abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_15135437
quote:
Op donderdag 4 december 2003 02:33 schreef sushi-nori het volgende:

[..]

Nou, als je het echt wilt weten; hier staat hij op ongeveer 1 meter 21. Maar ik ben lang, dus het kan zijn dat hij in andere huizen lager moet staan.

volgens mij bedoelt ze hoe hoog het vuur moet staan en niet hoe hoog het fornuis is
  donderdag 4 december 2003 @ 09:07:26 #52
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_15137113
quote:
Op woensdag 3 december 2003 19:20 schreef Oxymoron het volgende:

[..]

Grappig hoor. Want veel andere topics waarin het woord autisme voorkomt worden bash-topics waar meteen weer een slot op moet. Fijn dat het nu wel anders kan.
*helemaal blij wordt van jullie positieve reacties!

Ja maar nu doe ik mee met dit topic. En nog serieus ook
Dus dan gaat het altijd goed
quote:
Op woensdag 3 december 2003 19:18 schreef Oxymoron het volgende:

Ik ben trouwens 18,7 jaar.

zeg dan 18 bijna 19 hahaha.
Want dan ben ik 23,4 jaar ongeveer
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
pi_15138353
Ga gewoon voor de pan staan, denk, goh! Wat moet er nu gaan gebeuren. De eerste paar keer zal het wel fout gaan, dat heeft iedereen lijkt me.

Ik heb medisch gezien in dezelfde hoek, en ik kan koken. Ontgaat me een beetje wat dit exact met autisme te maken heeft.

* Hagedis vraagt zich even af of ie er echt zo overheen is gegroeid...

quote:
Op donderdag 4 december 2003 09:07 schreef ook_gek het volgende:
zeg dan 18 bijna 19 hahaha.
Want dan ben ik 23,4 jaar ongeveer
dat soort tics had ik vroeger ook!
pi_15138697
quote:
Op donderdag 4 december 2003 10:11 schreef Hagedis het volgende:
Ik heb medisch gezien in dezelfde hoek, en ik kan koken. Ontgaat me een beetje wat dit exact met autisme te maken heeft.
Tja, voor haar dus wel. Fijn voor jou dat je kunt koken, dat zegt niks over iemand anders. Autisme is een ziekte met verschillende soorten en graden..
  donderdag 4 december 2003 @ 10:32:44 #55
73004 Oxymoron
zoekt rust en ruimte
pi_15138836
quote:
Op donderdag 4 december 2003 10:11 schreef Hagedis het volgende:
Dat heb ik aan het begin van dit topic uitgelegd. Ik heb problemen met de centrale coherentie. Dwz de grotere verbanden tussen dingen die ik doe, zie en moet doen. Ik blijf vooral bezig met de details. En dat heeft wel degelijk met autisme te maken!
quote:
* Hagedis vraagt zich even af of ie er echt zo overheen is gegroeid...
Ehm. Dat kan niet. Autisme en alle aanverwante vormen zijn pervasieve ontwikkelingsstoornissen. Je kunt wel degelijk dingen aanleren, verbeteren en groeien in je gedrag, maar er overheen groeien dat kan niet. De ontwikkeling is immers al gestoord geweest. Dus, wees echt maar blij dat je veel dingen nu op een andere manier doet dan vroeger, als dat op verbetering wijst voor jezelf en je omgeving is dat goed!
Er is geen land over dat ik nog ontdekken kan. Er is alleen het eiland dat ik heet. - Ted van Lieshout
OUD Gouden Toetsenbord Award 2010!
pi_15139461
quote:
Nou, als je het echt wilt weten; hier staat hij op ongeveer 1 meter 21. Maar ik ben lang, dus het kan zijn dat hij in andere huizen lager moet staan.

ik zei het verkeerd, ik bedoelde inderdaad hoe hoog het vuur moet staan!
pi_15141186
Om maar even een LIF bijdrage te leveren, koken is simpel (en dit recept is voor als je geen tijd hebt, maar toch moet koken volgens de lijst),

Kopen...

1. Men gaat naar de super.
2. Pakt daar een pot met iets zoetzuurs.
3. Leest dat daar 500 g kipfilet bij moet, en wat rijst.
4. Ananas is altijd wel lekker, dus daar nemen we ook een pot van mee. Perzik/abricoos in blik kan ook

Koken...

1. Bak die filet (gesneden!!!) ff wat aan met wat olijfolie, tot het dicht is zegmaar, gooi er wat kerriepoeder bij.
2. Tegelijkertijd ff de rijst opzetten en volgens de gebruiksaanwijzing laten koken, als ie eerder klaar is gewoon afgieten en laten nagaren in de pan.
3. Is de filet klaar?, goed!, saus erbij, + ananas (waar het sap al wel uit is).
4. Ff laten prutelen onder een deksel.
5. Proeft het goed?, dan is het goed. Laat evt. huisgenoten dit beoordelen om gekanker tijden het eten te voorkomen.

Vervang de pot zoetzuur door iets anders waar een recept op staat, en gebruik je eigen fantasie.

Vergeet het toetje niet!

donderdag 4 december 2003 @ 18:58:58 #58
73004 Oxymoron
zoekt rust en ruimte
pi_15153149
quote:
Op dinsdag 2 december 2003 20:38 schreef sushi-nori het volgende: Lang recept in 81 stappen.
Nou! Ik ben dus aan het koken gegaan vandaag. Eerst rustig boodschappen gedaan, 3x gecontroleerd of ik alles wel had (check,check, double check). En.. het recept uitgeprint, voor mijn kast gaan zitten en eens rustig bekeken wat voor spullen ik nodig zou hebben. Toen heb ik een kennis opgebeld die wel gewend is om vreemde vragen van mij te krijgen, en die gevraagd of de spullen die ik uitgekozen had wel juist waren. ''Is een pan van 21cm doorsnede oké?''

Nou! En toen ben ik dus gaan koken! Ging echt prima! Voor de standen van de kookplaten heb ik mijn huisbaas gebeld (goh, normaal bel ik nooit zoveel mensen in 1 korte tijd!) en... ben rustig het lijstje af gaan werken.

Nou! Toen was het allemaal klaar.
En toen ging ik eten!
En het was echt lekker!

*die best wel een beetje erg trots is op zichzelf!

Bedankt voor het recept, sushi-nori!

Er is geen land over dat ik nog ontdekken kan. Er is alleen het eiland dat ik heet. - Ted van Lieshout
pi_15153527
In de tijd dat ik op een woning voor verstandelijk gehandicapten werkte, hadden we een speciaal kookboek met plaatjes en veel uitleg (zoals dat al eerder beschreven is). Misschien is dat iets voor je. Korte, duidelijke uitleg met veel plaatjes en in welke volgorde je wat moet doen. Ik weet alleen niet meer hoe we eraan kwamen ! Daar ga ik proberen achter te komen. Misschien is het via de SPD te bestellen (of weten zij waar je zoiets kan kopen). Succes ermee !!! (en eet smakelijk).
hoezo overvloed aan tijd? in mijn dromen zeker !
pi_15156596
quote:
Op donderdag 4 december 2003 18:58 schreef Oxymoron het volgende:

Avontuur op Donderdagavond

Why Fart And Waste It When You Can Burp And Taste It?
pi_15157653
mijn dag is weer goed, dankjewel.

Zag trouwens net pas dat er een grappige fout in dat recept staat

quote:
1 gele paprika (liefst rood, andere kleur mag ook)
Ik weet niet of ik hier nou "hele paprika" bedoelde, of dat ik nog ergens "gele paprika" opgeschreven had.
In elk geval, rode paprika's zijn rijp, en daar zit het meeste vitamine a en c in, vandaar dat ik schreef liefst rood..
  donderdag 4 december 2003 @ 22:13:55 #62
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_15158527
quote:
Op donderdag 4 december 2003 18:58 schreef Oxymoron het volgende:
''Is een pan van 21cm doorsnede oké?''

Voor de standen van de kookplaten heb ik mijn huisbaas gebeld

Heeej gaaf dat het gelukt is

En leuke vragen die je ook stelt
Wat ik eigelijk leuk vind van je verhaaltjes dat je duidelijk aan geeft tegen welke problemen je aan loopt. BV de grote van de pan. Dat is iets waar ik niet bij zou na denken.

Wat ik me zou af vragen. Is het geen gat in de markt om boeken uit te geven met zulke teksten en foto,s. Om op die manier een groot doelgroep aan te spreken. Van studenten die niet koken kunnen tot mensen die gewoon niet zonder kunnen door welk probleem dan ook.

Ik moet ook zeggen dat ik bewondering heb voor je dat je zo door zet betreft op je zelf wonen. Studie en BV het koken. niks meer dan respect

Kan je mij eens vertellen hoe een dag in je leven er uit ziet. En tegen welke problemen je aan loopt waar andere mensen niet tegen aan lopen? Ben er namelijk heel erg benieuwd naar.

Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
  donderdag 4 december 2003 @ 22:36:55 #63
73004 Oxymoron
zoekt rust en ruimte
pi_15159298
quote:
Op donderdag 4 december 2003 22:13 schreef ook_gek het volgende:
Is het geen gat in de markt om boeken uit te geven met zulke teksten en foto,s.
Goed idee! Misschien is er wel een markt voor, maar die is vooral te vinden in de gehandicaptensector denk ik. Toch eens over na denken. Lijkt me leuk om te maken!
*schrijversambities heeft
quote:
Kan je mij eens vertellen hoe een dag in je leven er uit ziet.
Binnenkort te vinden in dit topic! (denk morgen).
  donderdag 4 december 2003 @ 22:42:18 #64
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_15159473
quote:
Op donderdag 4 december 2003 22:36 schreef Oxymoron het volgende:

Binnenkort te vinden in dit topic! (denk morgen).

Zet je ook_gek in je schema
  donderdag 4 december 2003 @ 22:49:53 #65
65653 Spindizzy
FUCK-A-DOODLE-DO!
pi_15159734
Leuk om te zien dat er ook topics zijn hier waar iedereen gewoon met elkaar mee kan denken en elkaar niet proberen af te zeiken

TS: wat voor soort eten vind je lekker? Misschien kunnen we daar receptjes voor schrijven. Ik wil best wel een keer een uitgebreid recept maken compleet met digicamfoto's...

Nothing is ever easy Zeddicus Zu'l Zorander (Wizard's First Rule)
Go then, there are other worlds than these Jake (The Gunslinger)
  donderdag 4 december 2003 @ 23:06:28 #66
73004 Oxymoron
zoekt rust en ruimte
pi_15160327

Zoiets?
  donderdag 4 december 2003 @ 23:07:47 #67
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_15160379
quote:
Op donderdag 4 december 2003 23:06 schreef Oxymoron het volgende:
[afbeelding]
Zoiets?

Vergeet niet mij in je schema te verwerken he

pi_15161698
Misschien heb je het al maar "het studentenkookboek" zou wellicht wat zijn. Het is eigenlijk een vermakelijk boek maar wanneer je daar overheen leest is het precies wat je zoekt (denk ik)

Stap voor stap staat erin beschreven hoe je bijvoorbeeld aardappels kookst (inclusief de regels "pak een pan, doe hier x ml water in, steek het fornuis aan en zet de pan op dit fornuis") Hier en daar wel wat flauwe grappen zoals "prik met een fork in de aardappels om te kijken of ze gaar zijn, ligt er alleen smurrie in de pan dan zijn de aardappels zeker gaar", daar moet je maar overheen lezen natuurlijk.

Wanneer je wat extra recepten wilt hebben dan zet je de naam maar in deze posts, er zijn vast genoeg mede fok!kers die ze uit willen schrijven.

's nachts een spons, 's ochtends een dweil.
pi_15165569
quote:
Op donderdag 4 december 2003 23:06 schreef Oxymoron het volgende:
[afbeelding]
Zoiets?
Hmmm, spaghetti dus...
Oké, receptje voor oxymoron
PS. Zou een fokker dit even willen controleren? Hopelijk heb ik geen stappen overgeslagen.

Spaghetti met spinaziesaus

Kopen:
1.Pak spaghetti of macaroni (500g)
2.2 kleine uien of 1 grote
3.pak spinazie in deelblokjes uit de diepvries
4.klein potje creme fraiche (ongeveer 125 ml)
5.salami of cervelaatworst of knoflookworst (voor zover ik weet in de supermarkt alleen verkrijgbaar in stukken van 250 gram, je hebt echter maar zon 70 gram nodig. Eventueel dus naar de slager en 70 gram kopen en alvast in stukjes laten snijden)

Heb je het volgende in huis? Zo niet, ook kopen:
6.Olie voor te bakken
7.zout

Keukenbenodigheden:
1.grote snijplank
2.scherp snijmesje
3.braadpan (ongeveer 30 cm doorsnee, komt niet zo nauw)
4.steelpan (25 cm doorsnede, komt ook niet zo nauw)
5.houten roerlepel
6.stukje huishoudfolie of plastic zakje
7.vork
8.zeef
9.bord
10.lepel
11.maatbeker

Zet alles (zie lijstjes hierboven, maar laat diepvriesspinazie nog even in de diepvries) klaar.
Tijd voor actie!:
1.snij de puntjes van de uien mbv het snijmesje
2.haal de schil van de uien mbv het snijmesje
3.pak de snijplank
4.leg de uien op de snijplank
5.snij de uien doormidden mbv snijmesje en snijplank
6.snij de halve uien in reepjes en daarna de reepjes in stukjes mbv het snijmesje
7.schuif de gesneden ui naar een hoek van de snijplank
8.pak de salami
9.haal de salami uit de verpakking mbv het snijmesje
10.leg de worst op het lege deel van de snijplank
11.indien supermarktworst: snij een kwart de worst in plakjes en de plakjes weer in stukjes. indien slagersworst: haal deze uit de verpakking en leg deze op de snijplank
12.indien supermarktworst: verpak de rest van de worst in huishoudfolie of plastic zakje en leg dit in de koelkast. Indien slagersworst: deze stap kun je overslaan (er is namelijk geen worst over).
13.zet de braadpan op het kookplaatje
14.zet het kookplaatje aan (halfhoog)
15.giet halve eetlepel olie in de braadpan
16.kijk of de olie warm is door er een klein stukje ui in te mikken. Gaat het sissen, dan is het oke!
17.Zet het vuur iets lager
18.gooi alle ui vanaf de snijplank in de braadpan
19.voeg een beetje zout naar smaak toe
20.roer met roerlepel in de pan tot de ui glazig is (zet het vuur lager indien het te hard braad
21.zet nadat de ui glazig is het vuur uit
22.voeg de gesneden salami toe aan de ui
23.neem het pak spinazie uit de diepvries en maak het open
24.doe ongeveer 100 gram spinazie uit het pak in de pan met ui en salami
25.doe de overgebleven spinazie (pak met 300 gram spinazie) weer terug in de diepvries
26.zet het vuur weer zachtjes aan en roer tot alles warm is
27.haal het dekseltje van het potje creme fraiche
28.voeg de helft van de creme fraiche toe
29.zet de overgebleven creme fraiche in de koelkast
30.roer met de houten roerlepel in de braadpan tot het een romige massa wordt
31.proef even van de saus. Is die niet zout genoeg, voeg dan beetje zout toe.
32.zet het vuur uit en leg de deksel op de braadpan (zodat alles warm blijft)
33.zet het steelpannetje op je fornuis
34.Pak de maatbeker
35.doe hier halve liter water in
36.doe water in het pannetje
37.voeg een halve theelepel zout toe aan het water in het pannetje
38.zet het vuur onder het steelpannetje hoog en wacht tot het water kookt
39.zodra het water kookt -> vuur lager zetten
40.maak het pak spaghetti open
41.neem ongeveer 100 gram spaghetti (= 1/5 deel van de spaghetti in het pak)
42.breek de spaghetti doormidden en doe deze daarna in de steelpan met het warme water (zorg ervoor dat de spaghetti onder water staat).
43.kijk of het water nog kookt, zo niet het vuur wat hoger zetten tot het weer kookt
44.zet de deksel dan schuin op de steelpan
45.wacht 6-9 minuten (afhankelijk van kooktijd, zie het pak spaghetti). Roer tijdens het wachten af en toe in de pan (deksel eraf, roeren, deksel er weer schuin op) zodat de spaghetti niet kleeft. Kijk ook tijdens het roeren of het water nog wel kookt. Zo niet -> vuur iets hoger, tot het kookt, daarna vuur weer zachter.
46.haal de deksel van de pan
47.pak een vork en draai een sliertje spaghetti om de vork
48.proef vanaf de vork of de spaghetti gaar is
49.Zo niet: nog even laten koken met de deksel schuin op de pan. Zo ja, spaghetti afgieten in zeef boven de gootsteen
50.Spaghetti weer terug in de steelpan en deksel op de pan (zodat spaghetti warm blijft).
51.zet het vuur weer aan onder de braadpan
52.haal deksel van braadpan en roer met houten roerlepel in de saus totdat die heel warm is (echt koken hoeft niet).
53.Draai het vuur uit
54.schep spaghetti en saus op bord mbv vork en lepel

Na dit recept heb je nog (supermarkt)salami over, diepvriesspinazie en ½ bekertje creme fraiche. Morgen (of overmorgen) kun je de spaghetti met spinaziesaus weer maken (dan is de creme fraiche op). Salami kun je ruim een week bewaren (ook lekker op brood, of anders volgende week hetzelfde maken), diepvriesspinazie kun je 1-3 maanden (zie pak) bewaren.

Eet smakelijk!

vrijdag 5 december 2003 @ 09:10:48 #70
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_15166466
* ook_gek slaat alles op. Best makkelijk als ik een keer zelf moet koken
pi_15167044
Oxymoron als jij nouw een aantal gerechten opschrijft die jij lekker kunnen de andere fokkers het denk ik wel voor je uitwerken.
Op donderdag 31 mei 2007 12:24 schreef Daywalk3r het volgende:
Heb je daar ook nog een client voor nodig.. godver... dat moet tegenwoordig overal voor
  vrijdag 5 december 2003 @ 10:56:45 #72
73004 Oxymoron
zoekt rust en ruimte
pi_15168528
quote:
Op donderdag 4 december 2003 23:07 schreef ook_gek het volgende:Vergeet niet mij in je schema te verwerken he
Maak je maar geen zorgen hoor. 10:35> Fok!ken!

Ehm tja ik moest hier eens gaan vertellen hoe er dag voor mij eruitziet. Toen ik niet kon slapen vannacht heb ik eens even nagedacht over de bijzonderheden, want dat is waar je naar vroeg.
Eigenlijk kon ik niet zo goed bedenken waarin nou het verschil zat, en dat weet ik nu nog steeds niet.

In elk geval sta ik 's ochtends gewoon op (vaste tijd! ik slaap alleen op zondag 1x per 2 weken uit) en dan begint het Ochtendritueel. Bijzonderheden: niet noemenswaardig. Oja, ik heb een ochtendhumeur.
Daarna ga ik naar school (doordeweekse dagen). Als ik bijvoorbeeld de eerste twee uur geen les heb ga ik óf toch naar school om daar te werken óf ik blijf op m'n kamer (hangt af van mijn planning).
Bijzonderheden op school: hmz sociale interactie, overgevoelig voor geluiden, moeite met letterlijkheid van taal, veranderingen, hyperactiviteit etc. Toch zul je niet veel aan mij merken. Pas als je er echt 'oog' voor hebt zul je zien dat ik autisme heb. Mooi toch.
Als de lessen afgelopen zijn ga ik op een vaste tijd naar huis, en dan begint het Einde-Middagritueel. Ik zet mijn tas altijd precies op dezelfde plek neer, hang mijn jas op, doe de kast open, pak een mes, pak boter uit de koelkast, pak ontbijtkoek, pak bord, en snijd ontbijtkoek op dezelfde manier als dagen/weken/maanden ervoor. Leg het precies zo neer als tóén en eet het op terwijl ik op de bank zit. Zoiets. (twee keer in de week doe ik na dit ontbijtkoeketen ook boodschappen, alle andere dagen ga ik lezen.)
Bijzonderheden: het moet dus niet zo zijn dat de ontbijtkoek ineens op is. Daarom heb ik grote hoeveelheden boter, ontbijtkoek en knäckebrot (voor het OchtendRitueel) in huis. Oja, en ik neem ook nooit iemand mee naar mijn kamer want dat verstoord alles.
Kwart voor 6 begint het Avondritueel met koken of opwarmen van eten. Koken leer ik hier op Fok!, opwarmen van maaltijden die ik mee neem van mijn ouderlijkhuis heb ik daar al geleerd. Tussen 6 en half 7 eten en krant lezen. Daarna even bellen met mijn vader (tien over half 7 tot kwart voor 7). En dan ga ik afwassen.
Drinken pakken, computer aan. Surfen op het internet en msn'en. Verder kijk ik ook tv en lees ik wel een boek per dag. Kwart voor 1 ga ik naar bed.
Bijzonderheden: als mijn pc het niet meer doet weet ik het niet meer. Moet dus ook niet gebeuren! (moet ik ook maar niet aan denken!)

Zoals je ziet valt het allemaal best mee. Het probleem zit 'm ook vaak niet in de activiteiten die ik doe, maar in het feit dat IK ze moet doen. Autisme wordt zeg maar als een sausje overal overheen uitgegoten. Vooral waar het de sociale interactie betreft vind ik het moeilijk, en dat heb je bij heel veel dingen die je op een dag doet. Maar goed. Ik hoop dat dit een beetje is wat je bedoelde. Anders lees ik het hier wel.

pi_15168660
quote:
Op donderdag 4 december 2003 19:14 schreef loezzie het volgende:
In de tijd dat ik op een woning voor verstandelijk gehandicapten werkte, hadden we een speciaal kookboek met plaatjes en veel uitleg (zoals dat al eerder beschreven is). Misschien is dat iets voor je. Korte, duidelijke uitleg met veel plaatjes en in welke volgorde je wat moet doen. Ik weet alleen niet meer hoe we eraan kwamen ! Daar ga ik proberen achter te komen. Misschien is het via de SPD te bestellen (of weten zij waar je zoiets kan kopen). Succes ermee !!! (en eet smakelijk).
Of je kunt even op mijn post reageren, dan stuur ik de hele stapel op. Krijg je ze zelfs nog van een soort van SPD.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  vrijdag 5 december 2003 @ 11:12:11 #74
73004 Oxymoron
zoekt rust en ruimte
pi_15168934
quote:
Op vrijdag 5 december 2003 11:01 schreef YPPY het volgende:
Of je kunt even op mijn post reageren, dan stuur ik de hele stapel op. Krijg je ze zelfs nog van een soort van SPD.
Bij deze dus. Je mag me mailen voor het adres. Geld dat je aan postzegels besteed stort ik later op je rekening terug.
Mijn dank!
  vrijdag 5 december 2003 @ 12:07:52 #75
2671 Aaargh!
Gebruik op eigen risico.
pi_15170793
Misschien een idee om een concept uit de IT te jatten: pre- en post-condities.

Dus : voorwaarden opstellen waaraan je moet voldoen VOORDAT je ergens aan begint en eisen opstellen die voldaan moeten zijn NADAT je ergens mee klaar bent.
Zo kan je controleren of je ergens aan kan beginnen en achteraf of het goedgegaan is.

bijvoorbeeld voor rijst in de pan doen:

precondities:
1) Er moet minimaal X water in de pan zitten
2) Het gas moet op stand Y
3) Het water moet koken.
4) Timer moet klaarstaan.

Postcondities:
1) Rijst moet 8 minuten gekookt hebben
2) Rijst moet zijn afgegoten

Misschien dat zoiets handig kan zijn ?

It is impossible to live a pleasant life without living wisely and well and justly.
And it is impossible to live wisely and well and justly without living a pleasant life.
pi_15170968
Niet lullig bedoeld, hoor.maar is een "kookboek voor dummy`s" misschien een oplossing? Bij verschillende boekhandels te koop en daarin staat het echt heel uitgebreid beschreven hoe je bv aardappels moet koken ed.
this bitch bites
pi_15171692
quote:
Op maandag 1 december 2003 20:40 schreef lizardtattoo het volgende:
In de zaterdagbijlage van het Algemeen Dagblad stond een kort stukje over een kookboek voor beginners dat dus wel alle stappen beschrijft inclusief water-in-de-pan, warmtebron aan, deksel op de pan, deksel schuin op de pan, pannelappen pakken, schaal klaarzetten etc etc.

Ik ben vergeten hoe het heet (en die AD las ik in het café dus ik heb hem zelf niet) maar misschien heeft iemand die bijlage nog. Dat boekje kan jou misschien helpen het koken beter onder de knie te krijgen.

Lekker tijdige reactie, maar goed..........hier dus ook ´n AD lezer. Ben even het oud papier ingedoken en de boeken die ik zo snel terug kan halen, heten

-Kijk & Kook geschreven door Jonah Freud en Herman Geurts, 19, 95 Euro. Een kookgids waarin voor de duidelijkheid alle ingredienten en alle handelingen staan afgebeeld. Is geschreven voor mensen met een verstandelijke handicap, dyslectici en analfabeten.

- Jammie - Een jong kookboek eveneens geschreven door Jonah Freud en Herman Geurts, eveneens 19,95 Euro. Een kookboek voor mensen tussen de 12 en 20 jaar die geen ervaring heeft met koken. Hoe handzaam dit boek is, zul je zelf even moeten bekijken.

Succes in ieder geval!!

Confusion is a state of mind
  vrijdag 5 december 2003 @ 13:53:38 #78
16447 Chielus
Dial M for me.
pi_15173710
Leuk topic om te lezen. Ik was eigenlijk wel benieuwd hoe je nu inderdaad een dag leefde. Leuk dat je dat allemaal wil vertellen.
Ik wil je best helpen om een recept uit te schrijven (graag zelfs). Maar voordat ik meteen vanalles ga uit typen even 2 vragen. Wat vindt je zelf lekker. ( vrij cruciaal voordat ik vanalles opschrijf waar je helemaal niet van houd.) en voor hoeveel personen wil je dat ik uitga. Ik lees dat er nooit iemand bij je thuis komt (waarschijlijk klinkt dit nu dramatischer dan het in jou geval is ) Dus ga ik ervan uit dat je alleen voor jezelf kookt. Of wil je een recept voor meerdere personen, zodat je ook een x aan je familie kan laten zien wat je kunt... Laat maar even weten, en ik schrijf het met liefde geheel uit.
Save the cheerleader. Save the World.
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today James Dean
  vrijdag 5 december 2003 @ 15:14:23 #79
73004 Oxymoron
zoekt rust en ruimte
pi_15176601
Nou dan geef ik even een paar dingen op die ik erg lekker vind:
- rijst met kip en zo'n soort saus (ik hoop dat iemand deze omschrijving begrijpt)
- spagetti (daarvoor heb ik nu al één recept)
- gebakken aardappels met groente
Is dit een goed begin? Of noem ik nu meteen weer de allermoeilijkste gerechten op
Oja, appelmoes vind ik heerlijk, dus ook gerechten waar je dat bij kunt eten zijn welkom!

En allemaal voor 1 persoon idd. Eerst maar eens voor mijzelf leren zorgen

[Dit bericht is gewijzigd door Oxymoron op 05-12-2003 15:57]

vrijdag 5 december 2003 @ 15:51:32 #80
16447 Chielus
Dial M for me.
pi_15177665
quote:
Op vrijdag 5 december 2003 15:14 schreef Oxymoron het volgende:
Nou dan geef ik even een paar dingen op die ik erg lekker vind:
- rijst met kip en zo'n soort saus (ik hoop dat iemand deze omschrijving begrijpt)
Kerrisaus (Geel)
Pittige saus (Rood)
Satesaus (Bruin)

Ik noem maar wat suggesties

quote:
- spagetti (daarvoor heb ik nu al één recept)
Met Tomatensaus??
quote:
- gebakken aardappels met groente
Met een biefstukje??
quote:
Is dit een goed begin? Of noem ik nu meteen weer de allermoeilijkste gerechten op
Nee hoor.
quote:
Oja, appelmoes vind ik heerlijk, dus ook gerechten waar je dat bij kunt eten zijn welkom!
Das makkelijk; als jij dat lekker vindt kun je dat overal bij eten.

Ik ga mn best doen...

vrijdag 5 december 2003 @ 16:48:45 #81
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_15179237
quote:
Op vrijdag 5 december 2003 10:56 schreef Oxymoron het volgende:

verhaal

Wat het eigelijk dus is met jou. Is het feit dat als er iets opeens anders is. Dat je dan van slag bent. En niet denkt van oke. Ontbijtkoek is op. Dan maar een boterham. Nee jij raakt in "paniek"

Het zelfde als je Computer. Als die kapot gaat is het niet zo dat je gaat lezen of TV kijken. Nee je MOET computeren. Want dat was de bedoeling en NIET anders.

Leuk dat je ook zegt dat niemand met je mee mag naar je kamer. Omdat je anders van slag bent. Opeens staan er 2 tassen dan 1. Er moet nog een plakje afgesneden worden IPV 1. En dat is nooit zo dus nu ook niet. En als het opeens zo is. Dan kan jij niet over schakelen naar 2 plakjes ipv 1. Nee jij doet altijd 1. En dus nu ook!

Met dat bellen met je vader. Stel dat hij niet thuis is een keer onverwachts. Wat natuurlijk kan. Wat dan? Dan ben je ook meteen van slag?

Wat ik dus eigelijk begrijp is dat je alles vast en zeker wil hebben. Je wil nooit voor een verrasing komen te staan. Het moet zoals ALTIJD gaan. En niet anders.

Het zal dus heel erg wennen geweest moeten zijn toen je opeens op je zelf ging wonen. Want dat is toch een hele grote verrandering in je leven. Of was dat ook allemaal tot in de puntjes uit gedacht.

Is het nou ook zo erg dat je BV geen kat als huisdier kan nemen. Omdat die nog wel eens wat willen slopen? En onverwachts willen overgeven. Om maar iets simpels te noemen?

Als ik heel eerlijk moet zijn lijkt het mij personelijk heel moeilijk om met iemand zoals jou samen te moeten leven. Want dat zal niet gemakkelijk zijn. Niet dat jij er iets aan kan doen. Ik ben ook benieuwd hoe dat ooit gaat lopen.

Bedankt voor je verhaal. Ik leer hier echt veel over
Leuk om te weten dit.

vrijdag 5 december 2003 @ 17:01:49 #82
11577 lizardtattoo
consecotaleofoob
pi_15179678
quote:
Op vrijdag 5 december 2003 12:45 schreef Moots het volgende:

-Kijk & Kook geschreven door Jonah Freud en Herman Geurts, 19, 95 Euro. Een kookgids waarin voor de duidelijkheid alle ingredienten en alle handelingen staan afgebeeld. Is geschreven voor mensen met een verstandelijke handicap, dyslectici en analfabeten.

Die bedoelde ik!
quote:
- Jammie - Een jong kookboek eveneens geschreven door Jonah Freud en Herman Geurts, eveneens 19,95 Euro. Een kookboek voor mensen tussen de 12 en 20 jaar die geen ervaring heeft met koken.

Maar die klinkt ook best goed.

Dank je wel voor het opzoeken!

Liefhebber, verzamelaar en beta-tester van adventuregames.
Op woensdag 19 januari 2011 09:49 schreef Rossdale het volgende: Liz is gewoon een wandelende gamesencyclopedie :P
pi_15179739
Owke ik zal je een recept geven voor spaghetti met paddestoelen.

Benodigheden:
400 gram spaghetti
100 gram paddestoelen
scheutje witte wijn
50 gram parmzaanse kaas
20 centiliter slagroom (niet de slagroom ui een bus maar die je zelf moet kloppen)
halve ui
olijf olie
25 gram roomboter
zout
peper.

1 Hak halve ui heel fijn met een mes en doe het in een schaaltje
2Weeg 400 gram paddestoelen af uit je bakje.
3Snij de paddestoelen fijn en doe ze in een schaaltje.
4Zet het vuur aan en zet de koekepan op het vuur doe er een scheutje olijfolie in.
5Als de olijfolie heet is doe je de kleingesneden ui erin en laat je bakken tot hij glazig is.
6Ontkurk de wijnfles.
7Doe een scheutje wijn bij de glazig gebakken uien (als ze nog in de pan zitten)
8Laat het even inkoken
9Als het ingekookt is voeg je de fijngesneden paddestoelen erbij.
10Laat het even garen.
11Weeg 20 centiliter slagroom af.
12 Voeg de 20 centiliter slagroom toe aan de uien en de paddestoelen toe.
13Laat het indikken
14Als het ingedikt is voeg je de 25 gram roomboter toe en de 50 gram parmezaanse toe.
15 Zet het vuur uit.
16Zet een andere pan op het gasfornuis zo een waarmee je spaghetti kookt.
17 Doe er tot ongeveer 3/4 aan water in.
18Zet het vuur aan en laat het water koken
19Als het water kookt doe je er de spaghetti in.
20Kijk hoe lang de spaghetti moet koken. Dit staat achterop de spaghetti verpakking.
21Zet die tijd op de kookwekker
22Als de tijd verstreken is proef je of de spaghetti goed is.
23 Zo ja giet de spaghetti af in een (dus het water er uit laten lopen)
Zo nee laat het nog 2 minuten koken.
24Wanneer de spaghetti is afgegoten warm je de saus nog even op door het gas aan te zetten.
25Na 2 a 3 minuten is de saus goed.
26Doe de spaghettie in een schaal en doe saus erbij.
27 schep het op een bord en ga eten.
Voila zo goed.
Wil een andere fokker controleren of dit goed is.
Dit is het echte recept:
Ingrediënten:

--------------------------------------------------------------------------------
400 gr spaghetti - 100 gr paddestoelen naar keuze - scheutje witte wijn - 50 gr parmezaanse kaas - 20 cc slagroom - 1/2 ui (olijf)olie - 25 gr roomboter - zout - peper.
--------------------------------------------------------------------------------
bereiding:

Bak de fijn gehakte ui in de olie glazig, blus het geheel af met een scheutje witte wijn. En laat het nog even inkoken, voeg de klein gesneden paddestoelen toe, even garen, de room toevoegen en laten indikken. Voeg hieraan de parmezaanse kaas en roomboter toe.

Op donderdag 31 mei 2007 12:24 schreef Daywalk3r het volgende:
Heb je daar ook nog een client voor nodig.. godver... dat moet tegenwoordig overal voor
  vrijdag 5 december 2003 @ 17:05:44 #84
16447 Chielus
Dial M for me.
pi_15179804
Oke, hier is dan de eerste:

Spaghetti met Tomatensaus voor 2 persoon: Simpel maar lekker.

Benodigdheden:

Koekenpan of Wok (Een wok is het makkelijkste maar als je geen wok hebt kan het ook in een koekenpan, 26 cm of groter)
Kookpan
Vergiet
Houten spatel
Vork
Spaghetti Tang
Opscheplepel
Kookwekker
Panlappen of ovenhandschoenen
2 Borden
Bewaarbakjes
Huishoudfolie

Ingrediënten:

250 gram gehakt.

1 Pot Heinz Spagheroni tomatensaus (Kijk zelf welke smaak je lekker vindt bv. Bolognese of Piccante)

1 Zakje panklare Italiaanse roerbakgroenten (400 gram)

1 pak Spagettie ( 500 gram)

1 Zakje geraspte kaas

Verder als je moet je aanschaffen als je het nog niet in huis hebt:

1 pakje bakboter (Blue band)
Zout
Peper
Huishoudfolie
Olijf of zonnebloemolie.

Acties:

1: Vul de kookpan ongeveer tot halverwege met kraanwater.

2: Zet de kookpan op het fornuis.

3: Zet het fornuis aan en zet de warmtebron op 3/4 open

4: Zet de Wok of koekenpan op het fornuis.

5: Doe een klontje boter in de koekenpan of wok.

6: Leg de rest van de boter in de koelkast.

7: Zet het fornuis aan en zet de warmtebron op 1/2 open

8: Haal het plastic van het gehakt af

9: Leg het gehakt in de wok of koekenpan als de boter gesmolten is.

10: Gooi de verpakking van het gehakt in de prullenbak.

11: Rul het gehakt met de houtenspatel (Maak het gehakt heel klein)

12: Wacht totdat het gehakt nergens meer rood is.

13: Maak het zakje met Italiaanse roerbakgroenten open.

14: Doe het zakje Italiaanse roerbakgroenten bij het gehakt in de Wok.

15: Gooi het zakje in de prullenbak

16: Meng het gehakt en de groenten rustig door elkaar.

17: Laat het gehakt samen met de groenten op het vuur staan. Af en toe roeren met de spatel.

18: Wacht totdat het water in de kookpan kookt. ( Water borrelt hevig)

19: Pak het pak met de spaghetti.

20: Doe ongeveer de helft van de spaghetti in de kookpan.

21: Doe de rest van de spaghetti in het pak en leg deze in een keukenkastje voor de volgende keer.

22: De spaghetti zal er waarschijnlijk aan de bovenkant bovenuit steken. Dit is niet erg. Over een halve minuut is de onderkant al wat slapper en kun je met een vork voorzichtig de rest van de spaghetti onder het water duwen.

23: Doe een scheutje olie bij de spaghetti in de kookpan.

24: Zet de kookwekker op 10 minuten. (LET OP WAT DE VERPAKKING VAN DE SPAGETTI ZEGT EN HOU JE HIERAAN, gemiddeld zal dit 10 minuten zijn)

25: Pak de pot met tomatensaus

26: Haal de deksel eraf en gooi deze weg.

27: Doe de inhoud van de pot bij het gehakt en de groenten.

28: Zet de pot bij het glasafval.

29: Roer met de spatel voorzichtig het gehakt, de groenten en de tomatensaus door elkaar.

30: Blijf bij de pannen staan. Zodra de saus in de wok begint te pruttelen kun je het vuur daaronder wat lager zetten. (bv. Op nog 1/4 van de stand)

31: Roer af en toe met de spatel door de saus.

32: Roer af en toe met de vork door de spaghetti heen.

33: Wacht totdat de kookwekker afgaat.

34: Zet het vergiet in de gootsteen.

35: Draai het gas onder de pan met spaghetti uit.

36: Pak de panlappen of doe de ovenhandschoenen aan.

37: Pak de pan van het fornuis.

38: Giet de inhoud van de kookpan in het vergiet. Zet de pan bij de afwas.

39: Laat de spaghetti in het vergiet uit lekken.

40: Pak 2 borden.

41: Zet de borden op het aanrecht.

42: Verdeel de spaghetti over de borden met de spaghettitang.

40: Doe het gas onder de pan met de saus uit.

41: Pak de opscheplepel

42: Schep de saus uit de pan over de spaghetti heen.

43: De verhouding spaghetti en saus kun je zelf bepalen. Doe wat jezelf lekker vind.

44: Doe wat eventueel over is van de spagettie en de saus in aparte bakjes en laat deze tijdens het eten afkoelen.

45: Zet de pan van de saus bij de afwas.

46: Pak het zakje met geraspte kaas en maak het voorzichtig open.

47: Strooi de kaas over de saus heen. (zoveel jezelf lekker vind)

48: Leg de rest van de kaas in de koelkast.

49: SMAKELIJK ETEN

50: Doe een stuk huishoudfolie over de bakjes met overgebleven eten. (DIt kun je dan eventueel een andere keer in de magnetron opwarmen.)

51: Afwassen..

Succes!.

vrijdag 5 december 2003 @ 17:09:14 #85
11577 lizardtattoo
consecotaleofoob
pi_15179908
quote:
Op vrijdag 5 december 2003 17:03 schreef glremme het volgende:

Lijkt me prima, alleen één dingetje is onduidelijk:

Benodigheden:

100 gram paddestoelen

2 Weeg 400 gram paddestoelen af uit je bakje.

Liefhebber, verzamelaar en beta-tester van adventuregames.
Op woensdag 19 januari 2011 09:49 schreef Rossdale het volgende: Liz is gewoon een wandelende gamesencyclopedie :P
pi_15179930
quote:
Op vrijdag 5 december 2003 17:03 schreef glremme het volgende:
Owke ik zal je een recept geven voor spaghetti met paddestoelen.

Benodigheden:
400 gram spaghetti
100 gram paddestoelen
scheutje witte wijn
50 gram parmzaanse kaas
20 centiliter slagroom (niet de slagroom uit een bus maar die je zelf moet kloppen)
halve ui
olijf olie
25 gram roomboter
zout
peper.

1 Hak halve ui heel fijn met een mes en doe het in een schaaltje
2Weeg 400 gram paddestoelen af uit je bakje.
3Snij de paddestoelen fijn en doe ze in een schaaltje.
4Zet het vuur aan
zet de koekepan op het vuur
doe er een scheutje olijfolie in.
5Als de olijfolie heet is doe je de kleingesneden ui erin
laat de ui bakken tot hij er glazig uitziet
pak de wijnfles
pak een kurkentrekker
6Ontkurk de wijnfles.
7Doe een scheutje wijn bij de glazig gebakken uien (als ze nog in de pan zitten)
8Laat het even inkoken
9(Als het ingekookt is) voeg je de fijngesneden paddestoelen erbij.
10Laat het even garen.
11Weeg 20 centiliter slagroom af.
12 Voeg de 20 centiliter slagroom toe aan de uien en de paddestoelen toe.
13Laat het indikken
14Als het ingedikt is voeg je de 25 gram roomboter toe
voeg 50 gram parmezaanse kaas toe.
15 Zet het vuur uit.
16Zet een andere pan op het gasfornuis zo een waarmee je spaghetti kookt.
17 Doe er tot ongeveer 3/4 aan water in.
18Zet het vuur aan
zet de pan op het vuur
laat het water koken
19Als het water kookt doe je er de spaghetti in.
20Kijk hoe lang de spaghetti moet koken. Dit staat achterop de spaghetti verpakking.
21Zet die tijd op de kookwekker
22Als de tijd verstreken is proef je of de spaghetti goed is.
23 Zo ja giet de spaghetti af in een vergiet (dus het water er uit laten lopen)
Zo nee laat het nog 2 minuten koken.
24Wanneer de spaghetti is afgegoten warm je de saus nog even op door het gas aan te zetten.
25Na 2 a 3 minuten is de saus goed.
26Doe de spaghettie in een schaal en doe saus erbij.
27 schep het op een bord en ga eten.
Voila zo goed.
Dit is het echte recept:
Ingrediënten:

400 gr spaghetti - 100 gr paddestoelen naar keuze - scheutje witte wijn - 50 gr parmezaanse kaas - 20 cc slagroom - 1/2 ui (olijf)olie - 25 gr roomboter - zout - peper.
bereiding:

Bak de fijn gehakte ui in de olie glazig, blus het geheel af met een scheutje witte wijn. En laat het nog even inkoken, voeg de klein gesneden paddestoelen toe, even garen, de room toevoegen en laten indikken. Voeg hieraan de parmezaanse kaas en roomboter toe.

heb een heel klein beetje gerommeld, mn excuus goed uitgeschreven overigens
eigenlijk zou er denk ik nog bij moeten staan welke pannen je nodig hebt, evt. lucifers, enz. ?
maar dit is maar ff snel bekeken, ik moet er namelijk vandoor
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_15180147
terugvindpost

wil wel een keer een recept voor je uitschrijven, ben ik wel goed in.

pi_15181763
quote:
Op vrijdag 5 december 2003 15:51 schreef Chielus het volgende:

[..]

Kerrisaus (Geel)
Pittige saus (Rood)
Satesaus (Bruin)

Ontopic: kipperagout?

Offtopic: Ik volg dit topic al een tijdje en wat is dit toch een leuk, gezellig, lief en nuttig topic
Zo zouden toch alle topics moeten zijn, echt geweldig dat het sow kan.
Omdat ik zelf geen tijd heb en helemaal nooit kook en het ook niet kan, kan ik niet zoveel inbrengen maar blijf het toch volgen vanwege de hoge "liefheids"-graad van dit topic

JA, IK BEN EEN POEMA MENEER!
pi_15200304
Topic even doorgespit Fijn om te lezen dit alles!

Ik heb nog twee boekentips voor mensen die meer willen weten over hoe het leven gaat met autisme:

1. Van een andere planeet: autisme van binnen uit.
Dominique Dumortier, 2002, Antwerpen Amsterdam : Houtekiet,
ISBN: 90-5240-659-6

Dit is een boek geschreven door een meisje dat autistisch is. Ik vond het een heel mooi en verhelderend boek.

2. De dinoman en het muziekmeisje : leven met autistische kinderen Ginette Wieken, 2003, Amsterdam : Nieuwezijds
ISBN: 90-5712-177-8

In dit boek schrijft een moeder over haar twee kinderen. Het is een vrij heftig verhaal, haar kinderen hebben echt enorme gedragsproblemen. Maar ook mooi om te lezen dat ze ondanks alles ontzettend van haar kinderen houdt.

Zo...ga weer Fok!ken ! Succes met het koken !

"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_15204600
Ik heb ook Autisme (In de vorm van PDD-Nos.)
Ik hoop dat koken voor mij er een beetje makkelijk aan toe gaat later..
  zaterdag 6 december 2003 @ 19:47:36 #91
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_15205762
quote:
Op zaterdag 6 december 2003 19:06 schreef DigiJasper het volgende:
Ik heb ook Autisme (In de vorm van PDD-Nos.)
Ik hoop dat koken voor mij er een beetje makkelijk aan toe gaat later..
Print dit topic uit voor later

En de TS is een dag niet meer geweest
Zal haar PC kapot zijn. Hoop het niet. Want ze geeft al aan dat ze dan helemaal van slag zou zijn. En dat zou niet leuk zijn voor haar

En ik wil weten wat ze van m,n eerdere reactie vond

zondag 7 december 2003 @ 21:10:51 #92
73004 Oxymoron
zoekt rust en ruimte
pi_15232367
Hallo Hier ben ik weer. Er was niets met mijn pc hoor, maar door alle sinterklaas-, weekend-, geboorte-, uitrustblabla en bezigheden had ik ff geen tijd om te reageren. Maar nu ben ik weer op mijn kamer. Maak je maar niet druk!
quote:
Op vrijdag 5 december 2003 16:48 schreef ook_gek het volgende:
Ontbijtkoek is op. Dan maar een boterham. Nee jij raakt in "paniek"
klopt
quote:
Het zelfde als je Computer. Want dat was de bedoeling en NIET anders.
klopt ook
quote:
Leuk dat je ook zegt dat niemand met je mee mag naar je kamer. Omdat je anders van slag bent.
Ja, dat heb je mooi omschreven. Maar als bijv iemand even een paar dagen van tevoren zegt dat ie langs wil komen van zolaat tot zolaat is het oké hoor. Als ie maar wel optijd weggaat en komt
quote:
Met dat bellen met je vader. Stel dat hij niet thuis is een keer onverwachts. Wat natuurlijk kan. Wat dan? Dan ben je ook meteen van slag?
Ja, dat komt wel eens voor. Nou, ik heb dat altijd wel ingecalculeerd hoor. In dit specifieke geval duurt mijn verwarring maar kort. Omdat ik weet wie er op kan nemen ipv mijn vader: mijn moeder of broertje.
quote:
Wat ik dus eigelijk begrijp is dat je alles vast en zeker wil hebben. Je wil nooit voor een verrasing komen te staan. Het moet zoals ALTIJD gaan. En niet anders.
Tja als ik het zo lees klinkt het dramatischer dan het is voor mij. Het mag best wel een keer anders gaan. Maar.. tja ik weet niet hoe ik het uit moet leggen. Dan werkt het gewoon niet. Alles gaat dan zo stroef en moeizaam. Voor mijn part zijn twee achtereenvolgdende weken allebei heel anders. Maar wel gepland anders. Hmz
quote:
Het zal dus heel erg wennen geweest moeten zijn toen je opeens op je zelf ging wonen.
Vreemd genoeg ging dat heel makkelijk. Vantevoren had ik alle punten waarop het vast zou kunnen lopen bedacht en het ging prima! Maar ik heb na mijn havo-examen eerst een jaar in een woongroep gewoond (ivm vorige studie) en dat was een soort fase tussen alleen en nog met anderen. Nu heb ik echt weinig problemen hoor, omdat ik alles zelf kan bepalen. Dan kan ik ook niemand irriteren
quote:
Is het nou ook zo erg dat je BV geen kat als huisdier kan nemen.
Nee, een kat als huisdier lijkt me erg leuk! alleen mag ik hier (waar ik woon) geen dieren. Anders had ik allang een halve dierentuin aangelegd!
quote:
Als ik heel eerlijk moet zijn lijkt het mij personelijk heel moeilijk om met iemand zoals jou samen te moeten leven.
Tja dat is ook betrekkelijk he. Ik heb het laatst met mijn begeleiders over mijn 'toekomst' gehad. Als alles goed gaat kan ik gewoon op mijzelf blijven wonen, op kamers dus. Omdat nu alles nog te overzien is, blijf ik dat ook lekker doen. Maar mijn toekomstige woonsituatie zal toch begeleid wonen zijn, het beste met andere mensen met autisme. Vind ik helemaal niet erg hoor. Dus of het moeilijk is om met mij samen te leven? Tja daar kan ik geen antwoord op geven.

Tot de volgende keer!

maandag 8 december 2003 @ 17:08:36 #93
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_15251268
quote:
Op zondag 7 december 2003 21:10 schreef Oxymoron het volgende:
Weer een heel lang vehaal
Heeej bedankt voor je antwoord. Ik leer echt veel bij op deze manier

Alleen heb ik nu niet echt vragen maar
Alles is nu wel duidelijk.

Wel jammer eigelijk

maandag 8 december 2003 @ 19:02:11 #94
73004 Oxymoron
zoekt rust en ruimte
pi_15254283
quote:
Op vrijdag 5 december 2003 07:39 schreef femmeChantal het volgende:
Hmmm, spaghetti dus...
Oké, receptje voor oxymoron
Spaghetti met spinaziesaus
Nou, dat heb ik dus net gemaakt. En opgegeten. Heerlijk! En gelukt!
[tenminste, ik hoop dat het zo smaakte als de bedoeling was!]

*die nu heel blij is

maandag 8 december 2003 @ 19:07:53 #95
73004 Oxymoron
zoekt rust en ruimte
pi_15254429
quote:
Op maandag 8 december 2003 17:08 schreef ook_gek het volgende:
Alleen heb ik nu niet echt vragen maar
Alles is nu wel duidelijk.
Wel jammer eigelijk
Ja wel jammer. Maar als je al genoeg geleerd hebt is het oké hoor. Het was me een waar genoegen, ook_gek. Dat meen ik echt. Bedankt voor de originele vragen.
Weet je wat ik nu eigenlijk een beetje hoop [stiekem] dat je niet alleen zo positief op mij reageert, maar dat ook andere mensen met autisme in jouw omgeving kunnen merken dat je er nu een beetje meer vanaf weet, en dat het Rainman-stigma eindelijk eens de wereld uit geholpen wordt. Als je nog vragen hebt: stel ze maar!

En voor alle anderen: ik zou het leuk vinden als er nog meer recept-ideeën worden gepost. Ik heb de smaak te pakken.

P.S. mijn begeleiders zullen ervan opkijken dat ik al twee keer een 'normaal' gerecht zelf heb bereid zonder een voedselvergiftiging, een brand, een ramp of een zenuwinzinking te veroorzaken bij mijzelf of anderen.

maandag 8 december 2003 @ 19:25:34 #96
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_15254953
quote:
Op maandag 8 december 2003 19:07 schreef Oxymoron het volgende:

P.S. mijn begeleiders zullen ervan opkijken dat ik al twee keer een 'normaal' gerecht zelf heb bereid zonder een voedselvergiftiging, een brand, een ramp of een zenuwinzinking te veroorzaken bij mijzelf of anderen.

Wat dat betreft zou ik ook een begeleider moeten hebben. Want ik mag niet meer thuis koken

Is namelijk niet goed gegaan

En tjha. Ik heb echt geen vragen meer hoor
Nu spreek ik je nooit meer

pi_15264382
Wat een geweldig topic is dit. Meestal lees ik hier een hoop onzin, en worden er een hoop verwijten over en weer gemaakt. Maar dit vind ik hartverwarmend. Oxymoron, heel veel succes met de kookcursus en met school etc. Ik heb dit met veel interesse gelezen omdat ik ook een kind met autisme heb. En de rest: leuk dat jullie interesse tonen in een medemens en geweldig dat jullie hem helpen met recepten.
  dinsdag 9 december 2003 @ 00:14:29 #98
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_15265065
quote:
Op maandag 8 december 2003 23:49 schreef watcherbb5 het volgende:
Wat een geweldig topic is dit. Meestal lees ik hier een hoop onzin, en worden er een hoop verwijten over en weer gemaakt. Maar dit vind ik hartverwarmend. Oxymoron, heel veel succes met de kookcursus en met school etc. Ik heb dit met veel interesse gelezen omdat ik ook een kind met autisme heb. En de rest: leuk dat jullie interesse tonen in een medemens en geweldig dat jullie hem helpen met recepten.
Ik vind het ook een heel leuke topic
Veel van geleerd

Maar nu heb ik geen vragen meer
Dus spreek ik haar niet meer

dinsdag 9 december 2003 @ 23:35:56 #99
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_15290446
ik sta weer niet op het lijste

Ben benieuwd of het koken weer gelukt is
En wat haar omgeving er van zegt.

pi_15291213
quote:
Op maandag 8 december 2003 19:02 schreef Oxymoron het volgende:

[..]

Nou, dat heb ik dus net gemaakt. En opgegeten. Heerlijk! En gelukt!
[tenminste, ik hoop dat het zo smaakte als de bedoeling was!]

*die nu heel blij is

je hebt de smaak wel te pakken he? Hardstikke goed
Ik zal morgen ook eens kijken of ik wat recepten kan opschrijven
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')