abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 7 december 2003 @ 22:19:06 #126
64838 Mischa_NL
De_Relatieman
pi_15234740
hehe, t was ook een stukje van niks eigenlijk
Ik was mijn microfoon aan het testen en deze klonk wel redelijk en niet te hard. Nu lukt het weer neit meer iets fatsoenlijk op te nemen

Maar ik ben op mijn 8ste begonnen, toen kon ik er natuurlijk geen fok! van en ging het maar heel langzaam, rond mijn 12de had ik er niet meer zo een zin in en heb een jaar gewoon heel weinig geoefend.
Nu oefen ik de laatste tijd wel een stuk vaker en ik ga ook echt met sprongen vooruit!
2 maanden geleden kon ik niet een de base tussen 2 achtste noten van mijn hihat plakken.

Michelle is een chick
pi_15257156
Hoe nemen jullie dat op.. ? Guusie wilt ook opnemen (al kan hij er niks van maarr..)

OK, ik snap

Microfoons (kan dat ook gewoon 1tje zijn)
Software (welke )

Jaja, verder drumstel en stokjes

Of is dit al ergens uitgelegt in de vorige topicen (als wel, kunnen we dat beter in de opening post zetten, wat handiger voor drumnewbies!)

Groet guuus

maandag 8 december 2003 @ 23:12:03 #129
64838 Mischa_NL
De_Relatieman
pi_15263167
ik heb hier een senneiser e845 in mijn mic ingang geduwd.
Ik zet deze in tegengestelde richting van het drumstel.

Daarna neemt ge cool edit pro 2 KUCH*Kazaa*KUCH
Je drukt op het R knopje op een bepaald spoor dan op de grote R knop en rammen maar!
Als je dan bijvoorbeeld op een nummer mee wilt rammen download je het nummer zet je het op een spoor je zet een ander spoor op opnemen en je drukt op de centrale opneem button, Zo neemt hij een leeg spoor je drumwerk op en je duwt de koptelefoon in je stereo. dan hoor je het stukje uit cool edit pro en drum je er tegelijkertijd onder.

Zorg wel dat je mic dan niet te ver weg staat (3 meter is teveel) omdat je anders flinke verschillen hebt doordat het geluid er niet precies op dat moment is. je zou zeggen valt wel mee, maar dat valt niet mee

Michelle is een chick
pi_15276875
quote:
Op maandag 8 december 2003 23:12 schreef Mischa_NL het volgende:
ik heb hier een senneiser e845 in mijn mic ingang geduwd.
Ik zet deze in tegengestelde richting van het drumstel.

Daarna neemt ge cool edit pro 2 KUCH*Kazaa*KUCH
Je drukt op het R knopje op een bepaald spoor dan op de grote R knop en rammen maar!
Als je dan bijvoorbeeld op een nummer mee wilt rammen download je het nummer zet je het op een spoor je zet een ander spoor op opnemen en je drukt op de centrale opneem button, Zo neemt hij een leeg spoor je drumwerk op en je duwt de koptelefoon in je stereo. dan hoor je het stukje uit cool edit pro en drum je er tegelijkertijd onder.

Zorg wel dat je mic dan niet te ver weg staat (3 meter is teveel) omdat je anders flinke verschillen hebt doordat het geluid er niet precies op dat moment is. je zou zeggen valt wel mee, maar dat valt niet mee

Dank!

Ik snap het nog niet helemaal
Nog een vraagje..

Mic-> Gaat in ingang welke?

dinsdag 9 december 2003 @ 18:39:44 #131
64838 Mischa_NL
De_Relatieman
pi_15280719
in de ingang waar een microfoon plaatje bij staat
Michelle is een chick
pi_15284316
quote:
Op dinsdag 9 december 2003 18:39 schreef Mischa_NL het volgende:
in de ingang waar een microfoon plaatje bij staat
pi_15285326
Ja hier is nog zoon drummer(mischien niet zo goed)
Ik ben nieuw :p
Ik drum 2,5 jaar en ik zit op les en heb me A Diploma.
Ik drum sinds kort op een Pearl P100TW Twin pedal gaat nog iet echt zo goed :-(
pi_15300794
Nou, ik ben WHiZZi en eigenaar van DrumForum.NL. Jammer dat ik enkele negatieve reacties lees over de site, maargoed.. Ik kan niet iedereen plezieren

Ik bezit dus een antieke Pearl (schatting is uit de 70-er jaren of eind 60-er) welke ik langzaam maar zeker aan het opknappen ben. Verder heb ik een Roland TD7 E-drum, Roland DR550 drumcomputer en een Thunder drumstel. Overigens ben ik meer te vinden op Tweakers of op DrumForum.NL maar ik zal hier ook wel es rondsnuffelen

pi_15304395
quote:
Op dinsdag 9 december 2003 21:15 schreef NogZoonDrummer het volgende:
Ja hier is nog zoon drummer(mischien niet zo goed)
Ik ben nieuw :p
Ik drum 2,5 jaar en ik zit op les en heb me A Diploma.
Ik drum sinds kort op een Pearl P100TW Twin pedal gaat nog iet echt zo goed :-(

Nee, ik zit 8 maanden er op wanneer haal je ongeveer je A diploma? Naa een jaar of 2?

-edit- nederlandse zinnen van gemaakt!

pi_15304474
quote:
Op woensdag 10 december 2003 13:32 schreef WHiZZi het volgende:
Nou, ik ben WHiZZi en eigenaar van DrumForum.NL. Jammer dat ik enkele negatieve reacties lees over de site, maargoed.. Ik kan niet iedereen plezieren

Ik bezit dus een antieke Pearl (schatting is uit de 70-er jaren of eind 60-er) welke ik langzaam maar zeker aan het opknappen ben. Verder heb ik een Roland TD7 E-drum, Roland DR550 drumcomputer en een Thunder drumstel. Overigens ben ik meer te vinden op Tweakers of op DrumForum.NL maar ik zal hier ook wel es rondsnuffelen

Hoi
Ik denk niet dat er iets super slechts gezegt is over jou forum maar meer dat het hier gezelliger is en handiger gewoon 1 Topic waar je alles kunt vragen vinden enzo!

Maar als je echt meer meningen wilt weten (toch niet zo'n grote groep hier) kan je beter daar naar toe gaan

Welkom

pi_15304872
Het maximum voor een examen is na 2 jaar of het moet een uitzondering wezen dat het langer duurt dit kan ook korter duren.
Maar je kan elemantair overslaan heb ik ook gedaan na 2 jaar en ben ik gelijk voor a gegaan.
pi_15307230
Wat voor metronoom gebruikt iedereen hier? Soms versnel ik dusja, metronoom gezocht. Ik dacht aan een tama rw 100 ofzo... die viel in de smaak op drumforum .

Heeft iemand hier ervaring mee en op welke dingen moet je letten enz?

[Dit bericht is gewijzigd door Maidenfan op 10-12-2003 17:48]

woensdag 10 december 2003 @ 17:54:28 #139
65351 B_BOY
De kater komt later.
pi_15307581
ik heb gewoon zo'n gekke electrische inpluggen op me koptelefoon en spelen maar.
Remlof is een Spellings Nsb'er
  woensdag 10 december 2003 @ 17:58:22 #140
37966 TimoBasso
Vai Vai,we need Bayliss
pi_15307695
Weet er iemand.. watje tegenwoordig moet betalen voor een redelijke Ludwig?
SKB | Michel Fabrizio | Noriyuki Haga
MotoGP | World Champion 2006 Nicky Hayden | World Champion 2007 Casey Stoner
Alice Team | Mika Kallio | Niccolò Canepa
pi_15309430
quote:
Op woensdag 10 december 2003 17:54 schreef B_BOY het volgende:
ik heb gewoon zo'n gekke electrische inpluggen op me koptelefoon en spelen maar.
hmm oke...
beetje meer uitleg misschien?

Koptelefoon is alvast geen echte optie... vind ik niet echt gemakkelijk zitten + oordopjes...

pi_15312811
Ondanks dat ik zelf ook wel wat gespeeld heb, weet ik niet precies wat triggeren nou precies inhoudt. En ik kan dit ook nergens duidelijk uitgelegd vinden.

Het wordt bv. veel gebruikt in de wat extremere metal met snelle bassdrumpatronen. Maar wat doet het nu precies? Wordt alleen het volume versterkt? Wordt ook het ritme elektronisch strak getrokken? Wat speelt een drummer eik nog precies zelf wanneer hij gebruik maakt van deze techniek?

pi_15313996
quote:
Op woensdag 10 december 2003 20:44 schreef Modus het volgende:
Ondanks dat ik zelf ook wel wat gespeeld heb, weet ik niet precies wat triggeren nou precies inhoudt. En ik kan dit ook nergens duidelijk uitgelegd vinden.

Het wordt bv. veel gebruikt in de wat extremere metal met snelle bassdrumpatronen. Maar wat doet het nu precies? Wordt alleen het volume versterkt? Wordt ook het ritme elektronisch strak getrokken? Wat speelt een drummer eik nog precies zelf wanneer hij gebruik maakt van deze techniek?

De drummer speelt gewoon alles zelf, alleen je hoort niet meer het echte geluid van de bassdrum. In plaats daar van hoor je bij elke aanslag een korte opgenomen sample (of electronisch gemaakt, weet ik niet precies) ervan. Klinkt een stuk strakker, en ook wat nepper. Drummers van metalbands gebruiken dit vaak omdat het anders een brei van noten wordt met die snelheden.
  woensdag 10 december 2003 @ 22:13:19 #144
50965 Drumkruk
Passief actief
pi_15315741
quote:
Op woensdag 10 december 2003 17:40 schreef Maidenfan het volgende:
Wat voor metronoom gebruikt iedereen hier? Soms versnel ik dusja, metronoom gezocht. Ik dacht aan een tama rw 100 ofzo... die viel in de smaak op drumforum .

Heeft iemand hier ervaring mee en op welke dingen moet je letten enz?

Ik heb dat kinderprogramma tik tak opgenomen en het intro ik weet niet hoevaak achter elkaar gezet... dat is mijn metronoom. Dan heb ik een dvd speler die het sneller en langzamer af kan spelen. Helaas zie je niet het aantal BPM, maar dat maakt mij niet zoveel uit...

Nee ik gebruik of onze computer... of mijn metronoom waar ik zo snel het merk niet van weet, maar die is toch niet aan te raden...

pi_15316280
Ik heb totaal geen ervaring met instrumenten ofzo, maar drummen heeft me altijd al grappig geleken. Is het verstandig om daar nog mee te beginnen, of ben ik gewoon al veel te laat? Ik ben dus 18 en heb dus 0 ervaring... En valt het jezelf eigenlijk wat te leren? Of zou ik dan ook echt les moeten gaan volgen?
pi_15316561
ik ben begonnen op mn 17de, en je kan opzich wel wat op je zelf ontdekken maar met les gaat het gewoon sneller (mits je een goede docent hebt en er ook wat voor doet).

Het is niet zo dat de docent jou iets leert...iets leren doe je zelf, een docent dient meer als een soort quality control.

woensdag 10 december 2003 @ 22:34:51 #147
64838 Mischa_NL
De_Relatieman
pi_15316600
jezelf leren lijkt me heel moelijk aangezien je denk ik vast komt te zitten op gewone 4 beat riedeltjes
misschien is het wel aan te raden aan het begin een niet al te dure leraar te nemen, als je niet heel veel wilt oefenen.
De beginselen kan ik je zelfs leren...
Ik heb dus 5 jaar bij een strontdure vent gezeten en de eerte 2 jaar gewoon zwaar weinig geleerd.
Dit zou kunnen komen omdat ik nog jong was maar toch...
Michelle is een chick
pi_15316950
Er is dus nog hoop Nu nog iemand vinden die me wat bij kan proberen te brengen En hoe zit het met zo'n drumstel? Wat is aan te raden als je zo'n newbie bent als ik met niet al te veel geld over?
pi_15317295
hoeveel wil je kwijt zijn?
pi_15317451
Niet al te veel natuurlijk ... wat is normaal voor zoiets? .. Mag wel in de honderden euros blijven als het aan mij lag. Zeker niet meer dan 1000
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')