abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 20 april 2004 @ 12:09:51 #51
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_18557180
quote:
Op maandag 19 april 2004 17:30 schreef MuadDib het volgende:
Ik heb hem nu 2 keer beluisterd en ik vind hem erg goed.
Het is dus wel de moeite om de cd eens een kans te geven? Of Marillion zonder Fish toch nog een kans te geven? Radiation viel me gigantisch tegen, en ook ander werk dat ik hoorde was niet wat ik ervan verwachtte.
Ik ben natuurlijk door mijn vader al erg bevooroordeeld, hij vindt het niks zonder Fish, dus dat zal ook wel een rol spelen.
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
pi_18557940
Ik heb de 'You're gone' gedownload. Ik onderwerp hem nu aan een luistersessie. Klinkt sfeervol. Ik vind het refrein (nog) niet sterk genoeg voor een mogelijke hitsingle, wat geloof ik wel de bedoeling is voor dit nummer.
Ik heb eens wat interviews gelezen met bandmembers en ik krijg de indruk dat 'Marbles' een do or die poging wordt. Het is te hopen dat het album een succes wordt. dat gun ik ze wel, aangezien ik wel sympathie voor de band heb.
pi_18563050
quote:
Op dinsdag 20 april 2004 12:09 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Het is dus wel de moeite om de cd eens een kans te geven? Of Marillion zonder Fish toch nog een kans te geven? Radiation viel me gigantisch tegen, en ook ander werk dat ik hoorde was niet wat ik ervan verwachtte.
Ik ben natuurlijk door mijn vader al erg bevooroordeeld, hij vindt het niks zonder Fish, dus dat zal ook wel een rol spelen.
Als je niet zo gecharmeerd bent van het latere werk dan zal dit album je waarschijnlijk ook tegenvallen. Marillion nu heeft op muzikaal gebied nu eenmaal weinig meer te maken met de Fish-periode.
In dat Spaanse cafe danste wij ole, Maria Magdalena
Met je ogen zo zwart stal je heel mijn hart, Maria Magdalena
Sinds ik jou heb gekust vind ik nergens rust, Maria Magdalena
Ja, jou alleen wil ik steeds om mij heen, Jou en anders geen
  dinsdag 20 april 2004 @ 20:53:19 #54
70081 Lkw
²³³³²³²³²³²³²³²³²²³²²
pi_18570024
quote:
Op dinsdag 20 april 2004 05:55 schreef IsaacD het volgende:
* IsaacD gaat is lekker vloeken in de kerk

Kayleigh
Lkw is wat flauw, maar kan het ook niet laten even - visueel - mee te vloeken...

Stop the world, I want to get out.
  dinsdag 20 april 2004 @ 20:58:38 #55
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_18570191
quote:
Op dinsdag 20 april 2004 16:17 schreef MuadDib het volgende:

[..]

Als je niet zo gecharmeerd bent van het latere werk dan zal dit album je waarschijnlijk ook tegenvallen. Marillion nu heeft op muzikaal gebied nu eenmaal weinig meer te maken met de Fish-periode.
Daar heb je gelijk in. Nou ja, als ik 'm eens tegenkom zal ik het misschien toch nog eens proberen. En als het niks is, dan zet ik snel weer Fugazi of Script... op.
  dinsdag 20 april 2004 @ 22:04:00 #56
1611 evert
Happiness is the Road!
pi_18572209
quote:
Op dinsdag 20 april 2004 12:09 schreef Angel_of_Dth het volgende:

[..]

Radiation viel me gigantisch tegen, en ook ander werk dat ik hoorde was niet wat ik ervan verwachtte.
Ok, Radiation was niet het beste album, maar daarop stond wel hun allermooiste nummer ooit! (a few words for the dead)
wat moet ik hier nu neerzetten?
  dinsdag 20 april 2004 @ 22:11:10 #57
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_18572380
quote:
Op dinsdag 20 april 2004 22:04 schreef evert het volgende:

[..]

Ok, Radiation was niet het beste album, maar daarop stond wel hun allermooiste nummer ooit! (a few words for the dead)
Nogmaals: het beste nummer van Marillion staat op Fugazi, en heet toevallig ook Fugazi.
  woensdag 21 april 2004 @ 01:02:27 #58
1611 evert
Happiness is the Road!
pi_18576349
quote:
Op dinsdag 20 april 2004 22:11 schreef Angel_of_Dth het volgende:

[..]

Nogmaals: het beste nummer van Marillion staat op Fugazi, en heet toevallig ook Fugazi.
'this world is totally fugazi'

(en dat klopt nog steeds)
  woensdag 21 april 2004 @ 01:14:10 #59
1611 evert
Happiness is the Road!
pi_18576482
update over de single:
---------
De actie is goed begonnen:
De tussen stand na 1 dag verkoop is dat "You're gone"
nu al op 41 in de Nederlandse chart staat.
En in Engeland is de midweeks berekening na één dag
al goed genoeg voor de 7e plaats.

---
mozes kriebel, het zou toch wel heel gaaf zijn, top 10 hit in Nederland.
op de site kun je de kortingsbon downloaden voor de FRS
allemaal doen
  zaterdag 24 april 2004 @ 01:05:03 #60
1611 evert
Happiness is the Road!
pi_18645450
van de 3 voor 12 site van de vpro:

----------
“Oude Idols verslaan nieuwe Idols” staat er treiterig boven het persbericht van Sjaak de Bruijn van het eenmansbedrijfje Go Entertainment. Tegen ieders verwachting in is het gelukt zonder noemenswaardige airplay de nieuwe single You’re Gone van Marillion in drie dagen tijd 2000 keer te verkopen. We hebben het hier inderdaad over de Britse symphoband die halverwege de jaren tachtig hits scoorde met Lavender en Kayleigh, maar die na het vertrek van zanger Fish labelloos raakte, en toen overleefde via een fanatieke fanbase op het internet. “Ik zit al 22 jaar in de muziek en het is met een traan in het oog dat de singlemarkt zo slecht gaat”, vertelt het mastermind achter de slimme internet-actie De Bruijn lachend. “De singlemarkt is aan het dalen, terwijl de Marillion fanclub aan het groeien is. Dus is het dan simpelweg een kwestie van de fans mobiliseren.”

De Bruijn dokterde zijn internetplan uit naar Brits voorbeeld. Indiebandjes proberen in Engeland wekelijks de hitparade binnen te komen door hun single in drie verschillende versies in de platenwinkel neer te zetten en hun fans door middel van emailbombardementen op te roepen binnen een week zoveel mogelijk verschillende versies te kopen. Een marketingtactiek die in Nederland slechts zelden wordt toegepast. In samenwerking met entertainmentketen Free Record Shop bedacht De Bruijn echter ook nog een actie waarbij via de Nederlandse Marillion fansite een kortingsbon is te downloaden. Daarmee kan bij de Free Record Shop twee versies van de single voor de prijs van één worden aangeschaft. De Marillion fans zijn namelijk zodanige anoraks dat ze graag ook de b-kantjes of de DVD-single verzamelen. De Bruijn: “Zelfs de Free Record Shop had het fanatisme van de fans onderschat.”

Op grond van het in drie dagen verkochte aantal staat de Marillion single momenteel op nummer 8 in de zogenaamde midweeks, de onofficiële tussenstand voor de handel en industrie. De verwachting is dat de single volgende week tussen de 20 en 30 binnenkomt in de Mega Top 50, omdat die lijst momenteel nog gebaseerd is op de gewogen verkoop over twee weken. In de Top 40 dreigt de single hoger binnen te komen, omdat daarbij uitgegaan wordt van slechts één week verkoop, al telt ook airplay voor een kwart mee in de berekeningen. “Ik kan nog niet beloven dat hij in de Top 40 staat, daar is het nog wat te vroeg voor”, zegt een voorzichtige Roland Flink, chartmanager bij Mega Charts. “Maar de impact van dit soort acties is door de dalende singlemarkt stukken groter dan vroeger.”

Inmiddels zijn ook bij 3FM sommige DJ’s wakker geworden na de bekendmaking van de midweeks. De Bruijn negeert echter hun verzoek en brengt de single naast de Mega Top 50 alleen naar Radio 1, 2 en de regionale omroepen: “Ik wil hier een punt mee maken, want Marillion past niet binnen het format van 3FM.” De single is deze week alleen vier keer gedraaid bij het regionale Radio Oost. Overigens verwacht de Bruijn nog veel meer van de actie, want hij wil de kortingsbonnen ook flyeren bij de praktisch uitverkochte Marillion concerten begin mei: “Het doel is nummer 1, het wordt ook nummer 1…”
  zaterdag 24 april 2004 @ 01:24:10 #61
14505 OProg
A Life in Music
pi_18645639
quote:
We hebben het hier inderdaad over de Britse symphoband die halverwege de jaren tachtig hits scoorde met Lavender en Kayleigh, maar die na het vertrek van zanger Fish labelloos raakte, en toen overleefde via een fanatieke fanbase op het internet.
Voor EMI zijn toch echt nog 4 cds en een hele berg singles en videos gemaakt na het vertrek van Fish...
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_18645712
“Ik wil hier een punt mee maken, want Marillion past niet binnen het format van 3FM.”

Van dit soort zinnen krijg ik dus echt kromme tenen. Ik ben eigenlijk helemaal geen Marillion-fan, maar kennelijk ligt het 'format' van 3FM dus al dusdanig vast dat er echt alleen nog maar in de late uurtjes ruimte is voor muziek die ook maar een beetje afwijkt van de norm, ongeacht hoeveel exemplaren er verkocht worden.
Like a steam locomotive, rollin' down the track
He's gone, gone, and nothin's gonna bring him back
  zaterdag 24 april 2004 @ 01:40:02 #63
14505 OProg
A Life in Music
pi_18645760
quote:
Op zaterdag 24 april 2004 01:35 schreef Zander het volgende:
“Ik wil hier een punt mee maken, want Marillion past niet binnen het format van 3FM.”

Van dit soort zinnen krijg ik dus echt kromme tenen. Ik ben eigenlijk helemaal geen Marillion-fan, maar kennelijk ligt het 'format' van 3FM dus al dusdanig vast dat er echt alleen nog maar in de late uurtjes ruimte is voor muziek die ook maar een beetje afwijkt van de norm, ongeacht hoeveel exemplaren er verkocht worden.
Denk eens aan alle tere kinderzieltjes die dan ineens zoiets te horen krijgen ipv de normale standaard zult...
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_18647804
En dat terwijl "You're Gone" helemaal niet zo radio-onvriendelijk is. Luchtig met een hippe beat
Mwah, de Kayleigh-erfenis zal ik maar zeggen...

Overigens zal het aan m'n reet roesten hoe hoog Marillion in een of andere top 40 staat. Het is en blijft toch een echte album-band.
pi_18661770
quote:
Op zaterdag 24 april 2004 06:47 schreef MuadDib het volgende:
En dat terwijl "You're Gone" helemaal niet zo radio-onvriendelijk is. Luchtig met een hippe beat
Mwah, de Kayleigh-erfenis zal ik maar zeggen...

Overigens zal het aan m'n reet roesten hoe hoog Marillion in een of andere top 40 staat. Het is en blijft toch een echte album-band.
waar is je review van het album?
'Who needs Information, just give me confirmation'. RadioParadise | http://www.radioparadise.com/
  zondag 25 april 2004 @ 15:56:06 #66
73742 fripper
"Call It Anything"
pi_18673266
Hoe zit dat nou met de verschillen tussen dubbel cd en enkel cd ?
Ik zie op diverse plaatsen alleen maar de enkele cd aangekondigd, bijvoorbeeld bij Play.

Is de dubbel-cd alleen maar de Marillion-website te bestellen , of komt die ook gewoon in de winkel ? Is de dubbel-cd een gelimiteerde uitvoering, of is alleen de "Deluxe Campaign Edition" gelimiteerd ?
"We shall now tune our Mellotrons and attack culture once again"
  zondag 25 april 2004 @ 16:00:33 #67
73742 fripper
"Call It Anything"
pi_18673326
Al gevonden

The Marbles Deluxe Campaign Edition (a 128-page hard-bound book!) will be on sale through Racket Records at the special pre-order price of 27.99 UK Pounds (inc VAT). If you purchased the Deluxe Campaign Edition by the end of 31st December 2003 you will be directly helping our Campaign Fund, and as a "Thank You" will we print your name in the album credits**, AND ship the album to you at least a month before the currently planned release date of 3rd May 2004*. Remember, this is a double album - 2 full CDs of new Marillion music!

As of 1st January 2004 onwards you will still be able to buy the double album, but your name will not be in the credits and it will not be shipped to you until the release date; but it will still be the Deluxe Campaign Edition special hard-bound book.

For those of you who want all the music but don't want to pre-order and take part in the Marbles Campaign, we plan to release the full double album in a standard CD box (price to be decided) from the planned release date of 3rd May 2004*, available from Racket Records.

The current planned release date for Marbles is 3rd May 2004*. From this date, there will be a 1 CD version of the album for sale in retail shops around the world (the full 2 CD double album will NOT be available in retail shops, only from Racket Records). When this 1 CD version has gone on sale in the shops, we will also consider selling it via our website.
"We shall now tune our Mellotrons and attack culture once again"
  zondag 25 april 2004 @ 22:43:10 #68
1611 evert
Happiness is the Road!
pi_18682262
you're gone is binnengekomen op nr. 7 in de engelse single top 40
pi_18692310
quote:
Op zaterdag 24 april 2004 01:35 schreef Zander het volgende:

Vond ik ook een rare opmerking, als je vindt dat marillion in de top40 hoort, dan moet je toch ook vinden dat t nummer op 3fm enz moet worden gedraaid. Maar die opmerking is dus van de gast die de actie opgezet heeft, he.
pi_18693282
nummer 8 in de nederlandse top 40 lees ik net! maarre Marbles is helemaal goed, na de laatste drie voor mij zeer zwakke albums (.com, radiation, anaraknophobia) vind ik deze weer geweldig mooi!
pi_18693910
Waarom kan Marillion niet gedraaid worden op 3fm en U2 wel? Het zijn generatie genoten vooral eerder concurrenten, tenminste volgens velen. Ze werden indertijd in 1 adem genoemd.
pi_18694176
quote:
Op vrijdag 12 december 2003 13:27 schreef kriele het volgende:
Het schijnt trouwens wel erg slecht met Fish te gaan. Alcohol en drugs...
Hoi, misschien een beetje late reactie. Maar 't gaat echt niet slecht met onkel Fish hoor. Hij heeft pas nog een tour gedaan om zijn nieuwe album te promoten: "Field of crows". 't lijkt in niks meer op de oude Marillion wat Fish nu doet, maar ja, zelfs Marillion lijkt niet meer op de oude Marillion. Wat betreft drugs en alcohol, hij houdt inderdaad van een drankje en een blowtje, maar hij ligt gelukkig niet in de goot.

Een reunie met Marillion zit er niet in, hoewel ze wel weer on speaking terms zijn, zijn ze unaniem over het feit dat het voorbij is.

Zelf ben ik afgeknapt op Marillion nadat Fish eruit gestapt is en Hogart er in. Ik heb naar de 1e cd geluisterd en vond het niks. In mijn visie moet Hogart ook geen oud Marillion werk zingen, daar heeft 'ie gewoon niet genoeg ballen voor en zijn de liedjes te autobiographisch voor.

Danielle
Is it wrong to talk to myself even when there’s nobody else?
It's just a state of mind.
pi_18694572
quote:
Op maandag 26 april 2004 14:52 schreef tbl1966 het volgende:
In mijn visie moet Hogart ook geen oud Marillion werk zingen, daar heeft 'ie gewoon niet genoeg ballen voor en zijn de liedjes te autobiographisch voor.
Dat doen ze dan ook al jaren niet meer.
pi_18695764
Was Fish ook niet eens in de running geweest voor een rolletje in een James Bondfilm? Heb ik eens gelezen op het Dream Theater forum, enkele jaren geleden.
pi_18702849
quote:
Op maandag 26 april 2004 15:09 schreef MuadDib het volgende:

[..]

Dat doen ze dan ook al jaren niet meer.
Gelukkig dan maar Hoewel ik van veel kanten hoor dat Hogart goed kan zingen moet ik eerlijk zeggen dat hij me niet kan bekoren.

[Was Fish ook niet eens in de running geweest voor een rolletje in een James Bondfilm? Heb ik eens gelezen op het Dream Theater forum, enkele jaren geleden.]

Dat klopt, hij heeft ook een rolletje gehad in een serie over Zorro en speelt in de film "9 dead gay guys". Vorig jaar is 'ie ook nog gevraagd om mee te doen in de musical over Queen "We will rock you" maar dit kwam slecht uit met de opnames van het nieuwe album. Verder is hij ook gevraagd om in de rock opera over Leonardo da Vinci te spelen, maar dat heeft hij ook afgeslagen. Hij heeft ook 2 keer meegedaan met "never mind the buzzcocks".
Dus je ziet hij zit ook niet stil.

Danielle
Is it wrong to talk to myself even when there’s nobody else?
It's just a state of mind.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')