abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_15085793
geen
Spam uit sig verwijderd door FA, niet terug plaatsen.
pi_15085988
Zo'n beugel waarmee je onderkaak meer voren ging. Die moest ik 's nachts in en ook paar uur overdag maar dat laatste vertikte ik.

Ik heb hem maar een half jaartje gehad denk ik, toen wilde ik niet meer.

Vind ik
pi_15086050
ik had een plaatjes en buitenbord gvd was blij dat tie eruit ging klere dingen
geen
  dinsdag 2 december 2003 @ 16:39:11 #29
73735 Mr_Wimpenny
Are you alright?
pi_15093081
quote:
Op dinsdag 2 december 2003 12:44 schreef Leila het volgende:
Zo'n beugel waarmee je onderkaak meer voren ging. Die moest ik 's nachts in en ook paar uur overdag maar dat laatste vertikte ik.

Ik heb hem maar een half jaartje gehad denk ik, toen wilde ik niet meer.

En nu heb je een scheve bakkes?
pi_15094800
Slotjes , niet omdat ik scheven tanden had maar omdat ik 4 kiezen misten

[Dit bericht is gewijzigd door xxsaskiaxx op 02-12-2003 17:56]

Ti voglio bene!
pi_15094874
ik had een heel arsenaal

Activator (zon groot blok) ---> De helft van mijn activator afgesloopt (iets kleiner blok) ---> plaatjes beugel ---> afbouwbeugel

en voor dit alles moesten ook nog eens mijn amandelen er eerst uit en verplicht een jaar logopedie...

hopelijk is de mate van scheefheid nu een beetje voortestellen voor jullie..
gelukkig staat het nu allemaal recht

ow, wacht, vergeet bijna wat, ze moesten ook nog 4 kiezen trekken..

NWC: 3445 7628 8614 7793
pi_15102791
heb 3 jaar vast gezeten

eerst zo'n los plaatje tegen mn gehemelte en een buitenboord..
daarna plaatje eruit, plaatjesbeugel er in, compleet met stiekjes
en om af te bouwen weer zo'n los plaatje...

wat was ik blij dat ik er vanaf was... *alweer 5 jaar

..::Live the life you love and love the life you live::..
pi_15103404
Slotjes 2,5 jr lang en nu al bijna 6 jaar lang zo'n draadje achter m'n voortanden (waarvan er één is afgebroken tijdje terug, stak een beetje in m'n tong...)

Eén hoektand kwam niet door, rontgen foto's gemaakt, bleek de nieuwe volwassen tand ergens in het midden van m'n hemelte te zitten en als ze er niets aan deden zou ie ergens tussen m'n voortanden (boven) uitkomen. Iehw... Dus ik werd geopereerd, en ze vroegen of ik een plaatselijke of algehele verdoving wilde. Algeheel dus. En als ze toch bezig waren haalden ze de kiezen er ook maar gelijk uit. Ik stelde ook een liposuctie en neus correctie voor als ze toch bezig waren maar dat zat er niet in.
Hebben ze m'n hemelte opengehaald en het tandvlees boven de oude hoektand (die eruit getrokken is) en het tandvlees boven m'n voortanden, en vervolgens een draadje aan de nieuwe tand (in m'n gehemelte...) vastgemaakt en dat draadje werd aan de slotjesbeugel bevestigd.

Dus elke keer als de beugel eens per maand of 2 weken werd aangetrokken, dan kwam er een fijne druk op de nieuwe hoektand te staan, tot hij na ruim een half jaar ofzo eens verscheen op de plek waar hij hoorde te komen. Minder prettige fase van m'n leven, heb jankens in die stoel gelegen. Dat gepoer in tandvlees *ril*

Tap tap tap
pi_15103872
4 kiezen eruit en toen slotjes
  dinsdag 2 december 2003 @ 23:25:52 #35
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_15104056
Ik had vooruitstaande voortanden en mijn bovenkaak was volgens mij zoiezo te breed. Ik heb ong. 4 jaar 's nachts zo'n roze plastic boksbeugel gedragen en na een paar jaar alleen nog zo'n boksbeugelplaatje voor de bovenkant en nu heb ik weer enigszins rechte tanden, ware het niet dat een van mijn voortanden op mijn 17e afbrak na een knal tegen een deurpost waardoor die nu enigszins versprongen staat (zal wel gebeurd zijn met het weer eraan lijmen). Ik ben blij dat ik hem gehad heb: mijn neef is tegenwoordig het levende voorbeeld van hoe mijn gebit had kunnen zijn (hij wilde geen beugel)
Maar verder heb ik nu een brede, Amerikaanse smile
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
  woensdag 3 december 2003 @ 10:01:24 #36
8669 Qarinx
Fashionista!
pi_15109537
Ik heb zo'n blok gehad, om m'n overbeet terug te dringen. Vervolgens kreeg ik slotjes en een plaatje. Na een tijdje hoefde ik dat plaatje niet meer en kreeg ik elastiekjes. Na 2.5 jaar gingen ook m'n slotjes eruit (en m'n tanden stonden eigenlijk helemaal niet scheef, dus ik snap eigenlijk niet waarom zo lang $$).... werd er een draadje achter m'n tanden geplaatst, enne toen kreeg ik zo'n soort plastic bitje voor de nacht. Waar je niet lekker mee slaapt en je geen woord kan uitbrengen.
Nu 3 jaar later heb ik weer een overbeet, is het draadje achter m'n boventanden al tig keer kapot geweest (heb ik uiteindelijk niet meer laten maken) en staan m'n tanden bijna weer zoals ze eerst stonden. Dus niet meer kaarsrecht, maar normaal.

Conclusie: die beugels hebben geen flikker geholpen.

Brave meisjes komen in de hemel, brutale overal...
pi_15109882
Eerst 4 kiezen eruit. Daarna een beugel die je aan moet draaien. Die 'brak' mijn bovenkaak in tweeën. Door te draaien, werd mijn bovenkaak groter. Uiteinderlijk had ik een gat evengroot als een voortand tussen m'n voortanden zitten.
Daarna blokjes met elastiekjes en als laatste nog jarenlang een plaatje boven. In het begin ook overdag.
Nu heb ik nog een draadje onder.

Er zijn nu twee verstandkiezen uit en de andere twee laat ik nog trekken om te voorkomen dat het weer scheef gaat staan.

"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_15111817
ik was blij dat mijn plaatjes beugel eruit ging maar nu mot ik door dat ding totdat mn tanden eruit vallen het draadje achter mijn tanden laten zitten soms denk ik wat heeft dat voor nut want het doet eigelijk niks maarja ik laat hem er gwoon binnekort uithalen heb ik er ook geen last meer van
geen
pi_15115139
quote:
Op woensdag 3 december 2003 11:33 schreef oodamngirloo het volgende:
ik was blij dat mijn plaatjes beugel eruit ging maar nu mot ik door dat ding totdat mn tanden eruit vallen het draadje achter mijn tanden laten zitten soms denk ik wat heeft dat voor nut want het doet eigelijk niks maarja ik laat hem er gwoon binnekort uithalen heb ik er ook geen last meer van
Laten zitten! Die draadjes houden je voortanden recht; als ze eruit haalt is er nog kans dat alles alsnog scheef gaat staan. Dat duurt wel wat jaren maar ik laat de mijne lekker zitten voordat ik op m'n 30e alsnog een nieuwe beugel moet.
Tap tap tap
pi_15117894
quote:
Op dinsdag 2 december 2003 11:46 schreef Fretti het volgende:
Wat voor beugel had jij toen?
Wat nou 'toen'?
Ik heb nog steeds een beugel.
...
  woensdag 3 december 2003 @ 15:25:11 #41
62679 N-E-R-D
No-one*Ever*Really*Dies
pi_15117975
slotjes boven en onder en nu moet ik savonds zon plastic ding in tot men 23edie ik de helft van de tijd vergeet.
Life is a waste of time. Time is a waste of life.
So let's get wasted and have the time of our lives.
  woensdag 3 december 2003 @ 15:38:12 #42
3542 Gia
User under construction
pi_15118331
Geen, was in mijn tijd geen gewoonte.

Heb nu zelf twee zonen. De oudste heeft 2,5 jaar op de wachtlijst gestaan, maar hoeft nu, achteraf gezien toch geen beugel. Is allemaal vanzelf goed gegroeid. Hij is nu 11 en heeft een heel mooi gebit.

De jongste is 9 en nog volop aan 't wisselen. (De oudste was daar op die leeftijd al mee klaar)
Valt nog niet te zeggen of hij een beugel nodig heeft. Voor een beetje overbeet, vind ik het onzin. Als je tanden echt schots en scheef staan moet het wel natuurlijk.

Maar ik zie soms kinderen met een beugel waarvan ik denk: Waar heeft die nou een beugel voor? Moet het dan echt 100 % perfect of is het tegenwoordig een statussymbool als je kind een beugel heeft?

woensdag 3 december 2003 @ 15:40:32 #43
49096 cosmick
Les Yeux Orange
pi_15118395
quote:
Op dinsdag 2 december 2003 11:49 schreef Toeps het volgende:
Ik had een dag-en-nacht blokbeugel. Ik praatte als een sprinkler-installatie. Verschrikkelijk.
Ik had ook zo'n ding, compleet met elastiekjes. Altijd zo lekker als de orthodentis de boel weer aangedraaid had. Kon je 'weer aan de soep en vanille-vla 's avonds
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 3 december 2003 @ 15:47:17 #44
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_15118575
Ik heb er twee gehad, eerst een plaatje met zo'n draad voor om je tanden. En later eentje met een metalen frame, die om je tanden haakt, maar waar je verder vrijwel niks van ziet.

Die plaatjesbeugel was handig Ik kocht centendrop en plakte die tegen het plaatje, kon ik lekker snoepen in de les

Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  woensdag 3 december 2003 @ 16:31:39 #45
44200 Sjeekie_Beekie
Beter te laat, dan over tijd!
pi_15119753
Eerst 4 kiezen moeten laten trekken en toen:
  • Blokjes oftewel slotjes
  • Buitenboordbeugel
  • Activator
  • Plaatje
  • Elastiekje

Met die activator kon ik niet praten, eten of drinken... alleen maar kwijlen als een boxer.

Dat elastiekje was ook het toppunt. Het zat achter twee haakjes. Van m'n rechtse bovenhoektand naar m'n linkse onderhoektand ==> / dus.

Als ik dan m'n mond open deed, dacht iedereen dat ik nog draadjesvlees van de avond ervoor tussen m'n tanden had zitten.

Weltrusten... Tot morgen zonder zorgen.
Oudste, Jongste en Lara
Mijn mietjesschema in de strijd naar een betere conditie.
  woensdag 3 december 2003 @ 17:23:51 #46
66514 UniversalNation
It's a Strange World..
pi_15121144
Hier in NL trokken ze eerst 4 kiezen en gaven ze me een slotjesbeugel. Toen ging ik naar het buitenland, en hoorde ik dat het onnodig was geweest. Het trekken van de kiezen had de situatie alleen maar erger gemaakt, resultaat was een behandeling die 2 jaar langer duurde .
have you ever seen fire at zero gravity? Its beautiful. slides all over everything. Its like liquid. comes up in waves. Wave after wave....
  woensdag 3 december 2003 @ 18:11:46 #47
31303 Frozen
Nothing in particular
pi_15122337
Rond mijn 11e kreeg ik zo'n roze geval, voor mijn bovenkaak. De tandarts was een beetje bezorgd over mijn overbite. Na precies een week dat ding gehad te hebben, en ik op controle was, kwam de arme man erachter dat het eigenlijk helemaal niet hoefde...

In plaats van dat ding ( HOERA ) kreeg ik een buitenboordgeval. Het kon vast gepind worden aan mijn achterste kiezen van mijn bovengebit. Gelukkig was het geen grote stellage en hoefde het alleen maar 's nachts in. En nu heb ik een prachtige pearly smile

Nothing is real and nothing to get hung about
pi_15123232
Plaatjes, blokje, bovenstukje dat je erin en eruit kan halen voor 's nachts, en zo'n buitenbeugel.

Pfoe... Heel wat.

pi_15123249
Zo'n blokbeugel, zo'n roze!

En dan voor 's nachts een buitenboord

pi_15123842
Slotjes, ongeveer 3 jaar ongeveer. Ik heb nu nog zo'n draadje achter m'n voorste tanden onder en boven. Die moeten er een aantal jaren in blijven zitten ofzo, boven is het al voor de helft afgebroken.
Maaja, laat het er wel inzitten tot het vanzelf een keer afbreekt. Of over een aantal jaren nog een keer naar de ortho dan maar.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')