- de hele mikmak van Funkadelic / Parliament / George Clinton
- Sly & the Family Stone
- Maceo Parker
- Fred Wesley
- James Brown
- Lyn Collins
om maar wat te noemen.
Maar soms kom je zo'n bandje tegen, dat je denkt, he dat klinkt goed! Ik had dat bijvoorbeeld bij Los Amigos Invisibles; funk uit, jawel, Venezuela. Of Gellybooty: Gellybooty
Wie heeft er nog meer tips?
Funk -
1984 - The Red Hot Chili Peppers
1985 - Freaky Styley
1987 - Uplift Mofo Party Plan
quote:ik heb nog een cd van George Clinton liggen met daarop een nummer van de Red Hot Chili Peppers, daar was ik al verbaasd over! KaZaa maar weer eens aanzetten denk ik zo.
Op dinsdag 2 december 2003 17:06 schreef Myster_E het volgende:
De eerste drie albums van de Red Hot Chili Peppers zijn ook zo heerlijk funky.1984 - The Red Hot Chili Peppers
1985 - Freaky Styley
quote:Freaky Styley is door Clinton geproduceerd
Op dinsdag 2 december 2003 17:13 schreef AtomicDog het volgende:[..]
ik heb nog een cd van George Clinton liggen met daarop een nummer van de Red Hot Chili Peppers, daar was ik al verbaasd over! KaZaa maar weer eens aanzetten denk ik zo.
quote:en dat was weer ´t leermoment van vandaag! dank je. Ga´m zeker ff luisteren.
Op dinsdag 2 december 2003 19:01 schreef IsaacD het volgende:[..]
Freaky Styley is door Clinton geproduceerd
*edit WTF Niemand die Larry Graham and Central Station noemt?
[Dit bericht is gewijzigd door Scrutinizer op 02-12-2003 21:48]
quote:Alle 3 heerlijke cd's idd
De eerste drie albums van de Red Hot Chili Peppers zijn ook zo heerlijk funky.1984 - The Red Hot Chili Peppers
1985 - Freaky Styley
quote:Fijn zo'n geheugensteuntje af en toe!
Op dinsdag 2 december 2003 21:46 schreef Scrutinizer het volgende:
Defunkt (Lester Bowie en consorten) hebben ook wel leuke plaatjes uitgebracht.*edit WTF Niemand die Larry Graham and Central Station noemt?
quote:1992 - Blood Sugar Sex Magik
1985 - Freaky Styley
quote:Je hebt in ieder geval wel de usernaam van mijn favo nummer van Clinton. Verder The Meters natuurlijk, maar die zijn al genoemd.
Op dinsdag 2 december 2003 16:57 schreef AtomicDog het volgende:
Ik neem aan dat je The Motor Booty Affair (Parliament) al hebt ??
Verder: Curtis Mayfield, Kool and the Gang (soms), Cymande (niet zo bekend, maar staat wel op funkverzamelaars vooral het nummer Brothers on the Slide), en dingen die al genoemd zijn zoals de Funkadelic famillie, Defunkt, etc.
quote:Die zou ik toch eerder het etiket 'Soul' toebedelen, wat niet wegneemt dat ze beide tot mijn favoriete zangers behoren.
Op dinsdag 2 december 2003 23:40 schreef ullie het volgende:
Isaac Hayes & Curtis Mayfield
Verder verschijnt er echt enorm veel goede obscure jaren 70-funk op verzamelaars, zo zijn de "Funk Spectrum" en "Pulp Fusion"-reeksen bijv. over het algemeen wel erg goed.
[Dit bericht is gewijzigd door Zander op 03-12-2003 00:07]
quote:yep
Op dinsdag 2 december 2003 16:57 schreef AtomicDog het volgende:
Funk is fijn:- de hele mikmak van Funkadelic / Parliament / George Clinton
- Sly & the Family Stone
- Maceo Parker
- Fred Wesley
- James Brown
- Lyn Collinsom maar wat te noemen.
Maar soms kom je zo'n bandje tegen, dat je denkt, he dat klinkt goed! Ik had dat bijvoorbeeld bij Los Amigos Invisibles; funk uit, jawel, Venezuela. Of Gellybooty: GellybootyWie heeft er nog meer tips?
Ik ga met je trouwen
1. Disco to go - Brides Of Funkenstein
2. Dog talk - K-9 Corporation
3. Four play - Wesley, Fred & The Horny Horns
4. Funk funk - Cameo (1)
5. Funken town - Slave (1)
6. Get lucky - Well Red
7. Hollywood - Red Hot Chili Peppers
8. Loopzilla - Clinton, George
9. Shake - General Caine
10. Tweakin' - Clinton, George
11. We came to funk ya - Wesley, Fred & The Horny Horns
12. Work that sucker to death - Xavier
quote:Larry Graham, tot 1972 bassist bij Sly and the Family Stone, waar hij het funky "thumping" and "plucking" op de bassgitaar uitvond.
Op dinsdag 2 december 2003 21:46 schreef Scrutinizer het volgende:*edit WTF Niemand die Larry Graham and Central Station noemt?
(Het publiek werd bedankt voor het accepteren van deze nieuwe stijl met het nummer Thank You Falettinme Be Mice Elf Agin)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |