abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 14 juni 2001 @ 07:43:39 #1
4423 Evil
Yo-skippely-dai-dee-doe
pi_1030379
Weet nie of er al een topic over is, kon hem nie zo snel vinden. Zo niet, dan ff in het kort waarom dit topic.

* Evil wil graag Tarot kaarten gaan leggen, maar weet nie echt wat ze daarbij kan verwachten.
Ik bedoel, ik wil geen kwade geesten of magieen oproepen. Kan dat eigenlijk wel met die kaarten of klopt dat nie??

Dus is er iemand hier die me verder kan helpen????

Ride on, I'll see you [br] I could never go with you, no matter how I wanted to
pi_1030393
in het topic 'zwaarden 9' is de tarot ter sprake gekomen. dat ging echter om een speciale kaart.
o.a. basterd zal je wel verder kunnen helpen.
  donderdag 14 juni 2001 @ 08:27:33 #3
6126 Wilgje
Vol vertrouwen
pi_1030480
"Toevallig" heb ik gisteren een dek Tarotkaarten van Waite/Colman Smith gekocht met een boek erbij.
Wat ik tot nu toe gelezen heb heeft Tarot helemaal niets met geesten oproepen ed. te maken.
Als je je er werkelijk in wilt gaan verdiepen, ga dan eerst lezen zodat je weet wat de bedoeling is.
Er zijn hier vast mensen die zich daar al in verdiept hebben en je meer kunnen vertellen.

Succes!

Treat everyone with politeness, even those who are rude to you - not because they are nice, but because you are.
  donderdag 14 juni 2001 @ 09:18:01 #4
1275 sataN
Phenomenally & properly ki
pi_1030604
Tarot is heel veel leren, en heel veel zelf-intepretatie.
Je roept geen geesten op, maar iedere kaart bevat een "boodschap." Die boodschap staat een gedeelte vast (zoals bekers meestal voor emoties/gevoelens staan), en een gedeelte is het de asociatie die jij er bij hebt.
In combinatie met een andere kaart kan die betekenis weer beinvloed zijn/anders zijn.
Neem eens een dek kaarten en begin erover te lezen. Je kan bijvoorbeeld beginnen met alle kaarten stuk voor stuk goed te bekijken en denken; wat vind ik hier van?
Ook kan je iedere dag een dagkaart trekken.
Lees over die kaart, bedenk wat je er van vind en hou hem eens in gedachten die dag.
Frankly, my dear, I don't give a damn.
pi_1030630
Ik heb een tijd geleden de Cdrom hiervan gekocht, maar ik heb het nog niet uitgepakt.
Zoals altijd als iets me interesseert wil ik erover lezen. Weet iemand echt goede duidelijke boeken hierover.
De kaarten wil ik ook nog kopen.
Dus alle informatie en uitleg is zeer welkom.
eigenlijk ben ik een straathond
  donderdag 14 juni 2001 @ 09:49:53 #6
4423 Evil
Yo-skippely-dai-dee-doe
pi_1030699
Alvast bedankt voor de info, wordt er eigenlijk steeds meer geinterresseerd. Maar net als wat Kielef zegt: Wat zijn nou goeie boeken, die ik het best kan aanschaffen, en zijn alle tarotkaarten in de winkel hetzelfde. Of zijn ze per winkel weer verschillend????
Ride on, I'll see you [br] I could never go with you, no matter how I wanted to
  donderdag 14 juni 2001 @ 19:28:03 #7
4423 Evil
Yo-skippely-dai-dee-doe
pi_1034200
Is er eigenlijk een groot verschil tussen Egyptisch Tarot en andere tarot kaarten????

Ben echt nog een leek op dit gebied hoor....

Ride on, I'll see you [br] I could never go with you, no matter how I wanted to
  donderdag 14 juni 2001 @ 20:24:09 #8
2550 Vleermuis
Brian Van Nazareth
pi_1034623
en dan heb ik ook nog wat vragen :

Iemand legt die kaarten neer, en je ziet plaatjes die een naam hebben. maar hoe komt diegene dan aan een of ander verhaal die over jou zou moeten gaan.

is dat toekomst of oud (dat verhaal)

en : als zoiemand 2 of 3 keer die kaarten gaat neerleggen, legt diegene dan ook 3 keer de zelfte kaarten.

  vrijdag 15 juni 2001 @ 22:00:57 #9
4605 KingShakur
back.... really...
pi_1036390
quote:
Op donderdag 14 juni 2001 20:24 schreef Vleermuis het volgende:
en dan heb ik ook nog wat vragen :

Iemand legt die kaarten neer, en je ziet plaatjes die een naam hebben. maar hoe komt diegene dan aan een of ander verhaal die over jou zou moeten gaan.

is dat toekomst of oud (dat verhaal)

en : als zoiemand 2 of 3 keer die kaarten gaat neerleggen, legt diegene dan ook 3 keer de zelfte kaarten.


Nee andere kaarten die op hetzelfde terugkomen met een nuanceverschil...
A beginning is the time for taking the most delicate care that the balances are correct.
  zaterdag 16 juni 2001 @ 16:56:05 #10
8372 Bastard
Persona non grata
pi_1038030
Ik ben een keer begonnen met tarot toen ik 14 was, heb een boek gekocht en kaarten.
Al snel kwam ik er achter dat ik zomaar kaarten had gehaald en daar kon ik weinig mee samen met dat boek.
Belangrijk is dus dat je kaarten koopt die in het boek ook worden gebruikt...
Mijn advies is dan ook de rider waite kaarten kopen, dit zijn mooie kaarten met hele duidelijke beelden er op.
Het boek wat ik heb is van m. masino, ik weet niet of het nog te krijgen is hoor...
Maar er zijn een hoop goede boeken over tarot, hoe het werkt, geschiedenis, etc etc ....
Tip: kijk eens bij bol.com zoeken op tarot. Misschien is deze link http://groups.yahoo.com/group/Tarot-nl ook wat voor je. Je kan gratiz lid worden en al je vragen kwijt aan de mensen aldaar. ( 72 leden )

Lees eens over de tarot je zal zien dat het niks van doen heeft met geesten oproepen. Er is niets om je bang over te maken

The truth was in here.
  woensdag 20 juni 2001 @ 17:47:03 #11
7955 Kielef
cave canem
pi_1057942
1e boek over de TAROT is binnen!
"De Tarot uitgelegd" van Renée Maas . Kosmos.

Nu nog de kaarten en nog meer boeken en luisteren naar mensen die er meer vanaf weten.

Direkt in het begin bij Oorsprong en Geschiedenis staat dat de oudst bewaarde Tarotspellen uit Milaan komen en dateren van ongeveer 1440 !!!
Maar het spel is nog veel ouder dit zijn de concrete verwijzingen.


Dit hele gebeuren en de geschiedenis erachter wordt steeds interessanter.

eigenlijk ben ik een straathond
  † In Memoriam † vrijdag 22 juni 2001 @ 00:42:27 #12
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_1064962
Op internet is er een cursus Tarot in 22 lessen die je zowel online in je eigen tempo kunt volgen ofwel kunt downloaden. Ook ik gebruik de Rider Waite kaarten voor leggingen. Hier zijn veel boeken van te verkrijgen, maar zelf vind ik "De 78 graden der Wijsheid" van Rachel Pollack een heel goed en leuk boek om te lezen.

De preciese URL van die cursus weet ik even niet omdat ik op dit moment achter een frans toetsenbord in Tunesie zit (vakantie), maar als je op Yahoo zoekt op "learning the tarot" dan vind je hem direct.

Ga niet af op spookverhalen over Tarot, maar verdiep jezelf er gewoon lekker in en blijf gewoon je nuchtere zelf. Tarot wordt op veel verschillende manieren gebruikt o.a. toekomstvoorspellen, maar ik gebruik het voornamelijk om een dieper inzicht in een situatie te krijgen door mezelf of degene voor wie ik de kaarten leg een spiegel voor te houden. Het is voor mij een manier om antwoorden te visualiseren die toch al in mij zitten.

Veel plezier ermee!

Jompels,
Slaapmeisje

We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
  vrijdag 22 juni 2001 @ 01:49:57 #13
7955 Kielef
cave canem
pi_1065174
Nog Proficiat Slaapmeisje (21 juni)
eigenlijk ben ik een straathond
  vrijdag 22 juni 2001 @ 09:32:37 #14
4423 Evil
Yo-skippely-dai-dee-doe
pi_1065427
* Evil is al weer een heel stuk wijzer.

Zaterdag ga ik de stad in. Waar kan ik het beste kijken voor die boeken en kaarten, kan dat ik een boekhandel, of is het beter om het uit een "speciale" winkel???? Kan ik mooi zaterdag ff kijken.

Ride on, I'll see you [br] I could never go with you, no matter how I wanted to
  vrijdag 22 juni 2001 @ 09:49:13 #15
7955 Kielef
cave canem
pi_1065448
tarotboeken

speciale boekwinkels

[Dit bericht is gewijzigd door Kielef op 22-06-2001 10:01]

eigenlijk ben ik een straathond
  donderdag 5 juli 2001 @ 21:04:26 #16
10452 wummie
Toeval bestaat niet
pi_1151714
Ik ben zelf ook bezig met tarot. heb net met m'n stomme kop een nieuwe thread ofzo gepost in ieder geval een nieuwe gestart. ik speel ook altijd met Rider Waite-kaarten met zo'n boekje met beschrijvingen over de verschillende kaarten en een aantal makkelijke manieren om kaarten te leggen. ik heb 2 dingen te zeggen over tarot:
1. er is nix om bang van te zijn, geesten of hogere dingen oproepen of magie of zo is er niet bij. Het is gewoon zelfkennis, je horizon tov jezelf ahw verbreden.
let er alleen op dat je bij een kaart als de dood of zo of de duivel niet meteen denkt: ohjee binnen nu en 24 uur ga ik sterven. je moet leren alle kaarten in een positief daglicht te zien en te snappen wat ze zeggen.
2. zoals bij alles mijn theorie: begin eraan. gewoon, leg eens wat kaarten. je leert vanzelf meer en meer beschrijvingen uit je hoofd en leert basisspellen na een week of 2 uit je hoofd te leggen. je leert dieper over jezelf na te denken en met een kritischer blik je houdingen te bekijken. als je dan het gevoel hebt dat het allemaal maar hetzelfde is kan je een mooier spel kopen of een iets ander soort.

als je geïnteresseerd bent in de geschiedenis of zo zou ik natuurlijk wel een boek halen.

Why do people always gain experience just after they could have used it?
  dinsdag 31 juli 2001 @ 17:15:54 #17
7955 Kielef
cave canem
pi_1304746
http://www.vakantieanders.be/welkom.htm o.a. tarotworkshops in de Ardennen.
eigenlijk ben ik een straathond
  dinsdag 31 juli 2001 @ 17:53:35 #18
11948 Xortes
Divide and Conquer
pi_1305132
Ikzelf leg al jaren de Tarot. Ik heb zelf de Crowley Tarot, een tarot deck wat is ontworpen door de occultist Aleister Crowley en een duitse kunstenares die een vriendin was van hem.

Het is niet dat deze tarot heel erg verschilt met bijvoorbeeld de Waite/Colman Smith tarot kaarten, maar ik vind de symboliek op de kaarten makkelijker te interpreteren en ze zijn erg mooi en spreken tot de verbeelding.

Mijn theorie over tarot is dat de tarot het voor jou makkelijker maakt om een link te leggen naar je onderbewustzijn. Het heeft dus inderdaad niets te maken met geesten oproepen of duistere magieen, maar vooral met jezelf. Zo is het volgens mij ook heel moeilijk om zomaar uitspraken te doen aan de hand van de tarot over iemand die je niet of nauwelijks kent.

Je interpreteert de kaarten naar/in jouw situatie en jij weet waar de kaarten op slaan in jouw leven en zo kun je antwoorden krijgen of vragen of hulp bij het maken bij beslissingen.

Voorbeeld. Ik vroeg eens aan de kaarten wat ik moest doen omdat ik niet zo lekker in mijn vel zat. Daar kwam als een van de kaarten 'De Toren' en 'De Dood' uit. De Toren staat voor iets wat je hebt opgebouwd of in stand houdt wat geen waarde meer heeft. Zo was het in ieder geval in mijn situatie. De Dood staat voor een (grote) verandering in je leven. Een week later kwam ik erachter dat ik mijn studie helemaal niets meer aanvond. Dat ik de studie alleen nog maar deed om me te bewijzen als vrouw (ik deed een heel technische studie) en dat dat bewijzen voor mij helemaal niet meer hoefde. Zodoende heb ik besloten van studie te wisselen, na lange overpeinzingen natuurlijk.

wow, lang verhaal, hoop dat je er iets aan hebt.

Iedereen is slechts een verzinsel van degene die hij ontmoet - Marten Toonder
pi_1316193
quote:
Op donderdag 14 juni 2001 09:49 schreef Evil het volgende:
Alvast bedankt voor de info, wordt er eigenlijk steeds meer geinterresseerd.
Weet ik gelijk weer wat voor je verjaardag

Ik ben ooit geïnteresseerd geweest in runen leggen, maar had geen zin om mezelf open te snijden en om een altaar te timmeren

Mijn band: Conorach || MySpace || Twitter || Lastfm
"The band makes it rock. The crew makes it roll" - Dave Mustaine
There are two kinds of people in the world: those who like Heavy Metal and those who hate music.
pi_1321402
http://rene.grey.nl/jera/tarot/default.asp

Asje,

raak er niet verslaafd aan!

Als hier al eens iets nieuws te lezen is, is het gelukkig nooit echt veel en meestal ook nog totaal onbelangrijk. Voor mijn soort mensen een hele toffe site dus
  vrijdag 3 augustus 2001 @ 19:29:01 #21
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_1327190
quote:
Op vrijdag 03 augustus 2001 01:30 schreef Priscella het volgende:
http://rene.grey.nl/jera/tarot/default.asp

Asje,

raak er niet verslaafd aan!


Ach, we leiden haar wel af...zijn we goed in
Mijn band: Conorach || MySpace || Twitter || Lastfm
"The band makes it rock. The crew makes it roll" - Dave Mustaine
There are two kinds of people in the world: those who like Heavy Metal and those who hate music.
  dinsdag 7 augustus 2001 @ 16:24:12 #22
4423 Evil
Yo-skippely-dai-dee-doe
pi_1357006
Hey,

Heb net een boek + bijbehorende kaarten gekocht van Waite. Ben benieuwd hoe ik het allemaal gaan ervaren en ga vinden, maar ik laat het jullie over een tijdje zeker weten....

Groetjes en nogmaals erg bedankt.....

Evil

Ride on, I'll see you [br] I could never go with you, no matter how I wanted to
  woensdag 8 augustus 2001 @ 09:29:59 #23
8372 Bastard
Persona non grata
pi_1363339
quote:
Op dinsdag 07 augustus 2001 16:24 schreef Evil het volgende:
Hey,

Heb net een boek + bijbehorende kaarten gekocht van Waite. Ben benieuwd hoe ik het allemaal gaan ervaren en ga vinden, maar ik laat het jullie over een tijdje zeker weten....

Groetjes en nogmaals erg bedankt.....

Evil


Laat het even weten als je twijfelt over dingen of als je andere vragen hebt. Vertel je ervaringen!!!
The truth was in here.
  † In Memoriam † woensdag 8 augustus 2001 @ 22:41:00 #24
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_1369763
Ej Evil,

Heel veel plezier met je studie! Het zal in het begin best even moeilijk zijn omdat je zoveel verschillende betekenissen van de kaarten voor je kiezen krijgt. Elk van de 78 kaarten heeft zijn eigen betekenis en is ook weer afhankelijk van welke plek die kaart in je legpatroon (bijv. Keltisch kruis)ligt.

Als je eenmaal voorbij het ´studeerstadium´ bent kan ik je verzekeren dat het dan pas echt leuk gaat worden, want dan kun je veel meer op je gevoel gaan werken en dus ´echt´ tarotkaarten lezen.

Indien je ook zin hebt om wat dieper op elke kaart in te gaan kan ik je van harte het boek ´De 78 graden der wijsheid´ van Rachel Pollack aanbevelen. In dit boek wordt elke kaart uitvoerig beschreven met alle symboliek en geschiedenis erbij. Het leest bijna als een roman

Verder zou je ook op de kaarten kunnen gaan mediteren. Gewoon lekker wegdromen op het beeld van een tarotkaart om te zien wat die kaart jou te zeggen heeft. Dit zou ik pas doen als je de globale betekenis van de kaarten een beetje weet.

Mocht je nog vragen hebben, dan kun je dat hier natuurlijk altijd stellen.

Jompels,
Slaapmeisje

We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
  † In Memoriam † woensdag 8 augustus 2001 @ 22:43:33 #25
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_1369782
http://www.learntarot.com/top.htm

Hier nog even de URL van de on-line tarot cursus (eventueel ook te downloaden voor thuisgebruik)

Jompels,
Slaapmeisje

We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')