abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_14968967
Ik heb nou al 2 jaar last van licht urineverlies (te handhaven met inlegkruisje, maar dat dan wel dus de hele dag), en aangezien ik ook ongeveer zo lang seroxat slik (paroxetine, antidepressivum) denkt mijn huisarts dat het daardoor komt. Het schijnt dat seroxat in zeldzame gevallen incontinentie tot gevolg heeft. Nu heb ik een gevoelig blaasje (+ darmstelsel, heb ook irritante constipatie), dus dat zou best kunnen. Mijn urine was goed, de keer daarvoor, in oktober, vonden ze een blaasontsteking, en gek genoeg nu dus niet, terwijl het precies dezelfde klachten zijn.
Ook heb ik, maar dat staat los van het medicijn, bij seksuele stimulatie (en dan heb ik t niet over een orgasme krijgen, dus geen ejaculatie dus begin daar alsjeblieft niet over) dat mijn blaas weer vol lijkt te lopen en er met beetjes urine uit komt zetten. (veel ook) En nee dat los je niet op met eerst naar het toilet gaan, want het blijft komen en dan kun je om de 5 minuten opnieuw. In combinatie met afscheiding en inlegkruisje ruikt t ook al niet al te geweldig
Nu zoek ik mensen die dat ook hebben en/of mij denken een advies te kunnen geven. (en nee stoppen met seroxat is geen optie dan wordt ik depressief) Is er iets wat ik eraan kan doen? Klopt het wat de huisarts zegt en als er dan niks aan het plassen zelf te doen valt, hoe houd ik mijn bed schoon als ik seksueel aan de gang wil gaan?
Welke oefeningen/hulpmiddelen zijn er om de bekkenbodem/vagina/anusspieren te trainen en werken ook nog eens goed?
Kan iets of iemand me aub helpen (en niet aankomen met die irritante kutgeintjes), het is heel irritant namelijk.
Oh en als je nog tips hebt tegen obstipatie hoor ik het ook graag.
pi_14969146
Waarschijnlijk een open deur, maar zijn er geen goede alternatieven voor seroxat?
Op een nacht lag ik in mijn bed naar die vele sterren in de lucht te kijken en dacht bij mezelf: "Waar is mijn dak naartoe?"
pi_14969233
quote:
Op donderdag 27 november 2003 13:01 schreef Beowulf27 het volgende:
Waarschijnlijk een open deur, maar zijn er geen goede alternatieven voor seroxat?
het punt is dat zo'n beetje alle andere vergelijkbare pilletjes dezelfde bijwerkingen geven en dus ook incontinentie. Zei de dokter. Dus da's jammer.
  donderdag 27 november 2003 @ 13:15:02 #4
24492 Flurry
Het was een mooie tijd
pi_14969476
is het niet mogelijk om onder begeleiding af te bouwen?
We cross our bridges when we come to them and burn them behind us, with nothing to show for our progress except a memory of the smell of smoke, and a presumption that once our eyes watered.
pi_14969561
Klinkt misschien stom, maar al eens aan hardlopen gedacht?
Heeft 2 voordelen, allereerst is het goed tegen obstipatie (ik ging van 1 keer in de 3 dagen naar twee keer per dag) en je voelt je er nog beter door ook. Urineverlies zal niet helemaal verdwijnen, maar daar bestaan inderdaad ook speciale trainingen voor. Vraag het bij je huisarts, hij kan je een verwijskaart geven voor een fysio. Daarnaast heeft het ook voor je depressie voordelen (ook zelf ondervonden). Er bestaan zelfs speciale loopgroepen voor mensen met depressieve klachten. De klachten kunnen zelfs zover verminderen dat medicijnen soms niet meer nodig zijn, of in ieder geval in een mindere mate. Informeer eens bij een RIAGG bij je in de buurt. Ik kan het je in ieder geval echt aanraden
Sterkte verder
pi_14970689
quote:
Op donderdag 27 november 2003 13:18 schreef groen_lynx het volgende:
Klinkt misschien stom, maar al eens aan hardlopen gedacht?
Heeft 2 voordelen, allereerst is het goed tegen obstipatie (ik ging van 1 keer in de 3 dagen naar twee keer per dag) en je voelt je er nog beter door ook. Urineverlies zal niet helemaal verdwijnen, maar daar bestaan inderdaad ook speciale trainingen voor. Vraag het bij je huisarts, hij kan je een verwijskaart geven voor een fysio. Daarnaast heeft het ook voor je depressie voordelen (ook zelf ondervonden). Er bestaan zelfs speciale loopgroepen voor mensen met depressieve klachten. De klachten kunnen zelfs zover verminderen dat medicijnen soms niet meer nodig zijn, of in ieder geval in een mindere mate. Informeer eens bij een RIAGG bij je in de buurt. Ik kan het je in ieder geval echt aanraden
Sterkte verder
Dankjewel! Ik ben ook al gaan sporten. (en veel ook, heb nu spierpijn van eergister zeg hallelujah)
pi_14984173
Wat jammer dat er niemand (behalve groen_lynx) is die mij verder kunnen/willen helpen. Wel 349 views. Is het zo vreemd dan?
pi_14999688
Ik kan je ook niet echt helpen, het is al eerder gezegd maar misschien gaan minderen/afbouwen van de Seroxat ?

En eventueel (maar dat zul je vast wel al hebben) een matrasbeschermer, zie je niks van onder een hoeslaken.

Oefeningen weet ik zo ook niet te bedenken, misschien net doen alsof je je urine op moet houden, zo worden toch ook de spieren gestimuleerd.
En anders aan je HA vragen of hij/zij geen oefeningen weet wat je kunt doen.
Het kan trouwens ook best zijn dat je een blaasontsteking " aan het kweken " bent maar dat dit NOG niet zichtbaar is in de urine.

pi_14999758
Jeetje wat vervelend, maar ik heb er echt nog nooit van gehoord dat dit een bijwerking kan zijn.

weet je zeker dat je geen blaasprobleem hebt/ aan het ontwikkelen bent? idd iets van blaasontsteking ofzo?

ik zou toch eens overleggen met je arts want dit is wel heel vervelend, misschien weet hij/zij idd een alternatief met niet dit soort bijwerkingen?

succes.

♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_19332967
Hoi yamyam,

Mijn vriendin heeft er ook last van en wij bestellen gewoon van die onderleggers van tena
die zij perfect en geen rotzooi

ik hoop dat je hier wat aan hebt als je nog meer vragen hebt mail me dan maar op het forum maken ze inderdaad geintjes
pi_19334157
quote:
Op donderdag 27 november 2003 13:06 schreef Yamyam het volgende:

[..]

het punt is dat zo'n beetje alle andere vergelijkbare pilletjes dezelfde bijwerkingen geven en dus ook incontinentie. Zei de dokter. Dus da's jammer.
In je openingspost zeg je dat deze bijwerkingen van seroxat nogal zeldzaam zijn. Je zou de arts kunnen vragen om het toch te proberen. Mischien dat je van een ander middel geen/minder last hebt van bijwerkingen.
pi_19334695
quote:
Op zondag 23 mei 2004 12:02 schreef zambon het volgende:
Hoi yamyam,

Mijn vriendin heeft er ook last van en wij bestellen gewoon van die onderleggers van tena
die zij perfect en geen rotzooi

ik hoop dat je hier wat aan hebt als je nog meer vragen hebt mail me dan maar op het forum maken ze inderdaad geintjes
Het lijkt me erg fijn, om als je zon probleem hebt, dat je dan iemand hebt die er zo relaxt over doet!
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_19335038
Een kennisje van mij had na haar bevalling last van incontinentie, misschien niet te vergelijken, maar misschien heb je er toch wat aan.
Volgens mij is ze ervoor naar de fysiotherapeut geweest en heeft oefeningen gekregen om de bekkenbodemspieren (ofzo) te trainen...

Maar ja, dat helpt natuurlijk alleen als het die spieren zijn waardoor je incontinent bent, toch?!
Ik heb geen idee hoe dat zit met seroxat, wat dan de reden van de incontinentie is... maar het lijkt me behoorlijk vervelend.
Misschien goed om het er toch nog eens met de huisarts over te hebben???

Sterkte in elk geval!
Fake it till you make it...
  zondag 23 mei 2004 @ 14:36:52 #14
19018 Brennie
CCU nurse
pi_19336079
Is een kick, maar mogelijk hebben meer mensen deze klacht.
Laat hem verder open
“A good life is when you assume nothing, do more, need less, smile often, dream big, laugh a lot and realize how blessed you are for what you have”
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')