ik speel op een spaanse gitaar en op een electrische (fender strat).
ik wil nu nog een acoustische gitaar kopen, maar 1 met stalen snaren.
En ik zie ook veel electro acoustische gitaren wanneer ik rondkijk (met name op het net).
iig, veel staalsnarige gitaren zijn uitgerust met een element, zodat je hem kan versterken [handig voor in een band].
[Dit bericht is gewijzigd door Suard op 01-12-2003 15:36]
quote:Klopt.
Op maandag 1 december 2003 15:32 schreef seriewoordenaar het volgende:
Gewoon semi-accoustisch denk ik?
acoustisch met een elementje zodat je de boel kan versterken?
kan je dan ook zonder versterker nog een mooi geluid uit zo'n ding halen?
quote:Acoustische gitaar die je aan je versterker kan aansluiten, en zo versterkt acoustisch kan spelen.
Op maandag 1 december 2003 15:38 schreef Indian het volgende:
wat is semi acoustisch dan?
EEN ELEKTRO ACOUSTISCHE IS EEN 'GEWONE' ACOUSTISCHE GITAAR MET EEN PIEZO ELEMENT EN EEN SEMI ACOUSTISCHE GITAARIS EEN ELECTRISCHE GITAAR MET KLANKKAST!
voorbeelden
ELEKTRO ACOUSTISCH
SEMI ACOUSTISCH
Zo duidelijk?
quote:zo dat gaat snel :-)
Op maandag 1 december 2003 15:39 schreef Bioslock het volgende:[..]
Acoustische gitaar die je aan je versterker kan aansluiten, en zo versterkt acoustisch kan spelen.
quote:EEN ELEKTRO ACOUSTISCHE IS EEN 'GEWONE' ACOUSTISCHE GITAAR MET EEN PIEZO ELEMENT
Op maandag 1 december 2003 15:39 schreef LenL het volgende:
Klopt fucking niet, stomme Nederlanders, leer dat toch eens!!!111voorbeelden
ELEKTRO ACOUSTISCH
[afbeelding]SEMI ACOUSTISCH
[afbeelding]Zo duidelijk?
- duidelijk. dat moet ik hebben dan denk ik..kan ik tenminste ook ergens anders nog mee
pingelen zonder mijn versterkertje.
EN EEN SEMI ACOUSTISCHE GITAARIS EEN ELECTRISCHE GITAAR MET KLANKKAST!
- wat is dan het nut van die klankkast. speciaal geluid?
quote:Uit welk boerengehucht kom jij? Met zo'n aanvallend taaltje kun je wat mij betreft je gitaar in je accoustische kont steken.
Op maandag 1 december 2003 15:39 schreef LenL het volgende:
Klopt fucking niet, stomme Nederlanders, leer dat toch eens!!!111
EEN ELEKTRO ACOUSTISCHE IS EEN 'GEWONE' ACOUSTISCHE GITAAR MET EEN PIEZO ELEMENT EN EEN SEMI ACOUSTISCHE GITAARIS EEN ELECTRISCHE GITAAR MET KLANKKAST!voorbeelden
ELEKTRO ACOUSTISCH
[afbeelding]SEMI ACOUSTISCH
[afbeelding]Zo duidelijk?
quote:whaha, ja LenL meent nogal virtuos te zijn.
Op maandag 1 december 2003 17:45 schreef seriewoordenaar het volgende:[..]
Uit welk boerengehucht kom jij? Met zo'n aanvallend taaltje kun je wat mij betreft je gitaar in je accoustische kont steken.
quote:ok, jij je zin, geloof wat je geloven wil...
Op maandag 1 december 2003 15:41 schreef Bioslock het volgende:
Haha die 2e is echt geen semi-acoustische.
een es-335 niet semi-acoustisch
waar gaat het heen met de wereld.
quote:Ergeren kan ook beschaafd en zonder schelden.
Op maandag 1 december 2003 18:02 schreef LenL het volgende:
ik kan me daar zo mateloos aan ergeren, sorry hoor. Een van mijn vele tics.
quote:Ja, en semi acoustische gitaren bestonden eerder dan electrische gitaren met massieve body, daar waren zo niet op gekomen. Er bestaan ook zgn. thinline gitaren als de thinline telecaster of rickenbackers. Die zitten weer eens tapje dichter bij massieve gitaren.
Op maandag 1 december 2003 15:43 schreef Indian het volgende:[..]
- wat is dan het nut van die klankkast. speciaal geluid?
Voila, een Hollowbody!
Dus:
Een semi - bijv een ES335 met een massieve balk in de body. vanaf 1958. Sommige uit de jaren 70 zijn hollow.
Hollow/fullbody - Een acoustische jazz gitaar met/zonder elementen. Volgens mij was de ES150 de eerste met het befaamde "Charlie Christian" element.
En de eerste solid body, tja....voor mij de Broadcaster van Fender.
(Begin jaren 40 was er ene Mr. Appleton die had een gitaar, "The App", die sterk lijkt op de later ontworpen Les Paul. Zal wel gejat zijn van Mr. Appleton.)
En daarvoor had je dan nog de Frying pan van Rickenbacker.
[Dit bericht is gewijzigd door Mes op 01-12-2003 20:58]
quote:Ja alles wordt tegenwoordig maar semi genoemd. Dus ook de Hollow body.
Op maandag 1 december 2003 20:47 schreef LenL het volgende:
en voila: een semi-hollowbodyverwarring creeren?
Een element + klankkast.
Want dan elektrisch akoustisch is????
quote:Jouw gitaar!
Op maandag 1 december 2003 22:01 schreef Suard het volgende:
Dit is volgens mij gewoon semi acoustisch:Een element + klankkast.
Want dan elektrisch akoustisch is????
Semi betekent half, dus half acoustisch.
Een gitaar die half hol is. Eentje als de ES335 dus. Die heeft een massief blok hout door het midden lopen.
En jouw gitaar is helemaal acoustisch en wordt "elektrisch" versterkt met een elementje.
het verschil waardoor je ze kunt onderscheiden is dat semi-acoustische gitaren magnetische elementen hebben en elektro acoustische een piezo element heeft.
en suard, die van jou is dus elektro acoustisch.
quote:Je hebt gelijk, maar we hadden het hier over het verschil tussen semi-akoestisch en elektro-akoestisch...
Op dinsdag 2 december 2003 02:13 schreef Miyavi het volgende:
Semi is gewoon versterkt door een element, en akoestisch zonder element, nou, moeten er hier zo veel gezeik over gemaakt worden, ik werk zelf bij Nederland Muziek, en ik weet heus de term wel.
quote:Grow up.
Op dinsdag 2 december 2003 18:42 schreef LenL het volgende:
eerst een beroep doen op je zogenaamde autoriteit en dan toegeven dat je fout zat. Lekkere winkel zal dat zijn MWAHAHAHA.
quote:Toegeven dat je fout zit is een mooie stap naar volwassenheid.
Op dinsdag 2 december 2003 18:42 schreef LenL het volgende:
eerst een beroep doen op je zogenaamde autoriteit en dan toegeven dat je fout zat. Lekkere winkel zal dat zijn MWAHAHAHA.
Neem er een voorbeeld aan.
sorry, om electrische hadden eigelijk wat haakjes moeten staan. Electrische snaren bestaan antuurlijk niet
[Dit bericht is gewijzigd door LenL op 03-12-2003 21:51]
quote:Je bedoelt metalen (of geleidende) snaren denkik. Maar ik dacht al zoiets idd, thnx iig weer een raadsel opgelost
Op woensdag 3 december 2003 17:57 schreef LenL het volgende:
piezo is een soort iets dat beweging omzet in electriciteit en omgekeerd. 'gewone' elementen maken een magnetisch veld dat als het ware wordt verstoord door dee trilling van je snaren en dat wordt dan verder versterkt, daarom werken die elementen ook alleen maar met electrrische snaren. Piezo elementen zetten de beweging om.
Zelfs de "experts" snappen er geen zak van.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |