quote:Met mij? Dat hoeft helemaal niet!
Op donderdag 5 februari 2004 09:41 schreef Whaxx het volgende:
Ik heb t echt met jou te doen.
quote:Gemaakt en geslaagd.
Op zondag 25 januari 2004 21:03 schreef BlaatschaaP het volgende:
Aangezien je nu al meerdere hoofdgerechten en een nagerecht hebt, probeer ik wel een salade voor je op papier te zetten.
quote:Ja, ik zou wel graag wat andere recepten krijgen van gerechten die je met bijv. macaroni/spagettini kunt eten. Echt ingewikkelde dingen ben ik denk ik nog niet aan toe.
Op woensdag 4 februari 2004 18:19 schreef BBQ-kip het volgende: Heb je nog behoefte aan wat recepten, ook wat die wat ingewikkelder zijn?
Want ik kook erg graag en als ik tijd heb wil ik ze wel voor je uitschrijven
veel kookplezier verder!
quote:Die zalm is erg lekker zelfs! ook gegrilld, zo eet ik het het liefst
Op donderdag 5 februari 2004 10:16 schreef Oxymoron het volgende:[..]
Ja, ik zou wel graag wat andere recepten krijgen van gerechten die je met bijv. macaroni/spagettini kunt eten. Echt ingewikkelde dingen ben ik denk ik nog niet aan toe.
Wat ik van de week in de winkel zag: een zalmfilet in een diepvriezer bij Aldi. Is dat een beetje lekker? Ik zou graag een soort pasta met spinazie en zalmfilet nemen.
Heb je dit topic niet gelezen of ben je echt zo dom?quote:
Nou, dat lukt me sinds dit topic wel redelijk. Bepaalde dingen die ik echt niet lust, die vallen me meteen op in een recept. Als ik twijfel dan vraag ik het meestal aan iemand die weet welke dingen ik lekker vind.quote:Op dinsdag 2 maart 2004 15:08 schreef GeGs het volgende:
Trouwens, hoe moeilijk is het voor je om op basis van de ingredientenlijst te bepalen of je iets lekker vind of niet?
Bedankt voor de tip! Ik hoef 'maar' 4 dagen per week voor mijzelf te koken, de rest van de dagen ben ik bij m'n ouders. En daar hebben ze wel een oven. Dus ovenrecepten kan ik ook daar proberen.quote:Misschien kan je ergens een kleine combimagnetron/heteluchtoven op de kop tikken/voor verjaardag vragen bijvoorbeeld. Dat veruimt je horizon en het makkelijke van ovenschotels is dat je het van te voren kan klaar maken zodat als je gasten krijgt je alleen maar de oven hoeft aan te zetten.
Wat een opluchting moet het dan voor je zijn dat ik zelf ook wel eens moet lachen om mijn eigen dingenquote:Op dinsdag 2 maart 2004 20:15 schreef zwaaibaai het volgende:
Geweldig zoals je je zelf beschrijft en je stress bij koken. Ik kan er niks aan doen, maar wat heb ik gelachen om je opmerkingen, vooral in het begin.
Precies! Dat ik soms zo laat reageer is omdat ik met de nieuwe Fok! wat problemen heb om eraan te wennen en de juiste topics terug te vinden.quote:Hulde voor de medefokhersch die er voor zorgen dat Oxymoron tot aan haar 30e kan blijven koken, want ze heeft genoeg te doen.
quote:Mischien iets anders? Mijn hobby is koken namelijk.
Dat Risotto klinkt wel goed!quote:Op vrijdag 5 maart 2004 16:28 schreef Heiba het volgende:
Oxymoron,
Als je wilt kan ik je van Een van deze recepten voorzien:
Risotto met spinazie en paddestoelen
Lasagna
Zoete Couscous met kip
Roti
of
Italiaanse maaltijd soep
Laat me weten als je interesse hebt, dan tik ik secuur uit wat je moet doen om dit klaar te maken!![]()
Ik heb geen idee wat Risotto is; maar het klinkt goed!quote:Op woensdag 10 maart 2004 21:15 schreef pinkkashmir het volgende:
denk je dat je risotto met kip en mango lekker vindt?
heb ik nl een vrij makkelijk recept van wat ik best even duidelijk wil uitschrijven
He, lees ik dit bericht vol verwachting, is het al een oud berichtquote:Op maandag 1 december 2003 20:40 schreef lizardtattoo het volgende:
In de zaterdagbijlage van het Algemeen Dagblad stond een kort stukje over een kookboek voor beginners dat dus wel alle stappen beschrijft inclusief water-in-de-pan, warmtebron aan, deksel op de pan, deksel schuin op de pan, pannelappen pakken, schaal klaarzetten etc etc.
Ik ben vergeten hoe het heet (en die AD las ik in het café dus ik heb hem zelf niet) maar misschien heeft iemand die bijlage nog. Dat boekje kan jou misschien helpen het koken beter onder de knie te krijgen.
Misschien kun je het AD even mailen? Je hebt de datum (1 december) dus waarschijnlijk kunnen ze dit wel voor je achterhalen.quote:Op maandag 22 maart 2004 23:33 schreef ChrisJX het volgende:
[..]
He, lees ik dit bericht vol verwachting, is het al een oud bericht![]()
Geweldig zo'n boek, ik kan mijn eten niet zo goed plannen. Met rijst en spaghetti enzo lukt het nog wel, maar als ik drie dingen tegelijk klaar wil maken wil het nooit
Deze staat op het programma voor aanstaande zaterdagquote:Op zondag 4 april 2004 00:17 schreef PdeHoog het volgende:
Volgens mij wilde je toch graag ovenrecepten hebben, ondanks dat je in je eigen huis geen oven hebt. Bij deze dan mijn befaamde "cajun-gehakt-prei-ovenschotel-met-geraspte-kaas"![]()
quote:eerste poging, dus geef vooral aan als het "te" simpel is opgeschreven of een overkill aan stappen is gegeven (kan me voorstellen dat het aan- en uitdoen van vuur en zo niet echt nodig is)
Wat ik er nog even niet bij vermeldde....dit krijg ik normaal gesproken in mijn eentje wel opquote:Op zondag 4 april 2004 00:17 schreef ik het volgende:
-- erg lekker recept--
Denk dat niet alleen Oxymoron dit recept gaat proberenquote:Op dinsdag 6 april 2004 15:43 schreef mayolijn het volgende:
-- een lekker recept --
Kop op meid....het gaat nu even minder maar dat gaat vast een keer over, tochquote:Op woensdag 7 april 2004 23:17 schreef Oxymoron het volgende:
Hoi Underdoggy, Sushi-nori, ook_gek en anderen,
De laatste weken gaat het minder goed met me. Door oa. spanningen ben ik weer meer in mijzelf teruggetrokken en zit ik meer vast aan mijn routines en dwanghandelingen en -gedachten.
... Alsof ik weer de vaardigheden die ik mijzelf als rudimentaire informatie had ingeprent aan het verliezen ben.
Gelukkig heb ik wel hulp en begeleiding. Gelukkig heb ik mijn pc nog.
Oxymoron.
De recepten zijn natuurlijk leuk om te lezen maar vooral de uitleg van je over je autisme. Nou ja leuk... eerder informatief. Ik vind het echt heel moedig dat je hier zo open over praat (die jongen uit mijn klas doet dat totaal niet). Ben je er in je omgeving ook zo open over?quote:Op woensdag 7 april 2004 23:17 schreef Oxymoron het volgende:
Hoi Underdoggy, Sushi-nori, ook_gek en anderen,
Heel erg bedankt voor de recepten en de berichten. Ik vind het wel grappig dat Underdoggy dit een geweldig topic vindt om te lezen, terwijl het voornamelijk uit recepten bestaat. Maar koken is ook zijn hobby hé?
De laatste weken gaat het minder goed met me. Door oa. spanningen ben ik weer meer in mijzelf teruggetrokken en zit ik meer vast aan mijn routines en dwanghandelingen en -gedachten.
Zelfs het koken -iets dat ik best leuk ben gaan vinden sinds de start van dit topic!- kost me veel energie en gaat heel langzaam. Het is heel moeilijk uit te leggen wat het precies is. Alsof ik weer de vaardigheden die ik mijzelf als rudimentaire informatie had ingeprent aan het verliezen ben.
Gelukkig heb ik wel hulp en begeleiding. Gelukkig heb ik mijn pc nog.
Oxymoron.
Nou, ik ga niet uit mijzelf vanalles over autisme vertellen IRL. Op Internet doe ik dat wat makkelijker omdat mensen dan zelf kunnen bepalen of ze het lezen, en het is anoniemer.quote:Op donderdag 8 april 2004 21:36 schreef Underdoggy het volgende:
Ik vind het echt heel moedig dat je hier zo open over praat (die jongen uit mijn klas doet dat totaal niet). Ben je er in je omgeving ook zo open over?
Misschien kan je op die woongroep regelmatig voor iedereen koken? (als je daar zin in hebt natuurlijk!)quote:Op donderdag 8 juli 2004 15:24 schreef Oxymoron het volgende:
Nou, ik ga hopelijk binnen een paar maanden verhuizen naar een woongroep voor mensen met autisme. Op kook-gebied gaat het niet meer zo goed nu het psychisch ook niet zo goed gaat. Heb er toch minder zin in, om eraan te beginnen.
Trouwens, in die woongroep ga ik ook een kookcursus volgen!
Toch recept gevraagd voor iets lekkers bij een barbeque. Salade ofzo.
Oxy.
Thnx!quote:Op donderdag 8 juli 2004 17:37 schreef Yvonnetje het volgende:
Recept voor macaronisalade, lekker bij bv bbq, of met stokbrood...
Ik hoop dat het een beetje duidelijk is!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |