Ik heb hem maar een half jaartje gehad denk ik, toen wilde ik niet meer.
quote:En nu heb je een scheve bakkes?
Op dinsdag 2 december 2003 12:44 schreef Leila het volgende:
Zo'n beugel waarmee je onderkaak meer voren ging. Die moest ik 's nachts in en ook paar uur overdag maar dat laatste vertikte ik.Ik heb hem maar een half jaartje gehad denk ik, toen wilde ik niet meer.
[Dit bericht is gewijzigd door xxsaskiaxx op 02-12-2003 17:56]
Activator (zon groot blok) ---> De helft van mijn activator afgesloopt (iets kleiner blok) ---> plaatjes beugel ---> afbouwbeugel
en voor dit alles moesten ook nog eens mijn amandelen er eerst uit en verplicht een jaar logopedie...
hopelijk is de mate van scheefheid nu een beetje voortestellen voor jullie..
gelukkig staat het nu allemaal recht
ow, wacht, vergeet bijna wat, ze moesten ook nog 4 kiezen trekken..
eerst zo'n los plaatje tegen mn gehemelte en een buitenboord..
daarna plaatje eruit, plaatjesbeugel er in, compleet met stiekjes
en om af te bouwen weer zo'n los plaatje...
wat was ik blij dat ik er vanaf was... *alweer 5 jaar
Eén hoektand kwam niet door, rontgen foto's gemaakt, bleek de nieuwe volwassen tand ergens in het midden van m'n hemelte te zitten en als ze er niets aan deden zou ie ergens tussen m'n voortanden (boven) uitkomen. Iehw... Dus ik werd geopereerd, en ze vroegen of ik een plaatselijke of algehele verdoving wilde. Algeheel dus. En als ze toch bezig waren haalden ze de kiezen er ook maar gelijk uit. Ik stelde ook een liposuctie en neus correctie voor als ze toch bezig waren maar dat zat er niet in.
Hebben ze m'n hemelte opengehaald en het tandvlees boven de oude hoektand (die eruit getrokken is) en het tandvlees boven m'n voortanden, en vervolgens een draadje aan de nieuwe tand (in m'n gehemelte...) vastgemaakt en dat draadje werd aan de slotjesbeugel bevestigd.
Dus elke keer als de beugel eens per maand of 2 weken werd aangetrokken, dan kwam er een fijne druk op de nieuwe hoektand te staan, tot hij na ruim een half jaar ofzo eens verscheen op de plek waar hij hoorde te komen. Minder prettige fase van m'n leven, heb jankens in die stoel gelegen. Dat gepoer in tandvlees *ril*
Conclusie: die beugels hebben geen flikker geholpen.
Er zijn nu twee verstandkiezen uit en de andere twee laat ik nog trekken om te voorkomen dat het weer scheef gaat staan.
quote:Laten zitten! Die draadjes houden je voortanden recht; als ze eruit haalt is er nog kans dat alles alsnog scheef gaat staan. Dat duurt wel wat jaren maar ik laat de mijne lekker zitten voordat ik op m'n 30e alsnog een nieuwe beugel moet.
Op woensdag 3 december 2003 11:33 schreef oodamngirloo het volgende:
ik was blij dat mijn plaatjes beugel eruit ging maar nu mot ik door dat ding totdat mn tanden eruit vallen het draadje achter mijn tanden laten zitten soms denk ik wat heeft dat voor nut want het doet eigelijk niksmaarja ik laat hem er gwoon binnekort uithalen heb ik er ook geen last meer van
quote:Wat nou 'toen'?
Op dinsdag 2 december 2003 11:46 schreef Fretti het volgende:
Wat voor beugel had jij toen?
Heb nu zelf twee zonen. De oudste heeft 2,5 jaar op de wachtlijst gestaan, maar hoeft nu, achteraf gezien toch geen beugel. Is allemaal vanzelf goed gegroeid. Hij is nu 11 en heeft een heel mooi gebit.
De jongste is 9 en nog volop aan 't wisselen. (De oudste was daar op die leeftijd al mee klaar)
Valt nog niet te zeggen of hij een beugel nodig heeft. Voor een beetje overbeet, vind ik het onzin. Als je tanden echt schots en scheef staan moet het wel natuurlijk.
Maar ik zie soms kinderen met een beugel waarvan ik denk: Waar heeft die nou een beugel voor? Moet het dan echt 100 % perfect of is het tegenwoordig een statussymbool als je kind een beugel heeft?
quote:Ik had ook zo'n ding, compleet met elastiekjes. Altijd zo lekker als de orthodentis de boel weer aangedraaid had. Kon je 'weer aan de soep en vanille-vla 's avonds
Op dinsdag 2 december 2003 11:49 schreef Toeps het volgende:
Ik had een dag-en-nacht blokbeugel. Ik praatte als een sprinkler-installatie. Verschrikkelijk.
Die plaatjesbeugel was handig Ik kocht centendrop en plakte die tegen het plaatje, kon ik lekker snoepen in de les
Met die activator kon ik niet praten, eten of drinken... alleen maar kwijlen als een boxer.
Dat elastiekje was ook het toppunt. Het zat achter twee haakjes. Van m'n rechtse bovenhoektand naar m'n linkse onderhoektand ==> / dus.
Als ik dan m'n mond open deed, dacht iedereen dat ik nog draadjesvlees van de avond ervoor tussen m'n tanden had zitten.
In plaats van dat ding ( HOERA ) kreeg ik een buitenboordgeval. Het kon vast gepind worden aan mijn achterste kiezen van mijn bovengebit. Gelukkig was het geen grote stellage en hoefde het alleen maar 's nachts in. En nu heb ik een prachtige pearly smile
Pfoe... Heel wat.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |