abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 2 december 2003 @ 13:39:37 #151
2283 speedcore
uw reclame hier
pi_15087502
quote:
Op maandag 1 december 2003 16:09 schreef ChillyWilly het volgende:
Waarom zouden Rotterdammers eigenlijk übermenschen worden? Zijn scandinaviërs ook übermenschen?
De enige reden waarom er zo grif en geil met termen als uber en untermenschen wordt gegooid is omdat dat binnen no time de discussie zo lekker kleurt en vertroebeld, waardoor een normale, objectieve discussie niet mee rgevoerd kan worden. Gewoon een handigheidje om jou mening door de strot van een ander te rammen, je zorgt ervoor dat de van jouw afwijkende menig bijvoorbaat fout en ongewenst is, want dat scheelt namelijk een hoop gewouehoer. Je neemt gewoon je gelijk en als ze het niet met je eens zijn noem je ze gewoon racist, fascist, extreem rechts enzo.

moet je even doorheen prikken, zulke tactieken. Als mensen met zulk soort termen gaan schermen is dat namelijk een teken dat ze weten dat ze de discussie gaan verliezen en darom proberen ze de discussie maar te voorkomen door vals te spelen.

opinions are like assholes. they all stink except for mine, which smells like roses
pi_15087525
quote:
Op dinsdag 2 december 2003 12:36 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

fijne toonzetting gelijk aan het begin van een discussie

Jouw topic over Spijkerman begon zeker objectief
Het is ongetwijfeld gemakkelijker in blinde onderwerping te leven dan aan je bevrijding te werken: ook de doden zijn beter aangepast aan de aarde dan de levenden
pi_15087526
quote:
Op dinsdag 2 december 2003 13:36 schreef Koos Voos het volgende:

[..]

idd.. verdien jij meer dan 120 % ? .. of ben je een profiteur ?

Ik woon niet in Rotterdam, dus gelukkig is dat nog niet relevant. Welk van beide ben jij eigelijk?
pi_15087599
quote:
Op dinsdag 2 december 2003 13:36 schreef Koos Voos het volgende:

[..]

idd.. verdien jij meer dan 120 % ? .. of ben je een profiteur ?

Dus mensen die minder dan 120% verdienen zijn profiteurs......
Het is ongetwijfeld gemakkelijker in blinde onderwerping te leven dan aan je bevrijding te werken: ook de doden zijn beter aangepast aan de aarde dan de levenden
pi_15087646
betere vraag: worden NEDERLANDERS ubermenschen? het lijkt erop dat we onszelf veel beter vinden dan anderen...
  dinsdag 2 december 2003 @ 13:44:55 #156
28560 toska
Let's All Chant
pi_15087661
quote:
Op dinsdag 2 december 2003 13:44 schreef Lis1987 het volgende:
betere vraag: worden NEDERLANDERS ubermenschen? het lijkt erop dat we onszelf veel beter vinden dan anderen...
zucht
Normaal zing ik de sterren van de hemel
pi_15087943
quote:
goh.. omdat er eindelijk wordt opgetreden tegen het vollopen van onze grote steden met kanslozen en criminelen hebben we het gelijk over 'hek om de stad' en 'ubermenschen'.. typisch linkse propaganda..
pi_15087990
quote:
lekker nuttige bijdrage aan deze discussie
pi_15088029
quote:
Op dinsdag 2 december 2003 13:54 schreef Koos Voos het volgende:

[..]

goh.. omdat er eindelijk wordt opgetreden tegen het vollopen van onze grote steden met kanslozen en criminelen hebben we het gelijk over 'hek om de stad' en 'ubermenschen'.. typisch linkse propaganda..

Nee, geen linkse propaganda, dat is een mening van mensen die ze niet ongefundeerd hebben....

Moet ik alles wat jij zegt ook als typisch rechtse propagande bestempelen en niet meer ingaan op je mening?

Kom dan niet meer in een politieke discussie...

pi_15088078
quote:
Op dinsdag 2 december 2003 13:56 schreef RichardQuest het volgende:

[..]

Nee, geen linkse propaganda, dat is een mening van mensen die ze niet ongefundeerd hebben....

Moet ik alles wat jij zegt ook als typisch rechtse propagande bestempelen en niet meer ingaan op je mening?

Kom dan niet meer in een politieke discussie...

kom, zijn reactie sloeg op die opmerking van lis1987 en geef toe die was vrij kort door de bocht
  FOK!fotograaf dinsdag 2 december 2003 @ 13:59:07 #161
18921 freud
Who's John Galt?
pi_15088105
De term ubermenschen slaat op raciale superioriteit. Ik zie echter dagelijk nog voorbeelden van gewone autochtone debieltjes die zich misdragen. Het ras heeft geen ruk te maken met de sociale potentie van mensen. Verkeerde term dus.
quote:
Op dinsdag 2 december 2003 13:42 schreef RichardQuest het volgende:
Dus mensen die minder dan 120% verdienen zijn profiteurs......
Ik zou zulke uitspraken niet te serieus nemen. Mensen die minder dan 120% verdienen hebben gewoon die keuze gemaakt of pech gehad met ouders. Zolang ze gewoon werken als ze dat kunnen, zijn het imo geen profiteurs.
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
If it's free, you're the product!
  dinsdag 2 december 2003 @ 14:38:23 #162
39732 Mr.Zed
Ik besluit niets te beslissen.
pi_15089418
quote:
Op dinsdag 2 december 2003 12:56 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Tja, die goede oude tijd van de GLD. Tegenwoordig begint de prijs van de simpelste koopwoning hier vanaf 110.000 Euro. Wat je daarvoor krijgt, wil je niet weten.

Mijn broertje heeft pas nog een huisje (portiekflat) gekocht voor 65.000 Euro...
Jouw "hier" is dus geen buurt waar de minima huren...
Kunst zonder trein.
  FOK!fotograaf dinsdag 2 december 2003 @ 14:41:50 #163
18921 freud
Who's John Galt?
pi_15089515
quote:
Op dinsdag 2 december 2003 14:38 schreef Mr.Zed het volgende:

[..]

Mijn broertje heeft pas nog een huisje (portiekflat) gekocht voor 65.000 Euro...
Jouw "hier" is dus geen buurt waar de minima huren...

Joh, in elke stad kan je al vanaf 55000 kopen meestal. Eenkamer appartementje, dat wel, maar goed, het kan. Ik zou best eens willen weten over welke stad KirmiziBeyaz het heeft. Kan ik even op funda kijken.
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
pi_15089989
quote:
Op dinsdag 2 december 2003 13:58 schreef deepthroat het volgende:

[..]

kom, zijn reactie sloeg op die opmerking van lis1987 en geef toe die was vrij kort door de bocht

Ja...maar de uitspraken als 'hek om de stad' en 'ubermenschen' worden ,vind ik althans, terecht aangehaald.

Ik heb geen oordeel gedaan over de opmerking van lis1987....nou bij deze: kort door de bocht...

dinsdag 2 december 2003 @ 21:07:03 #165
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_15100112
Maar zijn julli het niet met me eens dat deze maatregelingen slechts een verschuiving van het probleem is. Waar gaan deze minima dan heen? Juist, een andere gemeente en dan heb je daar dus weer hetzelfde liedje. Het probleem moet structureler aangepakt worden.
Denk dat dat dan toch bij de grens is.
pi_15100598
quote:
Op dinsdag 2 december 2003 21:07 schreef Aventura het volgende:
Denk dat dat dan toch bij de grens is.
Denk bij scholing...
  FOK!fotograaf dinsdag 2 december 2003 @ 22:56:04 #167
18921 freud
Who's John Galt?
pi_15103229
quote:
Op dinsdag 2 december 2003 21:27 schreef RichardQuest het volgende:

[..]

Denk bij scholing...

Nah, helpt niet als ze zelf niet willen. Het grootste probleem is imo de taalachterstand en taalproblemen die allochtonen en laag sociale mensen hebben. Iedereen mag een studie volgen, maar ze kiezen zelf om het niet te doen. De mogelijkheden zijn er genoeg. Nee, ik denk dat je een streng beleid moet voeren mbt criminaliteit en een voorwaardelijk asiel.

Je komt hier wonen, en na 1 jaar wordt er getoetst of je genoeg moeite hebt gedaan om in te burgeren. Is dat beneden de maat, dan moet jet eruit. Direct en zonder beroep.

Ik nuf je seuk!
Ik hier?
  woensdag 3 december 2003 @ 01:48:12 #168
57381 DeGroeneRidder
Compassionate Conservatism
pi_15106586
Het Internationaal Verdrag inzake Burgerrechten en Politieke Rechten (New York, 19 december 1966), dat door Nederland ondertekend werd, bepaalt o.a.:
quote:
Artikel 12

1. Een ieder die wettig op het grondgebied van een Staat verblijft, heeft binnen dit grondgebied, het recht zich vrijelijk te verplaatsen en er zijn verblijfplaats vrijelijk te kiezen.

Bron: http://www.antiracisme.be/nl/wetten/racisme/internationaal/bupo.htm

Duidelijk?

-6- Gehoorzaam de wetten van de HERE, uw God. Volg Zijn weg en heb ontzag voor Hem.
  FOK!fotograaf woensdag 3 december 2003 @ 10:51:32 #169
18921 freud
Who's John Galt?
pi_15110807
quote:
Op woensdag 3 december 2003 01:48 schreef DeGroeneRidder het volgende:
Het Internationaal Verdrag inzake Burgerrechten en Politieke Rechten (New York, 19 december 1966), dat door Nederland ondertekend werd, bepaalt o.a.:
[..]

Duidelijk?

Het is wel frappant dat dit altijd door mensen wordt afgesproken die in de mooiste dure wijken wonen... Het Rosenmoller principe zeg maar.
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
  woensdag 3 december 2003 @ 14:24:21 #170
39732 Mr.Zed
Ik besluit niets te beslissen.
pi_15116358
quote:
[.Artikel 12
1. Een ieder die wettig op het grondgebied van een Staat verblijft, heeft binnen dit grondgebied, het recht zich vrijelijk te verplaatsen en er zijn verblijfplaats vrijelijk te kiezen.]

Duidelijk?

LOL
Het is verboden mensen op te sluiten?
Kunst zonder trein.
pi_15121889
quote:
Domme mensen zijn geneigd tot geweld en asociaal gedrag. Domme mensen zijn nou eenmaal niet hooggeschoold, en verdienen dus niet veel.
je mag je wel Freud noemen, maar mi heb je wel nog héél veel te leren...

dus rijke mensen zijn slim en beschaafd? kom je nog wel achter als je wat ouder bent en wat meer hebt meegemaakt in het leven, garandeer ik je...

pi_15138949
quote:
[..]

Duidelijk?

De minima mogen zich ook verplaatsen en vestigen waar ze willen. Er is alleen geen plek meer voor ze in Rotterdam.
  FOK!fotograaf donderdag 4 december 2003 @ 11:14:07 #173
18921 freud
Who's John Galt?
pi_15139876
quote:
Op woensdag 3 december 2003 17:52 schreef Stinky1701 het volgende:

[..]

je mag je wel Freud noemen, maar mi heb je wel nog héél veel te leren...

Ach, gelukkig is dat jouw mening. Als je die mening nou ook nog eens kon onderbouwen, zou men je toch een stuk serieuzer nemen .
quote:
dus rijke mensen zijn slim en beschaafd?
Als je leest wat ik post, dan zie je die bewering nergens staan. Je trekt het uit zijn verband. Ik zeg alleen dat mensen met een hoger IQ, minder geneigd zijn tot geweld.
quote:
kom je nog wel achter als je wat ouder bent en wat meer hebt meegemaakt in het leven, garandeer ik je...

Beetje nutteloze opmerking imo, maar goed, als je je er beter door voelt, go right ahead. Misschien als jij wat ervaring hebt opgedaan in een stad met dit soort problematiek, ga je ook wat anders denken.
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
  donderdag 4 december 2003 @ 11:15:31 #174
21551 tvlxd
kerngeleerde
pi_15139922
Natuurlijk worden Rotterdammers uebermenschen, dat was toch allang duidelijk, .
kern·ge·leer·de (de ~ (m.))
1 kernfysicus
  donderdag 4 december 2003 @ 11:16:54 #175
15675 nossio
overtuigd satanist
pi_15139959
quote:
Op donderdag 4 december 2003 11:15 schreef tvlxd het volgende:
Natuurlijk worden Rotterdammers uebermenschen, dat was toch allang duidelijk, .
worden
zijn
[<knip Censuur op Fok!>]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')