quote:Weet je toevallig ook wat goed is om mee te beginnen? Want ja, ik kan wel wat in de rondte gaan kopen, maar dan heb ik straks allemaal baggerzooi
Op woensdag 10 december 2003 23:13 schreef Carn het volgende:
dan zou ik als ik jou was gewoon een degelijk 2de hands setje kopen, of een goedkoop beginnersdrumstel van n paar honderd euro, incl wat bekkens, voor pak em beet, 500 euro bij elkaar. als je dan na een poos nogsteeds graag drumt dan zou ik eerst investeren in goede bekkens.
quote:Wat veel nieuwen hier opeens
Op dinsdag 9 december 2003 21:15 schreef NogZoonDrummer het volgende:
Ja hier is nog zoon drummer(mischien niet zo goed)
Ik ben nieuw :p
Ik drum 2,5 jaar en ik zit op les en heb me A Diploma.
Ik drum sinds kort op een Pearl P100TW Twin pedal gaat nog iet echt zo goed :-(
Als je geen nummers kunt vinden staan hier een aantal nuttige oefeningen in notenschrift:
quote:Je moet niet zo kijken naar diploma's.
Nee, ik zit 8 maanden er op wanneer haal je ongeveer je A diploma? Naa een jaar of 2?
- De eisen voor A/B/C diploma's verschillen per muziekschool.
- Ik ken genoeg drummers die pas hun A diploma hebben en een stuk afwisselender/groovender/technischer spelen dan een stel die hun B-diploma hebben. Het is echt wat je er zelf van maakt, daar heeft Carn gelijk in.
quote:Klopt. Om die brei van noten tegen te gaan wordt trouwens ook weleens een compressor/limiter/gate gebruikt op de bassdrums. De rest moet je op hoog tempo in principe ook strak en met genoeg volume ZONDER triggers kunnen spelen vind ik, dat is iig zeker mogelijk.
De drummer speelt gewoon alles zelf, alleen je hoort niet meer het echte geluid van de bassdrum. In plaats daar van hoor je bij elke aanslag een korte opgenomen sample (of electronisch gemaakt, weet ik niet precies) ervan. Klinkt een stuk strakker, en ook wat nepper. Drummers van metalbands gebruiken dit vaak omdat het anders een brei van noten wordt met die snelheden.
check : www.hanseijkenaar.com
Bij aankoop van de nieuwe single van Meg, krijg je gratis recht op een clinic van Hans himself
quote:hej hier ben ik weer
Op woensdag 10 december 2003 22:34 schreef Mischa_NL het volgende:
jezelf leren lijkt me heel moelijk aangezien je denk ik vast komt te zitten op gewone 4 beat riedeltjes
misschien is het wel aan te raden aan het begin een niet al te dure leraar te nemen, als je niet heel veel wilt oefenen.
De beginselen kan ik je zelfs leren...
Ik heb dus 5 jaar bij een strontdure vent gezeten en de eerte 2 jaar gewoon zwaar weinig geleerd.
Dit zou kunnen komen omdat ik nog jong was maar toch...
Ja, jezelf aan leren is moeilijk maar wel vereist, zoals je al zegt de beginselen kan elke idioot je leren. Ik heb het persoonlijk zelf gedaan; eerst 3-4 lessen genomen en daarna door heel veel muziek te luisteren heb ik zelf uitgevogeld hoe het in elkaar zat en kon ik opeens een paar lessen later met een ander boek beginnen.
Learn to listen, en je wordt vanzelf beter
PS Dubblebas fun is leuk.. maar uhm, hoe ver kom jij ermee op 120bpm? ik gebruik mijn dubbelbas voornamelijk als effect (ookal oefen ik ook snelheid natuurlijk) maar na 2/3 jaar vind ik het nogsteeds zwaar lastig om 6, 16e triolen goed en mooi te plaatsen
[Dit bericht is gewijzigd door NogZoonDrummer op 11-12-2003 20:52]
Iemand een tip voor een ultiem paradiddle mee ram nummer voor me ?
quote:Ik kan het niet echt vergelijken want ik probeerde 2 weken nadat ik begon met drummen al heels up te spelen. Ik weet wel dat het de eerste week gewoon erg moeilijk ging, ik wilde bijna afstappen van heels-up spelen omdat het gewoon niet strak wilde lukken, maarja, ik heb gewoon weinig geduld. Ik ben blij dat ik heb doorgezet. Maargoed, je kunt eindeloos discussieren over heels up of down, dus daar heb ik geen zin in.
Op donderdag 11 december 2003 20:51 schreef NogZoonDrummer het volgende:
Oja trouwens als ik heels up speel (wat ik nog maar net doe ) krijg ik kramp in mijn bovenbenen is dit normaal?
De eerste weken was m'n behoorlijk snel moe, ik speelde veel Limp Bizkit (veel doubles op de bassdrum) en ik kan je zeggen dat dat wel de beste oefening aan het begin is om gewoon strak de bassdrum te leren spelen. M'n been was snel moe, volgens mij had ik nooit last van kramp. Misschien komt dat door je krukhoogte/pedaalinstellingen? Hoe zit het daarmee, evt. pics?
quote:HELEMAAL mee eens dus
Op donderdag 11 december 2003 21:15 schreef Yokozuna het volgende:De eerste weken was m'n behoorlijk snel moe, ik speelde veel Limp Bizkit (veel doubles op de bassdrum) en ik kan je zeggen dat dat wel de beste oefening aan het begin is om gewoon strak de bassdrum te leren spelen.
Ik geef toe dat ik ook niet elke dag oefen misschien maar 2 a 3 keer in de week nog. Dat is jammer omdat ik eigenlijk elke minuut van de dag de mogelijkheid heb thuis te drummen tussen 09:00 en 21:00 :| :|
quote:Caught in a Web van Dream Theater, als je wilt kan ik je over een weekje ook de noten van het stuk geven. Gaaf voor paraddiles en dubbele bas te oefenen.
Op donderdag 11 december 2003 21:05 schreef defender het volgende:
Mijn drumles vanavond is verzet naar morgen, mijn leraar Toon is helaas ziekies, maar morgen denkt hij weer beter te zijn, dus kan ik alsnog drummenIemand een tip voor een ultiem paradiddle mee ram nummer voor me ?
quote:Lol, limp bizkit is leuk om te beginnen met het leren spelen... oefenen en oefenen, tot je kramp weg is, en dan is limp bizkit btw ook niet meer leuk
Op donderdag 11 december 2003 21:53 schreef MaZz_ het volgende:[..]
HELEMAAL mee eens dus
Maar dat wist je vast al.
Ik speel nu bijna een jaartje drums denk ik, maar My Generation (Limp Bizkit) wilt nog steeds niet op een redelijk tempo lukken.
quote:wie doet aan deze aktie mee?
Op donderdag 11 december 2003 10:20 schreef Tet het volgende:
Een Nederlandse top-drummer die jullie wel kennen van o.a. Anouk -> Hans Eijkenaar ja, heeft een bijzondere aktie!check : www.hanseijkenaar.com
Bij aankoop van de nieuwe single van Meg, krijg je gratis recht op een clinic van Hans himself
Dan classical two beat en dan het filmpje... niet zo bijzonder maar ik vind die gast en wat hij speelt echt grappig!
Verder even vermelden dat ik de laatste dagen zelfs bijna fan ben geworden van lars van metallica... ik vind het gewoon geniaal hoe goed hij met de baslijn weet mee te drummen. En hij lijkt er plezier in te hebben. Verder kan ik er nog steeds niet mee lachen dat hij napster heeft kapotgekregen maarja alternatieven genoeg.
Dit is een site waar je een paar liveclips kan bekijken:
http://launch.yahoo.com/artist/videos.asp?artistID=1017874
Vroeger raakte ik hun cd's niet eens aan omdat ik de drums zo lelijk vond klinken dusja... Ik ben blij dat ik hun grootste hits nu eens fatsoenlijk kan beluisteren.
Hetzelfde gaat op voor Children of bodom en blind guardian... zelfde soort drumgeluid...
En ik heb nog steeds niets gepost van mij... komt er zsm aan...
[Dit bericht is gewijzigd door Maidenfan op 12-12-2003 22:13]
quote:Is normaal en na een paar weken ben je er van af ... *grijns* had ik ook
Op donderdag 11 december 2003 20:51 schreef NogZoonDrummer het volgende:
Oja trouwens als ik heels up speel (wat ik nog maar net doe ) krijg ik kramp in mijn bovenbenen is dit normaal?
quote:? Waar Metallica altijd true drums gebruikt (nooit triggers) triggeren de drummers van COB en Blind Guardian er op los en ze hebben dan ook altijd een ander drumgeluid dan bij Metallica hoor.
Hetzelfde gaat op voor Children of bodom en blind guardian... zelfde soort drumgeluid
quote:De oude Limp Bizkit cd's zijn ook goed om ghostnotes te leren spelen, en om wat meer te grooven (alhoewel daar een leraar beter voor is). Bij My Generation worden er geloof ik 3 bassdrum slagen achter elkaar gespeeld, ook een goede oefening natuurlijk. Dat stuk heb ik trouwens gespeeld aan het eind van drumloop 2, daar hoor je het apart zonder gitaar etc. (alleen deze Alpha 14" bekken klinkt gewoon zielig):
Lol, limp bizkit is leuk om te beginnen met het leren spelen... oefenen en oefenen, tot je kramp weg is, en dan is limp bizkit btw ook niet meer leuk succes er mee.
members.lycos.nl/grafkanker/drumloop2.mp3
[Dit bericht is gewijzigd door Yokozuna op 13-12-2003 15:37]
quote:Danku, met de naam ben ik wel genoeg
Op zaterdag 13 december 2003 14:00 schreef B_BOY het volgende:
ik heb magix notation
kan wel ff een goedkope versie voor je regelen. mail me ff.
quote:Zie je
Op zaterdag 13 december 2003 18:36 schreef NogZoonDrummer het volgende:
De kramp wordt steeds minder! !JOEPIE!
quote:niet van die klasse... maar ik ga voor Ton Dijkman.... die jij noemt zijn trouwens hele goede solisten... in een band zijn ze weer heel anders...
Op woensdag 10 december 2003 23:14 schreef kriele het volgende:
Zeg drummers, wie is de beste drummer van nederland? Hebben wij ook een drummer van een Peart, Portnoy of Bozzio-klasse?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |