abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_15025737
Ik wil dus m.b.v. telebankieren van de rabobank geld overmaken naar de volgende rekening:

Bank Austria
IBAN: AT861200080017760000
BIC: BKAUATWW

Bij de accept giro overmaak mogelijkheid van de rabobank heb ik echter de volgende mogelijkheden:

quote:
Naar rekening

Ten name van

Plaats

Betalingskenmerk

Code

Wat vul ik waar in
pi_15025796
GC>WGR...
Een auto en een man en een rivier
Vanaf hier
Is alles wat het lijkt.
pi_15025803
Je moet eerst kiezen voor optie 'buitenlandbetaling'.

Of ib van Rabo dat heeft weet ik niet, ABN sowieso wel.

pi_15025805
Toen ik geld naar buitenland wilde over maken ging ik naar de ABN ( is mijn bank) Moet je daar met zn baliemens een form invullen.

Je heb nl ook 2 nummers nodig die staan voor buitenlandse nummers. Staan als het goed is ook ergens op je afschrift.

Of je moet met internet bankieren een optie hebben op buitenlandse betalingen.

Sneller is naar het postkantoor gaan en betalen met moneywire lijkt mij

'The world is mine'
pi_15025808
Volgens mij heb je daar speciale formulieren voor nodig. Tenminste bij de ABN wel. Aan te vragen bij je bank. Komt dan nog wel een X bedrag bovenop!!!
COFFEE.EXE Missing---Insert Cup and Press Any Key
  zaterdag 29 november 2003 @ 19:52:34 #6
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_15025829
www.rabobank.nl, links kiezen voor betalen buitenland... de rest wijst zich vanzelf

(vergeet niet op het eerste scherm het juiste land te kiezen en kies voor 'kosten in het buitenland voor begunstigde')

Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
pi_15025881
quote:
Op zaterdag 29 november 2003 19:52 schreef ElisaB het volgende:
(en kies voor 'kosten in het buitenland voor begunstigde')
Euuuh, als ik het goed begrijp komen de kosten dan op rekening van degene waar ik het geld naar overmaak toch?
Denk niet dat ze het daar mee eens zijn
Dus "Alle kosten voor opdrachtgever" maar kiezen dan?
pi_15025902
quote:
Op zaterdag 29 november 2003 19:52 schreef ElisaB het volgende:
www.rabobank.nl, links kiezen voor betalen buitenland... de rest wijst zich vanzelf

(vergeet niet op het eerste scherm het juiste land te kiezen en kies voor 'kosten in het buitenland voor begunstigde')

Wellicht is het verstandig eerst de 'help-pagina' door te nemen betreffende de kosten voor de betaling.

In sommige gevallen dien je nl. voor 'gedeelde kosten' te kiezen, waarna er géén kosten worden berekend (op basis van de EU-regels...).
Ik weet dat het onlogisch klinkt, maar tis miss toch wel handig het even na te checken.

pi_15026112
quote:
Op zaterdag 29 november 2003 19:56 schreef Dorine het volgende:

[..]

Wellicht is het verstandig eerst de 'help-pagina' door te nemen betreffende de kosten voor de betaling.

Kan er niets over vinden
Iemand misschien ervaringen met betalingen naar het buitenland via het rabobank telebankieren?
pi_15026433
quote:
Op zaterdag 29 november 2003 20:08 schreef Kastanovamber het volgende:

[..]

Kan er niets over vinden
Iemand misschien ervaringen met betalingen naar het buitenland via het rabobank telebankieren?

Niet telebankieren, maar wel gewoon bij de Rabobank.
Ik ga gewoon naar ergens een filiaal, leg mijn bankpasje en legitimatie neer, en geef alle gegevens door. Als je het IBAN nummer kunt opgeven is de betaling gratis, ook voor de begunstigde (tenminste, ik heb nog nooit klachten gehad). Gaat zelfs sneller dan een binnenlandse betaling.

Ivo

pi_15026525
doe t via postbank. met iban-nummer kost t sinds 1 juli net zoveel als overmaken naar nederland: niets extra
pi_15026581
Dag, Kasta!

Slot, TS kan niet meer reageren wegens ban.

Het is moeilijk vriendelijkheid weg te geven, het wordt bijna altijd teruggegeven.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')