abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 5 februari 2004 @ 10:12:02 #201
73004 Oxymoron
zoekt rust en ruimte
pi_16904778
quote:
Op donderdag 5 februari 2004 09:41 schreef Whaxx het volgende:
Ik heb t echt met jou te doen.
Met mij? Dat hoeft helemaal niet!
Er is geen land over dat ik nog ontdekken kan. Er is alleen het eiland dat ik heet. - Ted van Lieshout
OUD Gouden Toetsenbord Award 2010!
  donderdag 5 februari 2004 @ 10:13:04 #202
73004 Oxymoron
zoekt rust en ruimte
pi_16904807
quote:
Op zondag 25 januari 2004 21:03 schreef BlaatschaaP het volgende:
Aangezien je nu al meerdere hoofdgerechten en een nagerecht hebt, probeer ik wel een salade voor je op papier te zetten .
Gemaakt en geslaagd.
Er is geen land over dat ik nog ontdekken kan. Er is alleen het eiland dat ik heet. - Ted van Lieshout
  donderdag 5 februari 2004 @ 10:16:11 #203
73004 Oxymoron
zoekt rust en ruimte
pi_16904861
quote:
Op woensdag 4 februari 2004 18:19 schreef BBQ-kip het volgende: Heb je nog behoefte aan wat recepten, ook wat die wat ingewikkelder zijn?
Want ik kook erg graag en als ik tijd heb wil ik ze wel voor je uitschrijven
Ja, ik zou wel graag wat andere recepten krijgen van gerechten die je met bijv. macaroni/spagettini kunt eten. Echt ingewikkelde dingen ben ik denk ik nog niet aan toe.
Wat ik van de week in de winkel zag: een zalmfilet in een diepvriezer bij Aldi. Is dat een beetje lekker? Ik zou graag een soort pasta met spinazie en zalmfilet nemen.
pi_16905887
Die zalm is lekker! Lust je paturain? Dat kun je samen met spinazie warm maken. Ik kan als ik van het weekend thuis ben wel even bedenken hoe dat moet. Er moet ook pasta bij. Dat is wel voor twee personen, maar dan moet je maar wat meer eten.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  donderdag 5 februari 2004 @ 11:38:40 #205
83756 Uriel
Tovia Singer
pi_16906690
echt goed zeg! je bent nu al 67 dagen deze cursus aan het volgen.
ik kook zelf veel maar ben een enorme chaoot en experimenteer constant dus ik kan je niet zo goed helpen met duidelijke, heldere recepten.

veel kookplezier verder!

donderdag 5 februari 2004 @ 11:45:19 #206
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_16906851
quote:
Op donderdag 5 februari 2004 10:16 schreef Oxymoron het volgende:

[..]

Ja, ik zou wel graag wat andere recepten krijgen van gerechten die je met bijv. macaroni/spagettini kunt eten. Echt ingewikkelde dingen ben ik denk ik nog niet aan toe.
Wat ik van de week in de winkel zag: een zalmfilet in een diepvriezer bij Aldi. Is dat een beetje lekker? Ik zou graag een soort pasta met spinazie en zalmfilet nemen.

Die zalm is erg lekker zelfs! ook gegrilld, zo eet ik het het liefst (en is nog lekker goedkoop ook!).
Ik zal van het weekend even wat dingen op papier zetten voor je als ik tijd heb en het niet vergeet, ik ben een warhoofd namelijk
Kip, het meest veelzijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjdige stukje kaas, panda!
  vrijdag 27 februari 2004 @ 12:03:54 #207
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_17390811
ff een subtiele schop en tvp voor dit geweldige topic!
binnenkort ook een gerecht van mij met aardappels en groenten!

[ Bericht 1% gewijzigd door qu63 op 27-02-2004 12:07:47 (typfouten eruit :D) ]
It's Time To Shine
[i]What would life be like without rhethorical questions?[/i]
  vrijdag 27 februari 2004 @ 12:08:38 #208
85784 karper
vissen is me handelsmerk
pi_17390891
topicstarter wat wil je eten van de week? wil wel een kaartjevvoor je maken, ik doe dit graag want ik moet regelmatig recepten kaarten maken
pi_17407815
Oxymoron, heb je de beschikking over een oven? Zo ja, dan heb ik ook nog wel een lekker makkelijk recept.

[ Bericht 0% gewijzigd door PdeHoog op 28-02-2004 20:05:06 (klein tikfoutje) ]
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
  dinsdag 2 maart 2004 @ 11:20:24 #210
73004 Oxymoron
zoekt rust en ruimte
pi_17458654
hallo!
ik zou graag een recept willen voor iets met aardappelpuree (voor 1 persoon). Dat heb ik namelijk van de week voor het eerst gegeten en het was best lekker.

groetjes van oxyomoron!

p.s. ik heb geen oven, helaas!
  dinsdag 2 maart 2004 @ 15:08:03 #211
379 GeGs
Oh what the hell...
pi_17462511
Vervelend genoeg heb je voor de meeste 'bijzondere' recepten die ik maak een oven nodig. Trouwens, hoe moeilijk is het voor je om op basis van de ingredientenlijst te bepalen of je iets lekker vind of niet?

Ik maak bijvoorbeeld wel Risotto (italiaanse rijst) maar daar gooi ik vaak de restjes doorheen dus dat is niet een vast recept.

Misschien kan je ergens een kleine combimagnetron/heteluchtoven op de kop tikken/voor verjaardag vragen bijvoorbeeld. Dat veruimt je horizon en het makkelijke van ovenschotels is dat je het van te voren kan klaar maken zodat als je gasten krijgt je alleen maar de oven hoeft aan te zetten.
Live young, die fast.
pi_17464697
terugvindpost
We want happy paintings. Happy paintings. If you want sad things, watch the news
pi_17468509
Oxymoron,

Geweldig zoals je je zelf beschrijft en je stress bij koken. Ik kan er niks aan doen, maar wat heb ik gelachen om je opmerkingen, vooral in het begin.

Hulde voor de medefokhersch die er voor zorgen dat Oxymoron tot aan haar 30e kan blijven koken, want ze heeft genoeg te doen.

En vraag me niks over aardappelpuree aan mij, ik maak er pap van in plaats van puree. Mischien iets anders? Mijn hobby is koken namelijk.
burgerweeshuis
"de mens heeft geen smaak, tenzij hij opgegeten wordt."
woensdag 26 mei 2010 12:26 schreef Kluts het volgende: Een vicieuze cirkel heeft idd geen invalshoeken.
  dinsdag 2 maart 2004 @ 20:40:52 #214
83461 Kylee
Nou en ?
pi_17469025
probeer smulweb eens,

www.smulweb.nl

Succes
Ik leef niet online ik leef echt....zonder fok bevalt me heel goed voel me als mens completer en ben van het gezeik en getreiter af.
pi_17469081
quote:
Op dinsdag 2 maart 2004 20:40 schreef Kylee het volgende:
probeer smulweb eens,

www.smulweb.nl

Succes
Heb je dit topic niet gelezen of ben je echt zo dom?
Als het pannen van daken waait
Als het gras naar je voeten graait
Als de wind langs je wangen aait, hier ben ik
  vrijdag 5 maart 2004 @ 12:58:29 #216
73004 Oxymoron
zoekt rust en ruimte
pi_17512794
quote:
Op dinsdag 2 maart 2004 15:08 schreef GeGs het volgende:
Trouwens, hoe moeilijk is het voor je om op basis van de ingredientenlijst te bepalen of je iets lekker vind of niet?
Nou, dat lukt me sinds dit topic wel redelijk. Bepaalde dingen die ik echt niet lust, die vallen me meteen op in een recept. Als ik twijfel dan vraag ik het meestal aan iemand die weet welke dingen ik lekker vind.
quote:
Misschien kan je ergens een kleine combimagnetron/heteluchtoven op de kop tikken/voor verjaardag vragen bijvoorbeeld. Dat veruimt je horizon en het makkelijke van ovenschotels is dat je het van te voren kan klaar maken zodat als je gasten krijgt je alleen maar de oven hoeft aan te zetten.
Bedankt voor de tip! Ik hoef 'maar' 4 dagen per week voor mijzelf te koken, de rest van de dagen ben ik bij m'n ouders. En daar hebben ze wel een oven. Dus ovenrecepten kan ik ook daar proberen. Dus kom toch maar met de tips!

Oxymoron.
  vrijdag 5 maart 2004 @ 13:01:28 #217
73004 Oxymoron
zoekt rust en ruimte
pi_17512867
quote:
Op dinsdag 2 maart 2004 20:15 schreef zwaaibaai het volgende:
Geweldig zoals je je zelf beschrijft en je stress bij koken. Ik kan er niks aan doen, maar wat heb ik gelachen om je opmerkingen, vooral in het begin.
Wat een opluchting moet het dan voor je zijn dat ik zelf ook wel eens moet lachen om mijn eigen dingen !
quote:
Hulde voor de medefokhersch die er voor zorgen dat Oxymoron tot aan haar 30e kan blijven koken, want ze heeft genoeg te doen.
Precies! Dat ik soms zo laat reageer is omdat ik met de nieuwe Fok! wat problemen heb om eraan te wennen en de juiste topics terug te vinden.
quote:
Mischien iets anders? Mijn hobby is koken namelijk.

Ehm. Ik kan even niet zo snel iets bedenken.

Oxymoron.
  vrijdag 5 maart 2004 @ 15:18:47 #218
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_17516288
Weet niet of het al gezegd is...

Jezelf opnemen op band en tijdens het maken van een gerecht, en hardop zeggen wat je doet bij iedere handeling, wanneer je de volgende keer hetzelfde recept maakt, wordt je door jezelf begeleidt.

Sinds 2007 anti depressiva vrij,
In 2008 gezonder enigsins rustiger blij.
Gekte en waanzin voorbij.
Eindelijk tijd voor de normalere realiteit.
  vrijdag 5 maart 2004 @ 16:28:01 #219
87303 Heiba
Genuanceerd
pi_17518187
Oxymoron,

Als je wilt kan ik je van Een van deze recepten voorzien:

Risotto met spinazie en paddestoelen

Lasagna

Zoete Couscous met kip

Roti

of

Italiaanse maaltijd soep

Laat me weten als je interesse hebt, dan tik ik secuur uit wat je moet doen om dit klaar te maken!
  dinsdag 9 maart 2004 @ 00:21:08 #220
73004 Oxymoron
zoekt rust en ruimte
pi_17589546
quote:
Op vrijdag 5 maart 2004 16:28 schreef Heiba het volgende:
Oxymoron,

Als je wilt kan ik je van Een van deze recepten voorzien:

Risotto met spinazie en paddestoelen

Lasagna

Zoete Couscous met kip

Roti

of

Italiaanse maaltijd soep

Laat me weten als je interesse hebt, dan tik ik secuur uit wat je moet doen om dit klaar te maken!
Dat Risotto klinkt wel goed!

Bedankt alvast!

*vandaag gehaktdagschotel gemaakt heeft, met succes!
  woensdag 10 maart 2004 @ 21:15:40 #221
88247 pinkkashmir
keukenprinses
pi_17631654
denk je dat je risotto met kip en mango lekker vindt?
heb ik nl een vrij makkelijk recept van wat ik best even duidelijk wil uitschrijven
  donderdag 11 maart 2004 @ 21:48:59 #222
73004 Oxymoron
zoekt rust en ruimte
pi_17654637
quote:
Op woensdag 10 maart 2004 21:15 schreef pinkkashmir het volgende:
denk je dat je risotto met kip en mango lekker vindt?
heb ik nl een vrij makkelijk recept van wat ik best even duidelijk wil uitschrijven
Ik heb geen idee wat Risotto is; maar het klinkt goed!
Wat leuk dat jullie dat allemaal voor mij willen doen.

doeg!
  vrijdag 12 maart 2004 @ 14:26:04 #223
88247 pinkkashmir
keukenprinses
pi_17667415
een vrij dikke soort rijst,meestal wat 'natter' dan gewone rijst

maargoed ik zal het recept straks even uitschrijven voor je
pi_17889534
Schopje omhoog
pi_17901864
quote:
Op maandag 1 december 2003 20:40 schreef lizardtattoo het volgende:
In de zaterdagbijlage van het Algemeen Dagblad stond een kort stukje over een kookboek voor beginners dat dus wel alle stappen beschrijft inclusief water-in-de-pan, warmtebron aan, deksel op de pan, deksel schuin op de pan, pannelappen pakken, schaal klaarzetten etc etc.

Ik ben vergeten hoe het heet (en die AD las ik in het café dus ik heb hem zelf niet) maar misschien heeft iemand die bijlage nog. Dat boekje kan jou misschien helpen het koken beter onder de knie te krijgen.
He, lees ik dit bericht vol verwachting, is het al een oud bericht

Geweldig zo'n boek, ik kan mijn eten niet zo goed plannen. Met rijst en spaghetti enzo lukt het nog wel, maar als ik drie dingen tegelijk klaar wil maken wil het nooit
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 23 maart 2004 @ 17:43:28 #226
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_17917683
quote:
Op maandag 22 maart 2004 23:33 schreef ChrisJX het volgende:

[..]

He, lees ik dit bericht vol verwachting, is het al een oud bericht

Geweldig zo'n boek, ik kan mijn eten niet zo goed plannen. Met rijst en spaghetti enzo lukt het nog wel, maar als ik drie dingen tegelijk klaar wil maken wil het nooit
Misschien kun je het AD even mailen? Je hebt de datum (1 december) dus waarschijnlijk kunnen ze dit wel voor je achterhalen.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_17995786
Ben zelf wel benieuwd naar het roti recept van Heiba als die dat nog wil doen?
Met lekker veel commentaar graag vind ik leuk
  zaterdag 27 maart 2004 @ 17:44:42 #228
73004 Oxymoron
zoekt rust en ruimte
pi_18004976
Ja, Heiba, kom maar op!
* gaat al beter met koken
pi_18163920
Volgens mij wilde je toch graag ovenrecepten hebben, ondanks dat je in je eigen huis geen oven hebt. Bij deze dan mijn befaamde "cajun-gehakt-prei-ovenschotel-met-geraspte-kaas"

eerste poging, dus geef vooral aan als het "te" simpel is opgeschreven of een overkill aan stappen is gegeven (kan me voorstellen dat het aan- en uitdoen van vuur en zo niet echt nodig is )

Benodigdheden:
- Een hapjespan
- Een steelpan
- Een maatbeker
- Twee houten spatels
- Een ovenschotel van 1 liter

Ingredienten:
- 400 gram voorgesneden prei
- cajunkruiden
- 1 zakje instant-aardappelpuree (zitten meestal in pakken van twee verpakt)
- 250 gram gehakt
- boter (om te braden)
- geraspte kaas

bereidingswijze:
1. maak de verpakking van het gehakt open
2. maak de verpakking van de prei open
3. doe boter in de hapjespan
4. zet de hapjespan op een middelhoog vuur
5. wacht tot de boter gesmolten is en voeg dan het gehakt toe
6. gooi de verpakking van het gehakt weg
7. bak het gehakt rul
8. doe de prei vanuit de verpakking in de hapjespan
9. gooi de verpakking van de prei weg
10. roerbak de prei en het gehakt vijf minuten
11. voeg nu de cajunkruiden toe (LET OP! Hier kan ik geen hoeveelheid geven. Dit moet je gewoon toevoegen en dan proeven.)
12. roer de cajunkruiden goed door het prei-gehakt-mengsel.
13. doe het vuur onder de hapjespan uit
14. doe het prei-gehakt-mengsel uit de hapjespan in de ovenschotel
15. kijk op de verpakking van de instant-aardappel-puree hoeveel water je nodig hebt voor bereiding van een (1) zakje en doe dit in de maatbeker
16. leeg de maatbeker in de steelpan
17. maak het zakje instant-aardappel-puree open
17. zet de steelpan op een middelhoog vuur
18. haal de steelpan van het vuur als het water kookt
19. doe het vuur uit
20. doe de inhoud van het zakje instant-aardappel-puree in de steelpan en roer het mengsel om tot er geen klontjes meer zichtbaar zijn
21. doe de inhoud van de steelpan in de ovenschotel (bovenop het prei-gehakt-mengsel)
22. maak de verpakking van de geraspte kaas open
23. strooi geraspte kaas naar smaak over de aardappelpuree heen
24. verwarm de oven op 150 graden
25. zet de ovenschotel in het midden van de oven gedurende 15 minuten
26. haal de ovenschotel uit de oven
27. etenstijd !!!!!! (maar kijk uit, want de kaas is heet)
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
  dinsdag 6 april 2004 @ 11:49:27 #230
73004 Oxymoron
zoekt rust en ruimte
pi_18215457
quote:
Op zondag 4 april 2004 00:17 schreef PdeHoog het volgende:
Volgens mij wilde je toch graag ovenrecepten hebben, ondanks dat je in je eigen huis geen oven hebt. Bij deze dan mijn befaamde "cajun-gehakt-prei-ovenschotel-met-geraspte-kaas"
Deze staat op het programma voor aanstaande zaterdag
quote:
eerste poging, dus geef vooral aan als het "te" simpel is opgeschreven of een overkill aan stappen is gegeven (kan me voorstellen dat het aan- en uitdoen van vuur en zo niet echt nodig is )

Nee, prima zo. Hiermee zal het denk ik wel lukken!
pi_18218058
quote:
Op zondag 4 april 2004 00:17 schreef ik het volgende:

-- erg lekker recept --
Wat ik er nog even niet bij vermeldde....dit krijg ik normaal gesproken in mijn eentje wel op . Ga er dus vanuit dat dit recept voor twee personen is.

Voor vier personen heb je dan nodig:
- 800 gram prei
- 2 zakjes instant-aardappel-puree
- 500 gram gehakt
pi_18221985
Hoi Oxymoron, ik las ergens dat je ook graag 'minder vette' recepten zou willen omdat je wat moet afvallen. Ik hoop dat je van een beetje pittig eten houdt, want dan heb ik een fijne thaise (thaiserige) salade voor je:

keukenspullen:

Zeef
grote snijplank
koekenpan
kookpan
scherp mes (groot of klein, net wat je zelf prettig vindt)
knoflookpers
vork
1 bord
1 kommetje
theelepel
eetlepel
spatel
1 glas
1 schotel

ingedienten:
1 eetlepel bakolie (zonnebloem of olijf)
100 gram rundergehakt
1 krop ijsbergsla
1 komkommer
1 rode ui
2 tomaten
1 zakje ongezouten cashewnoten
1 pak rijst (pandanrijst is erg lekker, maar zilvervliesrijst is weer gezonder)
1 potje sambal oelek
1 flesje thaise vissaus (bij de AH te koop)
1 flesje sesamolie
1 bol knoflook
1 citroen
1 bosje verse coriander

Stappenplan:

1. pak de snijplank en het mes en leg ze klaar op het aanrecht.

2. haal de ijsbergsla uit het plastic en gooi het plastic weg

3. haal 5 mooie bladeren van de ijsbergslakrop

4. snij de slabladeren op de snijplank in reepjes.

5. leg de overgebleven sla in de koelkast.

6. leg de reepjes sla op het bord.

7. snij van de ui een stukje onderkant en bovenkant

8. snij de ui door onder en bovenkant doormidden (zodat je halve ringen hebt in de ui)

9. haal de harde schil van de ui-helften.

10. snij 1 uihelft in dunne plakjes.

11. gooi overgebleven ui en uiresten weg.

12. haal de uiplakjes los zodat je halve ringen krijgt en strooi die over de sla op het bord.

13. pak de komkommer en snij er ongeveer een kwart vanaf.

14. leg de rest van de komkommer weg.

15. snij het topje van de kwart komkommer en gooi het weg.

16. was het stuk komkommer.

17. snij de komkommer over de lengte in vier kwarten.

18. schraap met de theelepel de zaadjes uit de kwarten komkommer en gooi ze weg (de zaadjes, niet de kwarten!)

19. snij op de snijplank de komkommerkwarten in kleine stukjes en strooi die over het bord sla met ui.

20. pak de tomaten.

21. snij de tomaten in 8 partjes

22. snij de zaadjes uit de tomaten partjes en gooi de zaadjes weg.

23. schik de tomatenpartjes op de het bord met sla/komkommer/ui.

24. Pak de citroen en snij hem op de snijplank overdwars door midden

25. pak de zeef en het kommetje

26. leg de zeef op het kommetje

27. pers met behulp van de vork de citroenhelften uit boven het kommetje. (door met de vork te prikken en tewrikken in het vruchtvlees komt het sap er makkelijker uit)

28. gooi de lege citroenhelften weg.

29. pak van de bol knoflook 2 flinke tenen.

30. leg de tenen knoflook onder de snijplnk en geef een harde mep op de snijplank

31. haal de tenen knoflook onder de snijplank vandaan, je kunt nu de velletjes er makkelijk afhalen.

32. haal de velletjes van de knoflook tenen en stop ze in de knoflookpers.

33. p[pers de knoflooktenen uit boven het kommetje met citroensap.

34. doe een eetlepel vissaus in het kommetje.

35. doe een flinke theelepel sambal in het kommetje

36. doe een theelepen sesamolie in het kommetje.

37. roer het mengel in het kommetje flink door elkaar.

38. pak de pannen en zet ze op het fornuis.

39. doe in de kookpan twee en een half glazen water

40. zet het vuur eronder hoog aan.

41. pak 1 glas rijst.

42. als het water kookt de rijst erin doen

43. zet het vuur onder de rijst zacht en de kookwekker op acht minuten.

44. zet het vuur onder de koekenpan hoog aan.

45. doe een eetlepel bakolie in de pan

46. doe de gehakt in de koekenpan

47. roer met de spatel door het gehakt tot het bruin en rul is.

48. zet het vuur onder het gehakt leg en doe er de inhoud van het kommetje bij.

49. roer met de spatel door en zet het vuur uit.

50. als de rijst wekker gaat de rijst testen. Als ie nog niet gaar is nog een minuutje laten koken.

51. als de rijst gaar is eventueel overgebleven water afgieten boven de gootsteen.

52. schep de rijst op de schotel

53. gooi het gehakt mengsel op het bord sla.

54. pak uit het zakje noten een klein handje noten en strooi ze over de sla/gehakt.

55. scheur flink wat blaadjes van de coriander (een klein handje) en strooi ze over de sla/gehakt.

56. eet smakelijk!

Ik hoop maar dat ik niets ben vergeten, misschien wil er nog iemand naar kijken. het is nog best lastig om een recept zo uit te schrijven. Moest echt een paar keer terug scrollen om nog dingen bij de keueknspullen/ingredienten te zetten.
pi_18222202
quote:
Op dinsdag 6 april 2004 15:43 schreef mayolijn het volgende:

-- een lekker recept --
Denk dat niet alleen Oxymoron dit recept gaat proberen

* PdeHoog copy-plakt dit recept even in een word-document
pi_18222791
Kun je meteen testen of ik niets ben vergeten!
pi_18246398
Iemand nog een receptje voor een lekkere salade? Iets met sla, tomaat, komkommer, een uitje en een of andere dressing? Dat hoort ook bij een lekkere maaltijd maar is nog geen recept van hier.

Ik heb alvast een meta-tip voor het maken van salades:
Altijd verse ingredienten gebruiken daar wordt het 10x lekkerder van, koop dan maar bij een wat duurdere groenteboer

en altijd scherpe messen gebruiken kost je niks maar dan ziet het eten er zoveel mooier en chiquer uit.

Die twee dingen (vers en scherp) maken het verschil tussen een aldi-hap en een chique restaurant hap.
pi_18246427
oeps ik zie nou pas dat er al wel een salade recept bijgekomen was..
pi_18250560
Oxymoron ik vind het echt een geweldig topic om door te lezen. Ik kwam gister toevallig in culinesse a gogo en heb dit topic met zeer veel interesse doorgelezen. Een jongen in mijn klas heeft volgens mij net zo'n vorm van autisme als jij. Ik begrijp het toch stukken beter na het lezen van jouw verhalen.
Hij is helaas er niet zo open over als jij. Ik zal binnenkort ook wel even een recept voor je uit mijn brein toveren (koken is een grote hobby van me). Veel succes ermee!
  woensdag 7 april 2004 @ 23:17:47 #238
73004 Oxymoron
zoekt rust en ruimte
pi_18262433
Hoi Underdoggy, Sushi-nori, ook_gek en anderen,

Heel erg bedankt voor de recepten en de berichten. Ik vind het wel grappig dat Underdoggy dit een geweldig topic vindt om te lezen, terwijl het voornamelijk uit recepten bestaat. Maar koken is ook zijn hobby hé?

De laatste weken gaat het minder goed met me. Door oa. spanningen ben ik weer meer in mijzelf teruggetrokken en zit ik meer vast aan mijn routines en dwanghandelingen en -gedachten.
Zelfs het koken -iets dat ik best leuk ben gaan vinden sinds de start van dit topic!- kost me veel energie en gaat heel langzaam. Het is heel moeilijk uit te leggen wat het precies is. Alsof ik weer de vaardigheden die ik mijzelf als rudimentaire informatie had ingeprent aan het verliezen ben.
Gelukkig heb ik wel hulp en begeleiding. Gelukkig heb ik mijn pc nog.

Oxymoron.
  woensdag 7 april 2004 @ 23:19:17 #239
67670 Skv
Cynist.
pi_18262472
Hmm, ik ga een paar recepten zeker uitprinten, kan nog ten goede komen aan mijn 'geweldige' kookkunsten
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_18264157
quote:
Op woensdag 7 april 2004 23:17 schreef Oxymoron het volgende:

De laatste weken gaat het minder goed met me. Door oa. spanningen ben ik weer meer in mijzelf teruggetrokken en zit ik meer vast aan mijn routines en dwanghandelingen en -gedachten.
... Alsof ik weer de vaardigheden die ik mijzelf als rudimentaire informatie had ingeprent aan het verliezen ben.

Oxymoron.
Kop op meid....het gaat nu even minder maar dat gaat vast een keer over, toch ?

Sterkte iig
pi_18264566
kop op mailtje gestuurd
pi_18285304
quote:
Op woensdag 7 april 2004 23:17 schreef Oxymoron het volgende:

Heel erg bedankt voor de recepten en de berichten. Ik vind het wel grappig dat Underdoggy dit een geweldig topic vindt om te lezen, terwijl het voornamelijk uit recepten bestaat. Maar koken is ook zijn hobby hé?

Zelfs het koken -iets dat ik best leuk ben gaan vinden sinds de start van dit topic!- kost me veel energie en gaat heel langzaam. Het is heel moeilijk uit te leggen wat het precies is. Alsof ik weer de vaardigheden die ik mijzelf als rudimentaire informatie had ingeprent aan het verliezen ben.

Oxymoron.
De recepten zijn natuurlijk leuk om te lezen maar vooral de uitleg van je over je autisme. Nou ja leuk... eerder informatief. Ik vind het echt heel moedig dat je hier zo open over praat (die jongen uit mijn klas doet dat totaal niet). Ben je er in je omgeving ook zo open over?
Veel sterkte de komende tijd!

Underdoggy
  vrijdag 9 april 2004 @ 09:26:07 #243
73004 Oxymoron
zoekt rust en ruimte
pi_18293473
quote:
Op donderdag 8 april 2004 21:36 schreef Underdoggy het volgende:
Ik vind het echt heel moedig dat je hier zo open over praat (die jongen uit mijn klas doet dat totaal niet). Ben je er in je omgeving ook zo open over?
Nou, ik ga niet uit mijzelf vanalles over autisme vertellen IRL. Op Internet doe ik dat wat makkelijker omdat mensen dan zelf kunnen bepalen of ze het lezen, en het is anoniemer.
Wel heb ik het idee dat ik, als toch wel redelijk hoog functionerende autist, een soort van vertegenwoordigers functie heb t.o.v. de mensen met autisme die zelf niet zo goed uit kunnen leggen wat het inhoudt, en zo weinig begrip krijgen van hun omgeving. Dus als het gevraagd wordt kan ik er wel veel zinnige dingen over vertellen. Maar dan nog blijft het praten over persoonlijke dingen heel moeilijk voor me, omdat er geen woorden lijken te bestaan die de frustratie en de onmacht weer kunnen geven.

Oxymoron.
pi_18582635
Ik lees net op de Frontpage dat we nu vooral heel veel gerechten met ZALM LEVER en VETTE MELK moeten opschrijven.

hier komt mijn volgende gerecht ik moet er nog even een mooie Franse naam voor verzinnen

Men neme 20 VETTE ZALMEN
5 hele KOEIENLEVERS
12 liter VOLLE MELK

de rest volgt nog
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 21 april 2004 @ 12:52:00 #245
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_18583068
Daar hoort nog een wagonlading worteltjes bij natuurlijk
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_18594465
quote:
Op vrijdag 5 maart 2004 16:28 schreef Heiba het volgende:

Roti

Ik wil dit wel weten
  maandag 17 mei 2004 @ 23:14:00 #247
73004 Oxymoron
zoekt rust en ruimte
pi_19205749
Even een schopje omhoog met een update: het koken gaat al weer beter en ik ben hard op zoek naar andere woonruimte omdat het zelfstandig wonen toch geen optie is. Ik zal jullie op de hoogte houden!
  donderdag 8 juli 2004 @ 15:24:14 #248
73004 Oxymoron
zoekt rust en ruimte
pi_20490821
Nou, ik ga hopelijk binnen een paar maanden verhuizen naar een woongroep voor mensen met autisme. Op kook-gebied gaat het niet meer zo goed nu het psychisch ook niet zo goed gaat. Heb er toch minder zin in, om eraan te beginnen.
Trouwens, in die woongroep ga ik ook een kookcursus volgen!

Toch recept gevraagd voor iets lekkers bij een barbeque. Salade ofzo.

Oxy.
  donderdag 8 juli 2004 @ 17:37:04 #249
20790 Yvonnetje
Mooi hè, alles.....
pi_20493533
quote:
Op donderdag 8 juli 2004 15:24 schreef Oxymoron het volgende:
Nou, ik ga hopelijk binnen een paar maanden verhuizen naar een woongroep voor mensen met autisme. Op kook-gebied gaat het niet meer zo goed nu het psychisch ook niet zo goed gaat. Heb er toch minder zin in, om eraan te beginnen.
Trouwens, in die woongroep ga ik ook een kookcursus volgen!

Toch recept gevraagd voor iets lekkers bij een barbeque. Salade ofzo.

Oxy.
Misschien kan je op die woongroep regelmatig voor iedereen koken? (als je daar zin in hebt natuurlijk!)

Recept voor macaronisalade, lekker bij bv bbq, of met stokbrood...

Voor 4 personen

400 gr macaroni
2 eieren
1/2 komkommer
1 rode paprika
1 ui
mosterd
mayonaise
olie
zout

1 pan
1 vergiet
1 grote schaal
1 kleine schaal
1 snijplank
1 snijmesje
1 kaasschaaf
eierkoker

- Zet een pan water op het vuur. Doe er 1 tl zout in.
- Als het water kookt, voeg je de macaroni toe.
- Giet de macaroni af in het vergiet en laat afkoelen.
- Doe water en eieren in de eierkoker.
- Als de eieren klaar zijn, laat je ze 'schrikken' in koud water.
- Pel de eieren.
- Snijd de eieren in stukjes en doe ze in de schaal.
- Spoel de komkommer en paprika af onder de kraan.
- Schil de komkommer met de kaasschaaf
- Snijd de komkommer in blokjes en doe ze in de schaal.
- Ontpit de paprika met het mesje.
- Snijd de paprika in blokjes en doe ze in de schaal.
- Schil de ui.
- Was de ui.
- Snijd de ui in blokjes en doe ze in de schaal.
- Pak het kleine schaaltje.
- Doe hier 2 eetlepels mayonaise in.
- Doe hier 1 eetlepel mosterd bij.
- Doe hier 1 eetlepel olie bij.
- Roer het door elkaar en doe het in de schaal.
- De koude macaroni in de schaal doen.
- Goed roeren.
- Aanvallen!

Ik hoop dat het een beetje duidelijk is!
Geluk is een richting, geen punt
  donderdag 8 juli 2004 @ 17:58:11 #250
73004 Oxymoron
zoekt rust en ruimte
pi_20493963
quote:
Op donderdag 8 juli 2004 17:37 schreef Yvonnetje het volgende:
Recept voor macaronisalade, lekker bij bv bbq, of met stokbrood...
Ik hoop dat het een beetje duidelijk is!
Thnx!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')