quote:wow, heb ik nou iets gemist of komt Super Mario Land 1 van de oude GB ook in een remake!??!?! Dat zou wel heel gaaf zijn, tis naast Mario World en Bros3 de beste mario game ooit!
Op maandag 19 januari 2004 17:29 schreef leejow het volgende:
quote:Nee dat is Super Mario Bros. 1, niet Land.
Op dinsdag 20 januari 2004 10:08 schreef Retarded het volgende:[..]
wow, heb ik nou iets gemist of komt Super Mario Land 1 van de oude GB ook in een remake!??!?! Dat zou wel heel gaaf zijn, tis naast Mario World en Bros3 de beste mario game ooit!
quote:ow wacht ja.. ik zie het
Op dinsdag 20 januari 2004 10:08 schreef FierceDeity het volgende:[..]
Nee dat is Super Mario Bros. 1, niet Land.
(tzal wel aan mij liggen )
jammer Mario Bros 1 heb ik al te vaak gespeeld om het dan ook nog op de GBA te kopen.
quote:vet!!!
Op donderdag 22 januari 2004 14:14 schreef Smots het volgende:
Yeah... gisteren Street Fighter 3 Alpha ontvangen van Play.com
[afbeelding]
ik ben ook voor nostalgie gegaan bij play.com
quote:Die zag ik ook staan, maar ik was bang dat die game veeeeeeeeeeeel te moeilijk voor me zou zijn.
Op donderdag 22 januari 2004 15:24 schreef Fathom het volgende:[..]
vet!!!
ik ben ook voor nostalgie gegaan bij play.com
quote:
Op donderdag 22 januari 2004 15:26 schreef Smots het volgende:[..]
Die zag ik ook staan, maar ik was bang dat die game veeeeeeeeeeeel te moeilijk voor me zou zijn.
quote:check de reviews op metacritic maar eens.
Op donderdag 22 januari 2004 15:27 schreef Fathom het volgende:[..]
Be warned this game is EXTREMELY fun, but EXTREMELY challenging at the same time, so be prepared for lots of do overs while playing.
I kid you not...this game is the most difficult game ever made.
You must realize Ghouls n Ghosts is a very hard game and you have to forgive the occasional instant death
When you do finally get through to the end, youll be a better gamer because of it or at least one whos learnt a whole bunch of new swear words.
Unlike most ultra-hard games, however, Super Ghouls 'n Ghosts is thoroughly addictive, despite the fact that it does get frustrating.
It is easily the hardest videogame ever made, and is likely going to be an exercise in frustration for all but the most expert gamer.
Great in many ways, but the difficulty is too tough
quote:
Op donderdag 22 januari 2004 15:32 schreef Smots het volgende:[..]
check de reviews op metacritic maar eens.
In bijna elke review lees je dat de game duivels moeilijk is.
http://www.metacritic.com/games/platforms/gba/superghoulsnghosts/Be warned this game is EXTREMELY fun, but EXTREMELY challenging at the same time, so be prepared for lots of do overs while playing.
I kid you not...this game is the most difficult game ever made.
You must realize Ghouls n Ghosts is a very hard game and you have to forgive the occasional instant death
When you do finally get through to the end, youll be a better gamer because of it or at least one whos learnt a whole bunch of new swear words.
Unlike most ultra-hard games, however, Super Ghouls 'n Ghosts is thoroughly addictive, despite the fact that it does get frustrating.
It is easily the hardest videogame ever made, and is likely going to be an exercise in frustration for all but the most expert gamer.
Great in many ways, but the difficulty is too tough
Het doet me zo aan vroeger denken
Maar wel leuk eindelijk weer eens een echt moeilijke game want die heb ik al een tijdje niet meer gehad.
quote:Ik heb hem en hij zo onwijs gaaf, echt de feeling van vroeger komt weer helemaal terug, maar..... hij is MEGA moeilijk en hard. Niet voor snel gefrustreerde gamers dus, die even snel een half uurtje willen platformen.
Op donderdag 22 januari 2004 15:24 schreef Fathom het volgende:[..]
vet!!!
ik ben ook voor nostalgie gegaan bij play.com
quote:Daar val ik onder als ik met vrienden Mario Party speel hahaha niet als ik single player doe
Op donderdag 22 januari 2004 15:55 schreef Michel het volgende:[..]
Ik heb hem en hij zo onwijs gaaf, echt de feeling van vroeger komt weer helemaal terug, maar..... hij is MEGA moeilijk en hard. Niet voor snel gefrustreerde gamers dus, die even snel een half uurtje willen platformen.
Lijkt een rustige periode te worden na maart...
quote:http://gameboy.ign.com/articles/446/446907p1.html
Op zaterdag 24 januari 2004 17:19 schreef Notorious_Roy het volgende:
Wat wordt de volgende GROTE titel op de GBA na Metroid en Sword of Mana?Lijkt een rustige periode te worden na maart...
quote:Dat zier er idd leuk uit. Die wil ik ook wel
Op maandag 19 januari 2004 17:29 schreef leejow het volgende:
[afbeelding]
Weet je hoe graag ik deze wil kopen? Ik ga hem denk ik via lik-sang bestellen alsie uit komt (vlak na mijn verjaardag)
[afbeelding]
quote:VEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEET!
Op zaterdag 24 januari 2004 14:37 schreef nikanoru het volgende:
Zero Mission trailer!
http://www.metroid2002.com/0/
(deeplinken werkt niet)
quote:Ik heb deze game laatst een keer aangeschaft op m'n sega 16 bit en na een uur gamen ben ik niet verder dan level 3 gekomen...het lijkt wel trial & error gvd...en dat terwijl ik hem vroeger zo uit kon spelen...
Op donderdag 22 januari 2004 15:32 schreef Smots het volgende:Ghouls n ghost is moeilijk!!
quote:ik bedoel maar.
Op maandag 26 januari 2004 14:09 schreef HAL9000S het volgende:[..]
Ik heb deze game laatst een keer aangeschaft op m'n sega 16 bit en na een uur gamen ben ik niet verder dan level 3 gekomen...het lijkt wel trial & error gvd...en dat terwijl ik hem vroeger zo uit kon spelen...
quote:Het is leuk puur en alleen om de nostalgie...het is alleen zo vreemd dat ik het vroeger wel gewoon kon uitspelen, maar dat heb ik bij meer spellen. Probeer nu maar eens een Commander Keen uit te spelen
Op maandag 26 januari 2004 14:18 schreef Smots het volgende:[..]
ik bedoel maar.
Dan is het toch bijna niet leuk meer?
quote:Man, ik heb net alle heiligen uit de almanak vervloekt met het spelen van Metroid Fusion!
Op maandag 26 januari 2004 14:25 schreef HAL9000S het volgende:[..]
Het is leuk puur en alleen om de nostalgie...het is alleen zo vreemd dat ik het vroeger wel gewoon kon uitspelen, maar dat heb ik bij meer spellen. Probeer nu maar eens een Commander Keen uit te spelen
quote:hebberdeheb-heb
January 23, 2004 - Though in Japan the Metroid series isn't exactly on the list of top video game franchises, over on this side of the pond it's an essential part of the Nintendo brand. In more than fifteen years there hasn't been a bad game in the series yet, and for the first time in the Metroid history the series is arriving twice on a Nintendo platform: Metroid: Zero Mission is Samus' second appearance on the Game Boy Advance.Metroid: Zero Mission is actually a retelling of Samus' first adventure that took place on the Nintendo Entertainment System back more than a decade and a half ago. Zero Mission essentially replaces that game; this new game is the full-fledged novel, where the NES game was merely the Cliffs Notes.
Though we were only able to get into about an hour of this adventure, we can definitely see that Nintendo's got another successful Metroid design on its hands. The game begins just as the NES version did, with Samus landing on Zebes to hunt out Mother Brain. Those familiar with the original game will recognize the immediate surroundings, and running left will immediately score the first and most significant power-up: the Morph Ball. Without this, the game just isn't a Metroid game, and Samus is only just a hot girl in a suit. After this area, though, the game takes a drastic turn for the different; though many of the locations and puzzle elements are based around what was in the NES title, the areas have been completely remixed and rearranged to take advantage of the GBA's much improved visual and audio abilities as well as to make things more challenging, less cheaply-difficult, and overall a whole lot more fun to tromp through.Samus even earns a few new abilities in the game that wasn't even a part of the original's design. Once you earn the ledge grab, an ability that was first given in Metroid Fusion the game strays as far away from the NES Metroid as possible. Level designs and secret areas have been laid out to take advantage of this technique, which means you shouldn't expect a whole lot of similiarities between Zero Mission and Metroid, especially when you see just how freakin' huge Kraid is. There are even little nods to Metroid Prime in Metroid: Zero Mission in the new designs, from the hieroglyphic artifacts to the morph ball launchers hidden in specific locations that'll launch Samus to new heights and new locations. The NES version definitely didn't have these.
And it appears that Metroid: Zero Mission will follow the same tradition of offering a major twist at the end of the game. And according to Nintendo, this one's a biggie. They've even clamped us down to secrecy when we finally get to that point in the game, with Nintendo representatives informing us, "You'll know why when you get there." An exciting teaser, absolutely, and even though we're anxious to get through the game already, this little tidbit makes us even more eager.
One of the biggest complaints gamers had with Metroid Fusion was in how the game design held the player's hand, pretty much telling him or her where to go next at a specific checkpoint. Though it's not quite as blatant this time around, Metroid: Zero Mission does offer a few directions after reaching specific points in the game. But since the game, at least in the beginning, lacks the same amount of dialogue of Metroid Fusion, the hints are more visual and subtle this time around.
But that's all overshadowed by just how fantastic this game looks and sounds. Just like Metroid Fusion, the development team of Metroid: Zero Mission push the GBA's hardware in both graphics and audio. Enemies are plentiful and well-designed, and some even utilize the system's scaling and rotation hardware to move around the screen. The music is entirely based around the tunes created for the original NES game, but they've been entirely remixed with much more "oomph" in the instrumentals. The soundtrack even changes depending on what part of the planet you're in. Headphones are highly recommended to hear what the team's pulled off in this game.
To take the series just a little bit further, the development team even snuck in a few extra unlockables. Owners of Metroid Fusion can open up an art gallery in Metroid: Zero Mission by linking two GBA systems together, one with 2001's release, and the other with Zero Mission. And yes, the "other" extra is the original NES version of Metroid completely intact and emulated...and hopefully with the ability to save to cartridge instead of the obnoxious password system that the decade-plus old classic featured back in the day. This extra is locked away, though, so you'll just have to get through the game in some fashion to obtain this feature.
February 9th can't get here fast enough. Metroid: Zero Mission is another fantastic adaptation of the established Metroid gameplay, and it looks like it won't disappoint those absolutely die-hard Samus fanatics. Samus' first mission may end up being her best yet...which is a feat considering all the adventures she's already been a part of.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |