quote:Mijn dermatoloog heeft daar niks over gezegd, daarom drink ik gewoon regelmatig alcohol
Op dinsdag 2 december 2003 07:25 schreef MaStar het volgende:
Kijk, ik heb ook hele erge acne op mijn rug, dus daarom denk ik dat hij roaccutane gaat voorschrijven. Alleen hoe zit het met alcohol, mag je dan nooit meer alcohol drinken in die 4 maanden?
quote:En wat is regelmatig?
Op dinsdag 2 december 2003 09:14 schreef rotskibo het volgende:[..]
Mijn dermatoloog heeft daar niks over gezegd, daarom drink ik gewoon regelmatig alcohol
quote:Owkej, ik zou het vragen, en wat drink je dan gemiddeld op een avond?
Op dinsdag 2 december 2003 15:49 schreef rotskibo het volgende:
elk weekend, je mag ook wel alcohol drinken maar dan moet je bloed vaker getest worden ofzo.
quote:zo'n 8 biertjes, soms minder, soms meer.
Op dinsdag 2 december 2003 15:57 schreef MaStar het volgende:[..]
Owkej, ik zou het vragen, en wat drink je dan gemiddeld op een avond?
In de praktijk van mijn dermatoloog werken trouwens wel een paar mongolen zeg, gaan ze eerst zeggen dat de 1e kuur 6 weken duurt en ze dan gaan bekijken of je verder mag slikken blijkt nu dat het gewoon de hele tijd doorloopt. Maarja dat bleek pas na een telefoontje en nu heeft de apotheek niks op voorraad dus moet ik morgen terugkomen, vanavond mis ik dus een pil en hopelijk zijn ze er morgenochtend.
Ik heb ook niets gehoord of gelezen in de bijsluiter over alcohol gebruikt met Minocin. Maar ik drink wel regelmatig een biertje en soms komt daar dronkenschap bij kijken.... tot nu toe nog geen last gehad van de combinatie met mijn medicijnen.
quote:Jha, daarover staat nix in de bijsluiter. Kijk, ik slik nu antibiotica (het werkt voor geen ene meter). En heb ook wel eens 8 biertjes gedronken. Je bent wel wat sneller vd kaart. Vooral als je 2 uur na de pil begint te drinken...dan ben je na 3 flesjes bier al redelijk aangeschoten.
Op dinsdag 2 december 2003 18:01 schreef Yonderboi het volgende:
Hmm dat over alcohol..Ik heb ook niets gehoord of gelezen in de bijsluiter over alcohol gebruikt met Minocin. Maar ik drink wel regelmatig een biertje en soms komt daar dronkenschap bij kijken.... tot nu toe nog geen last gehad van de combinatie met mijn medicijnen.
Maar hoelang moet je wachten na antibiotica om met roaccutane te beginnen? En het lang moet je over het algemeen wachten op bloed prikken + resultaat? En wordt je huid droger, of springen de vellen er echt vanaf, zodat je echt met een verkloot gezicht naar school moet...
Hier even een update, me huid op de wang is ongelovelijk droog, daar smeer ik maar niets meer op. Het gaat wel weer iets beter met me voorkant van de kop. Hier mijn bijdrage van de dag:
quote:Nou, je kunt bijna in een Zwitsal-reclame. Zo te zien ben jij er wel voor heel lang vanaf.
Op dinsdag 2 december 2003 18:13 schreef Doagere het volgende:
Voordeel voor mij: Ik drink toch geen alcohol dus das alweer een voordeel als ik aan Roccutane ga 19 december.. (ben aan het af tellen..)
Hier even een update, me huid op de wang is ongelovelijk droog, daar smeer ik maar niets meer op. Het gaat wel weer iets beter met me voorkant van de kop. Hier mijn bijdrage van de dag:
Denk niet dat de dermatoloog dit medicijn voorschrijft met deze huid...

De andere kant is net zo erg, geef toe.. Dit ziet er niet echt aantrekkelijk uit..
/edit
quote:Dat heb ik alemaal al lang achter me..
Bij jou komt de dokter aan met benzolperoxide 5 % of iets anders lichts.
[Dit bericht is gewijzigd door Doagere op 02-12-2003 20:01]
Heb 1 dagje gemist maar dat kan geen kwaad denk ik, nu is het nog een kwestie van de laatste restjes wegwerken.
Roaccutane
Alleen me neus is nu nog beetje vet. Weet iemand middeltje voor dit ???
quote:Even de topic door lezen en je weet het..
Op woensdag 3 december 2003 16:59 schreef Koen het volgende:
Hoelang duurt zo'n roaccutane kuur en wanneer begint het dan eens te werken?
Ik zal vanavond nog ff een updatje geven met me foto!
quote:Maar heb jij je lamlendig gevoeld tijdens deze kuur? Dus dat je nergens zin in had? Want ik zit in examenjaar, en moet waarschijnlijk volgende week dit ook gaan slikken. Maarja..ik kan me geen gedoe met mijn gezondheid veroorloven. Verder kan je nog wel iets op je huid smeren als je dit gebruikt (camouflage)? En kan je nadat je antibiotica-kuur gedaan hebt gelijk beginnen met roaccutane? of moet je eerst weer paar weken wachten nadat je antibiotica gebruikt hebt?
Op woensdag 3 december 2003 16:18 schreef rotskibo het volgende:
Vandaag weer 60 pillen Roaccutane binnengekregen![]()
Heb 1 dagje gemist maar dat kan geen kwaad denk ik, nu is het nog een kwestie van de laatste restjes wegwerken.
Roaccutane
Ik vindt het niet beter geworden, mijn huid is aleen super droog.. Wel heb ik al ruim 4 dagen geen nieuwe puist gezien! Wat ik had trekt nu een beetje weg, hoop dat het 19 december voor een groot deel weg is.
Wat ik wel heel vaag vindt: Van veraf lijkt het weg te zijn.. Zie de eerste foto.
Hierbij mijn bijdrage:

quote:Nee heb me niet lamlendig gevoeld, ik zat wel in een dip op het moment dat mn acne erger werd. En je kunt gelijk beginnen met die Roaccutane.
Op woensdag 3 december 2003 18:43 schreef MaStar het volgende:[..]
Maar heb jij je lamlendig gevoeld tijdens deze kuur? Dus dat je nergens zin in had? Want ik zit in examenjaar, en moet waarschijnlijk volgende week dit ook gaan slikken. Maarja..ik kan me geen gedoe met mijn gezondheid veroorloven. Verder kan je nog wel iets op je huid smeren als je dit gebruikt (camouflage)? En kan je nadat je antibiotica-kuur gedaan hebt gelijk beginnen met roaccutane? of moet je eerst weer paar weken wachten nadat je antibiotica gebruikt hebt?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |