quote:dan mag jij mij vertellen op welke auto de Avensis lijkt...
Op woensdag 3 december 2003 15:19 schreef yup het volgende:[..]
Japanse auto's zijn dat eigenlijk ook, wat dacht je van de nieuwe Toyota Avensis
, een kopie van alles Duits bij elkaar
(Waarom heb je bij Fok! eigenlijk geen bewegende brakende smiley
Ik wil een bewegende brakende smiley net als bij Tweakers
)
Altijd zijn japanse auto's afgekraakt om hun uiterlijk, nu worden er speciaal voor de europese markt toyota's hier in europa ontworpen en dan is het weer niet goed... alles is gejat bla bla bla... ze kunnen het ook noooit goed doen.
quote:We werden geloof ik "Sjonnie bashers" genoemd die geen respect hadden voor al het harde werk wat er in zo'n stratemaker Ferrari gaat zitten.
Op woensdag 3 december 2003 15:26 schreef slashme het volgende:[..]
Ja, heb echt dubbel gelegen om die sjonnie topics
en dan die serieuse reacties daarop
![]()
quote:
Op woensdag 3 december 2003 15:28 schreef Goodluck het volgende:[..]
We werden geloof ik "Sjonnie bashers" genoemd die geen respect hadden voor al het harde werk wat er in zo'n stratemaker Ferrari gaat zitten.
quote:Vleugje Mercedes (de lijn een beetje), vleugje Opel Vectra (de nieuwe, kijk es maar goed naar de Avensis en de Vectra en REKEN maar dat de Vectra eerder was).
Op woensdag 3 december 2003 15:27 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:[..]
dan mag jij mij vertellen op welke auto de Avensis lijkt...
Altijd zijn japanse auto's afgekraakt om hun uiterlijk, nu worden er speciaal voor de europese markt toyota's hier in europa ontworpen en dan is het weer niet goed... alles is gejat bla bla bla... ze kunnen het ook noooit goed doen.
Ze kunnen het nooit goed doen? Wie zij dat? Mazda RX-7, RX-8, Honda S2000
Allemaal vette bakken hoor
quote:We hebben er toch mooi een stuk of 3 topics mee volgekregen!
Op woensdag 3 december 2003 15:31 schreef slashme het volgende:[..]
![]()
harde werk...
even de halfords leeg kopen en dan naar de gamma voor bevestingsmateriaal. En dan tot de conclusie komen dat het eigenlijk nergens naar staat maar dan is ie in ieder geval anders dan die andere 10 in de straat.
Dat waren tijden ja...
quote:Tja.. maar zo ken ik er natuurlijk ook wel een paar. De Vectra is weer gebasseerd op andere merken, zo kan je natuurlijk door blijven gaan.
Op woensdag 3 december 2003 15:36 schreef yup het volgende:[..]
Vleugje Mercedes (de lijn een beetje), vleugje Opel Vectra (de nieuwe, kijk es maar goed naar de Avensis en de Vectra en REKEN maar dat de Vectra eerder was).
Ze kunnen het nooit goed doen? Wie zij dat? Mazda RX-7, RX-8, Honda S2000
Allemaal vette bakken hoor
Je kan lijkt mij niet ontkennen, dat merken als Volkwagen, BMW en Mercedes toch al jaren dood zijn qua design. Elk model ziet er praktisch hetzelfde uit als het voorgaande model. Hier en daar wat details aangepast, maar meer niet.
quote:Als je BMW en Mercedes uit het rijtje weghaalt kan ik hiermee in komen.
Op woensdag 3 december 2003 15:43 schreef SoNoS het volgende:[..]
Tja.. maar zo ken ik er natuurlijk ook wel een paar. De Vectra is weer gebasseerd op andere merken, zo kan je natuurlijk door blijven gaan.
Je kan lijkt mij niet ontkennen, dat merken als Volkwagen, BMW en Mercedes toch al jaren dood zijn qua design. Elk model ziet er praktisch hetzelfde uit als het voorgaande model. Hier en daar wat details aangepast, maar meer niet.
quote:tis nog geen sinterklaas
Op woensdag 3 december 2003 15:48 schreef shilizous_88 het volgende:
geef mij toch maar een B.M.W.
quote:Hebbie die nieuwe BMW 5- en 7- serie al gezien, die zijn echt wel anders/vernieuwend cq. lelijk.
Je kan lijkt mij niet ontkennen, dat merken als Volkwagen, BMW en Mercedes toch al jaren dood zijn qua design. Elk model ziet er praktisch hetzelfde uit als het voorgaande model.
quote:BMW en Mercedes qua design dood? BMW is zeer vernieuwend aan het werk, die zijn zeker niet gekopieerd, maar Mercedes
Tja.. maar zo ken ik er natuurlijk ook wel een paar. De Vectra is weer gebasseerd op andere merken, zo kan je natuurlijk door blijven gaan.
quote:Mercedes heeft trouwens de koplampen destijds gejat van de celica (200 serie) en de teruglopende c stijl van de picnic die je mooi terug ziet in hun A...
Op woensdag 3 december 2003 15:36 schreef yup het volgende:[..]
Vleugje Mercedes (de lijn een beetje),
quote:Ik weet niet of die Vectra er zoveel eerder was. de huidige avensis rijdt namelijk al 2 jaar (2001) rond in japan onder de naam Premio... de Avensis kwam trouwens ook bijna een half jaar eerder op de japanse markt dan hier.
Op woensdag 3 december 2003 15:36 schreef yup het volgende:
vleugje Opel Vectra (de nieuwe, kijk es maar goed naar de Avensis en de Vectra en REKEN maar dat de Vectra eerder was).
En meestal rijden oude oma's en opa's in die jappen. Vind je het gek dat die niet kapot gaan.
(en ook kapotte andere jappen,duitsers,russen,fransen)
[Dit bericht is gewijzigd door Herr.Flick op 03-12-2003 16:12]
Bij een Duitse auto hoor je tenminste een deur dicht KLOENK vallen ipv het Aziatische krak.
Aziatische autos zijn als aziatische lullen: klein, miezerig en niet boeiend.
quote:Nouja, ik heb het over de meer gangbare mercedessen, niet die dingen die af en toe eens in Duitsland ziet rijden of op een autobeursje.
Op woensdag 3 december 2003 15:54 schreef yup het volgende:[..]
BMW en Mercedes qua design dood? BMW is zeer vernieuwend aan het werk, die zijn zeker niet gekopieerd, maar Mercedes
oef man ik zou wel zo een E55 AMG willen, of een S65 AMS
allemaal mooie bakken en zeker niet gekopieerd
quote:Nou die 5 serie, is eindelijk weer eens een auto met lef, en die ziet er in mijn ogen nog wel geinig uit ook. Hij is ook nog eens behoorlijk vernieuwend ten opzichte van de vorige modellen.
Hebbie die nieuwe BMW 5- en 7- serie al gezien, die zijn echt wel anders/vernieuwend cq. lelijk.
quote:hahaha, maar ik wil niet weten hoe je aan deze info gekomen bent.
Op woensdag 3 december 2003 16:13 schreef Robert_Jensen het volgende:
Aziatische autos zijn als aziatische lullen: klein, miezerig en niet boeiend.
quote:misschien ben je in de war met koreaanse auto's, want zelfs bij mijn Carina uit 74 is er nog nooit 1 knop afgebroken...
Op woensdag 3 december 2003 16:08 schreef Konijn het volgende:
als ik soms in een jap rijdt, heb ik het idee dat alles kan afbreken qua knopjes en schakelaars.
quote:1 van de meest verkochte auto's over de wereld, en jij denkt dat er alleen oude mensen in rijden....
Op woensdag 3 december 2003 16:08 schreef Konijn het volgende:
En meestal rijden oude oma's en opa's in die jappen. Vind je het gek dat die niet kapot gaan.
quote:Je bent echt gek man, de nieuwe BMW lijn is echt onwijs mooi, en de Benz ook.
Op woensdag 3 december 2003 16:16 schreef SoNoS het volgende:[..]
Nouja, ik heb het over de meer gangbare mercedessen, niet die dingen die af en toe eens in Duitsland ziet rijden of op een autobeursje.
Nee die "normale" mercedessen hier in Nederland zien er praktisch nog hetzelfde uit als die dingen uit de jaren 80. Hetzelfde geldt bijvoorbeeld voor golf ook.
Maar als je nou een opel uit de jaren 80 neemt, die ziet er anders uit dan een opel van nu.
[..]Nou die 5 serie, is eindelijk weer eens een auto met lef, en die ziet er in mijn ogen nog wel geinig uit ook. Hij is ook nog eens behoorlijk vernieuwend ten opzichte van de vorige modellen.
Ik weet niet in welk dorp jij woont maar ik zie die dingen regelmatig langs karren
quote:das wel geinig idd dat mensen denken omdat je KLOENK hoort dat een auto degelijker is... bij de nieuwste toyota's hebben ze daarom ook andere rubbers zodat je ook KLOENK hoort, puur en alleen voor dat soort "simpel" denkende mensen....
Op woensdag 3 december 2003 16:13 schreef Robert_Jensen het volgende:
Toch moet ik geen Aziatisch koekblik.Bij een Duitse auto hoor je tenminste een deur dicht KLOENK vallen ipv het Aziatische krak.
quote:Ja doei. Het gaat om het gewicht vd deur en de auto in zijn geheel.
Op woensdag 3 december 2003 16:35 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:[..]
das wel geinig idd dat mensen denken omdat je KLOENK hoort dat een auto degelijker is... bij de nieuwste toyota's hebben ze daarom ook andere rubbers zodat je ook KLOENK hoort, puur en alleen voor dat soort "simpel" denkende mensen....
quote:nix doei, zo is het en niet anders.
Op woensdag 3 december 2003 16:40 schreef Robert_Jensen het volgende:[..]
Ja doei. Het gaat om het gewicht vd deur en de auto in zijn geheel.
Weeg die maar eens met je Aziatische koekblik.
p.s. jij bent wel het prototype "simpel" nadenken waar ik het net over had
Positieve Volkswagen berichten!:
Touran veiligste auto in zijn klasse
22-7-2003
De Volkswagen Touran heeft in de meest recente crashtest van de Europese organisatie Euro-NCAP de buitengewoon goede score van vier sterren behaald. De uitstekende inzittendenbescherming maakt de Touran het veiligste model in het segment van de middenklasse MPVs. Bovendien is deze nieuwe Volkswagen-telg het eerste model ooit dat bekroond is met drie sterren voor een bovengemiddeld veilige voetgangersbescherming. De speciaal ontwikkelde voorbumper van de Touran speelt hierbij een belangrijke rol.
------------------------
New Beetle Cabriolet veiligste cabrio
22-7-2003
De New Beetle Cabriolet heeft in de onlangs gehouden cabrio koprol- en crashtest van de Duitse ADAC uitermate goed gescoord. De Volkswagen New Beetle Cabriolet behaalt in vergelijking met twee andere cabriolets de beste resultaten.
-----------------------
DSG - automatisch schakelende zesversnellingsbak
11-12-2002
Volkswagen presenteert een technische wereldprimeur: de sportieve en verbruiksgunstige, direct schakelende zestraps automatische transmissie DSG. Deze bijzonder dynamische manier van krachtoverbrenging met geïntegreerde dubbele koppeling wordt (vanaf het eerste kwartaal 2003) voor het eerst aangeboden in de Golf R32. In de loop van 2003 wordt de DSG in meer modellen leverbaar - vooral in combinatie met koppelsterke motoren. Volkswagen zet met de nieuwe dubbel-koppelingstransmissie het voor alle klassen geldende aandrijflijn-offensief voort.
--------------------------
Lupo GTI Sportiefste Auto van het Jaar 2002
11-12-2002
Met ruime afstand heeft de Volkswagen Lupo GTI de verkiezing van De Sportiefste Auto van het Jaar 2002 gewonnen. Uit 156 kandidaten kozen de lezers van het Duitse autotijdschrift Sport Auto de benjamin uit Wolfsburg. De Lupo GTI wint in de klasse van de kleine autos. Bij het tellen van de stemmen bleef hij zijn directe achtervolgers, de MINI Cooper en de Peugeot 206 S16, met ruime afstand voor, zodat hij zich dus trots Sport Auto van het Jaar 2002 mag noemen.
----------------------------
Lupo 3L TDI weer op eerste plaats in milieu-overzicht ÖKO-TREND
14-11-2002
Het milieu-instituut ÖKO-TREND stelt al sinds 1997 elk jaar een lijst op met de milieuvriendelijkste autos. Daarbij staat vooral het advies voorop aan fleetowners bij de aankoop van milieuvriendelijke autos. De Volkswagen 3-liter Lupo kon dit jaar met ruime voorsprong de toppositie in het algemeen klassement verdedigen. Ook in de afgelopen twee jaren wist de Lupo deze begeerde positie te veroveren. Hiermee wordt eens te meer bevestigd hoe groot de waardering is voor het feit dat Volkswagen een auto met een brandstofverbruik van slechts 3 liter per 100 kilometer in productie heeft genomen.
---------------------
FSI...De nieuwe benzinetechniek van Volkswagen
30-1-2003
Volkswagen speelt al vele jaren een toonaangevende rol op het gebied van de benzine- en dieselmotoren. Volkswagen was o.a. trendsetter met de introductie van milieuvriendelijke benzine injectie motoren met katalysator en lambdasonde en met de introductie van de TDI direct ingespoten turbodiesel motoren.
Nu is het tijd voor een geheel nieuwe generatie benzinemotoren; de FSI-motor. De voordelen: schoner, krachtiger en zuiniger. Met de FSI-motoren neemt Volkswagen een voorsprong op het gebied van benzinemotoren, speciaal als het gaat om lage verbruikscijfers en beperking van milieubelastende uitlaatgassen gecombineerd met een hoger vermogen en meer trekkracht.
---------------------
Van autoweek tevredenheidtrofee:
Beter dan gemiddeld:
+ Waardevastheid
+ Kwaliteitsindruk van het interieur
+ Kwaliteitsindruk van het exterieur
+ Imago van de auto
+ Bijgeluiden (rammeltjes/kraakjes)
Specifiek over de Golf:
Beter dan gemiddeld:
+ besturing
+ roest