Buiten het feit dat het super lekker is , dat spul staat stijf van de caffeine. Ik word er helemaal hyper van, het lijkt wel cocaine !
Vooral de hele goede soorten hebben dat effect.
Om een of andere manier werkt Oolong thee veel beter dan koffie. Koffie geeft even een korte 'boost' en daarna voel je je moe/ hoofdpijn. Maar met Oolong thee word je helemaal helder (of zelfs een beetje hyper als je veel drinkt) en dat effect blijft urenlang.
Oolong thee
quote:Dank je dat je het mededeelt. Ik heb namelijk nooit last van hoofdpijn of moeheid, maar nu ik dit weet zal ik proberen te herinneren volgende keer moe te worden en hoofdpijn te krijgen.
Op zondag 30 november 2003 03:29 schreef Aernout het volgende: Koffie geeft even een korte 'boost' en daarna voel je je moe/ hoofdpijn.
Maare.. enig idee of dit hier te krijgen is?
Zal wel niet in de supermarkt-op-de-hoek te krijgen zijn
Kijk vooral in Amsterdam, Rotterdam, Den Haag en Eindhoven.
Daar kun je veel verschillende soorten thee krijgen.
Oolong is een variant van thee, met meerdere varianten binnen Oolong, net als Bordeaux binnen de Franse wijnen, maar dan niet streekgebonden. Dus toch eerder Chardonnay.
quote:Goede Oolongthee is wel streekgebonden: bij de betere soorten staat op de verpakking vermeld van welke berg het komt.
Op maandag 8 december 2003 07:37 schreef Ashram het volgende:
Oolong is een variant van thee, met meerdere varianten binnen Oolong, net als Bordeaux binnen de Franse wijnen, maar dan niet streekgebonden. Dus toch eerder Chardonnay.
quote:Grote hoogte:
Op maandag 8 december 2003 12:08 schreef Aernout het volgende:[..]
Goede Oolongthee is wel streekgebonden: bij de betere soorten staat op de verpakking vermeld van welke berg het komt.
De beste thee groeit op grote hoogte.
Of het streekgebonden is...tegenwoordig zijn de beste Oolongs niet van de oorspronkelijke regio's. Gewoon betere bodems gevonden voor dat bepaalde theeplant. Kruisingen komen ook vaak voor.
De originele theesoorten worden wel overtroffen door de nakomelingen.
Wel lekker.
quote:Toko, of ff in Amsterdam of Rotterdam bij de Chinese supermarkt. Precies zoals Aernout het schrijft.
Op zondag 30 november 2003 04:25 schreef twiFight het volgende:[..]
Dank je dat je het mededeelt. Ik heb namelijk nooit last van hoofdpijn of moeheid, maar nu ik dit weet zal ik proberen te herinneren volgende keer moe te worden en hoofdpijn te krijgen.
Maare.. enig idee of dit hier te krijgen is?
Zal wel niet in de supermarkt-op-de-hoek te krijgen zijn
Heb zelf een pakje in de kast liggen en het is een van de populairste theesoorten bij de Chinese restaurants waar Chinezen zelf graag komen lunchen (grote steden in Randstad).
Het gekke is dat ik helemaal geen boost krijg van Oolong thee. Moet er vaak van pissen als ik een potje op heb.
quote:Er zit heel veel verschil tussen verschillende soorten en kwaliteiten.
Op zondag 14 december 2003 04:36 schreef Dr_Crouton het volgende:
Het gekke is dat ik helemaal geen boost krijg van Oolong thee. Moet er vaak van pissen als ik een potje op heb.
quote:Post een keer een plaatje van de verpakking (tenzij het van een kruidenier is). Misschien is het hier te verkrijgen, een gezondere alternatief op koffie.
Op zondag 14 december 2003 04:52 schreef Aernout het volgende:[..]
Er zit heel veel verschil tussen verschillende soorten en kwaliteiten.
Die ik in het weekend drink is wel goed spul (helaas wel duur: ca € 20 per 100 gram).
Maar de smaak en geur zijn heerlijk en je hebt de hele dag een energieboost, in tegenstelling tot koffie (althans zo werkt het bij mij)
Ik bedoel wel opdrinken, maar je krijgt er tevens een beetje een mondspoeling van
quote:
Op zondag 14 december 2003 04:54 schreef Dr_Crouton het volgende:[..]
Post een keer een plaatje van de verpakking (tenzij het van een kruidenier is). Misschien is het hier te verkrijgen, een gezondere alternatief op koffie.
Ik drink nu uit het meest rechtse pak, maar die is helaas bijna op
Maar die andere 2 zijn volgens mij vergelijkbare kwaliteit (geproeft bij en gekocht van een thee-boer).
Zoals je ziet (op de tafel) zijn het mooie grote bolletjes die zich in de thee ontvouwen in prachtige blaadjes, uiteraard handgeplukt
quote:Dat is idd andere soort thee dan dat ik hier ooit gezien heb, hier ken ik de droge korrels of theezakje. Maar misschien dat ze te vinden zijn bij de china-super (voor dezelfde hogere prijs). Thnx voor het plaatje.
Op zondag 14 december 2003 05:55 schreef Aernout het volgende:[..]
Ik drink nu uit het meest rechtse pak, maar die is helaas bijna op
Maar die andere 2 zijn volgens mij vergelijkbare kwaliteit (geproeft bij en gekocht van een thee-boer).Zoals je ziet (op de tafel) zijn het mooie grote bolletjes die zich in de thee ontvouwen in prachtige blaadjes, uiteraard handgeplukt
quote:Ja die thee die je theezakjes koopt is echt een heel ander verhaal.
Op zondag 14 december 2003 06:03 schreef Dr_Crouton het volgende:[..]
Dat is idd andere soort thee dan dat ik hier ooit gezien heb, hier ken ik de droge korrels of theezakje. Maar misschien dat ze te vinden zijn bij de china-super (voor dezelfde hogere prijs). Thnx voor het plaatje.
Om de goede blaadjes te selecteren wordt dat bij goede soorten met de hand geplukt.
Verder groeien de beste soorten op grote hoogte. Daardoor groeit de thee langzaam en krijg je een betere smaak/ aroma.
quote:Heej, die blaadjes heb ik wel eens een keer gezien in een theepot bij een restaurant...
Op zondag 14 december 2003 06:32 schreef Aernout het volgende:[..]
Ja die thee die je theezakjes koopt is echt een heel ander verhaal.
Dat is volgens mij gewoon afval. Met goede Oolong thee ontvouwen de bolletjes zich tot twijgjes met ongeveer 3 blaadjes (zie plaatje):Om de goede blaadjes te selecteren wordt dat bij goede soorten met de hand geplukt.
Verder groeien de beste soorten op grote hoogte. Daardoor groeit de thee langzaam en krijg je een betere smaak/ aroma.
quote:niet in alle theezakjes zit afval, als je massale pickwick thee van 0,39 cent koopt wel
Op zondag 14 december 2003 06:32 schreef Aernout het volgende:[..]
Ja die thee die je theezakjes koopt is echt een heel ander verhaal.
Dat is volgens mij gewoon afval. Met goede Oolong thee ontvouwen de bolletjes zich tot twijgjes met ongeveer 3 blaadjes (zie plaatje):Om de goede blaadjes te selecteren wordt dat bij goede soorten met de hand geplukt.
In Nederland is trouwens zeer goede Chinese losse thee (oolong of andere soort) wat schaars, aangezien er weinig Nederlanders zijn die het kopen, kopen ze het ook bijna niet in.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |