abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 30 november 2003 @ 11:46:40 #26
71333 BUG80
Stop making sense
pi_15033945
quote:
Op zondag 30 november 2003 00:41 schreef LenL het volgende:

[..]

Je hebt gelijk over het verschil tussen een 4x12 cab (die over het algemeen ook nog eens closed back zijn itt combo's) en een 2x12 combo met een half open achterkant oid. Maar er zijn ook cabs te koop met 2x12 speakers en een variatie op open achterkanten (volledig open, half open, 3/4 open etc) waardoor dat verschil er neit in zit. Vorm en gekozen houtsoort maken ook idd verschil. Al worden dee meeste cabs van multiplex of mdf etc gemaakt vanwege de prijs en het gewicht.

Thanx weer wat geleerd

Maar goed, wat ik de TS vooral aan wil raden is niet teveel blindstaren op een bepaald merk/type, kijk goed om je heen! Ik denk dat we het allemaal wel kennen, je bent zo gefocust op een bepaald type gitaar/versterker, dat je vergeet dat precies datgene wat je zoekt er misschien gewoon naast staat, voor een mooie prijs nog ook.

zondag 30 november 2003 @ 11:49:48 #27
71115 Rnej
I walk the line
pi_15033983
marshall is zeker in de lage prijsklasses nie echt veel...

voor da geld zou ik eerder kijken naar cheapass mesa ofzo.. dat ownt

pi_15035649
quote:
Op zondag 30 november 2003 10:02 schreef punksquad het volgende:
Speekers van de behringer zijn Jennens.. Goede shit, de mg serie van mashall is ZEEEEEEEEEEEEER slecht,

koop liever een 2e hands jcm 800 a 450/500 euro.. dan heb je tenminste geluid en geen tranzistor gezaag .. behringer cabinet is zeer ok btw.. veel beter dan die cheapass marshall (cheapass behringer is beter dan cheapass marshall )

En een JCM900 dan? Ik ga 1 deze dagen even lang een muziek winkel om te kijken of ze beide versterker hebben en dan even uit proberen. Hoeveel kost een JCM900 nieuw eigenlijk?
pi_15039514
quote:
Op zondag 30 november 2003 11:49 schreef Rnej het volgende:
marshall is zeker in de lage prijsklasses nie echt veel...

voor da geld zou ik eerder kijken naar cheapass mesa ofzo.. dat ownt

mwaha, cheapass mesa? Waar wil je die vandaag toveren?
pi_15039543
quote:
Op zondag 30 november 2003 13:26 schreef FiZz het volgende:

[..]

En een JCM900 dan? Ik ga 1 deze dagen even lang een muziek winkel om te kijken of ze beide versterker hebben en dan even uit proberen. Hoeveel kost een JCM900 nieuw eigenlijk?

JCM800 en 900 zijn allebei leuker al wordt de 900 toch wat minder gewaardeerd vanwege al het niet buizen gedoe erin en de (daardoor) wat klinische sound, echter het is maar net wat je zelf mooi vindt. Verder zjin (de goede) jcm800s 1kanaals in tegenstelling tot dede 900s en dat maakt wel wat verschil.
  zondag 30 november 2003 @ 17:16:48 #31
20720 brother52
Dus..........
pi_15039679
quote:
Op zondag 30 november 2003 10:02 schreef punksquad het volgende:
de mg serie van mashall is ZEEEEEEEEEEEEER slecht,
Sorry?? Wel eens door gespeeld en vergeleken met andere versterkers in dezelfde prijsklasse??
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty at my foot and I want to touch it
pi_15040429
quote:
Op zaterdag 29 november 2003 13:15 schreef Maidenfan het volgende:
kijk eens naar de Line6 spider II top + cab... in totaal 700 euro zoals je wil en alle effecten aan boord

http://www.line6.com/spiderII/home.asp

Ik heb het niet zo op modeling. Nu zal dat wel komen doordat ik een V-amp 2 had, en die viel me heel erg tegen, ik vond er echt niks aan.

Ik ga dus 1 deze dagen wel eens even bij feedback langs, even een kijkje nemen

zondag 30 november 2003 @ 18:41:33 #33
43172 crN
The Excessum
pi_15041317
Mja, ik heb ook een V-amp2 gehad, vond hem ook veel te plastic klinken.
pi_15078189
Je kunt natuurlijk als je die MG100 koopt met het bijbehorende MG412A of MG412B cabinet (verschil = A= schuine kant B=recht) het cabinet gewoon houden en er eventueel over een tijdje een buizen amp aan hangen, die 4 x 12'' celestion speakers doen het toch wel goed dan hang je er een ENGL top versterker aan (1200 euro) of een Marshall JCM

Ik ben zelf ook opzoek naar een minimaal 100w a 80w marshall, en zag zelf ook deze stack in het feedback krantje staan, ik ga hem zeker proberen!

bij www.muziekhandeljoosten.nl istie trouwens 679,- naja die 2 tientjes moet je er bij feedback wel afkrijgen

There are 666 ways I love you and I hope you feel the same I'm for you....
pi_15078544
Behringer is het over het algemeen nét niet... Als ik de topicstarter was zou ik ff doorsparen voor iets beter (ik zou zelf toch voor een volledige Marshall of H&K kiezen)
me·lo·maan\ (de ~ (m.), -manen)
1 iem. met een overdreven liefde voor muziek
pi_15099116
ik heb vandaag die MG100 combo uitgeprobeert en dit zijn o.a mijn bevindingen (ik speelde met een Epiphone SG):

Goede punten:

Clean is de mg100 errug goed, als je de gain wat verder draait heb je net dat ene scherpe,smerige randje aan je sound wat ik persoonlijk errug mooi vind. verder een mooie ''bite'' en goede heldere klank zonder poespas (beter dan de vs100)

De gain van de distortion gaat heeeel erg ver, als je die voluit draait is het moeilijk om hem niet te laten feedbacken, daar en tegen kun je em wel weer makkelijk laten feedbacken als je dat juist wilt.

die DFX effecten zoals chorus, delay en flanger zijn wel goed, leuk dat het erbij zit, maar is wel ff uitzoeken hoe dat allemaal in zn werk gaat.

Slechte/Mindere Punten:

eigenlijk het enige grote nadeel: Als je em ff flink op zn staart trapt (dan heb ik het over master volume op 7 a 10) en je er net ff wat bass teveel in draait gaat de speaker trillenen dreunen, iets wat een Valvestate (type 2) 100w niet heeft die kun je op 10 zetten en geeft geen kik. dik komt omdat de MG100 een dichte achterkant heeft (de vs100 niet). vergelijk het maar met het luchtgat dat in een subwoofer zit.

de FDD functie (frequenty dependent damping) heb ik ook even getest, en met deze functie aan is het geluid gewoon veel beter dan zonder. ik snap daarom ook niet dat deze functie erop zit want deze heb ik alleen maar aan gehad. het geluid is helderder met deze functie aan, betere ''bite''

Verder:

de kanalen verdeling is ff wat lastig instellen (ik had er dan ook geen handleiding bij http://www.marshallamps.com/images/handbooks/pdf/MG100hbk(Eng).pdf ) , het is anders dan bij de vs100. de MG100 heeft op de footswitch 2 knoppen: 1 channel en 1 DFX, je kunt kiezen tussen:

1: Distortion zonder DFX
2: Distortion met DFX
3: Clean zonder DFX
4: Clean met DFX

hij heeft ook OD1 en OD2 hebben maar deze kun je ook bedienen vanaf de footswitch maar dan moet je ff het knoppie van OD1/OD2 indrukken en die van clean/crunch uitzetten.
je hebt dan de volgende mogelijkheden (vanzelfsprekend):

1: OD 1 zonder DFX
2: OD 1 met DFX
3: OD 2 zonder DFX
4: OD 2 met DFX

Lees de handleiding er anders even op na... tis int begin ff tricky

Mijn conclusie:
voor 499,- heb je hier echt een goede versterker aan.

ik ben er zelf iig uit dat het deze versterker wordt, ik ben er alleen nog niet uit of ik nu die top+cabinet (¤699,- ) neem of deze combo (¤499,- ), ivm met het trillen van die speaker bij net ff wat meer bass..... combo is gewoon makkelijk, aan een cabinet til je jezelf een breuk.... blijft lastig keuzes maken........

[Dit bericht is gewijzigd door Razorblade_Romance op 02-12-2003 20:40]

There are 666 ways I love you and I hope you feel the same I'm for you....
pi_15108080
Ik heb een maand of 4 geleden over 2 van deze behringer kasten gespeeld en was niet onder de indruk.

Als je goede top wilt kopen kan ik je de ENGL Powerball aanraden. Deze top klinkt als een Mesa Triple Rectifier, maar kost ongeveer 1/3 van de prijs.
http://www.engl-amps.com/engl-amps/amps/tube_heads/powerball/default.htm

Ik ben zelf gek op het 6L6 buizengeluid en heb daarom een Mesa 50/50 aangeschaft omdat ik ook al mijn andere zooi in 19" had staan. Daar ben ik ook zeer tevreden over, maar dan moet je een losse pre-amp kopen.

Ook de Line6 Vetta II is een aanrader, maar je moet wel van een modelling amp houden.

Ik heb in het begin ook de 'fout' gemaakt om een complete Marshall stack te kopen, maar ben er nooit tevreden mee geweest. Er zit een bepaald snerpend hoog in die zooi dat je er niet uitkrijgt. Is een beetje een EL34 handicap denk ik.

Voor het echte scheurwerk kan je eens kijken naar een Peavy 5150

<<Hier kan uw advertentie staan>>
pi_15120556
quote:
Op dinsdag 2 december 2003 20:26 schreef Razorblade_Romance het volgende:

...

de FDD functie (frequenty dependent damping) heb ik ook even getest, en met deze functie aan is het geluid gewoon veel beter dan zonder. ik snap daarom ook niet dat deze functie erop zit want deze heb ik alleen maar aan gehad. het geluid is helderder met deze functie aan, betere ''bite''

...

idd, ik heb die functie laatst voor het eerst eens uit gezet (na bijna een jaar) en heb hem toen heel snel weer aangezet

Je bent trouwens nog een nadeel vergeten, die fan op de achterkant maakt behoorlijk wat herrie, maar als je de versterker luid genoeg zet hoor je dat toch niet...

Kitty at my foot and I want to touch it
  woensdag 3 december 2003 @ 19:55:43 #39
58475 Satanix
Want Some Candy?
pi_15125167
zelf een bouwen
benodigdheden:
100 watt versterkertje van marktplaats
hout
speakers

wedden dat je dan voor 100 euri iets heel vets in elkaar kan timmeren?

pi_15128910
quote:
Op woensdag 3 december 2003 08:33 schreef Plaguebearer het volgende:
Als je goede top wilt kopen kan ik je de ENGL Powerball aanraden. Deze top klinkt als een Mesa Triple Rectifier, maar kost ongeveer 1/3 van de prijs.
http://www.engl-amps.com/engl-amps/amps/tube_heads/powerball/default.htm

Ik ben zelf gek op het 6L6 buizengeluid en heb daarom een Mesa 50/50 aangeschaft omdat ik ook al mijn andere zooi in 19" had staan. Daar ben ik ook zeer tevreden over, maar dan moet je een losse pre-amp kopen.

Ook de Line6 Vetta II is een aanrader, maar je moet wel van een modelling amp houden.

Ik heb in het begin ook de 'fout' gemaakt om een complete Marshall stack te kopen, maar ben er nooit tevreden mee geweest. Er zit een bepaald snerpend hoog in die zooi dat je er niet uitkrijgt. Is een beetje een EL34 handicap denk ik.

Voor het echte scheurwerk kan je eens kijken naar een Peavy 5150

Twee foutjes, een powerball klinkt niet als eenr ectfier en dat snerpende geluid ligt niet direct aan el34s maar aan het algehele design van die marshall. Koch powertones bv. lopen ook op el34s en die snerpen zeker niet zo.
pi_15136391
quote:
Op woensdag 3 december 2003 21:50 schreef LenL het volgende:

[..]

Twee foutjes, een powerball klinkt niet als eenr ectfier

Foutjes? Meer een kwestie van smaak me dunkt
Ik vind hem wel degelijk de rectifier benaderen. Ok, hij klinkt niet 100% hetzelfde maar komt er imho zeker bij in de buurt qua klankkleur
quote:
en dat snerpende geluid ligt niet direct aan el34s maar aan het algehele design van die marshall. Koch powertones bv. lopen ook op el34s en die snerpen zeker niet zo.
Onze andere gitarist speelt op een Koch powertone+cab. en dat geluid kan mij ook niet charmeren. Nagenoeg dezelfde 'nare' klank. Maar zoals ik al zei: Kwestie van smaak, en zeker geen foutjes...
<<Hier kan uw advertentie staan>>
pi_15148299
Je kan me van alles wijsmaken maar een powerball klinkt niet als een rectifier, net zoals een SLO niet klinkt als een uberschall of een 5150 niet klinkt als een DSL. Allemaal eigen voicing. Of het verschillend klinkt is niet smaakgebonden maar 100% objectief.

En als jij dat probleem toe wilt schuiven aan el34s vind ik het best. Zelf ben ik namelijk ook niet zo gechrameerd van de sound van veel marshalls en al zeker niet van de sound van kochs toch kan een goed design veel goedmaken (een herbert loopt stock ook op el34s en dat is voor mij tot nu toe nog het beste wat ik heb gehoord). Ook vind ik dat er behoorlijk wat verschil zit tussen het geluid van een jcm900 en een koch powertone.

donderdag 4 december 2003 @ 22:36:39 #43
71333 BUG80
Stop making sense
pi_15159290
quote:
Op donderdag 4 december 2003 15:58 schreef LenL het volgende:
Je kan me van alles wijsmaken maar een powerball klinkt niet als een rectifier, net zoals een SLO niet klinkt als een uberschall of een 5150 niet klinkt als een DSL. Allemaal eigen voicing. Of het verschillend klinkt is niet smaakgebonden maar 100% objectief.
Ik moet Plaguebearer toch een beetje gelijk geven hoor. Wat de "klank" van iets is, is gewoon een subjectief begrip (tenminste, mensen gebruiken dit vaak als een subjectief begrip). Dit komt doordat iedereen zich op bepaalde karakteristieken van het geluid spitst. Dat is mede de reden waarom jij een versterker - of iets anders - helemaal mooi vindt klinken en iemand anders misschien helemaal niet. Of jij vindt een gitaar warm klinken, terwijl je buurman het zou omschrijven als dof.
En dat hele verhaal noemen we dan weer "smaak".

Daarom kan het ook best voorkomen dat Plaguebearer die powerball op een rectifier vindt lijken, terwijl jij duidelijk verschillen hoort (jij hoort andere dingen in het geluid). Niks mis mee, toch?

pi_15159498
de smaak van iets houdt in of je iets mooi vind of niet,en dan wel om dee redenen. Maar HOE iets klinkt is toch gewoon een vaststaand iets, niet echt aan smaak onderhevig. Als je begrijpt wat ik bedoel?

Ik kan ook wel zeggen dat ik een stoomfluit op het geluid van een tractor vind lijken omdat ik let op bepaalde dingen maar het klopt gewoon neit want het lijkt er niet op.

"Of jij vindt een gitaar warm klinken, terwijl je buurman het zou omschrijven als dof."

Ja, daar kan ik inkomen, maar stel dat die gitaar nou met een andere gitaar wordt vergeleken die een diepe bas heeft, maar toch een heel erg duidelijk aanwezig hoog. Dan kun je niet zeggen dat ze kwa klank op elkaar lijken want dat is gewoon niet zo.

donderdag 4 december 2003 @ 22:44:59 #45
12221 Tijn