abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 19 december 2003 @ 16:18:34 #226
65351 B_BOY
De kater komt later.
pi_15544453
quote:
Op vrijdag 19 december 2003 15:57 schreef Guanche het volgende:

[..]

Ligt er aan welke fabrikant.. Yamaha duurt echt niet zo lang.. Premier wel.. en DW duurt al helemaal lang

ja das logisch, der zijn veel minder mensen die DW kopen. dus ja volgens mijn verhaal paar posts eerder snap je dat wel.
Remlof is een Spellings Nsb'er
  vrijdag 19 december 2003 @ 16:22:01 #227
24292 Yokozuna
drum- & forumnerd
pi_15544550
quote:
Op vrijdag 19 december 2003 16:18 schreef B_BOY het volgende:
ja das logisch, der zijn veel minder mensen die DW kopen. dus ja volgens mijn verhaal paar posts eerder snap je dat wel.
Klopt, om kosten te drukken sturen fabrikanten volgens mij gewoon slechts enkele malen per jaar 1 grote lading naar verschillende landen.

Das wel klote, maar aan de andere kant, als ze bijvoorbeeld elke maand over heel de wereld onderdelen zouden verspreiden, zouden ze meer kosten maken. Dat berekenen ze gewoon door in de kostprijs. Voor kortere wachttijden betaal je waarschijnlijk dus een hoger prijskaartje, en muziekinstrumenten zijn al duur genoeg

vrijdag 19 december 2003 @ 16:46:12 #228
65351 B_BOY
De kater komt later.
pi_15545248
quote:
Op vrijdag 19 december 2003 16:22 schreef Yokozuna het volgende:

[..]

Klopt, om kosten te drukken sturen fabrikanten volgens mij gewoon slechts enkele malen per jaar 1 grote lading naar verschillende landen.

Das wel klote, maar aan de andere kant, als ze bijvoorbeeld elke maand over heel de wereld onderdelen zouden verspreiden, zouden ze meer kosten maken. Dat berekenen ze gewoon door in de kostprijs. Voor kortere wachttijden betaal je waarschijnlijk dus een hoger prijskaartje, en muziekinstrumenten zijn al duur genoeg

hij vat hem

IK WIL EEN FOK! DRUM MEETING

vrijdag 19 december 2003 @ 17:20:38 #229
46435 Big_Fat_Wombat
Number of the Bitch
pi_15546081
quote:
Op vrijdag 19 december 2003 15:57 schreef Guanche het volgende:

[..]

Ligt er aan welke fabrikant.. Yamaha duurt echt niet zo lang.. Premier wel.. en DW duurt al helemaal lang

Yamaha duurt dus wél lang aangezien ik er 4 maanden op moet wachten
En die Mega Bell ride kostte hier 340 euro excl. korting maar dan was 't nog duur... bij musik productiv kost ie 240 euro... maar daar snap 'k nix van de betaling verzending hoe wat en of enzo mijn duits sucks

En over die vellen, mja kweet niet wat je er nu op hebt liggen en wat je ook weer voor 'n kit hebt en welk merk je wil hebben... Bijvoorbeeld Evans G1 heeft meer attack dan G2... ik heb bewust voor Remo Ebony Pinstripe vellen gekozen die klinken heel erg lekker vet .. maar ligt dus ook aan je kit, als je een bijv. goedkope shit ofzo hebt met plakplastic erop en die zooi, dan zul je er niet veel attack uit krijgen... Maar als je iets beters hebt hebt... dus gelakte zooi en die dingen dan krijg je er lekker vettige attack uit

Op maandag 37 juli 1742 01:42 schreef dWc_RuffRyder het volgende:
Whehehe.
pi_15553054
quote:
Op vrijdag 19 december 2003 17:20 schreef Big_Fat_Wombat het volgende:

[..]

Yamaha duurt dus wél lang aangezien ik er 4 maanden op moet wachten
En die Mega Bell ride kostte hier 340 euro excl. korting maar dan was 't nog duur... bij musik productiv kost ie 240 euro... maar daar snap 'k nix van de betaling verzending hoe wat en of enzo mijn duits sucks

En over die vellen, mja kweet niet wat je er nu op hebt liggen en wat je ook weer voor 'n kit hebt en welk merk je wil hebben... Bijvoorbeeld Evans G1 heeft meer attack dan G2... ik heb bewust voor Remo Ebony Pinstripe vellen gekozen die klinken heel erg lekker vet .. maar ligt dus ook aan je kit, als je een bijv. goedkope shit ofzo hebt met plakplastic erop en die zooi, dan zul je er niet veel attack uit krijgen... Maar als je iets beters hebt hebt... dus gelakte zooi en die dingen dan krijg je er lekker vettige attack uit

Ik wil ook mooie nieuwe velllen
  vrijdag 19 december 2003 @ 22:31:26 #231
24292 Yokozuna
drum- & forumnerd
pi_15553257
quote:
Triest ja.

Hier bij Tierolff bijvoorbeeld, een Iron Cobra dubbelpedaal. Hanteerden ze de adviesprijs van 999 gulden. Was toen bij Feedback, 725. ZO'n groot verschil. En als je dan korting vraagt kwamen ze op 890gulden ofzo, sukkels.

Musikproduktiv is vaak nog een stukje goedkoper dan Feedback ja. Maar bij kleine aankopen heb je niet zoveel voordeel denk ik (hogere verzendkosten)

quote:
Bijvoorbeeld Evans G1 heeft meer attack dan G2... ik heb bewust voor Remo Ebony Pinstripe vellen gekozen die klinken heel erg lekker vet .. maar ligt dus ook aan je kit, als je een bijv. goedkope shit ofzo hebt met plakplastic erop en die zooi, dan zul je er niet veel attack uit krijgen... Maar als je iets beters hebt hebt... dus gelakte zooi en die dingen dan krijg je er lekker vettige attack uit
Bij een ex-gitarist op zolder staat een oude Pearl Export, die toms hebben echt de perfecte attack. Past precies bij de bassdrum, snelheid hoor je er heel goed. Daar zitten gewoon standaard (enkellaags) Osan velletjes op. Bij mijn neef staat een complete Osan kit, ookal vrij oud. (zeker 8 jaar ofzo) Vrij goedkoop dingetje, ongeveer dezelfde prijsklasse als deze Thunder. Maar die toms geven ook een heerlijke attack. Zijn bassdrum ook, door de harde kloppers. Ik heb ook echt spijt van mijn aankoop Had beter iets 2e hands kunnen kopen.

De attack van je vellen hangt misschien ook af van de tuning, en de onderlinge stemverschillen (van boven/ondervel) ?

[Dit bericht is gewijzigd door Yokozuna op 19-12-2003 22:40]

vrijdag 19 december 2003 @ 22:51:31 #232
46435 Big_Fat_Wombat
Number of the Bitch
pi_15553847
Als je de verhouding tussen onder en boven niet goed zet dan klinkt 't of heel dof of heel schel... en als je vellen oud zijn dan gaat het ook ten koste van 't geluid. En op een Iron Cobra gun je ook houten of gummi kloppels zetten
Of je doet zoals ik, je koopt voor 15 euro een weet ik veel hoe zo'n ding heet zo'n plakding met stukje staal erin dat je op je basevel plakt waar je klopper klopt, hoger volume, hogere attack en hogere snelheid omdat je kopper beter terug "stuiterd".
Whehehe.
  zaterdag 20 december 2003 @ 00:02:46 #233
26891 killingcupid
are you loathsome tonight?
pi_15555986
Yoko,

Wat voor info wil je hebben? Hij is namelijk wel behoorlijk onbekend, behalve bij mensen als Rene Creemers enzo...die kennen hem wel. Heb les van hem gehad; erg coole kerel maar wel een beetje raar, haha.

En DW moet je niet kopen, zeker niet de europese uitvoering.

we will become silhouettes.
  zaterdag 20 december 2003 @ 10:49:24 #234
58939 Murgen
Drum Apprentice
pi_15559991
quote:
Op vrijdag 19 december 2003 22:31 schreef Yokozuna het volgende:
Ik heb ook echt spijt van mijn aankoop Had beter iets 2e hands kunnen kopen.
Dat zie je verkeerd. Je hebt het toch maar mooi geleerd op die Thunder en dat je hem met speedmetal kapot hebt geragd kan de kit niet helpen.
Hi! I'm a signature virus! copy me into your signature file to help me spread!
  zaterdag 20 december 2003 @ 13:39:22 #235
65351 B_BOY
De kater komt later.
pi_15562553
big_fat_wombat
heb je die bekken al gekocht?
  zaterdag 20 december 2003 @ 16:41:39 #236
24292 Yokozuna
drum- & forumnerd
pi_15567078
quote:
Heb les van hem gehad; erg coole kerel maar wel een beetje raar, haha.
Tja, als je de top wilt bereiken MOET je wel een beetje gek zijn Ja, ben uiteraard geinteresseerd in opnametjes ofzo..
quote:
Of je doet zoals ik, je koopt voor 15 euro een weet ik veel hoe zo'n ding heet zo'n plakding met stukje staal erin dat je op je basevel plakt waar je klopper klopt, hoger volume, hogere attack en hogere snelheid omdat je kopper beter terug "stuiterd".
Weles van gehoord ja Alleen wordt je volume er hoger door ja? Ja, door de extra attack zeker?
  zaterdag 20 december 2003 @ 19:11:19 #237
46435 Big_Fat_Wombat
Number of the Bitch
pi_15570910
B_BOY; Ik heb de Zildjian besteld ja, zal wel even iets langer duren aangezien er kerst en nieuwjaar zit aan te komen, dus wanneer ik em krijg weet 'k niet maar zal 't meteen hier mede delen

Yoko; Je volume word idd hoger en attack feller, bij mij zijn ze ook dieper en nog vetter gaan klinken. Wat het bij jouw kit voor 'n effect heeft weet ik niet maar 15 euro is 't proberen waard dacht ik zo. Alleen moet je kijken aangezien je een dubbelpedaal hebt hoe je dat moet oplossen!
Vergeet niet je vel een beetje te ontvetten met een niet bijtend iets... dan plakt 't wat beter en valt 't er niet ineens af ofzo
Ik heb gewoon een sopje gebruikt...

Whehehe.
  zondag 21 december 2003 @ 01:18:45 #238
64838 Mischa_NL
De_Relatieman
pi_15571625
ik ga binnenkort een zildjian k class 10" of 12" custom dark splash bestellen. ik ga er eerst nog wel ergens op spelen om te kijken hoe het klinkt... Maar dat zal wel snor zitten lijkt me.
Michelle is een chick
  zondag 21 december 2003 @ 09:55:45 #239
58939 Murgen
Drum Apprentice
pi_15574410
quote:
Op zaterdag 20 december 2003 19:11 schreef Big_Fat_Wombat het volgende:
Yoko; Je volume word idd hoger en attack feller, bij mij zijn ze ook dieper en nog vetter gaan klinken. Wat het bij jouw kit voor 'n effect heeft weet ik niet maar 15 euro is 't proberen waard dacht ik zo. Alleen moet je kijken aangezien je een dubbelpedaal hebt hoe je dat moet oplossen!
Vergeet niet je vel een beetje te ontvetten met een niet bijtend iets... dan plakt 't wat beter en valt 't er niet ineens af ofzo
Ik heb gewoon een sopje gebruikt...
De rechtshandige leerlingkit op mijn drumschool heeft een stikker voor een dubbele klopper. die zijn er volgens mij dus gewoon.

Alles beter dan die muffle ring van Remo. Tierolff had al ge-adviseerd het schuimrubber met blanke bisonlijm extra vast te zetten maar het kreng ging na een paar keer drummen hangen ... geen gezicht en geen gehoor want de peace-boing kwam weer terug. Na een paar half wrotten heb ik het slagvel eraf gehaald en de mufflering met gaffa vastgezet ... helaas ... dat gaat ook ten koste van de demping. %$#$

M'n volgende drumstel krijgt een basdrum die minstens 17 inch diep is ...

Hi! I'm a signature virus! copy me into your signature file to help me spread!
pi_15578419
Mijn drumstel:

Omschrijving:
Premier Artist Birch (engelse makelij, geen japanse troep)
13" en 14" toms, 16" floortom
22"x 18" bassdrum , houten snare, Remo vellen (behalve bassdrum).

En de band waarin dit allemaal te zien en te beluisteren is:

Groeten,

André

zondag 21 december 2003 @ 14:05:06 #241
24292 Yokozuna
drum- & forumnerd
pi_15579032
quote:
Op zondag 21 december 2003 09:55 schreef Murgen het volgende:
De rechtshandige leerlingkit op mijn drumschool heeft een stikker voor een dubbele klopper. die zijn er volgens mij dus gewoon.

Alles beter dan die muffle ring van Remo. Tierolff had al ge-adviseerd het schuimrubber met blanke bisonlijm extra vast te zetten maar het kreng ging na een paar keer drummen hangen ... geen gezicht en geen gehoor want de peace-boing kwam weer terug. Na een paar half wrotten heb ik het slagvel eraf gehaald en de mufflering met gaffa vastgezet ... helaas ... dat gaat ook ten koste van de demping. %$#$

M'n volgende drumstel krijgt een basdrum die minstens 17 inch diep is ...

Je hebt allerlei verschillende stickers. Remo heeft ook kevlar stickers (geel, wordt ook voor dure Hifi speakers gebruikt), maar daar schiet je weinig mee op. Sterker nog die dingen zijn zo groot dat ze een flink deel van je bass response weghalen en dat is niet tof.

Remo muffle ring werkte bij mij wel goed Zij hadden voor mij die schuimrubber ring vastgekit, bleef gewoon zitten. Daarna in de bassdrum geklemd. Geluid was toen precies zoals ik het wilde, de vieze overtones weggedempt terwijl je bijna geen bass response hoefde in te leveren. Het klonkt juist nog vetter dan zonder mufflering (BOINK).

Wombat, je hebt die dingen die jij bedoelt ook voor DB pedalen, alleen dan moet ik even wat verder zoeken. Maar je kloppers komen er ook beter door terug ja? Das wel mooi

Sjakie, toffe kit en toffe bekkens. Wat voor camera heb je trouwens, van een 5 mpix camera zou je toch niet verwachten dat je zoveel chromatische vervorming krijgt (blauwe/paarse randen bij weerspiegelende oppervlakten).

[Dit bericht is gewijzigd door Yokozuna op 21-12-2003 14:13]

pi_15580573
@ Yokozuna:

Het is een Medion (was laatst te koop bij de Aldi).

Dit zijn wel de eerste foto's die ik ermee maak, misschien moet ik nog wat aanpassen aan de instellingen..

PS> wat zijn de voordelen van zo'n sticker voor een dubbele klopper op je bassdrumvel?

zondag 21 december 2003 @ 15:49:45 #243
46435 Big_Fat_Wombat
Number of the Bitch
pi_15582336
quote:
Op vrijdag 19 december 2003 22:51 schreef Big_Fat_Wombat het volgende:
...je koopt voor 15 euro een weet ik veel hoe zo'n ding heet zo'n plakding met stukje staal erin dat je op je basevel plakt waar je klopper klopt, hoger volume, hogere attack en hogere snelheid omdat je kopper beter terug "stuiterd".
Whehehe.
  zondag 21 december 2003 @ 15:51:01 #244
46435 Big_Fat_Wombat
Number of the Bitch
pi_15582371
quote:
Op zondag 21 december 2003 14:05 schreef Yokozuna het volgende:

[..]

Wombat, je hebt die dingen die jij bedoelt ook voor DB pedalen, alleen dan moet ik even wat verder zoeken. Maar je kloppers komen er ook beter door terug ja? Das wel mooi

Ja zal best maar 'k kijk niet naar DB pedaal zooi
Heb ze iig niet zien hangen, al zegt dat natuurlijk niks...
Whehehe.
  zondag 21 december 2003 @ 18:12:21 #245
46435 Big_Fat_Wombat
Number of the Bitch
pi_15586493
quote:
Op vrijdag 19 december 2003 22:51 schreef Big_Fat_Wombat het volgende:
weet ik veel hoe zo'n ding heet zo'n plakding met stukje staal erin dat je op je basevel plakt waar je klopper klopt, hoger volume, hogere attack en hogere snelheid omdat je kopper beter terug "stuiterd".
Volges mij noemt de stokkenenvellendicounter dit Slam pads...
Whehehe.
  maandag 22 december 2003 @ 13:38:20 #246
70566 MaZz_
Tutchhh, tutch tutch tatch
pi_15607878
Dubbelbass is echt zo gaaf
Trouwens, Joko, die "doublebass fun 1 + 2" heb k al best veel aan gehad.

Het gaat steeds lekkerder de laatste tijd. Ik probeer vooral triolen erin te krijgen en ook een beetje strak en snel die standaard metal beat. Ik speel em wel een keertje in.

Om nog ff op shuffle terug te komen, er is ook een heel gaaf filmpje van de drummer van Toto in omloop. Hierin speelt ie o.a. hele toffe shuffle beats vind ik. De meesten lukken mij ook redelijk alleen die ghostnotes is écht ff veel oefenen om dat erin te krijgen zeg maar.

laterz =]

Verveling is voor mensen zonder hobbies - Never change a winning team
You've just moved up a notch,
you're at notch one now.
  maandag 22 december 2003 @ 13:49:04 #247
24292 Yokozuna
drum- & forumnerd
pi_15608245
quote:
Op maandag 22 december 2003 13:38 schreef MaZz_ het volgende:
Dubbelbass is echt zo gaaf
Trouwens, Joko, die "doublebass fun 1 + 2" heb k al best veel aan gehad.

Het gaat steeds lekkerder de laatste tijd. Ik probeer vooral triolen erin te krijgen en ook een beetje strak en snel die standaard metal beat. Ik speel em wel een keertje in.
[...]
laterz =]

Leuk om te horen dat je vordert, neem maar op

[Dit bericht is gewijzigd door Yokozuna op 22-12-2003 17:58]

pi_15648417
Vandaag nog eens naar Dream Of Mirrors geluisterd van Iron Maiden... Wat is die Nicko goed zeg... In plaats van een (in mijn opinie) saaie continue dubbelbasroll zoals vele drummers moet je die triolen op het einde horen .

Zijn er nog meer drummers die zo'n fratsen gebruiken in hun muziek?

Vandaag eens met de snaren af gespeeld... wat mij opviel was dat dan niet alleen de snaardrum best cool klinkt (voor eventjes dan toch) maar ook dat de bas heel erg dof klonk... Heb ze dan maar terug aan gezet want het was echt niet mooi meer.

[Dit bericht is gewijzigd door Maidenfan op 23-12-2003 19:58]

dinsdag 23 december 2003 @ 23:33:05 #249
24292 Yokozuna
drum- & forumnerd
pi_15655532
quote:
Vandaag eens met de snaren af gespeeld... wat mij opviel was dat dan niet alleen de snaardrum best cool klinkt (voor eventjes dan toch) maar ook dat de bas heel erg dof klonk... Heb ze dan maar terug aan gezet want het was echt niet mooi meer.
Tip: Hoe krijg ik het ultimieme Metallica - St. Anger - Lars Ulrich - Koekepan snaredrum geluid!

1. Met neme een snare drum
2. Men doet het snaren matje los
3. Men haalt alle mogelijke demping van de snaredrum weg
4. Men slaat zo ver mogelijk van het midden van het vel vandaan
5. TANG!

Je kunt zo'n geluid leuk gebruiken als 2e snare, leuk voor de afwisseling. Maar constant, das voor mafkezen

pi_15656348
quote:
Op dinsdag 23 december 2003 23:33 schreef Yokozuna het volgende:

[..]

Tip: Hoe krijg ik het ultimieme Metallica - St. Anger - Lars Ulrich - Koekepan snaredrum geluid!

1. Met neme een snare drum
2. Men doet het snaren matje los
3. Men haalt alle mogelijke demping van de snaredrum weg
4. Men slaat zo ver mogelijk van het midden van het vel vandaan
5. TANG!

Je kunt zo'n geluid leuk gebruiken als 2e snare, leuk voor de afwisseling. Maar constant, das voor mafkezen

Haha ja
Maar ook dat zonder snaren de basdrum zo anders klonk... Mét snaren is het een heldere lage doef, zonder is het gewoon perfect om hardcore () mee te spelen (heel erg dof).

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')