de Hama Statief Star 9
Specificaties:
3 beweegmogelijkheden
3-delig statief met snelklemmen
Maximaal 149 cm hoog
60,5 cm wanneer ingeklapt
Gewicht slechts 1075 gram
Afneembare snelkoppelingsplaat
Ik moet zeggen het is een fijn ding
Lekker dus lekker makkelijk tebedienen.
En ook nog goed betaalbaar (29,95 Euro-bij-Kinorama)
1805 3 weg panorama Vloeistofkop
Snelsluiting statiefpoot.
Waterpas - Opdraaislinger plastic klem.
3 delige 20 mm Rhombic. poten.
Maximale hoogte: 1295 mm
Minimale lengte: 505 mm
quote:Ja die vraag hoort hier thuis
Op maandag 19 januari 2004 20:45 schreef Breemz het volgende:
Okee vraagje.. weet niet helemaal of die hier thuis hoort maar probeer het toch.. De canon Powershot A-80 is dat een goede camera?
En is hij beter in vergelijking tot de olympus mju400 (qua foto's enzo..) Ben maar een noob digicam klikker..
Volgens mij heeft de Olympus geen manual stand, dat beperkt de cratieve mogelijkheden. En een maximale sluitertijd van 1/2 sec.(geen nachtopnamen dus)
De powershot heeft meer mogelijkheden, en zeer goed beeld.
(Met zijn 15 sec max sluitertijd kan je leuke dingen doen)
Marcel
quote:op de compact flash kaart of op je harde schijf?
Op dinsdag 20 januari 2004 00:12 schreef josa70 het volgende:
NOG EEN KEER DEZE VRAAG:
Vraagje mijn foto bestanden zijn ineens van naam veranderd van 112_1201.jpg naar IMG_1207.jpg weet iemand hoe dat komt? En of je dat kan instellen.Dit is van de een op de andere dag gebeurd.
Welke bestands type hebben jullie en kan het soms komen door de update van zoombrowser van canon.
quote:Cognitieve Dissonantie, Ander referentiekader.
Op zaterdag 17 januari 2004 19:12 schreef martijn877 het volgende:
Ook met een A60 kan je makkelijk een 20x30 foto laten afdrukken. De kwaliteit is dan nog gewoon goed te noemen vind ik. Alleen als je er met je neus boven op zit, zie je een beetje ruis.
quote:Op de harde schijf staan nu de laatste dagen ineens andere namen IMG_en dan nummer. Nummers lopen wel door 112_1205.jpg en dan ineens IMG_1206.jpg bij de volgende keer dat ik de bestanden download van de Camera?
Op dinsdag 20 januari 2004 09:11 schreef pascalheister het volgende:[..]
op de compact flash kaart of op je harde schijf?
quote:Dus als ik het goed lees moet ik de A80 nemen?
Op maandag 19 januari 2004 23:31 schreef ventje5haar het volgende:[..]
Ja die vraag hoort hier thuis
Volgens mij heeft de Olympus geen manual stand, dat beperkt de cratieve mogelijkheden. En een maximale sluitertijd van 1/2 sec.(geen nachtopnamen dus)
De powershot heeft meer mogelijkheden, en zeer goed beeld.
(Met zijn 15 sec max sluitertijd kan je leuke dingen doen)Marcel
quote:Ja, dat bedoelde ik, kon alleen even niet op het woord komen.
Op dinsdag 20 januari 2004 09:24 schreef Menyo het volgende:[..]
Cognitieve Dissonantie, Ander referentiekader.
Ruis zal je trouwens niet zien, niet meer dan met een A70 o.i.d. puur "pixelkorrel"
quote:Dat heb ik ook met mijn A60. Als ik de foto's download met de software van Canon krijg ik bijv. 100_0005.jpg. Download ik ze via Mijn Computer/Canon Powershot A60 dan krijg ik IMG_0005.jpg.
Op dinsdag 20 januari 2004 11:59 schreef josa70 het volgende:
Op de harde schijf staan nu de laatste dagen ineens andere namen IMG_en dan nummer. Nummers lopen wel door 112_1205.jpg en dan ineens IMG_1206.jpg bij de volgende keer dat ik de bestanden download van de Camera?
quote:
Op dinsdag 20 januari 2004 12:58 schreef Breemz het volgende:[..]
Dus als ik het goed lees moet ik de A80 nemen?
Wat vind de rest van onze fotonerdservan
Conclusie: Wil je een camera om kiekjes mee te maken, lekker meenemen in je zak van de piste af --> Mju400
Wil je je fotografische kennis verhogen, experimenteren met fotografie en de tijd nemen voor foto's --> A80
quote:Meer info kan ik niet geven, kijk eens op www.dpreview.com, in de buying guide kan je ze daar naast elkaar zetten met alle specs.
Op dinsdag 20 januari 2004 14:00 schreef Breemz het volgende:
hmmm okee het wordt nu toch wel lastig.. ik was niet echt van plan een top fotograaf te wordengewoon het standaard huis tuin en keuken fotowerk.. eigenlijk.. help some more info please
Als ik nu zou moeten kiezen zou ik voor de olympus gaan, maar dat is omdat ik al een camera heb met allerlei handmatige instellingen.
quote:Tuurlijk, er zit een automaatstand op. Bedenk wel dat je, als je de overige functies niet wil gebruiken, een relatief grote camera hebt voor point and shootwerk.
Op dinsdag 20 januari 2004 14:11 schreef Breemz het volgende:
Arrrgh ik wordt gek.. het is ook zo lastig he dat kiezen.. Denk toch dat ik ga voor de A80 (onder andere door de goedkopere flashkaartjes)
Met de A80 kun je toch ook wel gewoon snel foto klikken?
quote:In het Canon A80 topic vragen wat de mensen goed vinden zal je niet veel helpen (cognitieve dissonantie), als ik jouw "probleem" lees denk ik dat de A80 veels te uitgebreid is. Tuurlijk kan je wal alles automatishc doen, maar dat moet je ook instellen (veel mensen worden bang van veel knopjes) en hij is dan redelijek groot. De olympus doet niet onder in fotokwaliteit, kortom ga voor de olympus.
Op dinsdag 20 januari 2004 14:16 schreef Breemz het volgende:
Ja dat is ook wel weer zo. maarja..![]()
![]()
Hmm ik twijfel twijfel twijfel.. wacht nog ff af op email over prijzen van de 2 camera's.. tot die tijd gauw allemaal je reactie voorkeur posten.. (plaats je in mijn situatie : ben een camera noob die voor zijn familie cameraatje moet uitzoeken mooie foto's goeie kwaliteit enzo.. bla bla bla.)
Oh ja, Xd kaartjes zijn wel duur
quote:hoe groot wil je afdrukken ?
Op dinsdag 20 januari 2004 14:16 schreef Breemz het volgende:
Ja dat is ook wel weer zo. maarja..![]()
![]()
Hmm ik twijfel twijfel twijfel.. wacht nog ff af op email over prijzen van de 2 camera's.. tot die tijd gauw allemaal je reactie voorkeur posten.. (plaats je in mijn situatie : ben een camera noob die voor zijn familie cameraatje moet uitzoeken mooie foto's goeie kwaliteit enzo.. bla bla bla.)
quote:edit: niet goed gelezen
Op dinsdag 20 januari 2004 14:57 schreef Breemz het volgende:
Gewoon normale vakantie kiekjes enzo.. je weet wel..
maar dan dus de A80 meer waar voor je geld
[Dit bericht is gewijzigd door pascalheister op 20-01-2004 15:20]
quote:Is dat relevant voor het verschil tussen A80 en Mju400
Op dinsdag 20 januari 2004 14:55 schreef pascalheister het volgende:[..]
hoe groot wil je afdrukken ?
edit: Voortaan eerst opnieuw lezen voordat ik op de quote knop druk
Wie kan mij raad geven?!
Ik heb nu een spiegelreflexcamera: Minolta 500si en een digitale: Olympus C-2 (geen optische zoom en 2.0 megapx)
Nu valt die C-2 natuurlijk qua kwaliteit in het niet bij de Minolta vanwege de optische zoom. Nu overweeg ik de A70 aan te schaffen, maar wordt dat ook geen tegenvaller dan?!
quote:Dat litg eraan of je ook echt het spiegelreflex gebruikt, dus met alle instellingen en lenzen enzo. Zo niet dan is de A70 een prima keuze.
Op dinsdag 20 januari 2004 15:51 schreef Sammetje het volgende:
Hi,Wie kan mij raad geven?!
Ik heb nu een spiegelreflexcamera: Minolta 500si en een digitale: Olympus C-2 (geen optische zoom en 2.0 megapx)
Nu valt die C-2 natuurlijk qua kwaliteit in het niet bij de Minolta vanwege de optische zoom. Nu overweeg ik de A70 aan te schaffen, maar wordt dat ook geen tegenvaller dan?!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |