abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 6 december 2003 @ 00:06:21 #51
60089 ljurk9
Helloooo Newman
pi_15190266
mijn alleralleralleralleralleraller eerste foto die ik gemaakt heb met mijn A80

aller eerste foto

Natuurlijk niet meteen de allerbeste foto.. beetje overbelicht, en lang niet scherp, maar het begin is er

Seinfeld Rulez!
pi_15193730
quote:
Op zaterdag 6 december 2003 00:06 schreef ljurk9 het volgende:
mijn alleralleralleralleralleraller eerste foto die ik gemaakt heb met mijn A80

aller eerste foto

Natuurlijk niet meteen de allerbeste foto.. beetje overbelicht, en lang niet scherp, maar het begin is er

Leuke kast
"There are no short cuts to any place worth going"
- Beverly Sills
  zaterdag 6 december 2003 @ 13:31:27 #53
60089 ljurk9
Helloooo Newman
pi_15196835
quote:
Op zaterdag 6 december 2003 08:47 schreef Pizza_Shooter het volgende:
[..]
Leuke kast
thnx
Ik maak miscien later nog wel eens betere pics ervan.. eerst maar even de camera helemaal goed afstellen
Seinfeld Rulez!
  zondag 7 december 2003 @ 13:11:58 #54
76441 josa70
Billy The Killer Dog
pi_15219317
ff proberen of het werkt??? een Canon A70 bezitter

[Dit bericht is gewijzigd door josa70 op 07-12-2003 13:32]

zondag 7 december 2003 @ 13:25:22 #55
35485 rique
with Canon, I can
pi_15219579
quote:
Op zondag 7 december 2003 13:11 schreef josa70 het volgende:
ff proberen of het werkt??? een Canon A70 bezitter
Leuke foto van die boeing!
verslaafd aan de cirkelkwadratuur
pi_15238109
Oke, na lang overwegen toch maar de canon powershot A70 via Internet besteld.
Nou zit ik hier met prachtige camera, die met flits de mooiste fotos maakt alleen Ik wil graag zonder flits leuke fotos maken!
Nou kan ik gewoon de flits uitzetten (zoals in het ow zo uitgebreide handleidingboekje)maar dit geeft alleen maar wazige fotos!

Is er iemand die mij even stap voor stap kan uitleggen hoe ik dit probleem kan oplossen,als dit op te lossen is

Alvast hartelijk bedankt!

Mvg. Kenny

www.artbyken.nl
  maandag 8 december 2003 @ 09:33:46 #57
35485 rique
with Canon, I can
pi_15241116
quote:
Op maandag 8 december 2003 00:06 schreef kennyv het volgende:
Oke, na lang overwegen toch maar de canon powershot A70 via Internet besteld.
Nou zit ik hier met prachtige camera, die met flits de mooiste fotos maakt alleen Ik wil graag zonder flits leuke fotos maken!
Nou kan ik gewoon de flits uitzetten (zoals in het ow zo uitgebreide handleidingboekje)maar dit geeft alleen maar wazige fotos!

Is er iemand die mij even stap voor stap kan uitleggen hoe ik dit probleem kan oplossen,als dit op te lossen is

Alvast hartelijk bedankt!

Mvg. Kenny

Als je zonder flits foto's maakt in een donkere ruimte kiest de camera om dit te compenseren (onder andere) een langere sluitertijd zodat er tijdens een langere periode schaars licht op je CCD valt. Het nadeel hiervan is dat die tijd zo lang kan zijn dat je het met je handen niet meer stil kan houden. Als dan ook nog het onderwerp bewegelijk is, wordt het helemaal een waas. Echt heel erg veel is er niet aan te doen maar toch een paar tips.

- gebruik een statief of een ander ondersteunend iets om de beweging van de camera uit te sluiten. Als je het dan helemaal mooi wil doen gebruik je de zelfontspanner zodat de beweging van het indrukken van de sluiter ook niet zichtbaar is.

- stel de ISO waarde op 400 in. Dit kost je wat ruis en je zal nog steeds wel een beetje bewegingsonscherpte hebben maar mijn ervaring is dat je er dan al een heel eind komt. Als je met ISO 400 ook nog je cam op een statief zet, is de A70 de koning in het donker.

- een andere optie is het gebruik van ander licht dan je flits. Zo heb ik voor sfeerfoto's van een vriend van me veel kaarslicht en gerichte spotjes gebruikt. Als je geen rare kleurzwemen wil moet je dan even je witbalans instellen op de nieuwe omstandigheden.

Probeer gewoon eens wat van deze dingen. Afhankelijk van je onderwerp en je wensen zal er vast wel iets bijzitten waar je iets aan hebt.

maandag 8 december 2003 @ 09:40:07 #58
19132 Pete
One Day All Of Us Will Know
pi_15241173
Is ¤ 89,95 voor 256 mb geheugen een normale prijs?
"I Still Have A Dream That One Day The Lion And The Lamb Will Lie Down Together, And Every Man Will Sit Under His Own Vine And Fig Tree And None Shall Be Afraid"
pi_15242773
quote:
Op maandag 8 december 2003 09:40 schreef Pete het volgende:
Is ¤ 89,95 voor 256 mb geheugen een normale prijs?
voor Compactflash vind ik het duur.
kijk maar is in de pricewatch
http://www.tweakers.net/pricewatch/cat/300
  maandag 8 december 2003 @ 13:13:13 #60
67302 SjiebiediepSjauw
Professionele Plaatzwieler
pi_15245546
Ik hoop niet dat ik hier verkeerd zit (gaat niet over fotografie maar wel over een Powershot a80), maar wil jullie toch ff een vraagje stellen:

Ik heb dus op 26 november (=bijna 3 weken geleden) een a80 bij Opus Supplies BV besteld. Okee, het was druk vanwege Sinterklaas en de levertijd is meer dan 7 werkdagen.Maar het begint wat te knagen

Hebben jullie ervaringen met het bestellen van digitale camera's met een levertijd van meer dan 7 werkdagen bij Opus? Ik vind het nu toch wel erg lang duren, heb mn geld namelijk al over gemaakt

Heb voor de rest wel goeie ervaringen met Opus, bestel mn Cd'tjes daar altijd.

Bedankt!

The modern dance destroys intellectual growth. The person who has the dance-craze cares no more for mental improvement and growth than a starving man cares for splendid recipes for fine cooking.
pi_15250936
quote:
Op maandag 8 december 2003 13:13 schreef SjiebiediepSjauw het volgende:
Ik hoop niet dat ik hier verkeerd zit (gaat niet over fotografie maar wel over een Powershot a80), maar wil jullie toch ff een vraagje stellen:

Ik heb dus op 26 november (=bijna 3 weken geleden) een a80 bij Opus Supplies BV besteld. Okee, het was druk vanwege Sinterklaas en de levertijd is meer dan 7 werkdagen.Maar het begint wat te knagen

Hebben jullie ervaringen met het bestellen van digitale camera's met een levertijd van meer dan 7 werkdagen bij Opus? Ik vind het nu toch wel erg lang duren, heb mn geld namelijk al over gemaakt

Heb voor de rest wel goeie ervaringen met Opus, bestel mn Cd'tjes daar altijd.

Bedankt!

Post het eens in die helpdesk of bel ze even...
Meestal is Opus wel snel ja met cd-tjes...
  maandag 8 december 2003 @ 20:58:53 #62
25891 Black_Jack
Sweet dreams........
pi_15258363
Ik heb inmiddels al aardig wat foto's gemaakt en er hier een paar online gezet.
Ik ben tot nu toe erg tevreden!!

Kan iemand mij misschien vertellen hoe ik een mooie foto kan nemen van de maan zonder dat het een grote lichtbol wordt? Ik wil graag de details kunnen zien....Of is dit misschien niet mogelijk met mijn camera (a80)?

dinsdag 9 december 2003 @ 08:01:19 #63
67302 SjiebiediepSjauw
pi_15267095
2 DutchBlood: Tnx. Heb idd gister al ff ingelogd op de helpdesk, nog geen reply...

2 Black_Jack: Ik raad je aan een adapter te kopen. Zo kun je met een telescoop (dan moet je die natuurlijk wel hebben ook foto's maken. Dus dan kun je je camera via een soort buis op je telescoop pluggen.
Kwam laatst op een site die allemaal van die dingen verkochten (via http://www.dcresource.com en dan in de faq).

Anders weet ik het ook niet!

PS ik mag hier toch wel hotlinken

The modern dance destroys intellectual growth. The person who has the dance-craze cares no more for mental improvement and growth than a starving man cares for splendid recipes for fine cooking.
  dinsdag 9 december 2003 @ 14:22:30 #64
25891 Black_Jack
Sweet dreams........
pi_15274756
quote:
Op dinsdag 9 december 2003 08:01 schreef SjiebiediepSjauw het volgende:

2 Black_Jack: Ik raad je aan een adapter te kopen. Zo kun je met een telescoop (dan moet je die natuurlijk wel hebben ook foto's maken. Dus dan kun je je camera via een soort buis op je telescoop pluggen.
Kwam laatst op een site die allemaal van die dingen verkochten (via http://www.dcresource.com en dan in de faq).

Op zich leuk idee, maar dat gaat me te ver (te duur...). Ik bedoel meer dat als je de maan op de foto zet de details nog een beetje intact blijven. Enorme vergroting vind ik op het moment niet zo belangrijk. Welke instellingen heb ik dan nodig? Korte of lange sluitertijd? F-waarde? ISO-waarde?
pi_15275830
quote:
Op dinsdag 9 december 2003 08:01 schreef SjiebiediepSjauw het volgende:
2 DutchBlood: Tnx. Heb idd gister al ff ingelogd op de helpdesk, nog geen reply...

Anders weet ik het ook niet!

PS ik mag hier toch wel hotlinken

Ja je mag hier hotlinken, maar de sites waarvanaf je hotlinkt staan het vaak niet toe...

Maar waarom een adapter kopen, je batterijen houden het toch lang genoeg vol?

dinsdag 9 december 2003 @ 15:13:51 #66
25891 Black_Jack
Sweet dreams........
pi_15276022
quote:
Op dinsdag 9 december 2003 15:06 schreef DutchBlood het volgende:

[..]

Ja je mag hier hotlinken, maar de sites waarvanaf je hotlinkt staan het vaak niet toe...

Maar waarom een adapter kopen, je batterijen houden het toch lang genoeg vol?

Lensadapter
  dinsdag 9 december 2003 @ 19:18:33 #67
67302 SjiebiediepSjauw
pi_15281802
2 keer gepost....

[Dit bericht is gewijzigd door SjiebiediepSjauw op 09-12-2003 19:22]

dinsdag 9 december 2003 @ 19:19:13 #68
67302 SjiebiediepSjauw
pi_15281825
Ja idd dutchblood, ik kon ff niet op de goede term komen, oftewel verkeerde woordkeus... Black_Jack slaat de spijker op zn kop

Ik heb met die maansverduistering (van een tijdje geleden) een foto geprobeerd te maken door een telescoop (ZONDER lensadapter). 1 van de 20 is ook nog wel aardig gelukt Dus even verder redenerend vanuit deze feiten, helpt het misschien om er nog een extra stuk glas (iets donkerder ofzo) voor te houden zodat het licht iets minder direct in de lens valt doordat het licht wordt gebroken

T'is maar een suggestie hoor, ik ben geen expert

pi_15297122
zoals jullie allemaal wel weten denk ik VREET mijn A80 batterijen. Nu ben ik eens opzoek gegaan naar oplaadbare op internet maar ik zou eigenlijk echt niet weten welke ik moet nemen...

Kan iemand mij misschien een tip geven? Ik wil gewoon fijne redelijk goede batterijen. Normale prijsklasse enz. Oh ja en voor een oplader geld eigenlijk het zelfde.

...
  woensdag 10 december 2003 @ 11:33:40 #70
35485 rique
with Canon, I can
pi_15297467
quote:
Op woensdag 10 december 2003 11:21 schreef Mie het volgende:
zoals jullie allemaal wel weten denk ik VREET mijn A80 batterijen. Nu ben ik eens opzoek gegaan naar oplaadbare op internet maar ik zou eigenlijk echt niet weten welke ik moet nemen...

Kan iemand mij misschien een tip geven? Ik wil gewoon fijne redelijk goede batterijen. Normale prijsklasse enz. Oh ja en voor een oplader geld eigenlijk het zelfde.

Voor batterijen raad ik je minimaal 1850 MaH aan, beter is 2100 of 2200 MaH. Een merk dat mij altijd goed is bevallen is GP. Ik heb een GP rapid powerbank met 4 2100 MaH batterijen en ze gaan icm mijn A70 enorm lang mee. Het is wel even een investering maar dit zijn de dingen die je net als een extra geheugenkaartje en een tasje gewoon meeneemt in je totaalbegroting.
pi_15297638
quote:
Op woensdag 10 december 2003 11:33 schreef rique het volgende:

[..]

Voor batterijen raad ik je minimaal 1850 MaH aan, beter is 2100 of 2200 MaH. Een merk dat mij altijd goed is bevallen is GP. Ik heb een GP rapid powerbank met 4 2100 MaH batterijen en ze gaan icm mijn A70 enorm lang mee. Het is wel even een investering maar dit zijn de dingen die je net als een extra geheugenkaartje en een tasje gewoon meeneemt in je totaalbegroting.

POWERBANK SMART 1UUR SNELLADER 4xAA. INCL 4x NiMH AA 2100mAh (57017)

Laadtijden tot maximaal 65 minuten.
Geschikt voor GP NiMH of NiCd van het type AA en AAA.
Standaard geleverd met GP 2100mAh NiMH AA-batterijen.

voor Euro 49,75

is dit iets?

[Dit bericht is gewijzigd door Mie op 10-12-2003 11:50]

...
  woensdag 10 december 2003 @ 11:55:43 #72
35485 rique
with Canon, I can
pi_15298143
quote:
Op woensdag 10 december 2003 11:38 schreef Mie het volgende:

[..]

voor Euro 49,75

is dit iets?

Dat is volgens mij ook degene die ik heb

Verder zijn er nogal wat users die werken met oplaadbare batterijen van de HEMA. Ik heb er geen ervaringen mee maar die dingen schijnen ook erg goed te zijn. En natuurlijk scherper geprijsd dan de GP.

Maar persoonlijk vind ik dat je op zoiets belangrijks als voeding niet mag bezuinigen.

pi_15298862
2 goede sets van GP

GP PowerBank Rapid

4 x GP 2100 Series NiMH penlites (AA)

Laadtijd 2 - 5 uur

GP PowerBank Smart

4 x GP 2100 Series NiMH penlites (AA)

Laadtijd 1 uur

pi_15300689
quote:
Op woensdag 10 december 2003 11:55 schreef rique het volgende:

[..]
Verder zijn er nogal wat users die werken met oplaadbare batterijen van de HEMA. Ik heb er geen ervaringen mee maar die dingen schijnen ook erg goed te zijn. En natuurlijk scherper geprijsd dan de GP.

psssst ze zijn echt top hoor, laatst 256 en 128 mb volgeschoten met filmpjes en foto's met schermpje aan en ze waren nog niet leeg...
Zijn ook de enigste die ik voor de digi gebruikt!!
Uit de gouden korenaren schiep God de Twentenaren,
en uit het kaf en de resten de mensen uit het Westen
  woensdag 10 december 2003 @ 13:42:15 #75
25891 Black_Jack
Sweet dreams........
pi_15301060
quote:
Op woensdag 10 december 2003 11:38 schreef Mie het volgende:

[..]

voor Euro 49,75

is dit iets?

Bij welke winkel voor ¤49,75?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')