quote:Gister even geschoten.
Op maandag 8 december 2003 20:58 schreef Black_Jack het volgende:
Ik heb inmiddels al aardig wat foto's gemaakt en er hier een paar online gezet.
Ik ben tot nu toe erg tevreden!!Kan iemand mij misschien vertellen hoe ik een mooie foto kan nemen van de maan zonder dat het een grote lichtbol wordt? Ik wil graag de details kunnen zien....Of is dit misschien niet mogelijk met mijn camera (a80)?
http://members.chello.nl/d.vanspijker/DSCF0306.JPG
1 had ik op auto stand
En 1 op Sluiter stand
Hoeveel sec weet ik zo niet.
Succes!
(P.S deze zijn gemaakt met de Finepix S5000)
(Vergeten bij te zeggen: Die donkere had ik volgens mij in zwart wit stand staan. En die lichte op auto)
[Dit bericht is gewijzigd door SpeedyGJ op 10-12-2003 15:38]
quote:Even een kleine toevoeging. Qua zoom kan je de A80 niet met de S5000 vergelijken. Om dezelfde optische zoom te krijgen als de S5000 (10x) moet je met de A80 met converters aan de slag. Dit wist je al maar ik zeg het toch nog maar voordat je vanavond teleurgesteld gaat worden als de maan maar een klein stipje is.
Op woensdag 10 december 2003 14:07 schreef SpeedyGJ het volgende:[..]
Gister even geschoten.
(P.S deze zijn gemaakt met de Finepix S5000)
quote:Dat wist ik
Op woensdag 10 december 2003 14:18 schreef rique het volgende:[..]
Even een kleine toevoeging. Qua zoom kan je de A80 niet met de S5000 vergelijken. Om dezelfde optische zoom te krijgen als de S5000 (10x) moet je met de A80 met converters aan de slag. Dit wist je al maar ik zeg het toch nog maar voordat je vanavond teleurgesteld gaat worden als de maan maar een klein stipje is.
quote:ja daar ben ik nu ook eens heel benieuwd naar....
Op maandag 8 december 2003 20:58 schreef Black_Jack het volgende:
Ik heb inmiddels al aardig wat foto's gemaakt en er hier een paar online gezet.
Ik ben tot nu toe erg tevreden!!
Kan iemand mij misschien vertellen hoe ik een mooie foto kan nemen van de maan zonder dat het een grote lichtbol wordt? Ik wil graag de details kunnen zien....Of is dit misschien niet mogelijk met mijn camera (a80)?
weet er toevallig iemand welke instellingen je hier ongeveer voor kunt gebruiken? ik heb ook een A80 en ik krijg ook alleen maar een stipje...
quote:640 * 480?? (wat de a80 trouwens niet kan; max 320 * 240)
Op woensdag 10 december 2003 15:35 schreef ThaFreak het volgende:
vraagje, of eerder gezocht:
programma waarmee ik de filmpjes kan bewerken van een a70....
aangezien nu 7sec bijna 6mb is!
quote:met virtualdub kun je het wel bewerken
Op woensdag 10 december 2003 15:35 schreef ThaFreak het volgende:
vraagje, of eerder gezocht:
programma waarmee ik de filmpjes kan bewerken van een a70....
aangezien nu 7sec bijna 6mb is!
quote:Het zoombereik van de A80 is nu eenmaal niet toereikend om de maan mooi vol in beeld te krijgen. Je hebt twee opties:
Op woensdag 10 december 2003 18:19 schreef Mie het volgende:[..]
ja daar ben ik nu ook eens heel benieuwd naar....
weet er toevallig iemand welke instellingen je hier ongeveer voor kunt gebruiken? ik heb ook een A80 en ik krijg ook alleen maar een stipje...
- Dichter bij de maan gaan staan
- Gebruik maken van een teleconverter om zo je zoombereik te multipleren.
De eerste optie is best duur, de tweede optie is hier al wel besproken, meen dat je rond de 130 euro een converter + tussenring hebt voor de A-serie.
Via het werk en vrienden heb ik al wel een aantal camera's in handen gehad, varierend van Aiptek tot aan Nikon, en zelf wel 's wat foto's geschoten. Vandaag heb ik echter mede door de vele topics op FOK! en op GoT, een Canon A70 gekocht. Ik heb eerst zitten denken om hem online te bestellen, maar uiteindelijk toch maar besloten om hem bij de foto-speciaalzaak te halen. Ik zal deze topics in de toekomst zeker nog wel bezoeken om advies te vragen en later wellicht om advies te geven
Om nou niet weer alle topics door te spitten stel ik nu maar mijn eerste vraag hier "welk geheugen moet er in?" Voor 70 euro heb ik via de pricewatch een 256 MB dane-elec cfkaart en een pc-card adapter, prijs is oké, maar is dane-elec ook oké?
Oja, mijn eerste foto, zie je direct de prijs en inderdaad de mogelijkheid tot onderhandelen bij een kleine toko
edit, ik kreeg er trouwens ook nog een waardebon voor 25 digitale afdrukken (10x15) bij
quote:zekers inpakken en meenemen
Op zaterdag 13 december 2003 18:25 schreef ransbal het volgende:
Om nou niet weer alle topics door te spitten stel ik nu maar mijn eerste vraag hier"welk geheugen moet er in?" Voor 70 euro heb ik via de pricewatch een 256 MB dane-elec cfkaart en een pc-card adapter, prijs is oké, maar is dane-elec ook oké?
Werkt bij mij ook goed dat merk en er op verschillende topics nog geen klachten over gehoord.
http://www.home.zonnet.nl/godefrooij/ wel ff stemmen en mijn gastenboek invullen AUB
En de prijs is goed te noemen endat bij de fotoboer op de hoek!
quote:Dan betaal je wel erg veel geld voor zo een handleiding kan je hem nog beter los bij Canon kopen???
Op woensdag 17 december 2003 15:52 schreef pascalheister het volgende:
Dat blijft toch altijd wel het nadeel van zulke zaken.
Daarom adviseer ik ook om een camera gewoon bij de fotozaak te halen. Kost wat meer maar dat krijg je er ook voor terug
quote:Dan betaal je wel erg veel voor een stukje papier wat handleiding kost kan je het beter los bestellen bij Canon!
Op woensdag 17 december 2003 15:52 schreef pascalheister het volgende:
Dat blijft toch altijd wel het nadeel van zulke zaken.
Daarom adviseer ik ook om een camera gewoon bij de fotozaak te halen. Kost wat meer maar dat krijg je er ook voor terug
ik heb een a70.
Mijn vader wil er een printer voor kopen voor speciaal de foto's uit te printen.
We doen het vrij veel (bestellen via internet) dus het is niet voor de grap.
Welke printer kan ik het beste nemen? Want ik neem aan dat er buiten de standaard canon printers nog wel meer printers zijn die goed zijn EN de a70 ondersteunen.
Alvast bedankt!!
quote:Dat wil ik ook weleens weten.
Op donderdag 18 december 2003 12:09 schreef MlR het volgende:[...]
quote:Je betaald dan wel erg veel voor een handleiding NL los kopen hou je nog geld over!!!!
Op woensdag 17 december 2003 15:30 schreef salgera het volgende:
Ter info:
5 december heb ik een A80 bij Norrod besteld (¤ 379,00). Vandaag was ie nog niet binnen en dus heb ik maar even gebeld. Door de enorme vraag en het kleine aanbod kan Norrod niet voor 2004 leveren. Dat was wel even een domper, omdat ik 'm als kerstkadootje aan m'n vriendin wil geven (ze is gek op fotograferen).
Dus die order heb ik maar geannuleerd en na wat zoekwerk heb ik de camera voor ¤ 389,00 gevonden bij Kamera Express in Capelle a/d IJssel. Ze hadden 'm zelfs op voorraad liggen, dus gelijk maar opgehaald.De zaak ziet er erg netjes en professioneel uit. Het is trouwens wel de versie met een Duits/Spaanse handleiding. Versie met NL handleiding kost daar volgens mij ¤ 419,00.
En nu maar hopen dat m'n vriendin er een beetje blij mee is...
quote:wat
Op zondag 21 december 2003 20:01 schreef josa70 het volgende:
vreemd doet het niet meer?????
quote:Wat ik ook deed er kwam niks meer op het forum dus een paar keer geprobeerd. Nu zie ik dat al mijn berichten in een keer er bij staan sorry kan ze niet meer weghalen.
Op zondag 21 december 2003 20:03 schreef pascalheister het volgende:[..]
wat
En dan nu een van de nadelen van veel van de digitale foto toestellen.
In deze ruimte was veel stof en de camera had er erg veel last van, rode ogen zijn ook een van de klachten die er zijn.
Voor uitleg over de foto kijk op mijn homepage wel gastenboek invullen en stemmen. AUB.
De zelfde avond gemaakt in een ruimte zonder veel stof.
Link naar uitleg
[Dit bericht is gewijzigd door josa70 op 23-12-2003 11:24]
quote:In die ruimtes hou je dat toch.
Op dinsdag 23 december 2003 11:14 schreef josa70 het volgende:
[afbeelding]En dan nu een van de nadelen van veel van de digitale foto toestellen.
In deze ruimte was veel stof en de camera had er erg veel last van, rode ogen zijn ook een van de klachten die er zijn.
Voor uitleg over de foto kijk op mijn homepage wel gastenboek invullen en stemmen. AUB.
[afbeelding]De zelfde avond gemaakt in een ruimte zonder veel stof.
Link naar uitleg
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |