abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 2 december 2003 @ 20:23:15 #176
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_15099030
Ik schijn één van de weinigen te zijn die van de vleugels af wil. Misschien een beetje voorbarig, maar mede omdat de vleugelverdedigers prima door kunnen schuiven naar voren. Sonck en Zlatan samen, dat werkt mijns inziens het beste.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 2 december 2003 @ 20:24:48 #177
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_15099069
quote:
Op dinsdag 2 december 2003 20:19 schreef sqlsmurft het volgende:
Misschien dat Sonck wel moet vrezen dat VdV doorgeschoven wordt.
Sonck heeft helemaal niets te vrezen. Ajax heeft maar 2 en een halve spits: Zlatan, Sonck en VDV.

Dat is echt erg weinig voor een club als Ajax. Dus Sonck komt altijd wel aan spelen toe...

OG X BC - Orange Goblin Beer Core: Straight Edge - 'til the bar opens
Liverpool - JFT 96 - Never forgotten
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 2 december 2003 @ 20:26:28 #178
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_15099115
quote:
Op dinsdag 2 december 2003 20:23 schreef twi het volgende:
Ik schijn één van de weinigen te zijn die van de vleugels af wil.
Dan heb je posts van methodmich en mij dit seizoen niet goed gelezen. Vanaf augustus roepen wij al 4-4-2.

Ik begin pas de laatste tijd het idee te krijgen dat vleugels heel misschien soms wel kunnen, maar dan alleen als Mitea speelt.

dinsdag 2 december 2003 @ 20:26:30 #179
39110 sqlsmurft
opperprutser
pi_15099117
Doc je vergeet De Ridder! En serieus ik denk dat hij in de winterstop al een beetje mee mag ballen en vanzelf zijn minuten mee gaat pakken. Die gozert is goed

Toch denk ik dat Zlatan en VdV samen het TWEE-spitsen duo gaan vormen en er het 1 en ander op het middenveld gaat veranderen. Al is het maar om Sneijder en VdV samen in een elftal te krijgen.

[url=http://www.watbenjedan.nl]Prutser[/url]
pi_15099121
quote:
Op dinsdag 2 december 2003 20:23 schreef twi het volgende:
Ik schijn één van de weinigen te zijn die van de vleugels af wil. Misschien een beetje voorbarig, maar mede omdat de vleugelverdedigers prima door kunnen schuiven naar voren. Sonck en Zlatan samen, dat werkt mijns inziens het beste.
Een aanval als tegen Milan mag van mij ook wel vaker hoor
Winnaar FOK! VBL Voor Rood-Wit Gezongen-Award
PSV, de logische kampioen
Proud To Be VBL User
Hiphop Purist
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 2 december 2003 @ 20:28:59 #181
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_15099188
quote:
Op dinsdag 2 december 2003 20:26 schreef sqlsmurft het volgende:
Doc je vergeet De Ridder! En serieus ik denk dat hij in de winterstop al een beetje mee mag ballen en vanzelf zijn minuten mee gaat pakken. Die gozert is goed
Zolang-ie nog geen eens op de bank heeft gezeten reken ik 'm niet mee. En volgens mij is DeRidder gehyped. (Maar goed, ik vond Bergkamp eerst ook overschat ) Hoeveel doelpunten heeft DeRidder nou bij Ajax 2 gemaakt?.
quote:

Toch denk ik dat Zlatan en VdV samen het TWEE-spitsen duo gaan vormen en er het 1 en ander op het middenveld gaat veranderen. Al is het maar om Sneijder en VdV samen in een elftal te krijgen.

Afhankelijk van de wedstrijd denk ik.
pi_15099195
quote:

Een middenveld met Sneijder, Galasek, De Jong en Van Der Vaart lijkt me voor Ajax het beste. 2 creatieve spelers die veel vrijheid krijgen en 2 stofzuigers die de tegenstander opvreten op het middenveld. En dan Voorin Mitea en Ibrahimovic of Ssonck en Ibrahimovic
Proud To Be VBL User
Hiphop Purist
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 2 december 2003 @ 20:29:38 #183
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_15099207
quote:
Op dinsdag 2 december 2003 20:26 schreef Tony_Montana67 het volgende:

[..]

Een aanval als tegen Milan mag van mij ook wel vaker hoor

Het vermaarde 0 spitsen systeem...
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 2 december 2003 @ 20:31:44 #184
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_15099257
quote:
Op dinsdag 2 december 2003 20:29 schreef Tony_Montana67 het volgende:

[..]

Een middenveld met Sneijder, Galasek, De Jong en Van Der Vaart lijkt me voor Ajax het beste. 2 creatieve spelers die veel vrijheid krijgen en 2 stofzuigers die de tegenstander opvreten op het middenveld. En dan Voorin Mitea en Ibrahimovic of Ssonck en Ibrahimovic

Voor iemand als Pienaar moet ook ruimte zijn

Pienaar op het middenveld, VDV en Zlatan in de spits. Geen vleugels. Afhankelijk van de wedstrijd een goede optie.

Trouwste user 2022 dinsdag 2 december 2003 @ 20:31:45 #185
7889 tong80
Spleenheup
pi_15099260
Voor Sonck krijgen ze nooit meer dan dat ze er voor hebben betaald.

Type Papin. Zeer opportunistisch en na 2 jaar hun eigen hype voorbij.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  dinsdag 2 december 2003 @ 20:32:22 #186
39110 sqlsmurft
opperprutser
pi_15099278
Heb het genoegen mogen smaken om op een regenachtige (wel warme) dinsdagavond (of was het maandag) deze jongen te zien optreden. En hij heeft echt wat speciaals. Speelde toen vooral rechtsbuiten maar scoorde toch weergaloos. Belangrijker was eigenlijk zijn acties. Die zijn het aanzien wel waard. Misschien niet helemaal terecht om die gast op 1 wedstrijd te beoordelen maar vond hem echt bijzonder. Overigens brul ik dit al meer als een jaar op dit forum dus echt een hype noem ik dat dan niet meer.

VdV en Zlatan in de spits: Tuurlijk zal er soms met Sonck en Zlatan worden gestart maar Koeman kan echt niet meer om Sneijder heen dus iemand moet gaan afvallen. Nu ben ik misschien wat bevooroordeelt maar ik denk dus die maffe Belg met zijn flikflaks.

FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 2 december 2003 @ 20:32:38 #187
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_15099285
quote:
Op dinsdag 2 december 2003 20:31 schreef tong80 het volgende:
Voor Sonck krijgen ze nooit meer dan dat ze er voor hebben betaald.

Type Papin. Zeer opportunistisch en na 2 jaar hun eigen hype voorbij.

Ik zou zeggen "type aangekochte Ajax spits".
  Trouwste user 2022 dinsdag 2 december 2003 @ 20:33:54 #188
7889 tong80
Spleenheup
pi_15099330
quote:
Op dinsdag 2 december 2003 20:32 schreef Doc het volgende:

[..]

Ik zou zeggen "type aangekochte Ajax spits".

Na Petterson nooit meer zo'n succes geweest.

Eigenlijk is Zlatan nog steeds in de 'Overtuig ons' fase.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 2 december 2003 @ 20:34:42 #189
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_15099353
quote:
Op dinsdag 2 december 2003 20:32 schreef sqlsmurft het volgende:
Heb het genoegen mogen smaken om op een regenachtige (wel warme) dinsdagavond (of was het maandag) deze jongen te zien optreden. En hij heeft echt wat speciaals. Speelde toen vooral rechtsbuiten maar scoorde toch weergaloos. Belangrijker was eigenlijk zijn acties. Die zijn het aanzien wel waard. Misschien niet helemaal terecht om die gast op 1 wedstrijd te beoordelen maar vond hem echt bijzonder. Overigens brul ik dit al meer als een jaar op dit forum dus echt een hype noem ik dat dan niet meer.
We zullen zien. Ik hoop dat-ie zo goed is als jij zegt. Maar ik vind het feit dat Mitea sneller doorstroomt toch ook wel een teken aan de wand. En het is ook niet zo dat De Ridder veel echte rechtsbuitenspelers voor zich heeft...
  dinsdag 2 december 2003 @ 20:37:41 #190
38551 Sjwerver
lastig ventje
pi_15099422
Bechan doet het ook goed bij Sparta, die heeft in tegenstelling tot Ikedia wel een goede voorzet.
derde doos vanaf links
  dinsdag 2 december 2003 @ 20:37:43 #191
39110 sqlsmurft
opperprutser
pi_15099423
quote:
Op dinsdag 2 december 2003 20:34 schreef Doc het volgende:

[..]

We zullen zien. Ik hoop dat-ie zo goed is als jij zegt. Maar ik vind het feit dat Mitea sneller doorstroomt toch ook wel een teken aan de wand. En het is ook niet zo dat De Ridder veel echte rechtsbuitenspelers voor zich heeft...

Heb je wel een goed punt maar je refereerde al eerder aan Bergkamp en die deed er ook wat langer over en toen ging het ineens heel rap.
De Ridder heeft wel de pech dat hij Sonck, De Jong en niet te vergeten Pienaar voor zich heeft. En die spelen niet allemaal die specifieke rechtsbuiten zoals De Ridder maar nemen toch zijn plaats in. Niet onterecht overigens (op Sonck na) maar het is niet zo dat hij helemaal niemand voor zich heeft.
  dinsdag 2 december 2003 @ 20:39:29 #192
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_15099466
quote:
Op dinsdag 2 december 2003 20:32 schreef sqlsmurft het volgende:

VdV en Zlatan in de spits: Tuurlijk zal er soms met Sonck en Zlatan worden gestart maar Koeman kan echt niet meer om Sneijder heen dus iemand moet gaan afvallen. Nu ben ik misschien wat bevooroordeelt maar ik denk dus die maffe Belg met zijn flikflaks.

Voorlopig eerst Muller van Moppes, Esajas en Promes. Vooral die eerste is wel goed om erbij te hebben, want als Ibrahimovic en Sonck geblesseerd zijn heb je voorin helemaal niets meer, zoals Tony terecht opmerkt.

Bovendien wist ik dat methodmich en in mindere mate Doc ook voorstanders waren van 4-4-2, maar heel veel mensen schijnen 4-3-3 nog steeds heilig te vinden. Zolang die derde speler voorin een meerwaarde is ben ik het daarmee eens, maar met Maxwell en Trabelsi (indien terug), is die meerwaarde gewoon minder groot.

Mitea is inderdaad de enige vleugelspeler die bevalt. Soetaers en Sikora krijgen de kans gewoon niet (wat op zich vrij logisch is, maar toch vrij jammer voor ze). En Sonck is gewoon goed hij is al belangrijker geweest voor Ajax dan menig spits de laatste tien jaar met belangrijke goals in de CL. Zodra die gast vertrouwen heeft, ketst 'ie ze er gewoon in. En hij speelt aanvallend nog redelijk goed mee ook, en is niet (te) egoistisch. Ik zie het wel zitten met Sonck

dinsdag 2 december 2003 @ 20:41:24 #193
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_15099513
quote:
Op dinsdag 2 december 2003 20:34 schreef Doc het volgende:

[..]

De Ridder is dan ook niet een echte buitenspeler geloof ik. Neigt meer naar de 10, maar dan vanaf rechts in plaats van links (zoals van der Vaart). Betekent dus voorlopig geen plek beschikbaar voor 'm.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 2 december 2003 @ 20:49:14 #194
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_15099678
quote:
Op dinsdag 2 december 2003 20:41 schreef twi het volgende:

[..]

De Ridder is dan ook niet een echte buitenspeler geloof ik. Neigt meer naar de 10, maar dan vanaf rechts in plaats van links (zoals van der Vaart). Betekent dus voorlopig geen plek beschikbaar voor 'm.

Ik dacht me ook al te herinneren dat De Ridder een typische No10 was.
pi_15099740
quote:
Op dinsdag 2 december 2003 20:31 schreef Doc het volgende:

Voor iemand als Pienaar moet ook ruimte zijn

Pienaar op het middenveld, VDV en Zlatan in de spits. Geen vleugels. Afhankelijk van de wedstrijd een goede optie.

Dat kan ook, misschien een 3-5-2 met Heitinga, Escudé en Maxwell achterin

Lobont

Heitinga-Escudé-Maxwell

De Jong - Galasek
Pienaar - Sneijder - Van Der Vaart

Mitea - Zlatan

Proud To Be VBL User
Hiphop Purist
  Trouwste user 2022 dinsdag 2 december 2003 @ 20:53:04 #196
7889 tong80
Spleenheup
pi_15099766
Peter van de Hengst, Reynink, Edwin Bakker, Ton Blanker.

Allemaal de Riddertjes, ik wil het eerst zien.

dinsdag 2 december 2003 @ 20:53:25 #197
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_15099776
quote:
Op dinsdag 2 december 2003 20:51 schreef Tony_Montana67 het volgende:

[..]

Dat kan ook, misschien een 3-5-2 met Heitinga, Escudé en Maxwell achterin

Lobont

Heitinga-Escudé-Maxwell

De Jong - Galasek
Pienaar - Sneijder - Van Der Vaart

Mitea - Zlatan

Mjiewoah, heb je eigenlijk 3 spelers voor 1 positie (Pienaar, Galasek, De Jong) in 1 elftal.
pi_15099850
quote:
Op dinsdag 2 december 2003 20:53 schreef twi het volgende:

Mjiewoah, heb je eigenlijk 3 spelers voor 1 positie (Pienaar, Galasek, De Jong) in 1 elftal.

De Jong en Galasek voor het vuile werk, Pienaar, Sneijder en Van Der Vaart voor de creativiteit
Proud To Be VBL User
Hiphop Purist
  dinsdag 2 december 2003 @ 21:03:26 #199
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_15100030
quote:
Op dinsdag 2 december 2003 20:57 schreef Tony_Montana67 het volgende:

[..]

De Jong en Galasek voor het vuile werk, Pienaar, Sneijder en Van Der Vaart voor de creativiteit

Pienaar...creativiteit...mwah, ik vind het meer een vechtertje. Als 'ie echt heel creatief had geweest, dan had 'ie niet zo'n Wamberto-angst gehad voor de goal. Maar misschien is dit een oplossing:
code:
                      Lobont

Grygera               Heitinga               Maxwell

De Jong                  Escudé

Pienaar            Sneijder        van der Vaart

Sonck                Ibrahimovic

Maar 3-2-3-2 begint natuurlijk wel een beetje op heiligschennis te lijken Bovendien zal ik wel iemand vergeten nu. ja dus, Galasek.

Leuk hè, zo'n luxeprobleem?

/edit: Bij nader inzien zet ik Sneijder toch liever centraal...Maxwell kan dan een gat vullen als van der Vaart naar binnen trekt

Of zoiets:

code:
                      Lobont

Heitinga                 Escudé

Grygera              Galasek               Maxwell

Pienaar                 Sneijder  

van der Vaart

Sonck                Ibrahimovic

Mja, da's het probleem van Ajax he? We kunnen op ZO VEEL verschillende manieren spelen

[Dit bericht is gewijzigd door twi op 02-12-2003 21:08]

dinsdag 2 december 2003 @ 21:07:28 #200
59460 Pirres
Veni, vidi, vici!!
pi_15100125
Ik vind persoonlijk Pienaar niet zo super goed eigenlijk! Hij gaat mij veel te snel liggen. Daar kan ik me heel erg aan irriteren. Hij doet het op de momenten dat het niet moet juist!!! Daar hekel ik hem aan maar goed!!

Even over Johnny Heitinga die jongen kan voetballen oei! Shevchenko had die bijv. in z'n zak zitten!!

Die gast wordt nog is een paar miljoentjes waard voor AFC AJAX!!!

Something inside so strong
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')