Ik ben absolutuut niet op de hoogte in verschillen tussen motoren.
Nu heb ik een nieuwe auto gekocht waarin een 1.3 8v 70pk motor zou zitten. Maar wegens onderproductie in het verleden hebben ze nog enkele auto's tijdelijk met een andere motor voorzien. Namelijk een 1.25i 16v 70pk motor. Nu weet ik eigenlijk helemaal niet wat het verschil is tussen een 8v en 16v. Volgensmij is een 16v alleen maar beter want hij trekt b.v sneller op dan die 8v.
Zou iemand kunnen vertellen wat het echte verschil is tussen een 8v en 16v en of ik beter uit ben met de 16v die ik nu krijg?
Bedankt!
ege
[Dit bericht is gewijzigd door egevr op 28-11-2003 11:11]
quote:Er is een groot vershcil tussen V16 en 16V. Jij bedoelt het laatst. Dat zijn het aantal kleppen die er per cilinder zijn. In jouw geval dus vier. Over het algemeen heeft een 16V meer PK, zuiniger maar iets minder koppel. Ik vind het wel raar dat de hele motor gewijzigd wordt, welke auto is dat?
Op vrijdag 28 november 2003 11:05 schreef egevr het volgende:
Hallo Iedereen!Ik ben absolutuut niet op de hoogte in verschillen tussen motoren.
Nu heb ik een nieuwe auto gekocht waarin een 1.3 V8 70pk motor zou zitten. Maar wegens onderproductie in het verleden hebben ze nog enkele auto's tijdelijk met een andere motor voorzien. Namelijk een 1.25i V16 70pk motor. Nu weet ik eigenlijk helemaal niet wat het verschil is tussen een V8 en V16. Volgensmij is een V16 alleen maar beter want hij trekt b.v sneller op dan die V8.Zou iemand kunnen vertellen wat het echte verschil is tussen een V8 en V16 en of ik beter uit ben met de V16 die ik nu krijg?
Bedankt!
ege
Een 16 klepper heeft trouwens meer koppel dan een 8 klepper hoor, alleen vaak wel bij hogere toeren.
Verder zijn 16 kleppers vaker toerenmotortjes en klinken 8 kleppers wat rauwer
Gaat om een Ford Fiesta. Ze konden de productie niet aan van de 1.3 8v motoren en hebben dat tijdelijk opgevangen met 1.25i 16v motoren allebei 70pk
quote:En Honda heeft een 2 liter met 240 pK, tis maar net wat de fabrikant eruit weet te persen. Daarnaast is de 16 klepper kleiner (1.25 vs 1.3)
Op vrijdag 28 november 2003 11:10 schreef Viper_74 het volgende:
Vindt het trouwens raar dat ze beide 70 pk zijn.
een 1.3 8v heeft volgens mij wel minder vermogen dan een 1.3 16v
Ik had een 1.3 12v en die had al 84 pk, gti'tjes hebben 16 kleppen en die zijn 100 pk (swift).Een 16 klepper heeft trouwens meer koppel dan een 8 klepper hoor, alleen vaak wel bij hogere toeren.
quote:In welke heb je een testrit gemaakt? En vergelijk de cijfers even van beide motoren.
Op vrijdag 28 november 2003 11:12 schreef egevr het volgende:
Het is inderdaad een 16v en geen V16Gaat om een Ford Fiesta. Ze konden de productie niet aan van de 1.3 8v motoren en hebben dat tijdelijk opgevangen met 1.25i 16v motoren allebei 70pk
quote:goede deal, vooral omdat die 1.25 een Z-tec is (als ik het goed het)
Op vrijdag 28 november 2003 11:12 schreef egevr het volgende:
Het is inderdaad een 16v en geen V16Gaat om een Ford Fiesta. Ze konden de productie niet aan van de 1.3 8v motoren en hebben dat tijdelijk opgevangen met 1.25i 16v motoren allebei 70pk
quote:Dat is een leuke link die ik nog niet kende! thx
Op vrijdag 28 november 2003 11:20 schreef SkippyTheKangaroo het volgende:
Ik zou die vraag even dumpen op het fiestaforum (www.fiestaforum.com), daar zitten ook een aantal members die bij Ford Engeland werken, en die kunnen je echt ALLES over Fiesta's vertellen.....
Mod, doe er iets aan!
En btw, dit is al 10.000 keer langs geweest, mag van mij een slotje op.
ik zou zeggen, utfs
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |