....
Op woensdag 3 december 2003 18:33 schreef jogie het volgende:[..]
Helaas maak ook jij grote fouten... Tdi staat voor Turbo Diesel Injection,
injection.....
Je blijft lachen hier!
quote:Opel V6? welke??
Op woensdag 3 december 2003 23:28 schreef yup het volgende:[..]
Om het met meer nadruk te laten geven, een Opel V6 uit die tijd had 170 pk, uit een 2.5 V6. En de BMW 325i had zelfs 192 pk uit een 2.5i 24v, en die is betrouwbaarder!
quote:Dat doen ze sinds kort iets beter. Tot voor kort dachten ze gewoon van hup plastic erin das goedkoop, degelijk, t verkleurt niet en het is degelijk niet te vergeten
Op woensdag 3 december 2003 20:57 schreef StefanP het volgende:[..]
Hmm... ik moet toegeven dat de cockpit van mijn suup ook belachelijk 'cheap' is eigenlijk. Alles plastic, echt goedkoop spul. Ziet er niet uit. Zou je toch niet verwachten van een auto die 180k gulden kostte... misschien dat het geld op was na het plaatsen van de super motor
Maar dat japanse auto's geen eigen image hebben, vind ik onzin. Alsof de middenklassers van -bijvoorbeeld- Opel en Volkswagen zo mooi zijn... en BMW/Audi is toch echt een andere klasse. Daar kun je een Toyotaatje natuurlijk nooit mee vergelijken omdat ze het driedubbele kosten...
overigens heb ik liever een europese auto als zo´n jap.
quote:Logisch:
Op donderdag 4 december 2003 11:21 schreef _o_ het volgende:
toen ik ooit met mijn peugeotje 206 weggesleept kon worden (steentje door de radiator), vertelde de betreffende man van het sleepwagenbedrijf mij dat de auto die hij het meest wegsleepte een volkswagen polo was (2 jaar geleden inmiddels). dit artikel verbaast me dus niks
quote:Het is toch echt injection hoor
Op woensdag 3 december 2003 23:40 schreef Herr.Flick het volgende:[..]
En helaas jij ook, Turbo Diesel INTERCOOLER....
injection.....
Je blijft lachen hier!
quote:
De TDI-motoren heffen de oude tegenstelling tussen zuinigheid en vermogen op. Dankzij de efficiënte directe inspuiting volgens het pompverstuiverprincipe kan de brandstof onder zeer hoge druk in de verbrandingskamer worden gespoten. bron :volkswagen
quote:Wat jij wilt, maar I staat echt voor Injection van het Bosch Injection systeem....jammer voor je!
Op woensdag 3 december 2003 23:40 schreef Herr.Flick het volgende:[..]
En helaas jij ook, Turbo Diesel INTERCOOLER....
injection.....
Je blijft lachen hier!
quote:Een 5 ltr. diesel in een Signum.....die auto is een opgehoogde vectra...nou, zal mij benieuwen...bovendien, tegen de tijd dat die W10 (hoe bedoel je gejat) hebben ontwikkeld zijn we al weer een jaar of 2 verder, dan heeft iedereen allang iets anders.
Op donderdag 4 december 2003 13:27 schreef SAF het volgende:
In essen heb ik in de vectra opc studie gezeten (1.9 TDI met 220 pk, twinturbo)), ik heb daar gepraat met de chief en die vertelde met dat dit blok alle 2.0 en 2.2 dti gaat vervangen en dat in enkele maanden er een 2.5 TDI komt. Dit is een 5 cilinder waardoor ze een v-motor kunnen bouwen. Als ze die doorontwikkellen maken ze een W10 tdi 5.0 twinturbo (meer dan 2 bar) (Voor bijvoorbeeld in de Signum en nieuwe Frontera) met een aantal PK's en NM dat alle andere grote diesels achter zich laat.
Ze hebben trouwens die dikke 220 pk niet verkregen door vergroting vaan aantal CC's maar puur door beter managenement en koeling, en een 2e turbo . Er zitten namelijk 2 grote watergekoelde interkoelers op dat blok.
quote:Tuurlijk niet knurft....
Op donderdag 4 december 2003 13:18 schreef jogie het volgende:[..]
Wat jij wilt, maar I staat echt voor Injection van het Bosch Injection systeem....jammer voor je!
Je blijft inderdaad wel lagguh hiero...
Bij een benzine systeem staat de I voor injectie,klopt.
Maar bij diesel is het intercooler...
Een td heeft dus geen injectie....(volgens jou)
Elke diesel is feitelijk een injectie,je brandstofpomp bouwt druk op en de verstuiver gaat bij een bepaalde druk open.Dan word de diesel in nevelvorm de cilinder in geinjecteerd.
Het Common-rail systeem wijkt daar bijna niet vanaf,het grote verschil zit hem in dat de inspuiting niet meer mechanisch maar electronisch gebeurt(hetzelfde als met multi-point injectie)
De druk in je bij je injectors/verstuivers blijft dan beter gewaarborgt,en kan hoger worden dan bij een conversioneel diesel systeem.
De intercooler is niet standaart(nieuwe auto's bijna allemaal)
Die koelt de inlaatlucht voordat die de cilinders ingaat,koudere lucht heeft minder volume,dus kan er meer lucht in de cilinder.Hierdoor kun je meer brandstof toevoegen(denk aan lambda, 1kg brandstof op 14 kg lucht).Door meer brandstof toe te voegen is het vermogen hoger,en het verbruik kan efficienter zijn....
Tja, vraag het maar eens na,de I is bij diesel van INTERCOOLER.
ps. ideale lambdaverhouding is 1:14 bij benzine,diesel weet ik zo niet uit m'n hoofd,maar tis maar even voor de verduidelijking.
Je hebt ook DI aanduiding en dat staat trouwens voor DIRECT INJECTION,en niet DIESEL INJECTION....(deze aanduiding is niet lang gebruikt,omdat bij veel merken alle letters vervallen zijn,het werden er teveel,dus de D(iesel) is alleen nog over(bij de meeste)
[Dit bericht is gewijzigd door Herr.Flick op 04-12-2003 14:17]
quote:De lucht die "uit" de intercooler komt is maar 50 C op zijn max!
Op donderdag 4 december 2003 13:39 schreef SAF het volgende:
Het is natuurlijk ook maar wat die kerel allemaal verteld he, je moet zelf afwegen wat er van waar is, ik geloof hem wel.Ze hebben trouwens die dikke 220 pk niet verkregen door vergroting vaan aantal CC's maar puur door beter managenement en koeling, en een 2e turbo
. Er zitten namelijk 2 grote watergekoelde interkoelers op dat blok.
quote:Dit is echt ONZIN
Op donderdag 4 december 2003 11:19 schreef Ultimora het volgende:
geen wonder dat de japanners zo betrouwbaar zijn. ze kijken altijd eerst naar de europeanen en daarna gaan ze het verbeteren (technisch) en dan pas bouwen. daarom zijn ze altijd laat met nieuwe techniek, maar wel in een keer goed.
16 kleppers al vanaf 86 standaard op de benzine motoren (4A, 3S, 5S, 1J) van toyota... Opel is er nu trots op en plakt nog overal 16V op...
Hybride techniek: Toyota Prius en de Honda Insight als eerste, in japan rijden er nu 7 verschillende types toyota's rond met deze techniek (previa, corolla fielder, prius enz.)
Nissan(renault) heeft het hybride systeem gekocht van Toyota en gaat dat binnenkort in hun modellen leveren.
Fuel Cell: in 97 reed er in Florida al een RAV4 rond met de fuel cell, (toyota ziet daar overigens niet 100% de toekomst in, staat in de autovisie, wil ik best 1x inscannen, leuk artikel namelijk)
V-Tech en VVT-i: VVT-i zat al in '89 in de lexus ls400 later in de Carmy V6 en in de Supra NA
nu standaard op alle benzine motoren
enz.enz.enz.
de japanners zijn juist vooruitstrevender met hun techniek dan de europeanen, die NU nog steeds b.v. 8 kleppers maken
quote:EDIT:
Op donderdag 4 december 2003 13:47 schreef Herr.Flick het volgende:[..]
Tuurlijk niet knurft....
Bij een benzine systeem staat de I voor injectie,klopt.
Maar bij diesel is het intercooler...Een td heeft dus geen injectie....(volgens jou)
Elke diesel is feitelijk een injectie,je brandstofpomp bouwt druk op en de verstuiver gaat bij een bepaalde druk open.Dan word de diesel in nevelvorm de cilinder in geinjecteerd.
Het Common-rail systeem wijkt daar bijna niet vanaf,het grote verschil zit hem in dat de inspuiting niet meer mechanisch maar electronisch gebeurt(hetzelfde asls met multi-point injectie)
De druk in je bij je injectors/verstuivers blijft dan beter gewaarborgt,en kan hoger worden dan bij een conversioneel diesel systeem.De intercooler is niet standaart(nieuwe auto's bijna allemaal)
Die koelt de inlaatlucht voordat die de cilinders ingaat,koudere lucht heeft minder volume,dus kan er meer lucht in de cilinder.Hierdoor kun je meer brandstof toevoegen(denk aan lambda, 1kg brandstof op 1 kg lucht).Door meer brandstof toe te voegen is het vermogen hoger,en het verbruik kan efficienter zijn....Tja, vraag het maar eens na,de I is bij diesel van INTERCOOLER.
ps. ideale lambdaverhouding is 1:14 bij benzine,diesel weet ik zo niet uit m'n hoofd,maar tis maar even voor de verduidelijking.
Je hebt ook DI aanduiding en dat staat trouwens voor DIRECT INJECTION,en niet DIESEL INJECTION....(deze aanduiding is niet lang gebruikt,omdat bij veel merken alle letters vervallen zijn,het werden er teveel,dus de D(iesel) is alleen nog over(bij de meeste)
[Dit bericht is gewijzigd door Tommy_Kuklinski op 04-12-2003 14:54]
quote:De I staat voor Injection omdat het in die tijd de eerste DIRECT INGESPOTEN Diesel was voor personenauto's!!!!
Op donderdag 4 december 2003 14:13 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:[..]
dit is idd JUIST
Dus nogmaals niet Intercooler!!
quote:pardon ik heb de post idd niet goed gelezen, d8 dat het om het hele intercooler - commenrail verhaal ging wat daar wel klopt.
Op donderdag 4 december 2003 14:41 schreef jogie het volgende:[..]
De I staat voor Injection omdat het in die tijd de eerste DIRECT INGESPOTEN Diesel was voor personenauto's!!!!
Dus nogmaals niet Intercooler!!
[Dit bericht is gewijzigd door Tommy_Kuklinski op 04-12-2003 15:00]
quote:hahahaha, keej dan geeft niet, maar dit soort discussies komen wel vaker voor....over blokhoeken, common-rail tegen PD, enz. enz. ik vind het altijd wel leuk, gebeurt er tenminste nog wat
Op donderdag 4 december 2003 14:53 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:[..]
pardon ik heb de post idd niet goed gelezen, d8 dat het om het hele intercooler - commenrail verhaal ging wat daar wel klopt.
niet dat het alleen om de i van TDi ging...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |