En er is ook altijd nog de kans dat een condoom scheurt ofzo, is mij ook al een paar keer overkomen. Mocht een vrouw hierdoor zwanger raken dan is abortus dus ook de normaalste zaak van de wereld lijkt mij.
Ik vind dus gewoon dat iedereen vrij moet zijn in de keuze. Ik vind dat je er echt klaar voor moet zijn om een kind op te voeden. Ben je dat niet; door leeftijd, financien of wat dan ook neem dan toch gewoon abortus! Scheelt jou en het kind een hoop ellende.
quote:Ik vind dat je er wel érg makkelijk over denkt. Als je helemaal zeker wilt weten dat je nooit in de shit komt (lees = je verantwoordelijkheid moet nemen), dan moet je je [piep] in je broek houden!
Op woensdag 17 december 2003 11:00 schreef SP33D_FR34K het volgende:
(...) dan is het helemaal hun eigen schuld, en komt er dus zeker abortus! (...) dan is abortus dus ook de normaalste zaak van de wereld lijkt mij.
Kleine nuancering: als jij en de dame in kwestie het hier 100% over eens zijn, dan vind ik het overigens prima.
Waarom zou je daar je oordeel over willen vellen?
- verkrachtingszaak
- zeer ernstige handicap met nihiele/geen kans op overleven.
Verder zou ik het nooit doen, want het is in mijn ogen moord.
Als je ooit een echo hebt gezien van een kindje van 13 weken (abortus nog toegestaan) waarbij je al een compleet mensje ziet, dat al kan duimen etc. dan kan je het niet begrijpen dat mensen daar zo makkelijk over praten.
quote:daar ben ik het mee eens.
Op zondag 30 november 2003 23:25 schreef Dagonet het volgende:
TS begint? Wat is jouw standpunt in deze, en waarom?In (oa) R&P is er heel veel over gediscussieerd, in SEX loopt deze:
Abortus = moord? [4]En nee, ik ben het niet met je eens, een abortus is sowieso geen lichte beslissing en ik denk dat het heel lastig is om als ouder gedwongen een zwaar gehandicapt kind op de wereld te brengen, liever dat dat gebeurt bij mensen die er bewust voor kiezen dat kind te krijgen.
daarom is er ook die test om te kijken of het kindje gezond is. zo ja, prima
zo nee, kan je kiezen om het af te breken.
is zwaar ja, maar toch. zo'n mislukt kind is zeer moeilijk om op te voeden en ik kan het begrijpen als ouders daar niet veel voor voelen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |