quote:Wat denk jezelf? Wel eens een sterfgeval meegemaakt?
Op dinsdag 2 december 2003 14:26 schreef Da_Sandman het volgende:[..]
Waarom is die wedstrijd nou uitgesteld, omdat de voorzitter is overleden of omdat die avondwake dan is? En waarom zou je de zaterdagmorgen na een wedstrijd niet naar de begrafenis kunnen?
quote:Helaas wel. Jij ook?
Op dinsdag 2 december 2003 14:28 schreef SCH het volgende:[..]
Wat denk jezelf? Wel eens een sterfgeval meegemaakt?
quote:Ja, maar over twee weken kan het wel - maar niet als de man nog niet is begraven, dat is heel erg normaal in deze wereld - dat je dan even wacht en rouwt en respect opbrengt.
Op dinsdag 2 december 2003 14:27 schreef Da_Sandman het volgende:[..]
Ho SCH daar ging het je helemaal niet om. Het ging je om het uberhaupt overlijden van die man. Niet terug krabbelen.
quote:Nee, maar je gedraagt je als een wijf atm.
Op dinsdag 2 december 2003 14:27 schreef SCH het volgende:[..]
Respect is vrouwelijk?
quote:Misschien ben ik abnormaal dat ik een overlijden als een privé- en familieomstandigheid zie, en dat dat gescheiden moet blijven van de publieke evenementen. Waar leg jij de grens? Bij een overlijden van de voorzitter moet de wedstrijd uitgesteld worden, maar als het de materiaalman is? Of de secretaresse van de voorzitter?
Op dinsdag 2 december 2003 14:26 schreef SCH het volgende:
Als je op de avond van de condoleance of begrafenis, een voetbalwedstrijd belangrijker vindt, dat vind ik vrij abnormaal.
quote:Precies, zo denk ik er ook over. Die voorzitter leefde voor het voetbal en een mooiere manier van respect betuigen bestaat er niet. Roda JC moet koste wat het kost voor de overwinning gaan, dat is veel respectvoller dan thuis een beetje zielig gaan zitten doen.
Op dinsdag 2 december 2003 14:26 schreef ChAoZ het volgende:
Laat die spelers maar een mooi gebaar maken door te winnen van Ajax
Ik hoop trouwens niet dat ze winnen...
quote:Komop twi, je ziet zelf het verschil toch ook wel mag ik hopen he...
Op dinsdag 2 december 2003 14:30 schreef twi het volgende:[..]
Misschien ben ik abnormaal dat ik een overlijden als een privé- en familieomstandigheid zie, en dat dat gescheiden moet blijven van de publieke evenementen. Waar leg jij de grens? Bij een overlijden van de voorzitter moet de wedstrijd uitgesteld worden, maar als het de materiaalman is? Of de secretaresse van de voorzitter?
quote:Hoeveel vormen van rouw zijn er wel niet? Respect opbrengen kun je ook door wel te spelen bijvoorbeeld.
Op dinsdag 2 december 2003 14:30 schreef SCH het volgende:[..]
Ja, maar over twee weken kan het wel - maar niet als de man nog niet is begraven, dat is heel erg normaal in deze wereld - dat je dan even wacht en rouwt en respect opbrengt.
Ik snap ook wel dat als Roda het verzoek indiend dat de KNVB ertoe besluit de wedstrijd uit te stellen. Iets wat ze met een beetje ballen (hetgeen de KNVB duidelijk niet heeft) zondag ook hadden moeten doen. Daar gaat het mij een beetje om.
Waar trek je de grens?
De voorzitter wel.....
De vice voorzitter ook.....
De TD ook......
De ass TD ook.....
Het hoofd jeugdopleiding ook.....
De materiaalman ook....
De toiletjuffrouw ook......
De supporter ook.....
Geef jij maar aan waar de grens ligt. In mijn ogen is elk leven waardevol en dus elk leven dat beeindigt wordt is een drama ongeacht wie die persoon is.
Ik sta erop dat jij (SCH) en medestanders van SCH de grens gaan aangeven.
[Dit bericht is gewijzigd door Speed1971 op 02-12-2003 14:33]
quote:Schoot me ook net te binnen, met meteen de gedachte er achter dan dat die man misschien voor zijn overlijden wel eens gezegd heeft dat ie dat niet wilde... Dat weten wij niet natuurlijk...
Op dinsdag 2 december 2003 14:30 schreef Qi het volgende:[..]
Precies, zo denk ik er ook over. Die voorzitter leefde voor het voetbal en een mooiere manier van respect betuigen bestaat er niet. Roda JC moet koste wat het kost voor de overwinning gaan, dat is veel respectvoller dan thuis een beetje zielig gaan zitten doen.
Ik hoop trouwens niet dat ze winnen...
quote:Tuurlijk zie ik het verschil, er is namelijk altijd een verschil. Daarom geef ik het verschil ook zo duidelijk aan. Maar bij welk verschil begin je met het uitstellen van een wedstrijd volgens jou?
Op dinsdag 2 december 2003 14:31 schreef Dylan Dog het volgende:
Komop twi, je ziet zelf het verschil toch ook wel mag ik hopen he...
quote:Ja - en toen waren andere dingen even een tijdje wat minder belangrijk.
Op dinsdag 2 december 2003 14:29 schreef Da_Sandman het volgende:[..]
Helaas wel. Jij ook?
quote:Kan ik me niet voorstellen. Ik denk niet dat je op je sterfbed zegt: "Oja, voordat ik ga nog even dit. Die wedstrijd tegen Ajax moeten jullie maar even uitstellen, ik wil niet dat jullie die meteen spelen".
Op dinsdag 2 december 2003 14:32 schreef Da_Sandman het volgende:[..]
Schoot me ook net te binnen, met meteen de gedachte er achter dan dat die man misschien voor zijn overlijden wel eens gezegd heeft dat ie dat niet wilde... Dat weten wij niet natuurlijk...
quote:OMG - hij is net overleden en je hebt het gore lef dit soort onzindiscussies op te starten - en ik doe er nog aan mee ook
Op dinsdag 2 december 2003 14:32 schreef Speed1971 het volgende:
Luister waar het mij omgaat is dit.Waar trek je de grens?
De voorzitter wel.....
De vice voorzitter ook.....
De TD ook......
De ass TD ook.....
Het hoofd jeugdopleiding ook.....
De materiaalman ook....
De toiletjuffrouw ook......
De supporter ook.....Geef jij maar aan waar de grens ligt. In mijn ogen is elk leven waardevol en dus elk leven dat beeindigt wordt is een drama ongeacht wie die persoon is.
Ik sta erop dat jij (SCH) en medestanders van SCH de grens gaan aangeven.
quote:Ruwweg: voorzitter, (technisch) directeur, trainer en speler.
Op dinsdag 2 december 2003 14:33 schreef twi het volgende:[..]
Tuurlijk zie ik het verschil, er is namelijk altijd een verschil. Daarom geef ik het verschil ook zo duidelijk aan. Maar bij welk verschil begin je met het uitstellen van een wedstrijd volgens jou?
Maar natuurlijk is dat geen wet van Meden en Perzen. Als bijvoorbeeld Gerard Meijer plotseling overlijdt en dat hakt er erg in bij de club (bijvoorbeeld vanwege zijn dagelijkse betrokkenheid bij de selectie) dan kan ik me voorstellen dat je liever niet speelt.
quote:Hoo jij legt nu iemand dingen in de mond!
Op dinsdag 2 december 2003 14:35 schreef SCH het volgende:[..]
Ja - en toen waren andere dingen even een tijdje wat minder belangrijk.
Je moet je schamen! Hoe kan je zoiets zeggen!
quote:Met andere woorden: je hebt 5 minuten naar het lijstje gekeken en wist geen grens aan te geven...beetje jammer, dat wel...
Op dinsdag 2 december 2003 14:37 schreef SCH het volgende:[..]
OMG - hij is net overleden en je hebt het gore lef dit soort onzindiscussies op te starten - en ik doe er nog aan mee ook
Je gedraagd je echt theatraal SCH, alsof je de beste man zelf kon....
quote:Wat nou, ik heb het gore lef!? De een dus wel en de ander niet want daar komt het op neer.
Op dinsdag 2 december 2003 14:37 schreef SCH het volgende:[..]
OMG - hij is net overleden en je hebt het gore lef dit soort onzindiscussies op te starten - en ik doe er nog aan mee ook
Ik snap niet dat je daar niet mee zou kunnen leven
quote:Misschien komt het omdat Ajax een NV is, en kan ik me daardoor de clubcultuur eigenlijk niet zo voorstellen. De laatste jaren bijvoorbeeld was Michael van Praag voor mij vrij onzichtbaar betrokken bij Ajax, in tegenstelling tot van Raaij bij PSV en wellicht ook Pickée bij Roda. Vandaar dat het voorzitterschap voor mij als Ajacied gewoon een stuk minder dicht bij het veld staat dan de supporters zelf en dat ik daarom zo reageer.
Op dinsdag 2 december 2003 14:37 schreef Dylan Dog het volgende:[..]
Ruwweg: voorzitter, (technisch) directeur, trainer en speler.
Daarna minuut stilte en rouwband.Maar natuurlijk is dat geen wet van Meden en Perzen. Als bijvoorbeeld Gerard Meijer plotseling overlijdt en dat hakt er erg in bij de club (bijvoorbeeld vanwege zijn dagelijkse betrokkenheid bij de selectie) dan kan ik me voorstellen dat je liever niet speelt.
Mijn mening blijft echter dat zoiets een familiedrama is en blijft, en dat publieke evenementen daar zo min mogelijk onder moeten lijden. Dat de mening van sommigen is dat de wereld van alles waar die persoon mee betrokken is (geweest) dan stil gelegd moet worden, daar ben ik het mee oneens. Maar helaas ben ik dan imbeciel, ongevoelig, idioot en respectloos. So sue me.
quote:Ik kan daar best mee leven hoor maar wat MIJ betreft had het gewoon door kunnen gaan.
Op dinsdag 2 december 2003 14:43 schreef Tony_Montana67 het volgende:
quote:Kan er mee leven, ben er niet kwaad over, maar ik vroeg me gewoon af waar de grens dan getrokken word, omdat m'n mening over rouwprocessen (en iedereen die daarbij betrokken zou moeten worden) waarschijnlijk nogal verwijderd is van die van o.a. SCH.
Op dinsdag 2 december 2003 14:43 schreef Tony_Montana67 het volgende:
Als Roda dat wil, prima. Ik wilde niet over een eventueel verward 'programma' beginnen, omdat ikzelf dáár de grens trek tussen het respect en het respectloze. Maargoed, ik hou er nu over op.
quote:Wijze woorden.
Op dinsdag 2 december 2003 14:44 schreef Qi het volgende:
Feit is gewoon dat de grens bepaald wordt door de betrokken ploeg. Als die zich niet in staat voelen te spelen dan moet je dat respecteren. En je kunt natuurlijk als Ajacied zijnde wel zeggen dat je liever wel gespeeld had, daar is niets respectloos aan.
Ik heb een mening over dit vooral, zoals iedereen dat heeft. Daar is niets bijzonders aan. Ik vind het niet nodig om die wedstrijd uit te stellen want in mijn optiek kan je dan bezig blijven. Maar dat iemand mij dan beticht van respectloosheid, daar kan ik dan heel giftig om worden.
Natuurlijk maakte ik een flauw grapje maar welke imbiciel neemt dit forum (lees zoals iemand zich voor doet) serieus?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |