abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 3 december 2003 @ 11:47:40 #1
1611 evert
Happiness is the Road!
pi_15112210
2004 wordt een Marillion jaar. Er komt een nieuw album (dubbel cd!), genaamd Marbles. Ze komen ook weer naar Nederland, begin mei naar Tilburg, Utrecht en Zwolle.
Op de site www.marillion.com kun je al soundclips van het nieuwe album beluisteren (klinkt erg gaaf).
Verder is er geweldige nieuwe merchandise.

En allerlei plannen om de groep weer breder onder de aandacht te brengen, omdat ze geen 'format-groep' zijn, is de airplay en aandacht beperkt.

Kortom, op naar 2004!

wat moet ik hier nu neerzetten?
  woensdag 3 december 2003 @ 15:29:36 #2
14505 OProg
A Life in Music
pi_15118091
Ik overweeg ook wel om de "Deluxe Campaign Edition" te bestellen Hoewel wel duur maar wel gaaf om te hebben
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
  woensdag 3 december 2003 @ 16:12:21 #3
1611 evert
Happiness is the Road!
pi_15119271
quote:
Op woensdag 3 december 2003 15:29 schreef OProg het volgende:
Ik overweeg ook wel om de "Deluxe Campaign Edition" te bestellen Hoewel wel duur maar wel gaaf om te hebben
die heb ik ook besteld!
(sta ook in het boekje bij anoraknophobia en met mijn pasfoto op de binnenhoes van marillion.com!)
  vrijdag 12 december 2003 @ 00:56:01 #4
1611 evert
Happiness is the Road!
pi_15346843
de tourdata zijn bekend:
----
De eerste concerten van de Marbles Worldtour 2004 zijn bekend.
Marillion zal als eerste land Nederland aandoen tijdens deze tour.
Support act zal zijn de Noorse band Gazpacho bekend van Butlins 2003
Hieronder de data,

2 Mei 013, Tilburg
3 Mei Vredenburg, Utrecht
4 Mei IJsselhallen, Zwolle

De officiele voorverkoop is inmiddels begonnen via de bekende adressen

pi_15352969
Ik vind dat ze schofterig veel geld van hun fans vragen. Bij Arac ben ik er nog ingetuind, maar dat ga ik nu echt niet weer doen.
pi_15356077
Ik vraag me af waarom marillion nog steeds doorgaat. Het is muzikaal nog wel aardig(meer niet) en kwa populairiteit geen schim meer van eerder. Vergane glorie.
  Admin vrijdag 12 december 2003 @ 13:12:31 #7
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_15356090
Ik ga als MuadDib gaat
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
pi_15356155
Voor een reunie tour met Fish zou ik nog wel eens een keer heengaan.
  vrijdag 12 december 2003 @ 13:21:03 #9
24774 uilebal
Das minder boitur!!
pi_15356346
quote:
Op vrijdag 12 december 2003 13:14 schreef kriele het volgende:
Precies, Fish is het enige dat kleur en inhoud gaf aan Marillion.
Het is niet de val die pijn doet, maar de landing. http://www.pisflek.web-log.nl
  vrijdag 12 december 2003 @ 13:26:53 #10
14505 OProg
A Life in Music
pi_15356523
quote:
Op vrijdag 12 december 2003 13:11 schreef kriele het volgende:
Ik vraag me af waarom marillion nog steeds doorgaat. Het is muzikaal nog wel aardig(meer niet) en kwa populairiteit geen schim meer van eerder. Vergane glorie.
Tsjah, Misplaced Childhood deel 12 maken werkt ook niet en Fish is nou ook niet echt meer wat het geweest is. Je moet door en Marillion probeert tenminste nog nieuwe wegen in te slaan. Niet altijd met evenveel succes maar en zitten ook weer goede dingen bij. Die laatste vind ik een heel goede plaat
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
pi_15356545
Het schijnt trouwens wel erg slecht met Fish te gaan. Alcohol en drugs...
  vrijdag 12 december 2003 @ 13:29:04 #12
14505 OProg
A Life in Music
pi_15356612
quote:
Als alles dat niet meer echt zo polulair is als vroeger of zo populair als een baan topbands zal het vrij stil worden...

En Marillion heeft nog een vrij trouwe fanbase

pi_15356833
quote:
Op vrijdag 12 december 2003 13:29 schreef OProg het volgende:

[..]

Als alles dat niet meer echt zo polulair is als vroeger of zo populair als een baan topbands zal het vrij stil worden...

En Marillion heeft nog een vrij trouwe fanbase

Dat irriteert me dan ook, dat ze misbruik maken van die trouwe fanbase. Ik draai die Marillion platen nog steeds met veel plezier. Echter ik vind, en met mij vele anderen, dat het 40 euro vragen voor een CD gewoon belachelijk veel geld is. IK kan er niets aan doen dat Marillion minder populair is geworden. Ze hoeven van mij ook geen miljoenen platen te verkopen. Dat wil nog niet zeggen dat ik ze niet koop. Ligt Marbels voor 15 euro in de winkel, dan zal ik deze zeker aanschaffen. Voor 40 Euro kan ik zoveel andere leuke dingen kopen. 100 piek voor 2 CDs kom op zeg. Doe het dan zoals bijvoorbeeld David Baerwald het deed. In eigen beheer een dubbel CD uitbrengen en voor een (te) schappelijk bedrag aan de man brengen (20 dollar toen). Dan praten we weer verder. Bij 40 euro zeg ik tegen Marillion.

[Dit bericht is gewijzigd door desintbestaat op 12-12-2003 13:47]

vrijdag 12 december 2003 @ 13:42:42 #14
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_15356988
quote:
Op vrijdag 12 december 2003 13:14 schreef kriele het volgende:
Dan zou ik ook zeker gaan. Ik zal binnenkort Marbles eens luisteren, ach waarom niet gewoon nu meteen.
Ik ken van Marillion eigenlijk alleen het oude werk (Fugazi, Script for a jesters tear, Real to reel en The thieving magpie). Ik ben benieuwd of dit iets is.

Even geluisterd: Het kon me niet boeien. Natuurlijk zijn het maar een paar korte stukjes, en ik had ze liever niet achter elkaar in 1 mp3 gehad. Maar het klinkt nogal flauw.

[Dit bericht is gewijzigd door Angel_of_Dth op 12-12-2003 13:50]

Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
pi_15361581
quote:
Op vrijdag 12 december 2003 13:12 schreef yvonne het volgende:
Ik ga als MuadDib gaat

* MuadDib gaat naar Vredenburg
In dat Spaanse cafe danste wij ole, Maria Magdalena
Met je ogen zo zwart stal je heel mijn hart, Maria Magdalena
Sinds ik jou heb gekust vind ik nergens rust, Maria Magdalena
Ja, jou alleen wil ik steeds om mij heen, Jou en anders geen
  zaterdag 13 december 2003 @ 00:14:52 #16
1611 evert
Happiness is the Road!
pi_15370945
quote:
Op vrijdag 12 december 2003 13:42 schreef Angel_of_Dth het volgende:

Even geluisterd: Het kon me niet boeien. Natuurlijk zijn het maar een paar korte stukjes, en ik had ze liever niet achter elkaar in 1 mp3 gehad. Maar het klinkt nogal flauw.

let wel, korte stukjes, nog niet gemixt
op de speciale kerst cd voor fanclubleden staat al een nieuw nummer dat ze vorig jaar live gespeeld hebben
en dat is me een partij mooi!!!!
  zaterdag 13 december 2003 @ 00:19:21 #17
1611 evert
Happiness is the Road!
pi_15371044
quote:
waarom niet? punt 1 heeft men er zelf lol in. maar nog belangrijker, het is een groep die niet zoals veel groepen uit de commerciele bloeiperiode uitsluitend teruggrijpt op deze periode.
integendeel, hoe je het went of keert, men probeert zichzelf steeds te vernieuwen. de ene keer (anoraknophobia) lukt dat beter dan de andere keer (marillion.com), maar men vervalt niet in een herhaling van zetten.
maar Brave was bijv. niet zo een commercieel succes als Misplaced Childhood, maar artistiek gezien absoluut veel geslaagder.
En de laatste vier nummers van Afraid of Sunlight behoren tot de beste 4 die ze ooit gemaakt hebben. En een nummer als When I meet God van het laatste album is ook een hoogtepunt in hun oevre.

En wat betreft de prijzen, de 40 euro is voor de voorintekening met de super de luxe uitgave, met naamsvermelding ed. Je kan het straks ook in een 'reguliere' uitgave kopen tegen normale prijs hoor.

pi_15384681
anoraknophobia een van de betere albums? Ik heb hem ook, maar misschien dat jij een ander hebt? Het is niet meer dan een geinig album met enkele geslaagde nummers.
  zondag 14 december 2003 @ 01:53:42 #19
1611 evert
Happiness is the Road!
pi_15395051
quote:
Op zaterdag 13 december 2003 19:18 schreef kriele het volgende:
anoraknophobia een van de betere albums? Ik heb hem ook, maar misschien dat jij een ander hebt? Het is niet meer dan een geinig album met enkele geslaagde nummers.
dat is het mooie van muziek, iedereen heeft zelf zijn favorieten.
Anoraknophobia vind ik geslaagd.
When I meet God is ook tekstueel een absoluut hoogtepunt in hun Oeuvre. Quartz vind ik ook geweldig. Between you and mee is een geweldig live nummer. This is the 21th century is een meer dan geslaagd experiment en If my heart was a ball is misschien nog steeds niet 'af', maar is heel bijzonder.
Vind ik geen slechte score.
pi_15399214
quote:
Ik vind juist dat Marillion nu in muzikaal opzicht veel meer te bieden heeft dan in de tijd met Fish. Origineler en zeker gedurfder. Het Fish-era vind ik, achteraf bekeken, toch meer het nadoen van de oude symfo-giganten, Genesis voorop. Fish is natuurlijk een fantastische frontman en tekstschrijver en ik heb me in die jaren fantastisch vermaakt met de heren, heb ook alle platen uit die periode en ik pink ook een traantje weg bij het kijken van "Recital From The Script", maar eerlijk gezegd draai ik die oude albums nog maar zelden (op Clutching At Straws na misschien), terwijl ik het latere werk toch regelmatig draai.
pi_15400130
Maar begrijp me niet verkeerd. Marillion met Hogarth heeft zeker mooie muziek gemaakt, hoor! Ik luister er nog weleens met plezier na, maar gezien de populaititeit vind ik het wel steeds meer "vergane glorie".
pi_15400319
De populariteit van Marillion was natuurlijk voor een groot deel gebaseerd op Kayleigh. Daarvoor waren ze niet populair bij het "grote publiek". En daarna ook niet, ik denk dat het "grote publiek" weinig nummers van Clutching... kan opnoemen.
En met vergane glorie versta ik toch meer bands doe zelfs de kleinste zaaltjes amper nog volkrijgen en alleen nog teren op oude successen. Dat gaat voor Marillion in beide gevallen niet op.
  zondag 14 december 2003 @ 13:36:34 #23
73742 fripper
"Call It Anything"
pi_15400332
Ik ben in de Fish tijd groot liefhebber geweest van Marillion, maar ik ben afgehaakt na Holidays in Eden , die ik toch wel erg vond tegenvallen. Wat zijn de betere albums van na die tijd ?
"We shall now tune our Mellotrons and attack culture once again"
pi_15400402
quote:
Op zondag 14 december 2003 13:36 schreef fripper het volgende:
Ik ben in de Fish tijd groot liefhebber geweest van Marillion, maar ik ben afgehaakt na Holidays in Eden , die ik toch wel erg vond tegenvallen. Wat zijn de betere albums van na die tijd ?
Brave en Afraid Of Sunlight en persoonlijk vond ik Radiation wel okee, maar daar zijn de meningen ook erg over verdeeld.
  zondag 14 december 2003 @ 13:50:14 #25
73742 fripper
"Call It Anything"
pi_15400703
Thnx , ik zal eens was gaan beluisteren ...
"We shall now tune our Mellotrons and attack culture once again"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')