quote:Daarbij worden voor het gemak maar een paar Audi technieken vermeld als zijnde van VW
Op woensdag 3 december 2003 16:47 schreef HPoi het volgende:---------------------------
quote:Lexus = Toyota
Op woensdag 3 december 2003 14:26 schreef jogie het volgende:
jah, dat is al jaren bekend...
Toyota en Lexus komen er altijd als beste uit
quote:
Op woensdag 3 december 2003 16:53 schreef KirmiziBeyaz het volgende:[..]
Daarbij worden voor het gemak maar een paar Audi technieken vermeld als zijnde van VW
Dat ze tot de zelfde groep behoren, wil nog niet zeggen dat alles VW is.
quote:Tuurlijk Audi=VW dus tis gewoon door VW ontwikkeld.
Op woensdag 3 december 2003 16:53 schreef KirmiziBeyaz het volgende:[..]
Daarbij worden voor het gemak maar een paar Audi technieken vermeld als zijnde van VW
Dat ze tot de zelfde groep behoren, wil nog niet zeggen dat alles VW is.
quote:Mooi of niet, het is niet echt vernieuwend... alleen de 5 serie heeft wel iets gedurft..
Op woensdag 3 december 2003 16:34 schreef Robert_Jensen het volgende:[..]
Je bent echt gek man, de nieuwe BMW lijn is echt onwijs mooi, en de Benz ook.
Ik weet niet in welk dorp jij woont maar ik zie die dingen regelmatig langs karren
quote:
Op woensdag 3 december 2003 17:07 schreef HPoi het volgende:[..]
Tuurlijk Audi=VW dus tis gewoon door VW ontwikkeld.
[Dit bericht is gewijzigd door KirmiziBeyaz op 03-12-2003 17:24]
quote:Tis trouwens de volkwagen groep hoor. En de ontwikkeling wordt gedaan in de fabrieken van de volkwagengroep.
Op woensdag 3 december 2003 17:07 schreef HPoi het volgende:[..]
Tuurlijk Audi=VW dus tis gewoon door VW ontwikkeld.
Dus uitspraken als VW is audi, of seat is VW kloppen zeker...
Maar elk van die merken zij dus ook skoda's
quote:Wat jij wil. Maar zonder VW was er geen VAG en ook geen Audi, Skoda en Seat meer. Dat waren allemaal kwakkelende bedrijven.
Op woensdag 3 december 2003 17:21 schreef KirmiziBeyaz het volgende:[..]
Zeg dan VAG, dan klinkt het aannemelijker.
quote:Kwakkelend? Eerder een kwestie van kosten en baten overwegen.
Op woensdag 3 december 2003 17:23 schreef HPoi het volgende:[..]
Wat jij wil. Maar zonder VW was er geen VAG en ook geen Audi, Skoda en Seat meer. Dat waren allemaal kwakkelende bedrijven.
quote:
Op woensdag 3 december 2003 17:25 schreef KirmiziBeyaz het volgende:[..]
Kwakkelend? Eerder een kwestie van kosten en baten overwegen.
quote:Als jij het zegt.
Op woensdag 3 december 2003 17:26 schreef HPoi het volgende:[..]
Audi, Skoda en Seat zaten aan de grond ja, dat bedoel ik.
Dat ding was nog slechter in prestaties dan de Kever die al veel eerder in de geschiedenis was ontwikkeld.
quote:Duh! Dat weet ik ook wel, maar net als Volkswagen en Seat worden ze apart vermeld!
Op woensdag 3 december 2003 16:55 schreef -Muse- het volgende:[..]
Lexus = Toyota
quote:Wederom bull-shit, waarom zit er dan geen 5.0 V10 TDi in de nieuwe A8? Of waarom zit de 4.2 (Bi-Turbo) liter in GEEN ENKELE VW? Of wat dacht je van dat de grote Audi diesels bijv. de 4.0 TDi, waarom heeft VW die niet? En BTW TDi my ass, is gewoon common-rail, TDi is gewoon om commerciele doeleinden gebruikt dus geen pumpe-duse, oftwel pompverstuiver maar common-rail.
Op woensdag 3 december 2003 17:23 schreef SoNoS het volgende:[..]
Tis trouwens de volkwagen groep hoor. En de ontwikkeling wordt gedaan in de fabrieken van de volkwagengroep.
Om aan te geven. Seat is erg druk bezig met de design van de verschillende merken.
En elke motor die zowel in een skoda, seat, volkwagen en audi zit, worden ontwikkeld door oa de skoda engineers. Sterker nog, elke motorblok komt gewoon uit een voormalige skoda fabriek.Dus uitspraken als VW is audi, of seat is VW kloppen zeker...
Maar elk van die merken zij dus ook skoda's
Of nog eentje, de 4.0 W8 met 275 pk zit in geen enkele Audi, Waarom?, nou omdat Audi een 4.0 TDi (eigenlijk geen TDi lees hieronder) met 275 pk heeft, en die heeft nog veel meer koppel dan de W8, en is natuurlijk nog sneller dan de W8.
Audi en VW ontwikkelen weldegelijk hun eigen producten, alleen de meeste materialen worden samen gebruikt om zo nog efficienter te werken.
Spelfauten
Stijlfauten
[Dit bericht is gewijzigd door yup op 03-12-2003 18:25]
quote:Helaas maak ook jij grote fouten... Tdi staat voor Turbo Diesel Injection, heeft niets met common rail of Pompe Duse te maken. PD is WEL iets anders dan common rail en VW, Audi, Skoda en Seat maken er WEL gebruik van.. Audi ontwikkeld gedeeltelijk eigen motoren, net als VW, V5 is bijvoorbeeld VW, 2.4 en 3.0 V6 is Audi (2.8 en 3.2 zijn W motoren en daarmee wel VW!).
Op woensdag 3 december 2003 18:20 schreef yup het volgende:[..]
Wederom bull-shit, waarom zit er dan geen 5.0 V10 TDi in de nieuwe A8? Of waarom zit de 4.2 (Bi-Turbo) liter in GEEN ENKELE VW? Of wat dacht je van dat de grote Audi diesels bijv. de 4.0 TDi, waarom heeft VW die niet? TDi is gewoon om commerciele doeleinden gebruikt dus geen pumpe-duse, oftwel pompverstuiver maar common-rail.
Of nog eentje, de 4.0 W8 met 275 pk zit in geen enkele Audi, Waarom?, nou omdat Audi een 4.0 TDi (eigenlijk geen TDi lees hieronder) met 275 pk heeft, en die heeft nog veel meer koppel dan de W8, en is natuurlijk nog sneller dan de W8.Audi en VW ontwikkelen weldegelijk hun eigen producten, alleen de meeste materialen worden samen gebruikt om zo nog efficienter te werken.
De V8 Tdi is speciaal voor de Audi A8 ontworpen, voornamelijk omdat er al een V8 Tdi was uit de oude A8, omdat BMW en Mercedes GEEN 10 cylinder Diesel hebben (dan val je alsnog uit de toon) en omdat die V10 gewoon te zwaar is (t.o.v. de V8)...daarom dus.
De W8 is een benzinemotor en geen Diesel!!!
En natuurlijk draait het om efficientie, anders zouden de kosten uit de pan rijzen...en zouden inmiddels 85% van de automerken al falliet zijn.
quote:Ik denk dat je gelijk hebt, zal het niet meer doen
Op woensdag 3 december 2003 18:33 schreef jogie het volgende:[..]
Helaas maak ook jij grote fouten... Tdi staat voor Turbo Diesel Injection, heeft niets met common rail of Pompe Duse te maken. PD is WEL iets anders dan common rail en VW, Audi, Skoda en Seat maken er WEL gebruik van.. Audi ontwikkeld gedeeltelijk eigen motoren, net als VW, V5 is bijvoorbeeld VW, 2.4 en 3.0 V6 is Audi (2.8 en 3.2 zijn W motoren!).
quote:Dat van die V10 TDi weet ik al, het is wel een beetje vreemd voor me, een V10 TDi
De V8 Tdi is speciaal voor de Audi A8 ontworpen, voornamelijk omdat er al een V8 Tdi was uit de oude A8, omdat BMW en Mercedes GEEN 10 cylinder Diesel hebben (dan val je alsnog uit de toon) en omdat die V10 gewoon te zwaar is (t.o.v. de V8)...daarom dus.
quote:
De W8 is een benzinemotor en geen Diesel!!!
quote:
En natuurlijk draait het om efficientie, anders zouden de kosten uit de pan rijzen...en zouden inmiddels 85% van de automerken al falliet zijn.
[Dit bericht is gewijzigd door yup op 03-12-2003 18:42]
quote:Omdat Audi en VW voor een totaal verschillende doelgroep bedoeld zijn. Audi is voor de wat rijkere medemens en VW is meer voor de gewone man.
Op woensdag 3 december 2003 18:20 schreef yup het volgende:[..]
Wederom bull-shit, waarom zit er dan geen 5.0 V10 TDi in de nieuwe A8? Of waarom zit de 4.2 (Bi-Turbo) liter in GEEN ENKELE VW?
quote:En toch heeft VW een Phaeton met 6.0 W12, lijkt me niet dat de gewone man zo een ding kan betalen
Op woensdag 3 december 2003 18:41 schreef dazzle123 het volgende:[..]
Omdat Audi en VW voor een totaal verschillende doelgroep bedoeld zijn. Audi is voor de wat rijkere medemens en VW is meer voor de gewone man.
quote:Er is altijd overlapping. Mercedes heeft ook de A klasse. Peugeot heeft ook de 607. Toch zit Mercedes in een totaal andere markt dan Peugeot. Het zou natuurlijk ook niet slim zijn als VAG met alle merken in dezelfde vijver zouden gaan vissen
Op woensdag 3 december 2003 18:42 schreef yup het volgende:[..]
En toch heeft VW een Phaeton met 6.0 W12, lijkt me niet dat de gewone man zo een ding kan betalen
Vergeleken met auto's van Japanse fabrikanten.
quote:Een Phaeton is heeel wat anders dan een 607, een Phaeton W12 kost iets van 150k euri? Dat is nog duurder dan een M5, en geloof me maar, niet iedereen kan een M5 kopen.
Op woensdag 3 december 2003 18:45 schreef dazzle123 het volgende:[..]
Er is altijd overlapping. Mercedes heeft ook de A klasse. Peugeot heeft ook de 607. Toch zit Mercedes in een totaal andere markt dan Peugeot. Het zou natuurlijk ook niet slim zijn als VAG met alle merken in dezelfde vijver zouden gaan vissen
quote:Daar heb ik het niet over. Ik bedoel te zeggen dat bepaalde merken met sommige types concurreren met andere merken maar dat dat nog niet wil zeggen dat het merk als geheel ook dezelfde doelgroep bediend als het andere merkt. Peugeot richt zich op een totaal andere doelgroep dan dat Mercedes dat doet. Ondanks dat de 607 met goekope types van Merdedes kan concurreren. En zo zit dat ook met Audi en VW.
Op woensdag 3 december 2003 18:47 schreef yup het volgende:[..]
Een Phaeton is heeel wat anders dan een 607, een Phaeton W12 kost iets van 150k euri? Dat is nog duurder dan een M5, en geloof me maar, niet iedereen kan een M5 kopen.
quote:Point taken, en BTW VW Phaeton is niet aan de straatstenen te krijgen, het is maar dat je het weet.
Op woensdag 3 december 2003 18:51 schreef dazzle123 het volgende:[..]
Daar heb ik het niet over. Ik bedoel te zeggen dat bepaalde merken met sommige types concurreren met andere merken maar dat dat nog niet wil zeggen dat het merk als geheel ook dezelfde doelgroep bediend als het andere merkt. Peugeot richt zich op een totaal andere doelgroep dan dat Mercedes dat doet. Ondanks dat de 607 met goekope types van Merdedes kan concurreren. En zo zit dat ook met Audi en VW.
ik heb ook diverse japanse auto's gehad en die waren echt niet allemaal even probleemloos (zie mijn laatste nissan topics )
rij momenteel citroën en tot nog toe zonder ook maar enige problemen, terwijl die weer minder betrouwbaar zijn volgens de testen.
je moet er gewoon een beetje geluk mee hebben denk ik, en iedereen kies de auto die hij/zij mooi vind en het beste bij die persoon past.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |