quote:Wanneer heb jij O Brien voor het laatst zien voetballen ?
Op donderdag 4 december 2003 18:33 schreef twi het volgende:
Maxwell moet helemaal niet naar linkshalf. Hij is juist degene die het beste door kan schuiven naar het middenveld vanuit de verdediging. Juist dat is een grote kracht.
quote:Nee, omdat ie geblesseerd is en nog niet fit is geweest en op een andere positie speelde, voor de ploeg... Logisch dat hij dan niet het niveau haalt dat hij normaliter wel haalt. Als je van der Vaart linksbuiten zet, is zijn rendement ook lager.
Op donderdag 4 december 2003 08:33 schreef sugarnieuws het volgende:[..]
Vorig jaar was hij super! En daardoor wordt er teveel van verwacht in dit nieuwe seizoen. Hij heeft nog niet echt de kansen gehad om zich te laten zien en daar reken ik hem op af! Blijkbaar heb ik te hogen verwachtingen van hem, ik zou hem graag weer willen zien zoals hij vorig jaar speelde, maar misschien komt dat nog.
quote:Milan thuis en Milan uit, 5-3-2, zo u wilt te lezen als 3-5-2.
Op donderdag 4 december 2003 16:08 schreef WaStEd het volgende:[..]
1. half punt voor jou, half punt voor mij. Celta speelt met 1 spits en Mostovoi erachter. Dus is Mostovoi werk voor de verdediging.. niet het middenveld.
2.
Milan-Ajax Yakubu Galasek 4-4-2
Ajax-Brugge (zwakkere tegenstander) maar je hebt gelijk 4-3-3 met Pienaar
Ajax-Celta Galasek-Sneijder en Pienaar 4-4-2
Celta-Ajax de Jong-Galasek 4-4-3
Ajax-Milan Obodai-Galasek 4-4-2Ieder de helft dan.
Toch voorzichtiger als vorig seizoen.
quote:O'Brien is pure middelmaat, leuk voor de breedte.
Op donderdag 4 december 2003 19:21 schreef WaStEd het volgende:[..]
Wanneer heb jij O Brien voor het laatst zien voetballen ?
quote:Niet mee eens. Maar goed.
Op donderdag 4 december 2003 19:45 schreef methodmich het volgende:[..]
O'Brien is pure middelmaat, leuk voor de breedte.
quote:Toen was ie redelijk, maar dat was ook niet zo'n heel best WK he...
Op donderdag 4 december 2003 19:54 schreef WaStEd het volgende:[..]
Niet mee eens. Maar goed.
WK in Japan/Korea ook gemist zeker ?
O'Brien moet het hebben van werklust en is in die zin absoluut geen Ajax-speler. Ik vind het een jongen die bij FC Utrecht perfect zou kunnen uitblinken en bij Ajax op zijn tenen meekan en soms nuttig is, maar niet meer dan dat.
quote:O'Brien is geen Maxwell, maar ik vind hem toch wel wat beter dan Van Damme. Als je O'Brien hebt kun je Maxwell ook wat makkelijker linkshalf zetten, dat is een positie waar Maxwell ook uitstekend presteert. En de lange pass van O'Brien is ook erg nuttig, benadert de pass van Frank de Boer.
Op donderdag 4 december 2003 19:59 schreef methodmich het volgende:[..]
Toen was ie redelijk, maar dat was ook niet zo'n heel best WK he...
O'Brien moet het hebben van werklust en is in die zin absoluut geen Ajax-speler. Ik vind het een jongen die bij FC Utrecht perfect zou kunnen uitblinken en bij Ajax op zijn tenen meekan en soms nuttig is, maar niet meer dan dat.
Zondag was het er dan toch weer van gekomen,
Sint kon tussen de bedrijven door even komen kijken,
Mijn God, wat voelden die rotterdamse sukkels zich genomen,
Ze zijn simpelweg niet met Ajax te vergelijken.
Allereerst de ambiance in die betonnen bunker,
Alles was uit de kast gehaald,
Dat is iets waar ik al jaren naar hunker,
Ben blij dat ik aan de tifo-collecte heb meebetaald.
Meters doek kwamen uit de krochten van de Arena boven,
Fijn beschilderd en druipend van sarcasme,
Ik kon dat alles ook bijna niet geloven,
Sint kreeg na een paar honderd jaar zowat een orgasme.
Sint zag op zo'n doek ook een soort van evenbeeld,
zonder mijter, maar met een helm der Trojen,
Daarmee was de eerste tik al uitgedeeld,
dat doek was uit de categorie 'Hele mooie!!'
De vlag van mijn Israelische vrienden was ook weer uit het stof gehaald,
Het blauw-witte gevaarte bewoog soepeltjes op Zuid,
In het uitvak werd dan ook stevig gebaald,
dat kleine vierkante doekje van hen haalde nauwelijks iets uit.
Na 4 minuten scoorde Raphael al, een hele bijzondere,
Met de hak, vliegend door de lucht.
Het was zuiver toeval, aldus van Wonderen,
Zou ik ook zeggen als ik dienst was van die rotterdamse klucht.
En 7 minuten later was het diezelfde van Wonderen,
die lekker communiceerde met Mr. Clearasil,
Daardoor kon Van De Vaart de 2e er al snel in donderen,
De wedstrijd was gelopen, feyenoord was de piel.
Van Persie deed de vreugde nog meer opzwellen,
Door zijn maatje Ono te torpederen,
Als een boom deed zijn schot de Japanner vellen,
Beste Robin, je moet toch wel veel leren.
Jammer dat Lobont deze harikiri wist te voorkomen,
Zelfs bloemen werden hem daarvoor in het vooruitzicht gesteld,
Al heb ik net van één van mijn Pieten vernomen,
Dat de bloemen vanuit Maas-city ondertussen al zijn afbesteld.
Uiteindelijk droop het ongedierte dus af met een enorme kater,
Weer een wedstrijd waar ze geen punten mee scoorden,
Wel was er progressie, verklaarde Bertje later,
Maar dat zijn geen daden, alleen maar woorden.
En zo werd het dan toch een middag zoals door iedereen verwacht,
Sinterklaas heeft er in ieder geval van genoten,
Het werd een overwinning voor de stad van de Dam, het Waterlooplein en de Prinsengracht,
en in rotterdam, daar is nu echt 'alles naar de kloten!!'.
Met anti-rotterdamse groeten,
Sint Nicolaas
quote:Klopt, PSV is een kutclub met een prachtig stadion
Op donderdag 4 december 2003 22:06 schreef chelloboy het volgende:
Het is niet bijna niet te geloven,maar ik stond gisteravond onder dat grote ajaks embleem bij de Arena
Moest in HMH hal zijn voor Simple Red concert en ja dat is tegenover de Arena.
Nog beetje rondgekeken maar geef mij toch maar het Philips Stadion.
quote:Wat een diskwalificatie voor een zeer goede voetballer.
Op donderdag 4 december 2003 19:45 schreef methodmich het volgende:[..]
O'Brien is pure middelmaat, leuk voor de breedte.
quote:Zou wel eens willen weten wat ie moet laten zien om goed genoeg te zijn voor Ajax 1.
Op vrijdag 5 december 2003 14:07 schreef sqlsmurft het volgende:[..]
Wat een diskwalificatie voor een zeer goede voetballer.
Omdat de man zich altijd netjes opstelt en niet zo mediageil is noem jij het middelmaat. Want aan zijn voetbalkwaliteiten kan het niet liggen. Die gast heeft het al meermalen bewezen dat hij een topper is.
Beoogde basis Koeman begin van het seizoen.
1.Lobont
2. Trabelsi
3. Pasanen
4. Escudé
5. OBrien
6. Galasek
7.vd Meyde
8.Pienaar
9.Ibrahimovic
10, vdVaart
11.Sikora (bij gebrek aan beter)
quote:Dat laatste.. daar gaat het ook om.
Op vrijdag 5 december 2003 14:18 schreef Qi het volgende:
Een O'Brien in vorm houdt een Maxwell in vorm echt niet meer uit de basis voor de linksback positie. Maxwell is in een kleine periode enorm gegroeid, en dat kan echt een hele grote worden als hij deze lijn voortzet. O'Brien is naar mijn mening alleen nuttig als vervanger van Maxwell op de linksback positie, of als Maxwell op het middenveld speelt.
quote:Gelukkig, dan zijn we het eens dat O'Brien weliswaar nuttig is, maar niet verschrikkelijk belangrijk. Maxwell heeft de voorkeur.
Op vrijdag 5 december 2003 14:21 schreef WaStEd het volgende:[..]
Dat laatste.. daar gaat het ook om.
En sqlsmurft, ik schrijf O'Brien zeker niet af, het is een uiterst nuttige vervanger. Ik denk alleen dat O'Brien niet makkelijk een basisplaats zal kunnen veroveren in het huidige Ajax.
quote:Dat WK was toch gewoon niet best, kunnen we wel stellen in alle redelijkheid. Dat je daar aardig speelt, okee, maar goed... Daar speelde hij centraal op het middenveld, wat ie bij Ajax nooit doet. Als back maakt hij gewoon veel fouten, dat was altijd al zo. O'Brien is nuttig als reserve, maar als basisspeler mist hij gewoon voetbalkwaliteiten. Hij kan wat dingen een beetje, een hoop niet, niets bijzonder goed.
Op vrijdag 5 december 2003 14:13 schreef WaStEd het volgende:[..]
Zou wel eens willen weten wat ie moet laten zien om goed genoeg te zijn voor Ajax 1.
Zo´n WK, ach ja, daar loopt alleen middelmaat, los gezien van het feit dat hij voor die blessure gewoon een basisplaats had.
Dat had Koeman ook al voorzien, want hij heeft dit jaar de rugnummers omgegooid zodat zijn beoogde basis 1 tm 11 had. Grygera en Soetaers kwamen later. For the record, OBrien heeft #5 en Maxwell #15.
Dat hij nummer 5 had zegt me niks, dat was ook pure commercie.
quote:Als dat zo was, had hij al lang een vaste waarde geweest. Na die blessure kon hij zich niet meer terug in de ploeg spelen, een teken aan de wand. Als Ajax het van mensen als O'Brien moet gaan hebben (een erfenis van Wouters nog), dan ga je gewoon achteruit.
Op vrijdag 5 december 2003 14:07 schreef sqlsmurft het volgende:[..]
Wat een diskwalificatie voor een zeer goede voetballer.
Omdat de man zich altijd netjes opstelt en niet zo mediageil is noem jij het middelmaat. Want aan zijn voetbalkwaliteiten kan het niet liggen. Die gast heeft het al meermalen bewezen dat hij een topper is.
Jammer dat Danny Blind destijds niet kon voorkomen dat O'Brien een langjarig contract zou krijgen, onder invloed van Wouters.
Ik schrijf de man niet af, maar dat hij tekort komt om meer te kunnen dan aanklampen in Ajax 1 mag best gesteld worden.
quote:Dat ligt meer aan het feit dat het middenveld zich heeft ontwikkeld, met name Sneijder (en dan is er ook nog eens Mitea aan de linkerkant). De reden dat de concurrentie daar nog betrekkelijk rustig is, is dus omdat Maxwell ook goed linksback kan spelen, en die positie met het wegvallen van O'Brien toch vacant was.
Op vrijdag 5 december 2003 14:26 schreef Qi het volgende:
En sqlsmurft, ik schrijf O'Brien zeker niet af, het is een uiterst nuttige vervanger. Ik denk alleen dat O'Brien niet makkelijk een basisplaats zal kunnen veroveren in het huidige Ajax.
Om de positie van linksback te bekleden zou ik O'Brien (uiteraard gesteld dat hij na zijn blessure zijn niveau van daarvoor weer gewoon haalt) wel boven Maxwell verkiezen, maar niet als dat zou betekenen dat Maxwell helemaal niet in het veld zou staan. In de wedstrijden dat Maxwell op linkshalf heeft gespeeld, heeft hij bij mij toch altijd meer indruk gemaakt dan als linksback, en dat is dan ook waar ik Maxwell het liefst zie staan.
Dat zou echter wel betekenen dat er op het middenveld gesnoeid moet gaan worden, en waarschijnlijk zou dat ten koste van Sneijder moeten gaan (tenzij hij beter op rechts uit de voeten kan dan bijv. De Jong). Dan rijst de vraag of het het waard is de linkervleugel te versterken ten koste van Sneijder, en dat lijkt me weer niet.
Volgend seizoen echter, verwacht ik dat Van der Vaart weg is, waardoor er inderdaad een positie op het middenveld vrijkomt (voor Sneijder), en gesteld dat Maxwell blijft, kan hij doorschuiven naar linkshalf met O'Brien gewoon weer linksachter.
quote:Dan heb je eigenlijk 3 centrale middenvelders lopen voor 2 plaatsen. Dan zie ik liever De Jong op rechts en Maxwell op links, met Sneijder en Galásek in het centrum.
Op vrijdag 5 december 2003 16:48 schreef methodmich het volgende:
Pienaar zal eerder op de plek van vdV komen, met Sneijder en Galásek naast hem.
Ik vind persoonlijk Maxwell op het middenveld sterker dan als linksback, en aangezien je met O'Brien een prima linksback hebt (daar verschillen onze meningen ), zie ik dus liever die twee aan de linkerkant
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |