abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_14975730
Ik heb al lang last van droge ogen... denk ik.
heb er nooit echt bij stil gestaan over hoe en waarom etc...
maar toen ik laatst bij de apotheker was, zag ik een foldertje met een foto van iemand die in z'n ogen wreef...

Ik heb zelf regelmatig last van het gevoel alsof er zand in m'n ogen zit... gesprongen adertjes enzo...
Dan begin te wrijven en dan gaat het pas echt goed fout...

Na het lezen van de folder bedacht ik me dat ik wel eens last zou kunnen hebben van 'droge ogen'... ik zit immers meer dan 8u/dag achter de pc.

quote:
Autorijden, werken met een computer, air conditioning en centrale verwarming kunnen ervoor zorgen dat de ogen vermoeid en branderig aanvoelen.

****** oogdruppels bevatten natuurlijke plantenextracten.
****** oogdruppels verzachten en hydrateren uw ogen zodat ze weer aangenaam en gezond aanvoelen.

Geschikt voor dagelijks gebruik

Dat staat dus op de verpakking...
er staat ook:
"Zo vaak gebruiken als nodig is, één tot twee druppels in ieder oog"

maar kan ik dit wel onbeperkt gebruiken?
ik heb net voor de 5e keer vandaag die druppels gebruikt, en het voelt echt verfrissend aan enzo...
maar zijn er ook nadelen/risico's aan verbonden??

de drogist zei van niet ... uiteraard. ( $ $ $ )

donderdag 27 november 2003 @ 16:29:48 #2
41885 kless
morgen? waarom niet overmorgen
pi_14975825
De apotheker moet je ook vragen, niet iemand in een drogisterij.
Vrouwen moeten niet zeiken over hun uiterlijk. Met hun innerlijk is veel meer mis.
iGEM
pi_14975867
in principe ongevaarlijk, je gebruikt gewoon een "reinigende" oplossing, maar zou toch ff ermee langs de dokter gaan, misschien heeft die druppels die je maar 1x per dag hoeft te gebruiken
pi_14975873
Is in België Visine legaal, weet je dat toevallig??

Hier is het namelijk verboden.

[Dit bericht is gewijzigd door Mylene op 27-11-2003 16:31]

[url=http://www.ferrycorsten.org/home.asp]Ferry Corsten[/url]
pi_14975878
al eens je ogen laten meten.
wanneer je ogen te zwak zijn om langdurig naar een monitor te kijken, kunnen de zelfde klachten optreden.

het is sowieso vestandig om advies bij een goede opticien (optometrist) in te winnen!!!

pi_14975944
quote:
Op donderdag 27 november 2003 16:29 schreef kless het volgende:
De apotheker moet je ook vragen, niet iemand in een drogisterij.
Ik stond bijna een half uur te wachten bij de apotheker en toen ik eindelijk aan de beurt was, kreeg ik te horen dat ze net het laatste flesje hadden verkocht...

toen ben ik kwaad weggegaan en naar de drogist gegaan waar ze hetzelfde spul hebben...

als je zoiets aanbiedt, moet je zorgen dat je het in stock hebt...
net of ik elke dag tijd heb om "even" langs te komen...
heb je het niet, ben ik pleite...
dan ga heb ik ook geen zin meer om aan betreffende persoon nog vragen te gaan stellen...

donderdag 27 november 2003 @ 16:34:05 #7
41885 kless
morgen? waarom niet overmorgen
pi_14975979
het is jou probleem.
niet van de drogist of de apotheker
Vrouwen moeten niet zeiken over hun uiterlijk. Met hun innerlijk is veel meer mis.
iGEM
pi_14975996
quote:
Op donderdag 27 november 2003 16:31 schreef Mylene het volgende:
Is in België Visine legaal, weet je dat toevallig??

[afbeelding]

Hier is het namelijk verboden.

nooit van gehoord...
waarom is dat verboden dan?

ik heb Optrex:
http://www.zelfzorg.nl/zz_500.html

pi_14976009
Hi,

Ik heb hetzelfde, en uiteindelijk krijg ik er ook hoofdpijn van. Monitor en (droge) Airco lucht zijn de boosdoeners in mijn geval. Koop eens een flesje Optrex. Volgens mij heeft elke DA/Kruidvat/Trekpleister dat wel liggen.

Succes

pi_14976076
quote:
Op donderdag 27 november 2003 16:31 schreef glingo het volgende:
al eens je ogen laten meten.
wanneer je ogen te zwak zijn om langdurig naar een monitor te kijken, kunnen de zelfde klachten optreden.

het is sowieso vestandig om advies bij een goede opticien (optometrist) in te winnen!!!

heb vorig jaar nog een oogtest ondergaan en dat was allemaal prima in orde...

ik ben zowat de enige in de familie zonder bril, heb uitstekende ogen en wil dat uiteraard zo houden...

misschien toch eens langs gaan bij een opticien, maar wee hem als hij me iets aan wil smeren wat ik niet nodig heb...

pi_14976090
quote:
Op donderdag 27 november 2003 16:35 schreef rjb het volgende:
Hi,

Ik heb hetzelfde, en uiteindelijk krijg ik er ook hoofdpijn van. Monitor en (droge) Airco lucht zijn de boosdoeners in mijn geval. Koop eens een flesje Optrex. Volgens mij heeft elke DA/Kruidvat/Trekpleister dat wel liggen.

Succes

zie boven
pi_14976446
quote:
Op donderdag 27 november 2003 16:34 schreef realist_ik het volgende:

[..]

nooit van gehoord...
waarom is dat verboden dan?

Ik heb gehoord dat het te maken heeft met dat het middel roodheid uit de ogen haalt. En dat schijnt niet helemaal gezond te zijn.
[url=http://www.ferrycorsten.org/home.asp]Ferry Corsten[/url]
pi_14976577
quote:
Op donderdag 27 november 2003 16:50 schreef Mylene het volgende:

[..]

Ik heb gehoord dat het te maken heeft met dat het middel roodheid uit de ogen haalt. En dat schijnt niet helemaal gezond te zijn.

dan ga ik het ook niet proberen...
ik heb m'n lesje wel geleerd toen ik 10 jaar geleden atropine van oma in m'n ogen druppelde omdat ik ergens had gelezen dat ze dat ook in speed deden...
ben toen een dag blind geweest...

waarom trouwens die nieuwe account?

pi_14977617
quote:
Op donderdag 27 november 2003 16:55 schreef realist_ik het volgende:

[..]

waarom trouwens die nieuwe account?

Gewoon voor de lol.
pi_14978291
Idd!

Ik heb in Luxemburg van de zomer een middel gekocht wat echt perfect werkte Milavez heette het of zo iets dergelijks.

Het haalde het rood uit mijn oog, werkte instantly, nu heb ik wel enkele maanden later een virusinfectie gekregen waarna ik lenzen kon weggooien en drie weken bril moest dragen

-
pi_14979707
quote:
Op donderdag 27 november 2003 17:32 schreef schatje het volgende:

[..]

Gewoon voor de lol.

lollig
pi_14999776
Nooit zoiets bij een drogist of apotheek halen !!!!
Ga altijd eerst langs een HA, klinkt misschien kinderachtig maar voor je het weet kieper je wat in je oog of weet ik veel waarin en kun je daar helemaal niet tegen met alle gevolgen van dien.
Met hetzelfde gemak heb je even een receptje gehaald en weer geld bespaard !
  vrijdag 28 november 2003 @ 22:00:25 #18
9030 Mr.Black
sucks to be me
pi_15011713
Ik ben toevallig vandaag naar een drogist geweest om oogdruppels te halen voor droge en rode ogen. Er werd mij Oogdruppels Nr.1 van Similasan aangeraden. Als dat niet werkt kan ik alsnog naar de huisarts gaan.
Don't love if you want to die in peace.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')