Ik snap mensen niet die willen zitten zij een concert. Nou kom ik niet vaak bij concerten waar je uberhaupt kan zitten, maar ik was laatst bij Radiohead en daar zaten de tribunes vol...
Wat ik graag wil weten is wat de "zitter" beweegt om dus bij concerten te gaan zitten? Je moet toch een beetje kunnen bewegen en bijvoorbeeld bij Radiohead als je zit, zit je meteen een roteind weg, ziet niets of nauwelijks iets, hoort alleen de linker\rechter speakers. Je 'beleeft' een concert toch veel meer als je tussen de mensen staat???
Enlighten me!
quote:In dit geval wel idd, maar er zitten toch vaak een hoop mensen...!
Op zaterdag 29 november 2003 13:53 schreef Posdnous het volgende:
Het gaat er vooral om dat de kaartjes voor het 'staangedeelte' al uitverkocht zijn geloof ik
Op zo'n moment zou ik me goed voor kunnen stellen dat je wilt zitten. Een ander voordeel is dat er geen mensen voor je neus staan, wat bij Radiohead het geval was, omdat het zicht behoorlijk slecht was als je ergens midden in die tent stond.
Ik heb niet veel concerten zittend meegemaakt, maar tijdens een Godspeed You Black Emperor bijvoorbeeld die dik drie uur spelen en ook nog eens een voorprogramma meenemen dat ruim 'n uur z'n gang mag gaan, was ik blij dat ik zat. in Paradiso op het balkon ergens boven de rand van het podium. Da's dus maar op een paar meter afstand met een goed zicht over het hele podium.Aangezien het geen dansbare muziek betreft, althans niet voor mij zou ik anders de hele avond(vanaf een uurtje of 8 tot na 1en) moeten staan en dat is best vermoeiend.
Dus, ja ik kan me het goed voorstellen dat je bij sommige concerten liever zit dan staat, maar over het algemeen sta ik het liefst ergens voorin, daar is de sfeer en het zicht meestal het beste.
quote:De zitplaatsen waren bij Radiohead eerder uitverkocht dan de veldkaarten
Op zaterdag 29 november 2003 13:53 schreef Posdnous het volgende:
Het gaat er vooral om dat de kaartjes voor het 'staangedeelte' al uitverkocht zijn geloof ik
quote:Nee toch?
Op zaterdag 29 november 2003 14:09 schreef Dirrrrk het volgende:
De zitplaatsen waren bij Radiohead eerder uitverkocht dan de veldkaarten
Ik kan me voorstellen dat je bij Tori Amos ofzo wel wilt zitten, of bij bands die echt een visuele show van hun optreden maken (om die reden vond ik het niet erg dat er bij de Residents enkel zitplaatsen waren). Maar over het algemeen prefereer ik toch echt wel een staanplaats, waarbij ik zo dicht bij het podium kan gaan staan als ik zelf wil. Zitplaatsen zijn idd per definitie ver weg, als het geen concert met enkel zitplaatsen betreft.
quote:Hmm ik heb ze een paar maanden terug gezien en toen kon je alleenmaar staan. Wat overigens niet erg was hoor, er was ruimte zat en het was allemaal boeiend genoeg om overeind te blijven staan. Maar aan de andere kant, als ze halve musicals op gaan voeren, zou een zitplek ook geen gek idee zijn geweest, maraja dan moet je weer zo omhoog kijken, en als je in Tivoli in het midden zit zie je natuurlijk ook geen flikker door die klote kuil
Op zaterdag 29 november 2003 14:13 schreef thaleia het volgende:
(om die reden vond ik het niet erg dat er bij de Residents enkel zitplaatsen waren).
Nee, zitplaatsen zijn wel okee in mijn boekje.
quote:Op een concert is iedereen er voor die ene band en krijg je een totaal andere sfeer dan op festivals, waar iedereen een beetje staat te kijken zo van "hey, dit is wel grappig", maar verder niet echt 'into it' is.
Op zaterdag 29 november 2003 13:54 schreef Demon-X het volgende:
wie gaat er dan ook naar een concert
gewoon naar een festival gaan, meer waar voor je geld en iedereen staat, overal
quote:Dit is voor mij de reden om niet naar het concert in 013 komend jaar te gaan ... zitten bij een concert voelt voor mij hetzelfde als staan bij een bioscoopfilm ... het kan wel, maar het is niet fijn ...
Op dinsdag 2 december 2003 10:33 schreef Citroentje het volgende:
...
Maar bij The Nits (die ik in de Leidsche Schouwburg zag, dus zitten moest wel) vond ik het erg relaxed om te zitten. Lekker laidback genieten van de muziek.
etc etc...dit geld uiteraard wel voor de wat rustigere concerten zoals Radiohead
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |