Ik kreeg hierover een vraag vanaf mijn website en ben er niet zeker van. Voordat ik verkeerde adviezen ga geven, check ik het ff. Anders gaan er misschien doden vallen!
quote:Wel als het voor een waterpijp is. Met de koeling zit het dan wel snor.
Op zondag 30 november 2003 22:56 schreef Slarioux het volgende:
Zou je daar, door de ontzettend goede warmtegeleiding, uberhaubt wel metaal voor willen gebruiken?
quote:Roken is zobiezo al slecht! zo fuck it! gewoon die shit gebruiken
Op zondag 30 november 2003 22:52 schreef Schorpioen het volgende:
Stel je wil een pijpje maken, om uit te roken dus.![]()
Welke materialen moet je dan absoluut *niet* gebruiken? Aluminium(folie) schijnt dus ontzettend slecht voor je te zijn, ze schijnen schadelijke dampen te genereren waar je alzheimer symptomen van zou kunnen krijgen, in hoeverre klopt dat? En welke metalen/andere materialen zijn nog meer schadelijk/giftig bij verhitting? Dat een PVC buis niet goed is begrijp ik wel, maar is bijv iets als koper veilig?
quote:Dat houd je inderdaad niet echt lang vol
Op zondag 30 november 2003 23:00 schreef Oosthoek het volgende:
Kwik schijnt afgeraden te worden.
quote:Om schadelijke stoffen van een colablikje binnen te krijgen moet je die wel heel erg heet stoken, dat gaat niet lukken...
Op zondag 30 november 2003 23:09 schreef Schorpioen het volgende:
Koper zou voor mij wel een optie zijn, ik heb hier nog een koperen trompetmondstuk, dat zou erg geschikt zijn!
Maar koper zou dus afgezien van de warmteontwikkeling geen probleem zijn? En iemand die weet hoe het precies met aluminium zit? Je kan nl eenvoudig van een colablikje een provisorische pijp maken... als dat schadelijk is dan zet ik daar een waarschuwing over op de site...
quote:Het lijkt mij dat edelmetalen zoals goud en platinum geen gevaar vormen, daar zij niet kunnen reageren met wat dan ook.
Op zondag 30 november 2003 22:52 schreef Schorpioen het volgende:
Stel je wil een pijpje maken, om uit te roken dus.![]()
Welke materialen moet je dan absoluut *niet* gebruiken? Aluminium(folie) schijnt dus ontzettend slecht voor je te zijn, ze schijnen schadelijke dampen te genereren waar je alzheimer symptomen van zou kunnen krijgen, in hoeverre klopt dat? En welke metalen/andere materialen zijn nog meer schadelijk/giftig bij verhitting? Dat een PVC buis niet goed is begrijp ik wel, maar is bijv iets als koper veilig?Ik kreeg hierover een vraag vanaf mijn website en ben er niet zeker van. Voordat ik verkeerde adviezen ga geven, check ik het ff. Anders gaan er misschien doden vallen!
quote:Dat is een eigenschap van alle metalen, waarde frederik.
Op zondag 30 november 2003 22:57 schreef frederik het volgende:
(geleiding van warmte is nogal goed)
quote:Pas je op voor de plastic coating die een blikje heeft ter bescherming van het metaal tegen het zuur in de cola?
Op zondag 30 november 2003 23:09 schreef Schorpioen het volgende:
Koper zou voor mij wel een optie zijn, ik heb hier nog een koperen trompetmondstuk, dat zou erg geschikt zijn!
Maar koper zou dus afgezien van de warmteontwikkeling geen probleem zijn? En iemand die weet hoe het precies met aluminium zit? Je kan nl eenvoudig van een colablikje een provisorische pijp maken... als dat schadelijk is dan zet ik daar een waarschuwing over op de site...
Ik heb zonder moeite de volgende metalen gelast:
- alu daat blijft altijd in mooie bolletjes oxide zitten lijkt het wel
- plaatstaal/constructiestaal
Koper kun je gewoon smelten zolang je de oxide maar niet opeet
Simpel gezegd zijn alleen de zachte (niet-edel) metalen zoals lood en zink af te raden. Maar goed, mensen die loden (water)pijpjes maken, sorry hoor: Darwin.
Overigens kun je gewoon een hasjpijpje kopen en die uit elkaar schoeven, dan heb je meteen een prachtig kommetje en mondstuk.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |