abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_14971013
Heb momenteel de beschikking over een DVD speler en wil daar graag een speakersetje op aansluiten.
Ben vandaag naar de winkel geweest maar die zeiden dat je geen speakers rechstreeks op de DVD kunt aansluiten. Ik zou er dan een aparte receiver (beginnen pas bij ¤300) bij moeten nemen. Dan zou ik de DVD daaraan moeten sluiten en de boxen aansluiten op de receiver. Anders zou het niet kunnen zei hij.
Maar dit is me toch te gortig om nu ook een aparte versterker te kopen.
Zag trouwens ergens wel leuke boxen staan: Altec Lansing 251 5.1 surround met 3 uitgangstekkers. Als ik die zou kopen dan heb ik:
* DVD speler met 1 digitale audio uitgang (coaxiaal) en 2 analoge audio uitgangen (die met de witte/rode plugs)
* Altec Lansing met 3 uitgangen (van het formaat die je volgens mij in de soundkaart kunt steken)
* Creative Soundblaster 4.1 met 4 uitgangen (blauw,rood,groen,zwart)
In plaats van een versterker te kopen kan ik misschien de soundkaart als versterker gebruiken? En als dat kan, hoe sluit ik daar m'n DVD en speakers op aan?
pi_14971264
quote:
Op donderdag 27 november 2003 14:07 schreef stiphout het volgende:
Altec Lansing 251 5.1 surround
* Creative Soundblaster 4.1
Dan moet je toch eerst ergens een geluidskaartje voor 5.1 vandaan halen... Uiteraard met een Digitale coaxiale ingang...
pi_14971345
quote:
Op donderdag 27 november 2003 14:12 schreef Skimmer het volgende:

[..]

Dan moet je toch eerst ergens een geluidskaartje voor 5.1 vandaan halen... Uiteraard met een Digitale coaxiale ingang...

Ok dat zou geen probleem zijn. Die zijn voor ¤50 al verkrijgbaar (dus de versterker van ¤300 hoef ik niet erbij te kopen?). Heeft die 5.1 kaart meer dan 4 uitgangen zoals de 4.1 kaart. En waar sluit ik waar op aan?
pi_14974438
quote:
Op donderdag 27 november 2003 14:15 schreef stiphout het volgende:

[..]

Ok dat zou geen probleem zijn. Die zijn voor ¤50 al verkrijgbaar (dus de versterker van ¤300 hoef ik niet erbij te kopen?). Heeft die 5.1 kaart meer dan 4 uitgangen zoals de 4.1 kaart. En waar sluit ik waar op aan?

Nee, hij heeft niet zo zeer meer uitgangen... hij heeft meer kanalen...

Het aansluiten doe je d.m.v. de 3 stereo plugjes.

Enige waar je meer in de 'problemen' kan komen, speakers voor computers, zijn vaak bedoeld voor 'kleine' ruimtes... oftewel ze klinken leuk als je aan het gamen bent, maar wat minder als je in je woonkamer een DVD aan het kijken bent.

Maar de Theorie is goed, door die geluidskaart wordt je computer in feite versterker... afhankelijk van hoeveel waarde je aan het eindresultaat hecht, zou je voor deze oplossing kunnen kiezen.

pi_14975231
Het is voor gebruik om m'n kamer van van 20 vierkante meter. Dus daar zou het wel goed genoeg voor zijn toch?
pi_14975299
quote:
Op donderdag 27 november 2003 14:07 schreef stiphout het volgende:
Heb momenteel de beschikking over een DVD speler en wil daar graag een speakersetje op aansluiten.
Ben vandaag naar de winkel geweest maar die zeiden dat je geen speakers rechstreeks op de DVD kunt aansluiten. Ik zou er dan een aparte receiver (beginnen pas bij ¤300) bij moeten nemen. Dan zou ik de DVD daaraan moeten sluiten en de boxen aansluiten op de receiver. Anders zou het niet kunnen zei hij.
Maar dit is me toch te gortig om nu ook een aparte versterker te kopen.
Zag trouwens ergens wel leuke boxen staan: Altec Lansing 251 5.1 surround met 3 uitgangstekkers. Als ik die zou kopen dan heb ik:
* DVD speler met 1 digitale audio uitgang (coaxiaal) en 2 analoge audio uitgangen (die met de witte/rode plugs)
* Altec Lansing met 3 uitgangen (van het formaat die je volgens mij in de soundkaart kunt steken)
* Creative Soundblaster 4.1 met 4 uitgangen (blauw,rood,groen,zwart)
In plaats van een versterker te kopen kan ik misschien de soundkaart als versterker gebruiken? En als dat kan, hoe sluit ik daar m'n DVD en speakers op aan?
Ik heb toch echt rechtstreeks een speakersetje op mijn DVD speler aangesloten.... gewoon op de line-out bussen
pi_14975735
quote:
Op donderdag 27 november 2003 16:13 schreef Dennis121 het volgende:

[..]

Ik heb toch echt rechtstreeks een speakersetje op mijn DVD speler aangesloten.... gewoon op de line-out bussen

Er zijn ook wel speaker sets die een Coaxiaal of optische ingang hebben... dat zou natuurlijk nog makkelijker zijn.

Ik zou persoonlijk voor de Logitech Z-680 Logitech Z-640 gaan...

[edit]
Oeps... foute type gekozen... de 680 kost bijna 500 euro, en de 640 zit rond de 100,-

[Dit bericht is gewijzigd door Skimmer op 27-11-2003 21:49]

pi_14976257
quote:
Op donderdag 27 november 2003 16:13 schreef Dennis121 het volgende:

[..]

Maar als ik naar de Altec Lansing 251 kijk dan heeft die 3 uitgangen (van het formaat die je in een soundkaart stopt), terwijl de DVD speler slechts 2 uitgangen heeft (rood/wit). Dat kan dan toch niet?
pi_14977193
ik heb gewoon 2 tulp bussen op me DVD player zitten, daar zit een kabel aan die aan het eind een jackplug heeft (zon plug die je in je soundcard/discman doet) en die zit in mijn speakerset....
Je kan allerlei verloop stukken krijgen...en je zegt dat je speakerset UITgangen heeft, kijk eens naar de INgang...die moet je nl. hebben
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')