Ik loop al de hele week met het plan om een GBA SP te kopen (vanwege de achtergrondbelichting, wat niet in m'n huidige GBA zit) met daarbij Mario & Luigi: Superstar Saga.
Dus ik loop naar de Bart Smit, en wat zie ik daar: voor een GBA SP + Mario & Luigi: SS betaal ik meer dan 170 Euro.
Het volgende moment valt m'n oog op iets heel anders: een "Mario Kart Pack Zwart Cube" voor 150 Euro (!!!), met daarin een Cube, Mario Kart DD, 5 oudere Zelda spellen (welke ik geen van allen heb gespeeld, heb alleen Zelda op de GB gespeeld) en een demoversie van The Wind Waker.
Lijkt me duidelijk dat ik er nu wel 2x over na zal denken om die GBA SP te halen, vooral omdat die GBA eigenlijk toch nooit buiten de deur komt, dus voor mij hoeft een console niet portable te zijn.
Dit, en m'n idee dat er veel te weinig goede GBA spellen zijn (heb de afgelopen week 100 spellen gedownload om te kijken welke ik nog meer leuk vond om te kopen, maar het is echt bijna allemaal prut en absoluut niet de moeite waard om zoveel geld aan uit te geven), heeft me nu al half doen besluiten om m'n GBA het raam uit te gooien, niet een GBA SP te halen en in plaats daarvan een echte Cube te halen .
Nog een reden daarvoor is dat ik nu eindelijk wel eens een keer Zelda van de N64, the Wind Waker, Mario Kart: DD en Mario Sunshine zou willen spelen, en dan is er ook nog m'n voorkeur voor platformspellen waarmee het op de Cube wel goed zit
Maar nu de reden van deze post; ik heb hier een nogal oude TV staan (een of andere 'supercolor' nogwattes van Grundig ), en daar zit dan ook meteen het eerste probleem: hoe weet ik of die Gamecube gaat werken met deze TV?
Ik weet eigenlijk helemaal niets over dingen die ervoor nodig zijn, behalve dat ik iets van een scart-ingang nodig zou hebben..
Maar ik heb geen idee hoe zo'n ingang er uit ziet dus ik kan zo niet zien of die er op zit (ik voel me nu echt een vreselijke n00b btw ).
Iemand hier die me hiermee verder kan helpen (wat voor aansluitingen heb ik allemaal (nog meer) nodig? heb ik nog extra kabels nodig? etc) en me het laatste duwtje in de rug kan geven om ook daadwerkelijk van de GBA op de Gamecube over te stappen?
Het enige probleem zou kunnen zijn is dat je tv geen 60 Hz ondersteunt en je dus geen Zelda Bonus Disc kan spelen. De andere gamnes draaien op 50 OF 60 Hz en kan je dus kiezen.
Ik zou trouwens ook eens denken aan de GBA Player om aan te sluiten op je Cube. Daarmee kan je GBA Games spelen op je TV. 60 euro. Werkt perfect. En ideaal als je toch niet buiten de deur GBA'd
Ik heb sinds eergisteren een Cube met 3 games, fantastisch BTW, maar nou wil ik eigenlijk met zo'n zgn freeloader US games gaan spelen want dat is voor mij goedkoper aangezien dat ik vaak naar USA kom, maar nou is het probleem dat mn TV 60hz moet kunnen, maar hoe weet ik dat zeker? Met zon speciale kabel ja oke, maar dan heb ik die gekocht en dan blijkt mn TV het niet te kunnen werkt de 'speciaalheid' van die kabel dan nog? geeft die dan nog steeds beter beeld/geluid?
Ik heb MP daar bij die start up kan ik kiezen tussen 50Hz en 60Hz dus als ik die kabel koop kan ik het wel testen... Dus even om een lang verhaal kort te maken: Als mn TV geen 60Hz geeft geeft die RGB kabel dan nog steeds beter beeld en geluid dan een standaard kabel, afgezien van de Hzsjes....?
quote:Ik heb net wat zitten Googlen naar wat meer info over die scart kabels en het lijkt er op dat die er wel in (de tv) zou moeten passen.
Op zaterdag 29 november 2003 11:26 schreef Notorious_Roy het volgende:
De Cube werkt wel als je een tv hebt. Je kan er altijd wel een bijbehorende kabel voor kopen (zelfs een die via coax gaat) mocht degene die erbij zit (scart met tulpjes) niet passen.
Is dat (1 scart aansluiting) echt alles wat nodig is op de TV zelf?
quote:En waar heeft dat precies mee te maken?
Het enige probleem zou kunnen zijn is dat je tv geen 60 Hz ondersteunt en je dus geen Zelda Bonus Disc kan spelen. De andere gamnes draaien op 50 OF 60 Hz en kan je dus kiezen.
Staat het btw op de verpakking van Cube spellen of ze die keuze tussen 50 en 60 Hz bieden?
Er is zeker geen manier om er achter te komen of mijn TV 60 Hz ondersteund?
(heb er geen handleiding bij)
quote:Njah, weet niet.. ik vind het die paar spellen die ik al zovaak heb uitgespeeld niet echt waard om er 60 Euro aan uit te geven.
Ik zou trouwens ook eens denken aan de GBA Player om aan te sluiten op je Cube. Daarmee kan je GBA Games spelen op je TV. 60 euro. Werkt perfect. En ideaal als je toch niet buiten de deur GBA'd
Enne; maakt die Gamecube eigenlijk (veel) geluid? (ventilators enzo?)
quote:Ja, een RGB kabel geeft vooral veel scherper en rustiger beeld zonder allemaal storende bewegende patroontjes erdoorheen. Tenzij je TV zo oud is dat hij geen RGB ondersteunt (dan is hij echt wel behoorlijk oud). Als je TV geen RGB ondersteunt zul je geen verschil zien tussen de RGB en de bijgeleverde kabel.
Op zaterdag 29 november 2003 11:44 schreef 2xD het volgende:
Met zon speciale kabel ja oke, maar dan heb ik die gekocht en dan blijkt mn TV het niet te kunnen werkt de 'speciaalheid' van die kabel dan nog? geeft die dan nog steeds beter beeld/geluid?Ik heb MP daar bij die start up kan ik kiezen tussen 50Hz en 60Hz dus als ik die kabel koop kan ik het wel testen... Dus even om een lang verhaal kort te maken: Als mn TV geen 60Hz geeft geeft die RGB kabel dan nog steeds beter beeld en geluid dan een standaard kabel, afgezien van de Hzsjes....?
Sommige TV's ondersteunen ook 60Hz via de bijgeleverde composiet kabel, dus probeer het gewoon even met MP, als je TV raar gaat doen knal je hem gewoon meteen uit (of beter de Cube )
quote:gefeliciteerd
Op zaterdag 29 november 2003 13:13 schreef gieling het volgende:
Oja: *jarig is vandaag*
quote:Gefeliciteerd dan maar
quote:Als jij beeld hebt op 60hz met mario kart, dan werkt de freeloader ook. Een RGB kabel geeft altijd mooier beeld dan composite video.
Op zaterdag 29 november 2003 11:44 schreef 2xD het volgende:
Even een vraagje:Ik heb sinds eergisteren een Cube met 3 games, fantastisch BTW, maar nou wil ik eigenlijk met zo'n zgn freeloader US games gaan spelen want dat is voor mij goedkoper aangezien dat ik vaak naar USA kom, maar nou is het probleem dat mn TV 60hz moet kunnen, maar hoe weet ik dat zeker? Met zon speciale kabel ja oke, maar dan heb ik die gekocht en dan blijkt mn TV het niet te kunnen werkt de 'speciaalheid' van die kabel dan nog? geeft die dan nog steeds beter beeld/geluid?
Ik heb MP daar bij die start up kan ik kiezen tussen 50Hz en 60Hz dus als ik die kabel koop kan ik het wel testen... Dus even om een lang verhaal kort te maken: Als mn TV geen 60Hz geeft geeft die RGB kabel dan nog steeds beter beeld en geluid dan een standaard kabel, afgezien van de Hzsjes....?
quote:gratuliert
quote:Gefeliciteerd
Ga je nog trakteren? doe maar niet hier, ik heb geen zin in taart op/in mijn cube
quote:Yep
Op zaterdag 29 november 2003 13:14 schreef Blubberzwijn het volgende:
Ik heb vooral op 60hz (ook wel op 50hz) last van zaagtand lijntjes, vooral in de menu's enzo? Is dit minder met zo'n kabel?
quote:aandachtzoeker
gefeliciteerd
quote:Ritje gameshop om ze uit te proberen dus.
Op zaterdag 29 november 2003 15:58 schreef speknek het volgende:
Bah, dus 1080 is wel leuker voor de snowboard liefhebber (te weten ik), maar is veel minder groot dan SSX3. Nu weet ik nog niet welke ik moet kopen.
quote:Dude, beter dan SSX3 kan gewoon niet, van dat spel krijg je geen spijt. Mocht 1080 later wel leuk genoeg blijken, dan koop je hem voor 20 euro over van een van die sufferds die het spel alleen maar gekocht hebben om de sterren ervan te kunnen registreren. Ren naar de winkel en haal SSX3. Problem solved.
Op zaterdag 29 november 2003 15:58 schreef speknek het volgende:
Bah, dus 1080 is wel leuker voor de snowboard liefhebber (te weten ik), maar is veel minder groot dan SSX3. Nu weet ik nog niet welke ik moet kopen.
quote:Als een computerspel net zo zijn als echt snowboarden.... dan zou dat spel behoorlijk saai zijn.... althans, zo lang er nog geen goede virtual reality bestaat! Echt snowboarden is een van de meest adrenalinegedreven dingen die een mens kan doen. SSX3 weet dat te benaderen. Daarom is het een goed spel. Niet omdat het poogt om om realistisch snowboarden te lijken. Als je een ervaring wil die op snowboarden lijkt, ga dan snowboarden. Als je een heftig op snowboarden gebaseerd spel wilt spelen, dan is SSX3 prima. 1080 Avalanche heb ik niet gespeeld, maar als hij net zo suf en rechtlijnig is als 1080 op de N64 (wat op zich een goed spel is, maar totaal irrelevant werd op het moment dat de Playstation 2 (met SSX als eerste spel voor dat platform) uitkwam.
Op zaterdag 29 november 2003 16:08 schreef speknek het volgende:
En jij hebt ook al een aantal jaar snowboardervaring en irriteert je desondanks niet aan die onmogelijke stunts en grind rinks die te pas en te onpas midden op de piste staan?
Wat is een goede prijs om voor dit te bieden 2ehands:
De Special edition Gamecube
4 originele GameCube Controllers (1x Silver, 3x Purple )
2 originele GameCube MemCardsc een met 251 blocks en een met 59.
GameCube to Gameboy-Advance kabeltje
en de drie Spellen:
MarioParty 4
Smash Bros Melee
MarioKart DoubleDash
quote:200 is zeker een goede prijs.
Op zaterdag 29 november 2003 17:07 schreef Sheepcidus het volgende:
Ff een vraagjeWat is een goede prijs om voor dit te bieden 2ehands:
De Special edition Gamecube
4 originele GameCube Controllers (1x Silver, 3x Purple )
2 originele GameCube MemCardsc een met 251 blocks en een met 59.
GameCube to Gameboy-Advance kabeltje
en de drie Spellen:
MarioParty 4
Smash Bros Melee
MarioKart DoubleDash
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |