abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 17 december 2003 @ 11:00:58 #101
69021 SP33D_FR34K
Freak me, baby!
pi_15476994
Ja in hoeverre kun je zeggen er alles aan doen? Als ik al voor een langere tijd een vriendin hebt besluit je het op een gegeven moment toch zonder condoom te doen. Zij is immers ook aan de pil, en de kans dat zij dan zwanger raakt is minimaal. tuurlijk zit de kans erin, maar dat bespreek ik van te voren ook wel, mocht ze ondanks de pil toch zwanger worden dan wil ik absoluut abortus. Wilt zij dit niet dan hou ik gewoon mijn rubbertje om.
Dan heb je ook nog van die achterlijke, domme figuren die hun pil nog wel eens willen vergeten.. dan is het helemaal hun eigen schuld, en komt er dus zeker abortus!

En er is ook altijd nog de kans dat een condoom scheurt ofzo, is mij ook al een paar keer overkomen. Mocht een vrouw hierdoor zwanger raken dan is abortus dus ook de normaalste zaak van de wereld lijkt mij.

Ik vind dus gewoon dat iedereen vrij moet zijn in de keuze. Ik vind dat je er echt klaar voor moet zijn om een kind op te voeden. Ben je dat niet; door leeftijd, financien of wat dan ook neem dan toch gewoon abortus! Scheelt jou en het kind een hoop ellende.

Adore the things that accelerate!
  woensdag 17 december 2003 @ 11:10:52 #102
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_15477286
quote:
Op woensdag 17 december 2003 11:00 schreef SP33D_FR34K het volgende:
(...) dan is het helemaal hun eigen schuld, en komt er dus zeker abortus! (...) dan is abortus dus ook de normaalste zaak van de wereld lijkt mij.
Ik vind dat je er wel érg makkelijk over denkt. Als je helemaal zeker wilt weten dat je nooit in de shit komt (lees = je verantwoordelijkheid moet nemen), dan moet je je [piep] in je broek houden!

Kleine nuancering: als jij en de dame in kwestie het hier 100% over eens zijn, dan vind ik het overigens prima.

Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
  woensdag 17 december 2003 @ 11:39:52 #103
49968 Mysterygirl
Onze bijna hond..............
pi_15478008
Ja je praat erover alsof he iets is dat je dagelijks ff gaat doen
En dat is Kevin en dat is ik en dat is de bijna hond STITCH
pi_15479333
Hoe kun je in godsnaam ergens een mening over hebben en uitleggen wanneer zoiets wel kan of niet? als je zelf nog nooit voor die keuze hebt gestaan?
Goed, in dit topic worden er opinies gevraagd, maar waar zoveel van jullie aan voorbij lijken te gaan is dat ongeacht de reden waarom een vrouw besluit tot een abortus, dit een van de meest ingrijpende beslissingen is die wie dan ook maar kan nemen...

Waarom zou je daar je oordeel over willen vellen?

woensdag 17 december 2003 @ 13:45:18 #105
73327 Deviator
papa van Nimué !!
pi_15481578
Er zijn voor mij een paar redenen waarbij ik abortus enigzins kan begrijpen:

- verkrachtingszaak
- zeer ernstige handicap met nihiele/geen kans op overleven.

Verder zou ik het nooit doen, want het is in mijn ogen moord.
Als je ooit een echo hebt gezien van een kindje van 13 weken (abortus nog toegestaan) waarbij je al een compleet mensje ziet, dat al kan duimen etc. dan kan je het niet begrijpen dat mensen daar zo makkelijk over praten.

donderdag 18 december 2003 @ 03:20:21 #106
24184 speedfreakssj
Bryan Adams- Run to you :9~
pi_15502942
quote:
Op zondag 30 november 2003 23:25 schreef Dagonet het volgende:
TS begint? Wat is jouw standpunt in deze, en waarom?

In (oa) R&P is er heel veel over gediscussieerd, in SEX loopt deze:
Abortus = moord? [4]

En nee, ik ben het niet met je eens, een abortus is sowieso geen lichte beslissing en ik denk dat het heel lastig is om als ouder gedwongen een zwaar gehandicapt kind op de wereld te brengen, liever dat dat gebeurt bij mensen die er bewust voor kiezen dat kind te krijgen.

daar ben ik het mee eens.

daarom is er ook die test om te kijken of het kindje gezond is. zo ja, prima
zo nee, kan je kiezen om het af te breken.

is zwaar ja, maar toch. zo'n mislukt kind is zeer moeilijk om op te voeden en ik kan het begrijpen als ouders daar niet veel voor voelen.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')