ik had laatst een vraag gesteld maar niemand heeft er echt op geantwoord (behalve dan dat ze het ook wilde weten
)
ik heb een a70.
Mijn vader wil er een printer voor kopen voor speciaal de foto's uit te printen.
We doen het vrij veel (bestellen via internet) dus het is niet voor de grap.
Welke printer kan ik het beste nemen? Want ik neem aan dat er buiten de standaard canon printers nog wel meer printers zijn die goed zijn EN de a70 ondersteunen.
Alvast bedankt!!
quote:HP heeft ook goede printers in de hp photosmart 7xxx serie informeer daar is naar.
Op maandag 5 januari 2004 08:12 schreef MlR het volgende:
He,ik had laatst een vraag gesteld maar niemand heeft er echt op geantwoord (behalve dan dat ze het ook wilde weten
)
ik heb een a70.
Mijn vader wil er een printer voor kopen voor speciaal de foto's uit te printen.We doen het vrij veel (bestellen via internet) dus het is niet voor de grap.
Welke printer kan ik het beste nemen? Want ik neem aan dat er buiten de standaard canon printers nog wel meer printers zijn die goed zijn EN de a70 ondersteunen.
Alvast bedankt!!
quote:Waarom zou je thuis gaan knutselen als er professionals zijn die perfecte prints voor je kunnen maken op echt fotopapier? Het is een stuk goedkoper om het te laten doen en de houdbaarheid van de foto's is zeker een factor 10 van thuisprintjes.
Op maandag 5 januari 2004 08:12 schreef MlR het volgende:
He,ik had laatst een vraag gesteld maar niemand heeft er echt op geantwoord (behalve dan dat ze het ook wilde weten
)
ik heb een a70.
Mijn vader wil er een printer voor kopen voor speciaal de foto's uit te printen.We doen het vrij veel (bestellen via internet) dus het is niet voor de grap.
Alvast bedankt!!
en in het ergste geval moet je wel een uur op je foto's wachten
quote:Ben ik het ook wel mee eens, het blijft altijd gekloot met je eigen printer.
Op maandag 5 januari 2004 09:39 schreef rique het volgende:[..]
Waarom zou je thuis gaan knutselen als er professionals zijn die perfecte prints voor je kunnen maken op echt fotopapier? Het is een stuk goedkoper om het te laten doen en de houdbaarheid van de foto's is zeker een factor 10 van thuisprintjes.
Ik zie nu al van prints van een canon S9000 dat na 2 jaar de kleuren gaan verlopen, erg zonde. Bovendien zit je met een printer altijd te klooien met formaten, snijden, rare onwerkelijke kleuren, enz, enz....
Bekijk maar eens hoeveel foto's je bij de fotoboer kan laten afdrukken voor de prijs van een goede printer + papier + inktkosten. Als je je dan realiseert dat je een mooier resultaat hebt dat veel langer houdbaar is dan eigen prints dan lijkt me die overweging meer dan de moeite waard.en in het ergste geval moet je wel een uur op je foto's wachten
quote:Hoewel ik denk dat ze in Italië ook prima fotowinkels hebben snap ik het antwoord wel. Ik denk dat je gewoon moet kijken naar de drie grote printermerken HP, Epson en Canon en die onderling moet vergelijken.
Op maandag 5 januari 2004 10:43 schreef MlR het volgende:
Antwoord op de waarom vraag: Omdat mijn vader veel in Italie woont en hij daar geen beschikking heeft tot zo'n dienst als uitprint services of internet toegang.
Ik weet niet of de consumentenbond al tests heeft gedaan voor fotoprinters maar ik denk dat je zowieso in computertijdschriften of (digitale)fototijdschriften vergelijkende tests kan vinden. Ik heb zelf qua kwaliteit erg goede ervaringen met de Canon S9000. Nadeel is dus de houdbaarheid van de foto's maar met een goede opslag van de foto's kan je de houdbaarheid een beetje verlengen.
Geen concrete tips dus, wat nog wel iets is om in je achterhoofd te houden is dat het handig kan zijn om je printer en je monitor zo te calibreren dat je een whatyouseeiswhatyouget-effect krijgt. Je kan daar handige monitorcalibratietooltjes voor kopen die ervoor zorgen dat alles een beetje 1:1 overkomt.
quote:tnx!
Op maandag 5 januari 2004 11:23 schreef rique het volgende:[..]
Hoewel ik denk dat ze in Italië ook prima fotowinkels hebben snap ik het antwoord wel. Ik denk dat je gewoon moet kijken naar de drie grote printermerken HP, Epson en Canon en die onderling moet vergelijken.
Ik weet niet of de consumentenbond al tests heeft gedaan voor fotoprinters maar ik denk dat je zowieso in computertijdschriften of (digitale)fototijdschriften vergelijkende tests kan vinden. Ik heb zelf qua kwaliteit erg goede ervaringen met de Canon S9000. Nadeel is dus de houdbaarheid van de foto's maar met een goede opslag van de foto's kan je de houdbaarheid een beetje verlengen.
Geen concrete tips dus, wat nog wel iets is om in je achterhoofd te houden is dat het handig kan zijn om je printer en je monitor zo te calibreren dat je een whatyouseeiswhatyouget-effect krijgt. Je kan daar handige monitorcalibratietooltjes voor kopen die ervoor zorgen dat alles een beetje 1:1 overkomt.
Mijn vader is beeldhouwer en zit ergens in de bergen. Hij heeft daar geen PC dus al helemaal geen internet.
Het is dus: Wat hij ziet op de digicam, daar moet 'ie het mee doen!
Er zijn volgens mij ook wel printers met een preview screen... maar die zullen wel wat te prijzig worden!
quote:
Op maandag 5 januari 2004 11:41 schreef MlR het volgende:[..]
tnx!
Mijn vader is beeldhouwer en zit ergens in de bergen. Hij heeft daar geen PC dus al helemaal geen internet.
Het is dus: Wat hij ziet op de digicam, daar moet 'ie het mee doen!
Er zijn volgens mij ook wel printers met een preview screen... maar die zullen wel wat te prijzig worden!
quote:
Op maandag 5 januari 2004 12:06 schreef josa70 het volgende:[..]
Waar je op moet letten is wat de Intcartridge kosten en of de kleuren apart zitten bevoorbeeld de drie kleuren in een eigen cartridge kan je veel geld schelen. bijvoorbeeld geel op, nieuwe geel er in en niet de rest weggooien.
Hmm ja tnx! ![]()
zal er op letten idd! M'n vader is heel even in Nederland en komt vanavond langs... Dan hebben we het er over
quote:
Hoe mijn Powershot A60/ 70 te gebruiken als webcam?Stap 1.
Download het programma Softcam en installeer dit. Je hebt wel versie 1.52 nodig.Stap 2.
Sluit je camera aan op je PC met de USB kabel. Zet de camera aan in kijkstand en start Canon Remotecapture op. Connect naar je camera en zet de viewfinder aan.Stap 3.
Start Softcam op. Klik bovenin het programma op Live en sleep het venster wat nu op je scherm verschijnt rondom je viewfinder. Op een snelle PC kun je de smoothfilter aanzetten door op het driehoekje bovenin je venster te klikken. Zet Capture op movie i.p.v. still en klik op start. Sluit Softcam af.Stap 4.
Start MSN op of één of ander cam programma. Extra --> Wizard beel en geluid instellen... Kies bij webcam de Luminicity Softcam. Klik op volgende, Softcam zal opstarten. Klik bij softcam op live. De zon zal verdwijnen. Als de Zon niet verdwijnt, moet je het capture venster afsluiten, want Softcam kan het beeld maar naar één venster tegelijkertijd doorsturen. Klik op volgende en rond de wizard af.Stap 5.
Chatten maar! Iedere keer dat je een webcam aanroept in bijv. MSN zal softcam opstarten. Wel even op live klikken als softcam opstart.Ik weet dat het een hoop ellende is, maar voor diegene die geen TV kaart willen kopen is het af en toe een leuke oplossing.
quote:Whoehoeee.. jaja het werkt perfect! Jammer dat het een trial is en dat ie na 15 dagen verlopen is. Of je moet m kopen voor $50 maar dan kan je net zo goed een webcam kopen... maar toch, leuk
Op maandag 5 januari 2004 20:05 schreef pascalheister het volgende:
vond nog iets op het tweakers forum
[..]
quote:Auto en P-mode hè
Op donderdag 8 januari 2004 15:32 schreef detulp050 het volgende:
Ik moet zeggen dat de instellingen enigszins overweldigend zijn; heb moeite om mooie scherpe afdrukken te maken door mijn eigen foutieve instellingen
quote:vast op internet wel een key te vinden
Op maandag 5 januari 2004 23:19 schreef dane het volgende:[..]
Whoehoeee.. jaja het werkt perfect! Jammer dat het een trial is en dat ie na 15 dagen verlopen is. Of je moet m kopen voor $50 maar dan kan je net zo goed een webcam kopen... maar toch, leuk
http://picserver.student.utwente.nl/view_image.php/C5L2G4BY9C/picserver.jpeg [Grotere versie]
[Dit bericht is gewijzigd door detulp050 op 08-01-2004 20:15]
quote:ziet er goed uit tulp
Op donderdag 8 januari 2004 20:06 schreef detulp050 het volgende:
[afbeelding]
Mijn eerste buitenfoto
Ik ben er zelf heel erg blij mee, maar heb helaas nu te weinig tijd (morgen tentamen, vandaag toestel gekocht) om alles uit te proberen...http://picserver.student.utwente.nl/view_image.php/C5L2G4BY9C/picserver.jpeg [Grotere versie]
[Dit bericht is gewijzigd door pascalheister op 08-01-2004 23:39]
quote:Ziet er goed uit welke instellingen waren het? en uit de losse hand of statief?
Op donderdag 8 januari 2004 20:06 schreef detulp050 het volgende:
[afbeelding]
Mijn eerste buitenfoto
Ik ben er zelf heel erg blij mee, maar heb helaas nu te weinig tijd (morgen tentamen, vandaag toestel gekocht) om alles uit te proberen...http://picserver.student.utwente.nl/view_image.php/C5L2G4BY9C/picserver.jpeg [Grotere versie]
quote:Statief, vanaf de grond op 10 cm hoogte. Stand 'M' (voor sluitertijdenconfiguratie) en dan 15 seconden als instelling.
Op donderdag 8 januari 2004 22:34 schreef josa70 het volgende:[..]
Ziet er goed uit welke instellingen waren het? en uit de losse hand of statief?
Dus dat de lensadapter een basisgroote heeft o.i.d ? Kan ik er dan allerlei filters opzetten die niet voor de a60 bedoeld zijn?
b.v.d
quote:Er zijn wel andere lenzen die passen maar je moet kijken welke maat de orginel lens heeft? en of die jij wil kopen de zelfde maat heeft!
Op vrijdag 9 januari 2004 23:34 schreef thiamat het volgende:
Ff een vraagje:
Stel ik koop de lensadapter voor de canon powershot a60. Kan ik nou op deze lensadapter ook andere lenzen zetten dan de speciale van canon?(zoals die hier staan: http://www.powershot.com/powershot2/a70-60/accessory.html)Dus dat de lensadapter een basisgroote heeft o.i.d ? Kan ik er dan allerlei filters opzetten die niet voor de a60 bedoeld zijn?
b.v.d
quote:Nu lees ik net ergens op buy.com dat de filtersize 52 mm is. Is dit een gangbare maat voor andere objectieven?
Op zaterdag 10 januari 2004 12:01 schreef josa70 het volgende:[..]
Er zijn wel andere lenzen die passen maar je moet kijken welke maat de orginel lens heeft? en of die jij wil kopen de zelfde maat heeft!
quote:Zijn er wel bij meerdere merken geloof ik. Anders gewoon is bij de fotoboer vragen.
Op zaterdag 10 januari 2004 16:56 schreef thiamat het volgende:[..]
Nu lees ik net ergens op buy.com dat de filtersize 52 mm is. Is dit een gangbare maat voor andere objectieven?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |