MJ in better days
Groepen als U2 zijn nog steeds wel erg groot en vrij algemeen geliefd, maar toch anders.
Madonna, toen ze nog semi-hetero was
[Dit bericht is gewijzigd door ThE_ED op 28-11-2003 12:18]
quote:Dat ik het over MJ heb is geen reden om allerlei ongetalenteerde kinderen aan te dragen
Op vrijdag 28 november 2003 11:18 schreef Hare het volgende:
Jim?
In de tijd van Madonna en MJ waren zij de enige, weinig competitie dus. Zij waren de enigen die extreem waren. Nu doet iedereen het.
En de media was niet overal, dus als je fan was, kon je nog veel aan je "imagination" overlaten. Nu niet meer, je hoort en ziet constant alles van ze.
Dus de magie gaat eraf waardoor ze minder speciaal zijn en dus minder hype gevoelig.
Denk ik.
quote:De "grootheid" van MJ en Madonna is wel relatief. Zij zijn groot gemaakt door MTV. En MTV is mede door hen groot geworden. Wisselwerking dus. En King en Queen of Pop vind ik altijd zo overdreven. Madonna was IMO gewoon slecht, Jackson was goed, maar ik vond toch hem nu toch ook niet zó goed om over King of Pop te spreken. Van een King of Pop verwacht ik wel iets meer dan een singletje of 5 per decenium.
Op vrijdag 28 november 2003 11:21 schreef OutKast het volgende:
Nee, die zijn er inderdaad niet meer. Er zijn er teveel.In de tijd van Madonna en MJ waren zij de enige, weinig competitie dus. Zij waren de enigen die extreem waren. Nu doet iedereen het.
En de media was niet overal, dus als je fan was, kon je nog veel aan je "imagination" overlaten. Nu niet meer, je hoort en ziet constant alles van ze.
Dus de magie gaat eraf waardoor ze minder speciaal zijn en dus minder hype gevoelig.
Denk ik.
quote:Nouja, wel iets meer dan 5 toch? En dan nog... het blijft 'pop'
Op vrijdag 28 november 2003 11:30 schreef SaintOfKillers het volgende:[..]
Van een King of Pop verwacht ik wel iets meer dan een singletje of 5 per decenium.
quote:Madonna was niet slecht. Anders wordt je niet zo groot. Maar je ziet het begrip marketing denk ik over het hoofd. Ze hadden zelfs beide hetzelfde management. DeMann Entertainment, hij heeft ze beide groot gemaakt.
Op vrijdag 28 november 2003 11:30 schreef SaintOfKillers het volgende:[..]
De "grootheid" van MJ en Madonna is wel relatief. Zij zijn groot gemaakt door MTV. En MTV is mede door hen groot geworden. Wisselwerking dus. En King en Queen of Pop vind ik altijd zo overdreven. Madonna was IMO gewoon slecht, Jackson was goed, maar ik vond toch hem nu toch ook niet zó goed om over King of Pop te spreken. Van een King of Pop verwacht ik wel iets meer dan een singletje of 5 per decenium.
Het gaat om verkoop, en publiciteitsgeile artiesten die alles doen om anders te zijn en in de spotlight te staan. En ze zijn niet door MTV grootgemaakt, ze begrepen beide dat ze via MTV groot konden worden. Ze zijn beide geniaal in het bespelen en gebruik maken van de media om de aandacht op zichzelf te vestigen.
Net als Bowie. Muziek is voor zulke artiesten belangrijk, maar minstens zo belangrijk is de hype (die ze overigens altijd zelf creeren) eromheen. Dat maakt ze groot. Waarom is Christina A. zo bekend? Door haar muziek? Nee, ze doet precies hetzelfde als wat Madonna deed. Alleen Madonna was de eerste en daarom is zij zo groot geworden. Net als Michael, hij was de eerste.
Ow....
Wacht.....
Bitchney Spears misschien...
Maar er zijn zo veel van die gemaakte huppelk*tjes nu.... Boybands en aftreksels daar van net zo...
quote:Nouja, beter?
Op vrijdag 28 november 2003 13:04 schreef Master_Berendsen het volgende:
Vroeger nog beterder, Beatles, Rolling stones
Waarschijnlijk omdat er steeds meer muzikantjes komen en omdat opnemen goedkoper en makkelijker wordt in vergelijking met 10 jaar terug.
quote:En Kylie
Op vrijdag 28 november 2003 13:19 schreef schatje het volgende:
Madonna is de enige uit de jaren tachtig die nog succesvol is.
quote:Ik dacht het wel. Zij is een van de weinige denk ik die als vrouwelijke artiest in de geschiedenisboeken zal staan.
Op vrijdag 28 november 2003 13:20 schreef ThE_ED het volgende:[..]
En Kylie
![]()
Maar Madonna zou ik nu niet meer zo'n sterrenstatus toedichten als in de jaren '80. Toch?
Ze is een Icoon. Zelfs artiesten van nu zeggen dat wanneer Madonna op een celeb-party verschijnt zelfs de celebs staren en stilvallen. Er zijn er weinig die het haar nadoen denk ik.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |