Wat gaat mij dit ongeveer kosten? Heeft iemand daar een idee van, het gaat mij vooral over de loden leidingen die vervangen moeten worden naar koperen leidingen.
Allemaal heel erg nattevingerwerk natuurlijk, want het ligt er natuurlijk aan hoe groot, sterk en duur je eea wilt maken. Maar dit zijn echt wel MINIMALE bedragen. Als alles een beetje 'ruimer', groter en uitgebreider moet is 100000 piekies reeeler!
Succes!
Ik heb zelf een paar maanden geleden een bovenwoning gekocht, kostte inclusief kk ruim 200.000,-
Voor het opknappen/verbouwen reken ik op 100.000,-
Maar let op: dit doen we allemaal zelf!! alleen kozijnen en een nieuwe trap laat ik maken en installeren.
Om het een beetje te vergelijken kun je hier foto's zien:
boekel.nu
Sucses ermee trouwens!
15.000,= voor een keuken? Ooit in een bouwmarkt geweest??
quote:Jazekersss... en heb jij dan weleens serieus een keuken laten samenstellen (desnoods inderdaad bij een bouwmarkt) inclusief alle inbouwmeuk, installatiekosten, etc? Oke het 'kan' altijd goedkoper, maar een beetje complete keuken is waarschijnlijk nou NET NIET dat standaard witte keukenblokje met 2 bovenkastjes dat inderdaad VEEL minder kost. Toch?
Op woensdag 13 juni 2001 13:30 schreef mooni het volgende:
Ben blij dat je erbij zegt dat het natte vinger werk is, maar minimale bedragen zijn het ABSOLUUT niet!15.000,= voor een keuken? Ooit in een bouwmarkt geweest??
EN ik was de badkamer zelfs nog vergeten!!! Geloof me, mijn inschatting van 50000 is nu al te laag! Echt veel meer richting die ton!
P.S. klussen op de schaal die ik inschat voor een dergelijk project als bovenstaand kost ALTIJD meer dan je van tevoren wellicht denkt. Laag inschatten=teleurstellingen achteraf. De sigarenkistjesmethode ligt 9 van de 10 keer dichter bij de werkelijkheid dan alles 'proberen' precies te berekenen.
Maar nogmaals, het blijft nattevingerwerk... ;-)
[Dit bericht is gewijzigd door MarkSanne op 13-06-2001 14:01]
>Er moet een nieuwe keuken in
laten plaatsen, bv miele standaard=> 25.000
zelf plaatsen gamma/praxis => 5.000/10.000
goedkoop is duurkoop bij keukens, kwaliteit staat voor
duurzaamheid en veel plezier (hang en sluitwerk kastdeurtjes en laden is erg belangrijk voor lange levensduur en comfort)
>nieuwe badkamer
laten plaatsen, douche, toilet, wasbak, tegels
week werk a fl 90p/u*8uur*5dgn*2pers=7200
materialen: +/- 5000
dus schat maar: 12.000
>nieuwe CV-ketel
nieuw? reken maar 15.000 inc plaatsen en aanpassen etc
maar gaat dan ook 20 jaar mee
>er liggen nog lode leidingen in, die moeten ook vervangen gaan worden
pff moeilijke, kan wel prijzig worden als het lastig vervangen is en er gesloopt moet worden in vloeren en wanden.
reken maar twee weken werk
zie boven: 7200
materialen: 5 p/m * 200m = 1000
>trap in gebouwd worden naar de zolder toe
is er al een trap en hoeft die alleen maar vervangen te worden?
reken maar 2500 piek
>electrische groepen moeten uitgebreid worden
5.000?
>plafonds moeten gerestaureerd worden
gips erin?
platen*kamers*,manuren
>normale verven en behangen enzo
aantal m2 muur opp * materiaal kosten +
aantal kamers * dag werk
weet je wat...
ik schat het zo 70 a 80 duizend als je het netjes en goed wilt hebben
als je veel zelf kan doen of handige familie hebt, scheelt dat ernorm veel geld, kan zo de helft schelen!
offertes behoren gratis en vrijbljvend te zijn, dus zou ik zeker een aannemer raadplegen.
succes ermee!
Eigenlijk zijn we op zoek naar een tweedehands eiken keuken, omdat ie meer in de sfeer van het huis past en inderdaad ook omdat ik geen zin heb om daar zoveel geld aan uit te geven! Bovendien pleurt iedereen z'n eiken keuken eruit om dat ie niet meer "in" zijn....
Kan iemand mij wel vertellen wat het verplaatsen van een c.v. ketel ongeveer zal kosten (die belgen hebben dat kreng dus midden in de keuken gehangen, terwijl leidingen van de achterzijde van die muur komen, en aan die zijde van de muur zouden wij hem graag willen zien hangen)
Enne, tis voor mij misschien makkelijk praten over dat schilderwerk......mijn hubbie is schilder
quote:*Proest* In welke eeuw leef jij nog?
Op woensdag 13 juni 2001 12:25 schreef peertje het volgende:
Ik heb eigenlijk zo'n 30000 daarvoor over!
Reken inderdaad maar op 75.000.
Ik heb hier pasgeleden 2 nieuwe raamkozijnen en overal dubbele beglazing laten plaatsen...en dat was al 25.000.
quote:Nee schilderen en bahangen 'op zich' niet. Maar als de muren (zal je weer net zien) schots en scheef zijn zal er toch echt effe gestuct moeten worden. Om over die plafonds maar te zwijgen.... da's gewoon rete-veel tijd wat daarin gaat zitten. En UITERAARD als je alles of een hoop zelf kan & wil (en de tijd ervoor hebt) doen KUN je daar een hoop mee besparen. Wat ik in ieder geval durf voor te rekenen is hoeveel het zo ongeveer gaat kosten als je het grootste werk laat doen.
Op woensdag 13 juni 2001 14:02 schreef mooni het volgende:
Ow ja, nog iets.......schilderen en behangen enzo hoeft echt geen 10.000,= te kosten.....Je weet niet wat je zelf kan als je het nooit gedaan hebt!! Zo hebben deze dameshandjes laatst keurig netjes een wandje betegeldEnne, tis voor mij misschien makkelijk praten over dat schilderwerk......mijn hubbie is schilder
Ik heb zelf twee aardige rechterhandjes, mijn vriendin ook en onze twee verdiepingen van onze bovenwoning moesten dus ook van onder tot boven aangepakt worden toen wij dit huis kochten. ALLES (behalve dubbelglas plaatsen) zelf gedaan en ondanks dat zat het toch eerder op een hoger bedrag dan lager! Maak misschien ben ik te perfectionistisch, want ik wil het altijd ook echt goed hebben.
Ik heb inderdaad heel veel handige mensen in mijn omgeving. Ik heb bijvoorbeeld een keuken gezien met alles erop en er aan voor 8200. Dit is geen bijstandskeukenboer maar een hele goede die goed aangeschreven wordt door mensen. Mijn vader heeft vroeger niks anders gedaan dan keukens plaatsen, dus daar maak ik mij niet druk om.
En trap laten plaatsen komt op 4000 neer heb ik gehoord. (Vrienden van mij hebben dat laatst betaald voor een trap)
Een andere vriend van mij is electriciën dus daar kan ik ook wel de nodige korting krijgen denk ik, hij had het over ongeveer 3000,-
Een andere vriend van mij is loodgieter en ik denk dat hij met wat hulp de leidingen wel kan vervangen. Ik denk dat het inderdaad heel erg scheelt als je alles bijna zelf kan doen, ik moet alleen iemand inhuren voor de trap. Maar de rest kan ik allemaal zelf doen met behulp van vrienden. moet ik dan ook rekenen op zulke hoge kosten???
quote:en daar zit alles al in aan en op???
Op woensdag 13 juni 2001 14:32 schreef peertje het volgende:
Ik heb bijvoorbeeld een keuken gezien met alles erop en er aan voor 8200. Dit is geen bijstandskeukenboer maar een hele goede die goed aangeschreven wordt door mensen.
ik kan me zelf dus niet voorstellen dat het wat is. Ik heb pas mn keuken wat aangepast door een nieuw aanrecht met wasbak, inbouw kookplaat (een gewone dus niks keramisch of wat ook)wel met 5 pitten en een nieuwe afzuigkap te plaatsen en ik was al over de duizend piek kwijt voor alleen de spullen, en dan komen de kleine dingen zoals kit en een afdekstrip hier en een dingetje daar er nog bij.
Ehm.....peertje heb je ook al aan de verlichting gedacht
Maak zelf je keuzes, ik denk dat je met alle bovenstaande reacties in ieder geval al wijzer bent dan een paar uur hiervoor!
quote:Vooral de wintersport foto's waren erg interessant
Op woensdag 13 juni 2001 13:06 schreef Boekel het volgende:Om het een beetje te vergelijken kun je hier foto's zien:
boekel.nu
quote:En bedankt!
Op woensdag 13 juni 2001 17:07 schreef Kimmie het volgende:[..]
Vooral de wintersport foto's waren erg interessant
Ok, nu weer on-topic, je zult sowieso een verbouwingsplan moeten maken wil je een hypotheek krijgen op een huis waar het een en ander aan opgeknapt moet worden, en de taxateur zal ook waarschijnlijk een schatting maken....
Zorg dat je niet achteraf teleurgesteld wordt! (en houdt in ieder geval je ogen open voor andere 'buitenkansjes', mijn huisje stond al meer dan een jaar tekoop, niemand durfde het aan vanwege de staat waarin het verkeerde, maar eigenlijk was het nog best in een goede staat, het zag er alleen slecht uit )
dit schrikt toch af:
De vliering
2e verdieping met vriend van me
1e verdieping, worden slaapkamers plus badkamer
Maar ook huizen die er beter uitzien komt een hoop troep uit:
Ook bende op eerste verdieping
Autotje vol plus aanhanger halfvol met troep
Ik heb zeker 5 aanhangers en auto's vol weggebracht....
Maar dan ziet het er toch al zo uit:
Leeeeeeg....
En inmiddels ben ik het elektra aan het aanleggen in de slaapkamers
[Dit bericht is gewijzigd door Boekel op 14-06-2001 09:05]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |