abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_15031012
Ik heb een erg probleem met het sweepen van arpeggios waarbij er bijvoorbeeld op 3 snaren achter elkaar de zelfde fret moet worden gespeeld. Ik krijg dit maar niet voor elkaar. Zou iemand mij handige tips kunnen geven hoe ik dit aan moet pakken?

Het gaat dus om dit soort dingen:

code:
|-8p5-------5-7p4-|
|-----5---5-------|
|-------5---------|
|-----------------|
|-----------------|
|-----------------|

"If i think, it all seems absurd to me; if i feel, it all seems strange; if i desire, he who desires is something inside of me." Fernando Pessoa - The Book of Disquiet
Wandelen in Noorwegen
pi_15031306
die sweep die je daar geeft is al vrij lastig om mee te beginnen.

volgens mij is deze wat makkelijker:

code:
  d d d u   u u    
E:----5-8p5--------
B:--7-------7------
G:6-----------6----
D:-----------------
A:-----------------
E:-----------------

(d=downstroke u=upstroke)

Een mineur die op de kwint (5) begint.

je moet heel erg langzaam beginnen om het gevoel te krijgen. Bij mij heeft het heel lang geduurd voordat ik het sweep gevoel in mn vingers kreeg. Dat duurt gewoon lang maar als je dan eenmaal dat 'gevoel' in je vingers hebt gaat het al een stuk beter. Coordineer het ook zo dat je alleen de snaar ingedrukt houdt die je aanslaat (maar dat wist je al) en die andere een beetje dempen tegen bijgeluiden. De truc is langzaam beginnen en geconcentreerd een vloeiende beweging te maken met de rechterhand waar je linkerhand in mee gaat.

En drie snaren achter elkaar op dezelfde fret is vrij lastig. Dit kun je met een 'rol' proberen, de naam zegt al wat het is, in feite dus dezelfde vinger gebruiken maar die zo rollen dat alleen de juiste snaar is ingedrukt. Je zou ook natuurlijk drie verschillende vingers kunnen gebruiken. Maar net wat jij fijner vindt. Maar de essentie blijft langzaam beginnen en je snelheid opvoeren.

sterkte

[Dit bericht is gewijzigd door LenL op 30-11-2003 01:31]

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')