Vreselijk jammer dat dit topic al zo oud is, maar ik wilde zelf toch ook even posten, omdat ik mezelf hier in herken
![]()
Hoewel ik het er zelf niet mee eens ben, ben ik een jaar geleden gediagnosticeerd met Asperger. Het klinkt misschien raar dat ik het niet met de diagnose eens ben, maar ik vind dat de lijst met kenmerken die wordt toegeschreven aan mensen met Asperger niet voldoende overeenkomt met mijn persoon.
Toch moet ik zeggen dat ik mezelf best goed in de TS kan herkennen
![]()
Ik kan best koken, maar ik laat rustig een pollepel verblakeren of saus aanbranden (een keer, nooit weer: sindsdien hou ik mij bij aardappelen, groenten, vlees
![]()
) en door recepten in kookboeken word ik helemaal moedeloos, omdat de beschrijving inderdaad te summier is. Dus: ik wil de TS bedanken voor dit initiatief en alle posters voor de recepten en dergelijke: het wordt namelijk tijd dat ik zelf ook weer wat vaker ga koken
![]()
Ik woon op een studentenkamer in een unit van 15 personen, zonder speciale begeleiding (heb ik ook niet nodig, vind ik). Ik kook alleen vrijwel nooit (en als ik kook, dan is dat voor mijn vriend en ik) en mijn ganggenoten klagen over mijn gebrek aan initiatief, dus het wordt tijd dat ik daar eens wat aan ga veranderen