quote:Portugal heeft een beetje hetzelfde als Spanje, fantastische voetballers en een goed team, maar op de een of andere manier redden ze het steeds net niet. Maar misschien dat het thuisvoordeel nu de doorslag geeft. Ik zou het iig een goede kampioen vinden mocht het zo ver komen
Op zondag 30 november 2003 16:11 schreef methodmich het volgende:Ik zie Portugal bij de favo's en Spa, Ned, Eng en Dui als outsiders...
quote:Zeker, maar ik bekijk het liever positief
Op zondag 30 november 2003 16:03 schreef Kozzmic het volgende:
Of een kleine misstap naar Schiphol.
quote:
UNSER GRUPPENGEGNER HOLLAND
Weltstars ohne Ende - aber Mobbing-Alarm im Sturm
So schnell kann das gehen: Anfang November sangen noch alle deutschen Fußball-Fans Ohne Holland fahren wir zur EM. Und plötzlich droht uns der frühe EM-K.o. gegen unseren bärenstarken Nachbarn.Das Team von Trainer Dick Advokaat schaffte erst im Nachsitzen den Sprung zur Endrunde nach Portugal. In den Playoffs fegten die Holländer Bertis Schotten nach 0:1-Blamage Auswärts zu Hause mit 6:0 weg.
Bondscoach Advocaat kann auf Weltstars ohne Ende zurückgreifen, darunter Ruud van Nistelrooy (ManU), Bayern-Sturm-Ass Roy Makaay, Patrick Kluivert (Barcelona), Clarence Seedorf (AC Mailand), oder Edgar Davids (Juventus Turin). Dazu kommen die jungen Wilden aus der großen Fußballschule von Ajax Amsterdam wie Snyder und van der Vaart.
Das Problem der Mannschaft: Im Team gibt's immer wieder Zoff. Beipiel: Superstürmer Ruud van Nistelroy und Patrick Kluivert können sich nicht riechen. Der gesetzte Nistelroy soll imer wieder versuchen, den Barca-Star aus der Mannschaft rauszumobben.
Der größte Erfolg liegt allerdings schon lange zurück. Bei der EM 1988 in Deutschland wurde Holland durch ein 2:0 im Finale über die damalige UdSSR Europameister. Auf dem Weg ins Finale schaltete Oranje damals Deutschland in Hamburg im Halbfinale durch einen Treffer von Marco van Basten in der letzten Minute (2:1) aus.
Allen deutschen Fans unvergessen sind die großen WM-Schlachten gegen unseren Lieblingsfeind: 1974 das 2:1 im Finale von München, als Paul Breitner und Gerd Müller es nach Hollands Führung durch Neeskenes noch drehten. Oder das Achtelfinale bei der WM 1990 (wieder 2:1 für den späteren Weltmeister Deutschland) mit dem Skandal-Zwischenfall um 'Lama' Frank Rijkaard, der damals unseren heutigen Teamchef Rudi Völler bespuckte.
Die Bilanz gegen Holland ist positiv. In 35 Duellen gab's 13 Siege, zwölf Unentschieden und 10 Niederlagen.
BILD.DE
quote:
Op zondag 30 november 2003 16:16 schreef Kozzmic het volgende:So schnell kann das gehen: Anfang November sangen noch alle deutschen Fußball-Fans Ohne Holland fahren wir zur EM. Und plötzlich droht uns der frühe EM-K.o. gegen unseren bärenstarken Nachbarn.
quote:Dat is wel zo, ze falen vaak op belangrijke momenten. Maar het potentieel is om je vingers bij af te likken... Na Frankrijk de sterkste selectie, in mijn ogen.
Op zondag 30 november 2003 16:14 schreef Tony_Montana67 het volgende:[..]
Portugal heeft een beetje hetzelfde als Spanje, fantastische voetballers en een goed team, maar op de een of andere manier redden ze het steeds net niet. Maar misschien dat het thuisvoordeel nu de doorslag geeft. Ik zou het iig een goede kampioen vinden mocht het zo ver komen
Vliegen er in de groepsronde al uit.
quote:Hangt ervan af wie jij als de sterren ziet....
Op zondag 30 november 2003 16:21 schreef popolon het volgende:
Ik vind Portugal to hoog ingeschat, bestaat uit goede voetballers maar 'de sterren' zijn al aardig op leeftijd.Vliegen er in de groepsronde al uit.
GROEP B:
Frankrijk
Engeland
Zwitserland
Kroatië
GROEP C:
Denemarken
Italië
Zweden
Bulgarije
GROEP D:
Tsjechië
Nederland
Letland
Duitsland
Griekenland - Engeland
Frankrijk -Portugal
Tsjechië - Italië
Nederland - Denemarken
Nederland wint van Italie en speelt de finale tegen Griekenland, en komen terug met niets. Griekenland wordt europees kampioen..
.
quote:Na Frankrijk vind ik Tsjechië de sterkste selectie hebben. Niet zoveel individuele toppers in vergelijking met Portugal, maar ze hebben in mijn ogen een veel sterker collectief. En met Nedved hebben ze natuurlijk zo'n beetje de beste middenvelder ter wereld in huis.
Op zondag 30 november 2003 16:19 schreef methodmich het volgende:[..]
Dat is wel zo, ze falen vaak op belangrijke momenten. Maar het potentieel is om je vingers bij af te likken... Na Frankrijk de sterkste selectie, in mijn ogen.
quote:
Op zondag 30 november 2003 16:29 schreef Dr.Daggla het volgende:
Nederland wint van Italie en speelt de finale tegen Griekenland, en komen terug met niets. Griekenland wordt europees kampioen...
quote:
Voor degenen die stellen dat Portugal "niet zo sterk is", hier even de mogelijkheden voor de bondscoach:
Doel: Vitor Baía, Alexandre Nélson, Ricardo Pereira, Quim SampaioAchterin: Paulo Ferreira, Jorge Costa, Ricardo Carvalho, Nuno Valente, Carlos Secretário, Jorge Andrade, Beto, Rui Jorge, Marco Caneira, Hélder Christovão, Bruno Basto, Nuno Frechaut, Abel Xavier, Carlos Litos, Miguel
Middenveld: Maniche, Tiago, Luís Loureio, Costinha, Paulo da Costa, José Luis Vidigal, Rui Costa, Deco, Paulo Bento, Pedro Barbosa, Daniel Kenedy, Armando Petit, Luis Boa Morte
Aanval: Sérgio Conceição, Luis Figo, Cristiano Ronaldo, Simão Sabrosa, Pauleta, Hélder Postiga, Ricardo Sá Pinto, João Pinto, Ricardo Quaresma, Nuno Capucho, Semedo
quote:De oudere spelers, ben bang dat ze daar teveel op gaan leunen. En ik mag de meeste spelers ook niet zo eerlijk gezegd.
Op zondag 30 november 2003 16:27 schreef methodmich het volgende:[..]
Hangt ervan af wie jij als de sterren ziet....
Irritante trekjes.
Leuk lijstje mich maar ik zie ze er graag uitvliegen, zsm. ![]()
[Dit bericht is gewijzigd door popolon op 30-11-2003 16:34]
quote:Absoluut, maar ergens missen ze de geslepenheid en routine om op de beslissende momenten door te drukken, iets wat Frankrijk wel heeft
Op zondag 30 november 2003 16:19 schreef methodmich het volgende:Dat is wel zo, ze falen vaak op belangrijke momenten. Maar het potentieel is om je vingers bij af te likken... Na Frankrijk de sterkste selectie, in mijn ogen.
quote:dat heeft ieder land wel spelers met irritante trekjes
Op zondag 30 november 2003 16:33 schreef popolon het volgende:[..]
De oudere spelers, ben bang dat ze daar teveel op gaan leunen. En ik mag de meeste spelers ook niet zo eerlijk gezegd.
Irritante trekjes.
quote:Jawel, maar met selectie bedoel ik 23.. Bij Tsjechië houdt het na de basiself een beetje op...
Op zondag 30 november 2003 16:31 schreef Qi het volgende:[..]
Na Frankrijk vind ik Tsjechië de sterkste selectie hebben. Niet zoveel individuele toppers in vergelijking met Portugal, maar ze hebben in mijn ogen een veel sterker collectief. En met Nedved hebben ze natuurlijk zo'n beetje de beste middenvelder ter wereld in huis.
code:Gokje.Group A Spain
GreeceGroup B
France
England
Group CBulgaria
Sweden
Group D
Czech Republic
Netherlands
quote:De eerste 15 denk ik, maar daar zit dan geen 2e keeper bij.
Op zondag 30 november 2003 16:34 schreef methodmich het volgende:Jawel, maar met selectie bedoel ik 23.. Bij Tsjechië houdt het na de basiself een beetje op...
Qua selecties zijn Frankrijk, Portugal, Italië en Spanje het beste volgens mij, maar als je puur naar de basis 11 kijkt komen Tsjechië, Engeland en toch ook Nederland zeer dicht in de buurt
Letland = gevaarlijk
misschien wel gevaarlijker dan Duitsland
Zoiets:
1.Tjechie 5 pnt.
2.Nederland 5 pnt.
3.Duitsland 3 pnt.
4.Letland 1 pnt.
Wel leuk dat we tegen Duitsland spelen overigens.
quote:Dus de Duitsers spelen 3 x gelijk denk je? Zou kunnen.
Op zondag 30 november 2003 17:02 schreef Cruoninga het volgende:
Ik gok op 5 punten. Die ene overwinning wordt gehaald tegen Letland of Duitsland. Duitsland en Tjechie spelen ook gelijk tegen elkaar net zoals Letland en Duitsland. Tjechie wint nipt van Letland.Zoiets:
1.Tjechie 5 pnt.
2.Nederland 5 pnt.
3.Duitsland 3 pnt.
4.Letland 1 pnt.Wel leuk dat we tegen Duitsland spelen overigens.
quote:en jij bent die jongen die nog net niet in een Schotse kilt Schotland-NL heeft zitten kijken?
Op zondag 30 november 2003 16:55 schreef Speed1971 het volgende:
Leuke en aantrekkelijke poule. Meteen openen tegen Duitsland. Ga morgen meteen achter kaarten aan.]
quote:LOL
Op zondag 30 november 2003 17:14 schreef DutchGooner het volgende:[..]
en jij bent die jongen die nog net niet in een Schotse kilt Schotland-NL heeft zitten kijken?
quote:hoop nog steeds op Engeland als Europees kampioen voor Nederland.
Op zondag 30 november 2003 18:03 schreef PyTh het volgende:[..]
LOL
Zijn vaak ook de mensen die als "het" dan bereikt is er als eerste bij willen zijn
[Dit bericht is gewijzigd door FrankyMcG op 30-11-2003 19:50]
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |