abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_15140250
quote:
Op donderdag 4 december 2003 11:14 schreef sqlsmurft het volgende:
Veel voetbal in de ploeg

Geweldige en typische voetbalanalytisch zinnetje vind ik dat altijd.

Als je het sec leest, is het hilairsch. Gelukkig maar voetbal in de ploeg, stel dat je veel waterpolo in de ploeg had, of squash

pi_15140356
Waarom heb ik altijd het idee dat een hetero de opmerking "veel voetbal" meteen begrijpt en inziet dat het jargon is
[url=http://www.watbenjedan.nl]Prutser[/url]
pi_15140425
quote:
Op donderdag 4 december 2003 11:31 schreef sqlsmurft het volgende:
Waarom heb ik altijd het idee dat een hetero de opmerking "veel voetbal" meteen begrijpt en inziet dat het jargon is
Mijn meeste heterovrienden snappen geen ruk van die opmerking hoor

Ik snap ook wel dat het jargon is, daarom juist. Jargon is vaak zo'n eigen leven gaan leiden dat het erg grappig is. "Veel voetbal in de ploeg"- vind je het zelf ook niet typisch?

pi_15140441
niet in het minst!
pi_15140604
quote:
Op donderdag 4 december 2003 11:34 schreef sqlsmurft het volgende:
niet in het minst!
Het is toch nogal vanzelfsprekend dat er voetbal in een ploeg zit. Het is hetzelfde als zeggen dat het water nat is.
pi_15141017
'tuurlijk SCH
pi_15141822
quote:
Op donderdag 4 december 2003 11:14 schreef sqlsmurft het volgende:
Ik mis Nigel de Jong en aan de linkerkant zie ik geen enkele aankoop van Ronald. (SoetAars, die kuteagle, Mitea)
Kortom dit is meer een wishfull thinking opstelling dan dat dit een serieuse optie is als iedereen fit zou zijn.
Je denkt toch niet dat De Jong een basis plaats krijgt als iedereen weer fit is? Als Trabelsi weer fit is, en zijn normale niveau terug heeft, dan zit De Jong gewoon weer op de bank. En Soetaars zit ook meer op de bank dan dat die in de basis staat. Voor Mitea is niet echt plaats als je 4-4-2 speelt, of je moet hem als spits opstellen samen met Ibrahimovic.
pi_15142547
MIjn opstelling was ook niet eentje die Koeman zou maken maar serieus Koeman speelt altijd met aan de linkerkant een van zijn aankopen.
Ik denk dat Nigel dit jaar wel voor een basisplek kan gaan. Zeker nu Pienaar uit de roulatie is en hij nu echt zijn kans aan het pakken is.
  donderdag 4 december 2003 @ 13:07:05 #134
15466 --HOOLIE--
Maar das logisch...
pi_15143074
quote:
Op donderdag 4 december 2003 12:48 schreef sqlsmurft het volgende:
MIjn opstelling was ook niet eentje die Koeman zou maken maar serieus Koeman speelt altijd met aan de linkerkant een van zijn aankopen.
Ik denk dat Nigel dit jaar wel voor een basisplek kan gaan. Zeker nu Pienaar uit de roulatie is en hij nu echt zijn kans aan het pakken is.
Ik zie ook liever Nigel de Jong dan pienaar......
|X|
|X|*** Met GOD zelf heb ik geen probleem, het is meer zijn fanclub die mij niet aan staat.. ***
|X|
pi_15143205
Als we dezelfde Pienaar terug zien als vorig seizoen dan zie ik echt wel liever Pienaar dan De Jong. Pienaar liet vorig seizoen de mooiste acties zien en was vaak de beste man aan Ajax' zijde. Zijn jullie dat alweer vergeten?

De Jong is een leuke speler die op veel posities uit de voeten kan, maar op al die posities heeft hij naar mijn mening een beter iemand voor zich.

pi_15143583
quote:
Op donderdag 4 december 2003 13:11 schreef Qi het volgende:
Als we dezelfde Pienaar terug zien als vorig seizoen dan zie ik echt wel liever Pienaar dan De Jong. Pienaar liet vorig seizoen de mooiste acties zien en was vaak de beste man aan Ajax' zijde. Zijn jullie dat alweer vergeten?

De Jong is een leuke speler die op veel posities uit de voeten kan, maar op al die posities heeft hij naar mijn mening een beter iemand voor zich.

De Jong is in mijn ogen meer een back als een middenvelder. Pienaar vind ik het sterkts centraal op het middenveld, op rechts gaat er veel minder dreiging van uit.
too much is not enough....
pi_15143675
quote:
Op donderdag 4 december 2003 13:25 schreef WaStEd het volgende:

[..]

De Jong is in mijn ogen meer een back als een middenvelder. Pienaar vind ik het sterkts centraal op het middenveld, op rechts gaat er veel minder dreiging van uit.

Hij wordt meer gebruikt in de verdediging, maar we hebben het nu over de keuze tussen De Jong of Pienaar op het middenveld. Ik zeg dat ik dan liever Pienaar heb.
pi_15143762
quote:
Op donderdag 4 december 2003 13:28 schreef Qi het volgende:

[..]

Hij wordt meer gebruikt in de verdediging, maar we hebben het nu over de keuze tussen De Jong of Pienaar op het middenveld. Ik zeg dat ik dan liever Pienaar heb.

Ligt eraan tegen wie je speelt.
En wie er nog meer spelen.
Als je Sneijder en VDV al hebt + Pienaar zou Galasek al het verdedigende werk alleen moeten doen op het middenveld. Ik zie geen balans op het middenveld dan.
pi_15143931
quote:
Op donderdag 4 december 2003 13:31 schreef WaStEd het volgende:

[..]

Ligt eraan tegen wie je speelt.
En wie er nog meer spelen.
Als je Sneijder en VDV al hebt + Pienaar zou Galasek al het verdedigende werk alleen moeten doen op het middenveld. Ik zie geen balans op het middenveld dan.

Sneijder kan prima controlerend spelen, en Pienaar kan ook verdedigend goed uit de voeten. Het middenveld zou naar mijn mening veel meer uit balans zijn als je dan voor De Jong kiest, dat is echt een aanvallend ingestelde speler.
pi_15144198
quote:
Op donderdag 4 december 2003 13:36 schreef Qi het volgende:

[..]

Sneijder kan prima controlerend spelen, en Pienaar kan ook verdedigend goed uit de voeten. Het middenveld zou naar mijn mening veel meer uit balans zijn als je dan voor De Jong kiest, dat is echt een aanvallend ingestelde speler.

Ja Trabelsi ook en toch speelt ie rechtsback. Die is aanvallend in balbezit, de Jong ook, bij balverlies speelt de Jong van nature veel verder terug dan Pienaar. Plus dat Pienaar verdedigend ver onderdoet voor de Jong. En controlerend spelen is iets anders als verdedigende capaciteiten hebben.
pi_15144468
quote:
Op donderdag 4 december 2003 13:45 schreef WaStEd het volgende:

[..]

Ja Trabelsi ook en toch speelt ie rechtsback. Die is aanvallend in balbezit, de Jong ook, bij balverlies speelt de Jong van nature veel verder terug dan Pienaar. Plus dat Pienaar verdedigend ver onderdoet voor de Jong. En controlerend spelen is iets anders als verdedigende capaciteiten hebben.

Maar het ging erom of het middenveld uit balans was. Als je middenveld er zo uitziet dan is het naar mijn mening echt niet uit balans:

Pienaar - Sneijder - Galasek - Van der Vaart

Sneijder & Galasek spelen controlerend en Pienaar & Van der Vaart kunnen mooi vanaf de flanken naar binnen trekken of opkomen.

pi_15144524
quote:
Op donderdag 4 december 2003 13:52 schreef Qi het volgende:

[..]

Maar het ging erom of het middenveld uit balans was. Als je middenveld er zo uitziet dan is het naar mijn mening echt niet uit balans:

Pienaar - Sneijder - Galasek - Van der Vaart

Sneijder & Galasek spelen controlerend en Pienaar & Van der Vaart kunnen mooi vanaf de flanken naar binnen trekken of opkomen.

Zoals ik al zei, dat ligt aan de tegenstander. Tegen Real Madrid of Arsenal of Man U zou ik zo niet spelen.
pi_15144728
quote:
Op donderdag 4 december 2003 13:55 schreef WaStEd het volgende:

[..]

Zoals ik al zei, dat ligt aan de tegenstander. Tegen Real Madrid of Arsenal of Man U zou ik zo niet spelen.

Maar als ik voor zo'n middenveld zou kiezen dan zou ik dus niet voor De Jong kiezen, dat bedoelde ik te zeggen.
pi_15144802
quote:
Op donderdag 4 december 2003 14:01 schreef Qi het volgende:

[..]

Maar als ik voor zo'n middenveld zou kiezen dan zou ik dus niet voor De Jong kiezen, dat bedoelde ik te zeggen.

In de HCE geen probleem. Dat kan Galasek wel aan.
pi_15144963
quote:
Op donderdag 4 december 2003 14:04 schreef WaStEd het volgende:

[..]

In de HCE geen probleem. Dat kan Galasek wel aan.

In Europa is het ook niet zo'n probleem hoor. Een soortgelijk middenveld stond vorig jaar tegen AC Milan op het veld en deed het niet zo slecht. Enige verschil was dat Van der Meyde op rechts speelde en Van der Vaart achter Ibrahimovic.
pi_15145048
quote:
Op donderdag 4 december 2003 14:09 schreef Qi het volgende:

[..]

In Europa is het ook niet zo'n probleem hoor. Een soortgelijk middenveld stond vorig jaar tegen AC Milan op het veld en deed het niet zo slecht. Enige verschil was dat Van der Meyde op rechts speelde en Van der Vaart achter Ibrahimovic.

Milan speelt met Gatusso en Pirlo, 2 verdedigende middenvelders. Een beetje zoals Brazilie speelt. Bij Real en Man U heb je met aanvallende middenvelders te maken. Ik zie Sneijder nog niet Zidane of Scholes in z'n zak houden.
pi_15145210
quote:
Op donderdag 4 december 2003 14:11 schreef WaStEd het volgende:

[..]

Milan speelt met Gatusso en Pirlo, 2 verdedigende middenvelders. Een beetje zoals Brazilie speelt. Bij Real en Man U heb je met aanvallende middenvelders te maken. Ik zie Sneijder nog niet Zidane of Scholes in z'n zak houden.

Nee, maar ik zie niemand bij Ajax bijv. een Zidane in z'n zak houden. Je stelt wel hele hoge eisen aan dit jonge Ajax. Ze moeten het ook van de collectieve prestatie hebben, niet per se van individuele prestaties.
pi_15145283
quote:
Op donderdag 4 december 2003 14:17 schreef Qi het volgende:

[..]

Nee, maar ik zie niemand bij Ajax bijv. een Zidane in z'n zak houden. Je stelt wel hele hoge eisen aan dit jonge Ajax. Ze moeten het ook van de collectieve prestatie hebben, niet per se van individuele prestaties.

Frankrijk-Tjechie 0-2 een jaar geleden
Galasek had Zidane behoorlijk in z'n zak.
pi_15145406
quote:
Op donderdag 4 december 2003 14:20 schreef WaStEd het volgende:

[..]

Frankrijk-Tjechie 0-2 een jaar geleden
Galasek had Zidane behoorlijk in z'n zak.

Ja, maar dat zijn denk ik toch uitzonderingen. Net zoals Pienaar een tijdje geleden tegen Arsenal Vieira compleet in z'n zak had. Ik denk niet dat Galasek, of Pienaar, dergelijke prestaties keer op keer neer kunnen zetten.
pi_15145498
quote:
Op donderdag 4 december 2003 14:24 schreef Qi het volgende:

[..]

Ja, maar dat zijn denk ik toch uitzonderingen. Net zoals Pienaar een tijdje geleden tegen Arsenal Vieira compleet in z'n zak had. Ik denk niet dat Galasek, of Pienaar, dergelijke prestaties keer op keer neer kunnen zetten.

Daarom moet je zorgen dat Galasek iemand bij zich heeft die ook goed verdedigd en dan zie ik toch echt liever de Jong als Pienaar.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')