1. Bij Feedback is er binnenkort weer uitverkoop en daar hebben ze een Marshall MG 100 stack tekoop voor 699 euro. Da's dus een top en een kabinet (4x12" speakers). Ik weet alleen niet welke kabinet er zo bij zit, hij oogt lekker simpel (geen wieltjes of schuine kanten).
2. Ik koop de Top en het Kabinet los. Dan zat ik te denken aan:
Marshall MG-Series MG-100 H DFX
MG100HDFX: like the MG100DFX combo, but as a head.
Suited perfect to the Celestion loaded MG412A (angled front) and MG412B (straight front) 120 Watt, 8 Ohm 4x12" cabinets. 2-way LED footswitch included.
390 Euro
Kabinet
Behringer Ultrastack BG 412 S (schräg)
400 Watt Stereo-Box, 4x12" Jensen Heavy Duty Speak
Four 100 watt heavy-duty 12" speaker, switchable 400 watt mono/200 watt stereo operation, detachable casters, road-proof construction.
288 Euro
Wat lijkt jullie zo een beter plan. Met de zelf samengestelde combinatie ben ik wel goedkoper uit, en bij de kabinet zitten de speakers zo geplaatst dat het geluid beter verdeeld wordt. Ook zitten er wieltjes onder wat ik opzich wel prettig vind, maar dat is geen must natuurlijk.
Of als jullie nog een leukere combinatie hebben. Ik wil er rond de 700 euro aan uitgeven
quote:Ik heb ook nog een Marshall versterker staan, alleen dan een kleinere, dat wordt dus de oefen versterker in de ene ruimte, en deze stack wordt de oefenset voor in een andere ruimte en voor optreden ofcource
Op zaterdag 29 november 2003 01:06 schreef nightfall het volgende:
mmmm,. ziet er opzich wel okay uit,. zeker qua prijs,... maar voor dat geld heb je zeker geen buizen(?).
persoonlijk ben ik meer een liefhebber van combo's,. zo'n top met kast vind ik teveel gesleep naar repetities.
quote:Ik denk gewoon Behringer want ik gan geen andere info vinden behalve dat ze 8 Ohm zijn en 100Watt, maar daar schiet je zo niks mee op natuurlijk
Op zaterdag 29 november 2003 01:08 schreef Scrutinizer het volgende:
Wat voor merk speakers zit er in die Behringer?
quote:nee, de mg serie is geen buizen, maar heeft wel een buizensimulatie die op zich wel redelijk is.
Op zaterdag 29 november 2003 01:06 schreef nightfall het volgende:
mmmm,. ziet er opzich wel okay uit,. zeker qua prijs,... maar voor dat geld heb je zeker geen buizen(?).
Ik heb zelf de 100 wat combo van de mg serie, ben er best wel tevreden over.
quote:Hoe bevallen de effectjes die erop zitten, en dan doel ik voornamelijk op de chorus.
Op zaterdag 29 november 2003 01:25 schreef brother52 het volgende:[..]
nee, de mg serie is geen buizen, maar heeft wel een buizensimulatie die op zich wel redelijk is.
Ik heb zelf de 100 wat combo van de mg serie, ben er best wel tevreden over.
Ze zien er wel gaaf uit, dusse, hoe klinken ze?!
Ik heb zelf een mixer en een b1 studio condensator van behringer, daar komt met de goede instellingen met gitaar een vet studio geluid uit.
Behringer is veel voor weinig, geld dit ook voor 't cabinet?
Althans, wat voor muziek speel je? Voor het hardere werk zijn ze ideaal natuurlijk
[Dit bericht is gewijzigd door Echoes op 29-11-2003 11:09]
quote:Mijn muziek uhm... richting Punk/Hardcore/Grunge. En dan niet het zoet/sappige
Op zaterdag 29 november 2003 11:08 schreef Echoes het volgende:
Marshall?Althans, wat voor muziek speel je? Voor het hardere werk zijn ze ideaal natuurlijk
quote:Behringen heeft inderdaad veel goede producten. Maar ik zit er toch wel aan te denken gewoon een complete marshall stack te kopen, want dan is het ook beter op elkaar afgestelt denk ik, of maakt dat niet uit?
Op zaterdag 29 november 2003 10:07 schreef NRK het volgende:
Ik ben ook benieuwd hoe die Behringer cabinets zijn, want die krengen kosten voor zo'n kast bijna niets..Ze zien er wel gaaf uit, dusse, hoe klinken ze?!
Ik heb zelf een mixer en een b1 studio condensator van behringer, daar komt met de goede instellingen met gitaar een vet studio geluid uit.
Behringer is veel voor weinig, geld dit ook voor 't cabinet?
quote:de chorus is wel ok, over de delay ben ik wat minder te spreken. Maar ik zou voor beide, of alle effecten eigenlijk aparte stompboxes gaan gebruiken als ik jou was.
Op zaterdag 29 november 2003 02:53 schreef FiZz het volgende:[..]
Hoe bevallen de effectjes die erop zitten, en dan doel ik voornamelijk op de chorus.
De contour op het 2e overdrive kanaal is trouwens wel grappig
[Dit bericht is gewijzigd door brother52 op 29-11-2003 12:57]
quote:Behringer heeft idd wel goede producten en deze cab is leuk voor als je je aan een strak budget moet houden maar het kan echt niet meekomen met de wat betere cabs. Verder maakt het niet uit, cabs en heads vullen elkaar niet aan als ze van hetzelfde merk ofzo zijn aangezien het voor een groot gededelte met voorkeur heeft te maken. Verder moet je de prioriteit van goede speakers niet onderschatten. Ik vind zelf dat met verschillende high gain versterkers de cab meer van het geluid bepaalt dan versterkers onderling.
Op zaterdag 29 november 2003 11:57 schreef FiZz het volgende:[..]
Behringen heeft inderdaad veel goede producten. Maar ik zit er toch wel aan te denken gewoon een complete marshall stack te kopen, want dan is het ook beter op elkaar afgestelt denk ik, of maakt dat niet uit?
quote:Hey cool, 'k wist niet dat die er nu ook in top + cab was
Op zaterdag 29 november 2003 13:15 schreef Maidenfan het volgende:
kijk eens naar de Line6 spider II top + cab... in totaal 700 euro zoals je wil en alle effecten aan boordhttp://www.line6.com/spiderII/home.asp
Dan zou ik het wel weten als ik tussen deze 2 moest kiezen....
quote:Het gaat mij niet echt om de effecten, maar de chorus vond ik wel leuk dat het erbij zat. Die hoef ik denk ik ook maar af en toe te gebruiken, voor de rest gebruik ik toch alleen maar het clean kanaal en dan een distortion via een boss ds-2. En misschien nog de distortion van de marshall als alternatief.
Op zaterdag 29 november 2003 14:25 schreef Fixxxer het volgende:[..]
Hey cool, 'k wist niet dat die er nu ook in top + cab was
Dan zou ik het wel weten als ik tussen deze 2 moest kiezen....
Voor de rest allemaal nog bedankt
quote:Ah ok.
Op zaterdag 29 november 2003 15:36 schreef FiZz het volgende:[..]
Het gaat mij niet echt om de effecten, maar de chorus vond ik wel leuk dat het erbij zat. Die hoef ik denk ik ook maar af en toe te gebruiken, voor de rest gebruik ik toch alleen maar het clean kanaal en dan een distortion via een boss ds-2. En misschien nog de distortion van de marshall als alternatief.
Voor de rest allemaal nog bedankt
Vergeet ook niet wat combo's te proberen, zelf ben ik daar veel meer liefhebber van dan head+cab combinaties. Oké het staat stoer, maar je raakt vaak wel een hoop karakter kwijt imo.
quote:Sorry dat ik je erop aanspreek, maar dit zijn 2 fabeltjes. Marshall cabs hebben geen specifieke sound aangezien marshall kasten levert met g12t-75s, v30s and greenbacks die alledrie toch wel hun eigen sound hebben. Alledrie de speakers kunnen ook gevonden wordedn in andere cabs.
Op zaterdag 29 november 2003 16:37 schreef BUG80 het volgende:
Marshall cabs hebben voor zover ik weet een heel specifieke sound waar je van moet houdenmaar je raakt vaak wel een hoop karakter kwijt imo.
En waarom zopu een combo meer karakter (ik neem aan dat het hier gaat over het geluid) hebben dan een (half) stack?
En ik vind vaak dat cabinets een wat "uitgesmeerd" geluid hebben, een andere responsie dan bijvoorbeeld een 2x12 combo. In die kasten vind ik vaak wat meer "dynamiek" en "sparkle" zitten.
Maar hey, misschien zit het allemaal wel tussen m'n oren? Zoveel ervaring heb ik er ook weer niet mee.
quote:Je hebt gelijk over het verschil tussen een 4x12 cab (die over het algemeen ook nog eens closed back zijn itt combo's) en een 2x12 combo met een half open achterkant oid. Maar er zijn ook cabs te koop met 2x12 speakers en een variatie op open achterkanten (volledig open, half open, 3/4 open etc) waardoor dat verschil er neit in zit. Vorm en gekozen houtsoort maken ook idd verschil. Al worden dee meeste cabs van multiplex of mdf etc gemaakt vanwege de prijs en het gewicht.
Op zaterdag 29 november 2003 19:01 schreef BUG80 het volgende:
Volgens mij zijn speakers niet het enige wat bijdraagt aan het geluid van een cabinet. De vorm en de gekozen houtsoort van de kast zijn ook belangrijk. Toch?En ik vind vaak dat cabinets een wat "uitgesmeerd" geluid hebben, een andere responsie dan bijvoorbeeld een 2x12 combo. In die kasten vind ik vaak wat meer "dynamiek" en "sparkle" zitten.
Maar hey, misschien zit het allemaal wel tussen m'n oren? Zoveel ervaring heb ik er ook weer niet mee.
koop liever een 2e hands jcm 800 a 450/500 euro.. dan heb je tenminste geluid en geen tranzistor gezaag .. behringer cabinet is zeer ok btw.. veel beter dan die cheapass marshall (cheapass behringer is beter dan cheapass marshall
)
quote:Behringer is ideaal voor als je iets wil hebben, maar het eigenlijk niet kan betalen.
Op zondag 30 november 2003 10:14 schreef NRK het volgende:
Alles van Behringer is relatief "cheap-ass"
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |