FOK!forum / Klaagbaak / Grrr, mijn eerste flits
Grote-Smoeldriaanwoensdag 13 juni 2001 @ 09:47
Nou het is zover, ben gisteren voor het eerst op de foto gegaan in oosterhout.

Ik had al zo'n voorgevoel, dus ik rijd rustig naar huis. Op de beroemde dubbels-baans brug rijd ik vlotjes met 70 p/u omhoog. Op het laatste moment bovenop de brug zie ik rechts in de struiken een auto. ik remmen, kijk op de teller nog ongeveer 60 p/u. Ik vloek tier vloek , rij ik verder beneden aan het brug, een hele fuik. Mannetje of 6-7 politie (alsof ze niks beters te doen hebben), 2 auto's aangehouden, scootertje op de rollerbank . Ik mocht gelukkig gewoon door. Ik kom thuis, denk ff mijn vriendin bellen en waarschuwen, was ze al weg. Kwartiertje later komt ze binnen, GVD ben geflitst met 65-70 p/u/.

Nou das twee keer raak op 1 dag, ben benieuwd wat de totale schade is

heijxwoensdag 13 juni 2001 @ 09:57
Mkeej.
Jij reed ongeveer 60 op de teller. Dat is dan 1-10 te hard na correctie. In de bebouwde kom is da f 60. Bij werkzaamheden f 110.
65-70 kan na correctie nog net binnen de 1-10km vallen. Anders is het f 90 (f 170 werkzh).

Gewoon 40 rijden de komende maand. Krijg je de boete via je brandstofbesparing terug.

Fok.rwoensdag 13 juni 2001 @ 09:57
Ik had een keer een klant in de taxi van Den Helder naar Schiphol op een mooie zonnige morgen. Op de terugweg even niet opgelet op de A9 vlak nadat je van de A4 afkomt en *FLITS* ik had hem te pakken op 110km/u. Dat was dus een acceptgiro van fl. 60,-/.

Nouja, daar viel overheen te komen. Een half jaar later echter, kom ik weer op diezelfde A9 (na een ritje A'dam) bij Badhoevedorp langs die flitspaal. *FLITS* en wéér met 110km/u. Snotverdomme, nouja, stom van mezelf, had ik maar beter op moeten letten.
Nog géén 10 minuten (!!) later bij Heemskerk ter hoogte van de Texaco... *FLITS* Dit keer met 125km/u. Toen baalde ik toch wel behoorlijk hoor.

Dat was dus 2x fl. 60,-. Is toch jammer. Op dezelfde weg binnen 10 minuten twee snelheidsovertredingen maken. Als die tweede nou ook in de gemeente van Badhoevedorp geweest was, dan hadden ze hem waarschijnlijk niet gestuurd. Maar Heemskerk is een andere gemeente, dus je krijgt hem gewoon .

Later (april vorig jaar alweer ) heb ik nog met m'n eigen auto in Heerhugowaard een keertje met 63km/u door de bebouwde kom gereden. Dat was er ééntje van fl. 80,-.

Daarna heb ik nooit meer een snelheidsboete gekregen...
KLOPKLOPKLOP (even afkloppen)

Ludowoensdag 13 juni 2001 @ 10:26
Net goed allemaal, typisch geval van patatgeneratie, beetje patserig te hard rijden....

mag hopen dat binnenkort jouw rijbewijs wordt ingenomen...

Grote-Smoeldriaanwoensdag 13 juni 2001 @ 10:32
quote:
Op woensdag 13 juni 2001 10:26 schreef Ludo het volgende:
Net goed allemaal, typisch geval van patatgeneratie, beetje patserig te hard rijden....

mag hopen dat binnenkort jouw rijbewijs wordt ingenomen...


grapjas , net alsof jij nooit te hard rijdt of iets anders FOUT doet. Nee, het blauw op straat moet zich eens met nuttigere dingen bezig houden dan het flitsen van mensen die 5 tot 10 km per uur te hard rijden. Ik daarop, want 100 meter verder wordt er iemand berooft, of iets gesloopt, of een drugsdeal gemaakt en dat mag kennelijk wel.

Waar ik geflitst ben rijdt iedereen te hard, maar ja de gemeente oosterhout heeft geldnood dus dat lossen we dan samen wel op. Aan de andere kant, ik weet dat het niet mag dus dan is de consequentie ook voor mij, typisch geval van jammer joh.

Ludowoensdag 13 juni 2001 @ 10:35
quote:
Op woensdag 13 juni 2001 10:32 schreef Grote-Smoeldriaan het volgende:

[..]

grapjas , net alsof jij nooit te hard rijdt of iets anders FOUT doet. Nee, het blauw op straat moet zich eens met nuttigere dingen bezig houden dan het flitsen van mensen die 5 tot 10 km per uur te hard rijden. Ik daarop, want 100 meter verder wordt er iemand berooft, of iets gesloopt, of een drugsdeal gemaakt en dat mag kennelijk wel.

Waar ik geflitst ben rijdt iedereen te hard, maar ja de gemeente oosterhout heeft geldnood dus dat lossen we dan samen wel op. Aan de andere kant, ik weet dat het niet mag dus dan is de consequentie ook voor mij, typisch geval van jammer joh.


je reedt 70 km/u schreef je...je zal maar iemand aanrijden.....50 is de limiet, ga je daar over heen, dan verdien je het gestraft te worden....
merulezwoensdag 13 juni 2001 @ 10:43
* merulez heeft 1 x een boete gehad, met de fiets

k was aant fietsen door het centrum... ja en toen hielden 2 wouten me aan... 50 piek

Grote-Smoeldriaanwoensdag 13 juni 2001 @ 10:45
quote:
Op woensdag 13 juni 2001 10:35 schreef Ludo het volgende:

[..]

je reedt 70 km/u schreef je...je zal maar iemand aanrijden.....50 is de limiet, ga je daar over heen, dan verdien je het gestraft te worden....


Ok, je hebt daar gelijk in ,maar dan nog steeds vind ik dat andere dingen die er helaas gebeuren en een stuk grensvelegender zijn dan 10 of 20 km per uur te hard rijden.

[No excuse mode]
Ik rij trouwens alleen te hard waar dit echt kan, de brug is vier baans, geen fietsers en geen voetgangers aanwezig en je mag er normaal 50, maar kunt er wel 120.
[End of no excuse mode]

Strolie75woensdag 13 juni 2001 @ 10:45
Daar hebben ze nu radardetectors voor uitgevonden
nummer9woensdag 13 juni 2001 @ 10:56
Een collega van mij reed een omega van de politie der uit. Hij heeft zo'n renault clio V6. Gaat lekker. Moest tie in de remmen voor iemand die met 140 inhaalde. politie op zijn dak natuurlijk.

Aan de kant gehaald en gevraagd waarom die nou zo hard reed. Hij kwam net van het circuit af en zei dat ie nog een beetje in de race sfeer was. (hij raced namelijk) Vroeg oom agent op welke plek hij geeindigd was. Hij zei dat ie was uitgevallen, oom agent was ook gek van racen en zei dat ie de boete op 150 hield, was wel aardig dus.

Hoe hoog de boete was weet ik niet, krijgt hem nog thuis.

[edit]

Zelf trouwens nog maar 1 boete gehad. Reed iets te hard door de bebouwde kom. Stom van mezelf

Fok.rwoensdag 13 juni 2001 @ 11:11
quote:
Op woensdag 13 juni 2001 10:45 schreef Grote-Smoeldriaan het volgende:
[No excuse mode]
Ik rij trouwens alleen te hard waar dit echt kan, de brug is vier baans, geen fietsers en geen voetgangers aanwezig en je mag er normaal 50, maar kunt er wel 120.
[End of no excuse mode]
Zo'n weg heb je in Den Helder ook. Een 50km-weg waar je makkelijk 70 of 80 kan rijden.... Is dan ook zeer aantrekkelijk, maar gelukkig blijft de hele stoet toch om en nabij de 50 zitten...
heijxwoensdag 13 juni 2001 @ 11:59
quote:
Op woensdag 13 juni 2001 10:43 schreef merulez het volgende:
* merulez heeft 1 x een boete gehad, met de fiets

k was aant fietsen door het centrum... ja en toen hielden 2 wouten me aan... 50 piek


Is natuurlijk hé-le-maal fout, fietsen door het centrum.

Bij de weg, pas ff je sig aan: Thou shalt not steal.

IJskastwoensdag 13 juni 2001 @ 12:30
quote:
Op woensdag 13 juni 2001 10:26 schreef Ludo het volgende:
Net goed allemaal, typisch geval van patatgeneratie, beetje patserig te hard rijden....

mag hopen dat binnenkort jouw rijbewijs wordt ingenomen...


MORAALRIDDER ALERT!
Southwoensdag 13 juni 2001 @ 14:13
quote:
Op woensdag 13 juni 2001 10:35 schreef Ludo het volgende:

je reedt 70 km/u schreef je...je zal maar iemand aanrijden.....50 is de limiet, ga je daar over heen, dan verdien je het gestraft te worden....


Ja en? Op de snelweg mag je max 120km/h, maar om 3 uur 's nachts rijd er geen hond. Je denkt toch niet dat ik dan max 120 ga rijden?
Trouwens, bijna niemand doet dat. Ik rijd dan gemiddeld 160-180 en nog halen ze me in. Die gasten rijden wel 220. En ik geef ze geen ongelijk.
Overdag is een ander verhaal.
En 50 op wegen waar geen zijstraten zijn, kom nou. Dat is geen doen man. Het heeft me bijna me rijbewijs gekost, maar ik rijd daar op zijn minst 80 en erger me dood aan die mensen die netjes 50 blijven rijden. Geen zijstraat, geen fietsers, alleen rechte baan.
Ludowoensdag 13 juni 2001 @ 14:16
quote:
Op woensdag 13 juni 2001 14:13 schreef South het volgende:

[..]

Ja en? Op de snelweg mag je max 120km/h, maar om 3 uur 's nachts rijd er geen hond. Je denkt toch niet dat ik dan max 120 ga rijden?
Trouwens, bijna niemand doet dat. Ik rijd dan gemiddeld 160-180 en nog halen ze me in. Die gasten rijden wel 220. En ik geef ze geen ongelijk.
Overdag is een ander verhaal.
En 50 op wegen waar geen zijstraten zijn, kom nou. Dat is geen doen man. Het heeft me bijna me rijbewijs gekost, maar ik rijd daar op zijn minst 80 en erger me dood aan die mensen die netjes 50 blijven rijden. Geen zijstraat, geen fietsers, alleen rechte baan.


Ik hoop dat iemand die er net zo over denkt een keer iemand, waarvan jij houdt, aanrijdt.
Southwoensdag 13 juni 2001 @ 14:26
quote:
Op woensdag 13 juni 2001 14:16 schreef Ludo het volgende:

[..]

Ik hoop dat iemand die er net zo over denkt een keer iemand, waarvan jij houdt, aanrijdt.


oh ja, wel tussendoor.
Je moet natuurlijk wel kunnen rijden. Dit klinkt stom om over jezelf te zeggen. Maar ik heb nu al paar keer bijna ongeluk gehad. Maar heb wel elke keer juist gehandeld. Als je met hoge snelheid rijdt, moet iedereen zijn bek houden in de auto. Tenminste, geen geschreeuw. En volledige concentratie.. vooral bij 180. In binnenstad geldt hetzelfde, steeds het onverwachte verwachten.
Daarnaast, ik rijdt mijn auto. Test hem, en kijk wat ik er mee kan doen. Remmen met handrem, slippen etc.
Ik ken mijn auto wel en daarnaast rij ik geconcentreerd.
D-RiSewoensdag 13 juni 2001 @ 14:43
quote:
Op woensdag 13 juni 2001 14:26 schreef South het volgende:

[..]

oh ja, wel tussendoor.
Je moet natuurlijk wel kunnen rijden. Dit klinkt stom om over jezelf te zeggen. Maar ik heb nu al paar keer bijna ongeluk gehad. Maar heb wel elke keer juist gehandeld. Als je met hoge snelheid rijdt, moet iedereen zijn bek houden in de auto. Tenminste, geen geschreeuw. En volledige concentratie.. vooral bij 180. In binnenstad geldt hetzelfde, steeds het onverwachte verwachten.
Daarnaast, ik rijdt mijn auto. Test hem, en kijk wat ik er mee kan doen. Remmen met handrem, slippen etc.
Ik ken mijn auto wel en daarnaast rij ik geconcentreerd.


als je bijna een ongeluk hebt heb je al fout gehandeld..
Odullawoensdag 13 juni 2001 @ 14:56
quote:
Op woensdag 13 juni 2001 14:26 schreef South het volgende:
Maar ik heb nu al paar keer bijna ongeluk gehad.
Totdat je echt een keer een ongeluk veroorzaakt, tijdens een date met Qarinx ofzow...
Gezellig, met z'n tweetjes in het ziekenhuis... Knus...
Southwoensdag 13 juni 2001 @ 15:19
quote:
Op woensdag 13 juni 2001 14:43 schreef D-RiSe het volgende:

[..]

als je bijna een ongeluk hebt heb je al fout gehandeld..



Oh ja... tuuuuuurlijk. Het zijn meestal die slakken in het verkeer die voor leipe situaties zorgen. Kijken 1 streep voor zich uit.
Ludowoensdag 13 juni 2001 @ 15:21
quote:
Op woensdag 13 juni 2001 15:19 schreef South het volgende:

[..]


Oh ja... tuuuuuurlijk. Het zijn meestal die slakken in het verkeer die voor leipe situaties zorgen. Kijken 1 streep voor zich uit.


tja, moet je je brommertje maar niet opvoeren....
Odullawoensdag 13 juni 2001 @ 15:23
quote:
Op woensdag 13 juni 2001 15:19 schreef South het volgende:

Oh ja... tuuuuuurlijk. Het zijn meestal die slakken in het verkeer die voor leipe situaties zorgen. Kijken 1 streep voor zich uit.
Tuurlijk mannetje, tuurlijk...
Mag hopen dat je daadwerkelijk een keer een ongeluk meemaakt, dan weet je tenminste waar je het over hebt.
Vreselijke kneus.
weerdowoensdag 13 juni 2001 @ 15:30
quote:
Op woensdag 13 juni 2001 10:26 schreef Ludo het volgende:
mag hopen dat binnenkort jouw rijbewijs wordt ingenomen...
Waar zouden we zijn zonder de trein
weerdowoensdag 13 juni 2001 @ 15:41
quote:
Op woensdag 13 juni 2001 14:26 schreef South het volgende:
Maar ik heb nu al paar keer bijna ongeluk gehad. Maar heb wel elke keer juist gehandeld.
Weet je wat pas kut is, als je lekker met een jeugdvereniging op vakantie gaat, iemand rijdt bij je naar binnen: 1 jeugdlid met whiplash...

Waarom: omdat iemand verder achterop geen afstand hield.. (kettingbotsing..) Ik kan er nog steeds kwaad om worden..

Southwoensdag 13 juni 2001 @ 15:48
quote:
Op woensdag 13 juni 2001 15:41 schreef weerdo het volgende:

[..]

Weet je wat pas kut is, als je lekker met een jeugdvereniging op vakantie gaat, iemand rijdt bij je naar binnen: 1 jeugdlid met whiplash...

Waarom: omdat iemand verder achterop geen afstand hield.. (kettingbotsing..) Ik kan er nog steeds kwaad om worden..


compleet andere situaties.
Mijn laatste bijna ongeluk was, dat iemand door rood heen reed. Ik mocht rijden, maar hield rekening met anderen. En ja hoor, daar kwam zo'n gek aanzetten. Compleet andere situatie.
Ludowoensdag 13 juni 2001 @ 15:50
quote:
Op woensdag 13 juni 2001 15:48 schreef South het volgende:

[..]

compleet andere situaties.
Mijn laatste bijna ongeluk was, dat iemand door rood heen reed. Ik mocht rijden, maar hield rekening met anderen. En ja hoor, daar kwam zo'n gek aanzetten. Compleet andere situatie.


....en toen reed je ook 180?
Southwoensdag 13 juni 2001 @ 15:53
quote:
Op woensdag 13 juni 2001 15:50 schreef Ludo het volgende:

[..]

....en toen reed je ook 180?


Druk jij maar even gauw op het knopje. Want die slaat nergens op.
Ludowoensdag 13 juni 2001 @ 15:55
quote:
Op woensdag 13 juni 2001 15:53 schreef South het volgende:

[..]

Druk jij maar even gauw op het [afbeelding] knopje. Want die slaat nergens op.


helaas ik heb niet de autorisatie om jouw post te editen....
KroJowoensdag 13 juni 2001 @ 16:22
quote:
Op woensdag 13 juni 2001 15:55 schreef Ludo het volgende:

[..]

helaas ik heb niet de autorisatie om jouw post te editen....


Ik kan me in beide pertijén in deze discussie wel enigzins vinden.

Te hard rijden is niet erg slim, maar aan de andere kant liggen er in Nederland vele wegen waar de maximumsnelheid kant noch wal raakt. Op deze wegen is die snelheid maar om 1 reden zo laag: die weg fungeert als melkkoe van de staat.

Hardrijden in drukke steden is lelijk dom, maar op vele wegen in wat minder stedelijk gebied is de maximum snelheid in mijn ogen vaak nutteloos laag.

Ik moet m'n eerste bon nog krijgen, maar er zal er heus wel een keer 1 komen..ook zo een van 10km te hard op een weg zonder straten van rechts...

Odullawoensdag 13 juni 2001 @ 16:28
quote:
Op woensdag 13 juni 2001 16:22 schreef KroJo het volgende:
Ik moet m'n eerste bon nog krijgen, maar er zal er heus wel een keer 1 komen..ook zo een van 10km te hard op een weg zonder straten van rechts...
Te hard is te hard.
Daar is geen discussie over mogelijk, het is wettelijk bepaald.
Southwoensdag 13 juni 2001 @ 16:31
quote:
Op woensdag 13 juni 2001 16:28 schreef Odulla het volgende:

[..]

Te hard is te hard.
Daar is geen discussie over mogelijk, het is wettelijk bepaald.


Heb jij je rijbewijs wel?
Als het verkeer lekker vlot rijdt en het niet zo druk is, wat is er dan verkeerd aan om 150 te rijden?
Rij vaak genoeg richting Arnhem vanuit Enschede, en daar rijdt het verkeer gewoon vlot. Iedereen rijdt snel, en het schiet gewoon op. De gevaarlijke situaties onstaan dan alleen wanneer iemand iemand anders inhaalt met 130km. Dan kan meteen de hele linkerrijstrook op de rem.

En dat het wettelijk bepaald is, dat zegt ook niet alles.
In de VS mag je max 90km/h. Wettelijk bepaald. Veels te laag gewoon.

KroJowoensdag 13 juni 2001 @ 16:41
quote:
Op woensdag 13 juni 2001 16:28 schreef Odulla het volgende:

[..]

Te hard is te hard.
Daar is geen discussie over mogelijk, het is wettelijk bepaald.


Ja klopt, dat is ook zo. Tis dan ook mijn eigen risico.

maar tis nog altijd zo dat er maximunsnelheden zijn voor de veiligheid van jezelf en die van anderen.

De overheid gebruikt die maximum snelheid echter te vaak om op een mooie rechte 2 baans weg geld te verdienen. En dat is wat me stoort

Er zijn zat wegen waar de maximum snelheid makkelijk omhoog kan zonder een verhoogd risico op mindere veiligheid. en op die wegen rij ik dan ook meestal net wat te hard.

Odullawoensdag 13 juni 2001 @ 16:48
quote:
Op woensdag 13 juni 2001 16:31 schreef South het volgende:
Heb jij je rijbewijs wel?

Als het verkeer lekker vlot rijdt en het niet zo druk is, wat is er dan verkeerd aan om 150 te rijden?
De gevaarlijke situaties onstaan dan alleen wanneer iemand iemand anders inhaalt met 130km. Dan kan meteen de hele linkerrijstrook op de rem.


Ja ik heb mijn rijbewijs, hoezo?

Het is te hard, dat is er verkeerd aan.
Je geeft hetzelf al aan in het laatste stukje: De gevaarlijke situaties onstaan dan alleen wanneer iemand iemand anders inhaalt met 130km.
Te hard rijdt diegene dus en doordat hij/zij te hard rijdt, is het een gevaarlijke situatie.

Klinkt heel hard wat ik nu ga zeggen, maar ik mag hopen dat jij of idd zoals Ludo zegt, iemand waar je heel veel van houdt, een keer een ongeluk meemaakt, één waarbij je een beetje bij je positieven wordt geroepen.

fokjewoensdag 13 juni 2001 @ 16:49
Ik rij altijd zo hard mogelijk, zodat de flitspalen me niet eens kúnnen flitsen.
Odullawoensdag 13 juni 2001 @ 16:49
quote:
Op woensdag 13 juni 2001 16:41 schreef KroJo het volgende:
Er zijn zat wegen waar de maximum snelheid makkelijk omhoog kan zonder een verhoogd risico op mindere veiligheid. en op die wegen rij ik dan ook meestal net wat te hard.
En de anderen niet en dat maakt het gevaarlijk.
Southwoensdag 13 juni 2001 @ 16:55
quote:
Op woensdag 13 juni 2001 16:48 schreef Odulla het volgende:

De gevaarlijke situaties onstaan dan alleen wanneer iemand iemand anders inhaalt met 130km.
Te hard rijdt diegene dus en doordat hij/zij te hard rijdt, is het een gevaarlijke situatie.


zucht.......
op de rechterrijstrook rijdt iedereen 120km/h.
Op de linker rijdt gemiddeld iedereen daar 150 of harder.
Dat gaat allemaal lekker vlot. Totdat iemand van de rechterijstrook iemand anders moet inhalen van de rechter. Dus rijdt die 130. Vele malen lager dan de rest van links.
KroJowoensdag 13 juni 2001 @ 16:56
quote:
Op woensdag 13 juni 2001 16:49 schreef Odulla het volgende:

[..]

En de anderen niet en dat maakt het gevaarlijk.


Ben ik niet met je eens, ten eerst rijdt op zulke wegen 80% te hard (heb geen bewijs, maar dat leert m'n ervaring me). En ten tweede haal ik zelden in, dus als er iemand voor me rijdt die zich wel aan de snelheid houdt, oke, dan blijf ik er 99 van de 100 keer keurig achter.

Ik rij dus eigenlijk alleen te hard als er vrij baan is, maar dat wil niet zeggen dat ik race ofzo.

Ik vind dat je wel een beetje overdrijft (ook in je vorige post). Naar mijn mening is wel degelijk een verschil tussen 10km te hard rijden op plaatsen waar het verantwoord is of bv 130 rijden waar je 80 mag of 170 op de rijksweg overdag. Mensen die dat doen zijn idd erg gevaarlijk.

Maar vergeet niet dat ook mensen die te langzaam rijden soms behoorlijk gevaarlijk zijn.

Southwoensdag 13 juni 2001 @ 16:58
quote:
Op woensdag 13 juni 2001 16:56 schreef KroJo het volgende:

[..]

Ben ik niet met je eens, ten eerst rijdt op zulke wegen 80% te hard (heb geen bewijs, maar dat leert m'n ervaring me). En ten tweede haal ik zelden in, dus als er iemand voor me rijdt die zich wel aan de snelheid houdt, oke, dan blijf ik er 99 van de 100 keer keurig achter.

Ik rij dus eigenlijk alleen te hard als er vrij baan is, maar dat wil niet zeggen dat ik race ofzo.

Ik vind dat je wel een beetje overdrijft (ook in je vorige post). Naar mijn mening is wel degelijk een verschil tussen 10km te hard rijden op plaatsen waar het verantwoord is of bv 130 rijden waar je 80 mag of 170 op de rijksweg overdag. Mensen die dat doen zijn idd erg gevaarlijk.

Maar vergeet niet dat ook mensen die te langzaam rijden soms behoorlijk gevaarlijk zijn.


precies
Odullawoensdag 13 juni 2001 @ 17:08
quote:
Op woensdag 13 juni 2001 16:56 schreef KroJo het volgende:
Ik vind dat je wel een beetje overdrijft (ook in je vorige post). Naar mijn mening is wel degelijk een verschil tussen 10km te hard rijden op plaatsen waar het verantwoord is of bv 130 rijden waar je 80 mag of 170 op de rijksweg overdag. Mensen die dat doen zijn idd erg gevaarlijk.

Maar vergeet niet dat ook mensen die te langzaam rijden soms behoorlijk gevaarlijk zijn.


We hebben het niet over mensen die te langzaam rijden, maar over mensen die te hard rijden.

10 Km te hard, 50 km te hard, je schrijft het zelf al: het is te hard.

Discussies maar lekker verder zonder mij, ben d'r morgen weer als ik tenminste niet wordt aangereden door een of andere kneus die zijn snelheid overschat.

aarninkronwoensdag 13 juni 2001 @ 21:49
Tja, eigenlijk eigenschuld he !, kheb zelf echt een hekel aan die flitspalen..

ik had 3 dagen mijn rijbewijs, mocht ik voor het eerst in paps auto rijden (samen met paps), en ja hoor.... FLITS...
ach ja... 60 piek netjes betaald dus ja..

sta ik wel eens met mijn vader op de foto !

-Tita-woensdag 13 juni 2001 @ 22:54
sjah, op sommige wegen waar je maar 50 mag kan het flink irri zijn als men daar netjes 50 rijdt. als het een 1baans weg is. Godskolere, kruipend gaat het dan nog harder.

en wat ook zo lekker irritant is.
Rij je op een 2baansweg waar je 80 mag, maar waar IEDEREEN 100 rijdt, gaat meneer lekker 80 op de linkerrijbaan rijden @#$%^&*

Vind je het gek dat men dan ook van rechts inhaalt, ik doe het wel tenminste, hoewel ik het zelf ook VRESELIJK irritant vind, om rechts ingehaald te worden.

heijxwoensdag 13 juni 2001 @ 23:10
quote:
Op woensdag 13 juni 2001 22:54 Luchtte -Tita- zijn hart over het volgende:


en wat ook zo lekker irritant is.
Rij je op een 2baansweg waar je 80 mag, maar waar IEDEREEN 100 rijdt, gaat meneer lekker 80 op de linkerrijbaan rijden @#$%^&*


Ander voorbeeld: A28 --> A27 Breda, Utrecht Rijnsweerd.
Komen ze je eerst allemaal "Sportief" voorbij met 120, kom je bij de lange linkerbocht, gaan ze op de linker baan op hun rem staan en met 85 de bocht door.
Vroeger zat ik me op te vreten op hun achterbumper maar tegenwoordig haal ik hem uit zijn vijf en trek er rechts langs, voor zover vrij baan. Daar is helemaal niets onveiligs aan want ik heb ook niet het idee dat ze naar rechts kunnen, al zouden ze willen, zo verkrampt zie ik ze die bocht nemen.
Dan kunnen ze niet geloven dat je die bocht ook met 110 door kan trekken.

(de Vmax is daar trouwens 100, het hele stuk)

glasbakwoensdag 13 juni 2001 @ 23:29
quote:
Op woensdag 13 juni 2001 16:58 schreef South het volgende:

[..]

precies


en dan hebben we het over mensen die 70 rijden waar je 120 mag of 50 rijden waar je 80 mag.. dat soort mensen leveren gevaarlijke situaties op.. je hebt ook van die gasten, vooral op de A10-noord is dat populair, die met 75 op de middelste baan blijven rijden. daar hang je dan met je vrachtwagen erachter.. rechts inhalen mag niet en op de 3e baan rijden mag je ook niet.. dus.. dan maar gas geven en rechts er voorbij.. je moet wel.. anders dan wordt er (weer op het conto van de vrachtwagen) een file gecreeerd..
glasbakwoensdag 13 juni 2001 @ 23:33
quote:
Op woensdag 13 juni 2001 23:10 schreef heijx het volgende:

[..]

Dan kunnen ze niet geloven dat je die bocht ook met 110 door kan trekken.


lol.. je moet eens weten hoeveel auto's ik inhaal in dat soort lange bochten.. rij ik met een vrachtwagen (zware catagorie.. max. toelaatbaar gewicht 35.000 kilo als solo voertuig en 50.000 kilo met aanhangwagen) en dan blaas ik er meestal met 75-85 voorbij in bochten waar de personenauto's met 55-60 doorheen kruipen... en het blijkt ze geen r**t uit te maken of ze nou links of rechts rijden...
ninawoensdag 13 juni 2001 @ 23:41
quote:
Op woensdag 13 juni 2001 23:33 schreef glasbak het volgende:

[..]

lol.. je moet eens weten hoeveel auto's ik inhaal in dat soort lange bochten.. rij ik met een vrachtwagen (zware catagorie.. max. toelaatbaar gewicht 35.000 kilo als solo voertuig en 50.000 kilo met aanhangwagen) en dan blaas ik er meestal met 75-85 voorbij in bochten waar de personenauto's met 55-60 doorheen kruipen... en het blijkt ze geen r**t uit te maken of ze nou links of rechts rijden...


rijd jij echt in zo'n grote bak? en zo ruig?
Ludodonderdag 14 juni 2001 @ 07:40
quote:
Op woensdag 13 juni 2001 16:22 schreef KroJo het volgende:

Op deze wegen is die snelheid maar om 1 reden zo laag: die weg fungeert als melkkoe van de staat.


huh??
Joenedonderdag 14 juni 2001 @ 08:00
Verleden maand 1tje voor 4km , en dat was fl 60,-
Grote-Smoeldriaandonderdag 14 juni 2001 @ 08:18
quote:
Op donderdag 14 juni 2001 08:00 schreef Joene het volgende:
Verleden maand 1tje voor 4km , en dat was fl 60,-
stelletje k*lerelijers , 4 km te hard volgens de wet, nou nou wat een spanning en sensatie, gewoon burgertjes pesten noem ik dit.

En Ludo, Odulla zeker nog nooit zonder licht gefietst, of aangeschoten op straat gelopen of gefietst, of vergeten richting aan te geven, of geclaxoneerd als dat niet nodig was, nee natuurlijk niet
Dat is net zo verkeers gevaarlijk als 10 of 15 km per uur te hard rijden waar ik ben geflitst, dus.......

Odulladonderdag 14 juni 2001 @ 08:38
quote:
Op donderdag 14 juni 2001 08:18 schreef Grote-Smoeldriaan het volgende:
En Ludo, Odulla zeker nog nooit zonder licht gefietst, of aangeschoten op straat gelopen of gefietst, of vergeten richting aan te geven, of geclaxoneerd als dat niet nodig was, nee natuurlijk niet
Nee, idd niet. Zoiets wordt ook wel Je-Aan-De-Verkeersregels-houden genoemd. Iets wat blijkbaar niet echt in de domme hoofdje van jou is doorgedrongen.
Kneus.
Ludodonderdag 14 juni 2001 @ 08:46
quote:
Op donderdag 14 juni 2001 08:00 schreef Joene het volgende:
Verleden maand 1tje voor 4km , en dat was fl 60,-
Heel goed, volgende keer rijbewijs innemen.
Grote-Smoeldriaandonderdag 14 juni 2001 @ 08:46
quote:
Op donderdag 14 juni 2001 08:38 schreef Odulla het volgende:

[..]

Nee, idd niet. Zoiets wordt ook wel Je-Aan-De-Verkeersregels-houden genoemd.


Dus jij wil beweren nog NOOIT iets fouts te hebben gedaan in het verkeer, maak dat de kat wijs of kom je nooit buiten?
quote:
Iets wat blijkbaar niet echt in de domme hoofdje van jou is doorgedrongen.
Kneus.
Ik hou me in 95% van de gevallen keurig aan de regels, sorteer netjes voor geef richting aan en rijd zoveel mogelijk met afstand en ja soms rijd ik wat te hard maar om nou gelijk te gaan schelden

Ik vraag me alleen af waarom sommige zo schijnheilig doen.

Ludodonderdag 14 juni 2001 @ 08:47
quote:
Op donderdag 14 juni 2001 08:18 schreef Grote-Smoeldriaan het volgende:

stelletje k*lerelijers , 4 km te hard volgens de wet, nou nou wat een spanning en sensatie,


4 km/h bijgesteld, je reed dus harder.

en zint 't je niet, dan verhuis je toch lekker naar Ethiopië, daar heb je geen CJIB, geen flitspalen en geen vreten

Ludodonderdag 14 juni 2001 @ 08:52
quote:
Op donderdag 14 juni 2001 08:18 schreef Grote-Smoeldriaan het volgende:
stelletje k*lerelijers , 4 km te hard volgens de wet, nou nou wat een spanning en sensatie, gewoon burgertjes pesten noem ik dit.
quote:
Op donderdag 14 juni 2001 08:46 schreef Grote-Smoeldriaan het volgende:
soms rijd ik wat te hard maar om nou gelijk te gaan schelden
Vond ik ook raar, maar ja, je doet 't zelf, wil je er over praten met Ome Ludo
Odulladonderdag 14 juni 2001 @ 09:01
quote:
Op donderdag 14 juni 2001 08:46 schreef Grote-Smoeldriaan het volgende:
Dus jij wil beweren nog NOOIT iets fouts te hebben gedaan in het verkeer, maak dat de kat wijs of kom je nooit buiten?

Ik hou me in 95% van de gevallen keurig aan de regels, sorteer netjes voor geef richting aan en rijd zoveel mogelijk met afstand en ja soms rijd ik wat te hard maar om nou gelijk te gaan schelden

Ik vraag me alleen af waarom sommige zo schijnheilig doen.


Ik kom buiten hoor, dus waarom zou ik dat dan mijn kat wijs moeten maken? Ut beestje is slimmer dan jij ooit zal worden.

Tja, mag hopen dat die ene 5% jou net effe doen inzien dat je stom bezig bent. Dat je bijvoorbeeld, om maar wat te noemen, te hard rijdt en met je autootje tegen een paal aanknalt ofzow. In het revalidatiecentrum heb je dan tijd genoeg om dit topic weer eens omhoog te halen en te beseffen dat je idd verkeerd bezig was. Maar ja, dan is het al te laat.

Heeft niets met schijnheiligheid te maken, heeft te maken met je houden aan de verkeersregels.

KroJodonderdag 14 juni 2001 @ 09:09
quote:
Op donderdag 14 juni 2001 07:40 schreef Ludo het volgende:

[..]

huh??


Snappie um niet?

Er zijn zat wegen in Nl waar de maximum snelheid onnodig laag ligt. Heeft nix met veiligheid te maken. Noem bv veel wegen waar de maximum snelheid 60 is ipv 80. Dit is gedaan om maar 1 reden, en dat is om er lekker geld mee te verdienen. Op wegen waar je zonder enig veiligheidsrisico 80 rijden, daar rijden de meeste mensen dan ook niet die maximum 60 km, maar 70 of 80. En dat weten ze bij de staat ook. Dus zetten ze er af en toe een camera in de berm en hoppa, kassa.

Vandaar het begrip "melkkoe".

KroJodonderdag 14 juni 2001 @ 09:12
quote:
Op donderdag 14 juni 2001 09:01 schreef Odulla het volgende:

[..]

Ik kom buiten hoor, dus waarom zou ik dat dan mijn kat wijs moeten maken? Ut beestje is slimmer dan jij ooit zal worden.

Tja, mag hopen dat die ene 5% jou net effe doen inzien dat je stom bezig bent. Dat je bijvoorbeeld, om maar wat te noemen, te hard rijdt en met je autootje tegen een paal aanknalt ofzow. In het revalidatiecentrum heb je dan tijd genoeg om dit topic weer eens omhoog te halen en te beseffen dat je idd verkeerd bezig was. Maar ja, dan is het al te laat.

Heeft niets met schijnheiligheid te maken, heeft te maken met je houden aan de verkeersregels.


Ik vind nog steeds dat je best overdrijft. Jouw reacties komen meer van pas op mensen die 50km te hard rijden. Of je nou 60 of 70 rijdt (waar je 60 mag), dat wil niet zeggen dat je onverantwoord bezig bent en je elk moment een ongeluk kan veroorzaken...

Jij ziet iedereen hier als dombo en sukkel, dat vind ik een beetje jammer.

Ik heb heus nog wel een beetje verstand, ik rij niet onverantwoord zoals jij in al je reacties stelt.
Er is een verschil tussen te hard rijden en te hard rijden.

Odulladonderdag 14 juni 2001 @ 09:16
quote:
Op donderdag 14 juni 2001 09:09 schreef KroJo het volgende:
Er zijn zat wegen in Nl waar de maximum snelheid onnodig laag ligt. Heeft nix met veiligheid te maken. Noem bv veel wegen waar de maximum snelheid 60 is ipv 80. Dit is gedaan om maar 1 reden, en dat is om er lekker geld mee te verdienen. Op wegen waar je zonder enig veiligheidsrisico 80 rijden, daar rijden de meeste mensen dan ook niet die maximum 60 km, maar 70 of 80. En dat weten ze bij de staat ook. Dus zetten ze er af en toe een camera in de berm en hoppa, kassa.
Geef ze eens ongelijk.
Idd kassa, maar daar werkt wel een heel groot gedeelte van de automobilisten aan mee.
Als je zeker weet dat er van die sukkels tussen zitten die standaard daar te hard rijden.

Joh, hoe je het ook ziet: een verkeersregel is en blijft een verkeersregel en als je je daar niet aan houdt ben je verkeerd bezig.

Ludodonderdag 14 juni 2001 @ 09:21
quote:
Op donderdag 14 juni 2001 09:09 schreef KroJo het volgende:

[..]

Snappie um niet?

Er zijn zat wegen in Nl waar de maximum snelheid onnodig laag ligt. Heeft nix met veiligheid te maken. Noem bv veel wegen waar de maximum snelheid 60 is ipv 80. Dit is gedaan om maar 1 reden, en dat is om er lekker geld mee te verdienen. Op wegen waar je zonder enig veiligheidsrisico 80 rijden, daar rijden de meeste mensen dan ook niet die maximum 60 km, maar 70 of 80. En dat weten ze bij de staat ook. Dus zetten ze er af en toe een camera in de berm en hoppa, kassa.

Vandaar het begrip "melkkoe".


"melkkoe" is wel een beetje overdreven. De kosten die gemaakt worden zijn nog altijd hoger dan de inkomsten uit boetes. Naast veiligheid spelen natuurlijk ook nog milieu-aspecten mee. Hiervoor kun je natuurlijk de M.E.R.-studies raadplegen. Geluidsoverlast, uitstoot CO2, noem maar op.
Odulladonderdag 14 juni 2001 @ 09:21
quote:
Op donderdag 14 juni 2001 09:12 schreef KroJo het volgende:
Ik vind nog steeds dat je best overdrijft. Jouw reacties komen meer van pas op mensen die 50km te hard rijden. Of je nou 60 of 70 rijdt (waar je 60 mag), dat wil niet zeggen dat je onverantwoord bezig bent en je elk moment een ongeluk kan veroorzaken...

Er is een verschil tussen te hard rijden en te hard rijden.


Je geeft het zelf al weer aan in jouw laatste zin:
te hard rijden en te hard rijden.

Of het nu 10 kilometer is of 50, met die paar kilometer teveel kan jouw remweg bij een onverwachte situatie een aardig stuk langer worden wat kan leiden tot een ongeluk.
Waarom onnodig risico lopen? Houd je gewoon aan de snelheid, kunnen we een keer het aantal ongelukken per jaar veroorzaakt door te hard rijden eens met z'n allen naar beneden halen. Is ook wel eens een keer leuk en niet te vergeten voor de families die een dierbare daardoor kwijt kunnen raken.

dalai-incognitodonderdag 14 juni 2001 @ 09:26
jezus wat een zeikerd ben jij Odulla!

in de eerste plaats is autorijden uberhaupt gevaarlijk en niet door te hard rijdende mensen, dus die mensen in revalidatie centra zullen er hoe dan ook zitten...

ps: het is nog altijd zo dat er 7 km van afgetrokken wordt; dus als je een boete voor 4 km krijgt reed je dus 11 km te hard en dus hoeft de post opener zich geen zorgen te maken want je kilometer teller zal ook nog afwijken

Lightdonderdag 14 juni 2001 @ 09:32
quote:
Op donderdag 14 juni 2001 09:26 schreef dalai-incognito het volgende:
jezus wat een zeikerd ben jij Odulla!

in de eerste plaats is autorijden uberhaupt gevaarlijk en niet door te hard rijdende mensen, dus die mensen in revalidatie centra zullen er hoe dan ook zitten...

ps: het is nog altijd zo dat er 7 km van afgetrokken wordt; dus als je een boete voor 4 km krijgt reed je dus 11 km te hard en dus hoeft de post opener zich geen zorgen te maken want je kilometer teller zal ook nog afwijken


Euh... waar haal je die 7km vandaan?
Volgens mij is de correctiefactor 3km (voor gemeten snelheden beneden 100km/u). En die afwijking van de teller, daar zou ik maar niet op vertrouwen. Ik doe het in elk geval zelf niet, omdat ik niet weet hoe groot de afwijking (ongeveer) is. Dat verschilt ook per auto.
KroJodonderdag 14 juni 2001 @ 09:34
quote:
Op donderdag 14 juni 2001 09:21 schreef Odulla het volgende:

[..]

Je geeft het zelf al weer aan in jouw laatste zin:
te hard rijden en te hard rijden.

Of het nu 10 kilometer is of 50, met die paar kilometer teveel kan jouw remweg bij een onverwachte situatie een aardig stuk langer worden wat kan leiden tot een ongeluk.
Waarom onnodig risico lopen? Houd je gewoon aan de snelheid, kunnen we een keer het aantal ongelukken per jaar veroorzaakt door te hard rijden eens met z'n allen naar beneden halen. Is ook wel eens een keer leuk en niet te vergeten voor de families die een dierbare daardoor kwijt kunnen raken.


Ja je hebt te hard rijden volgens de lettertjes der wet, en te hard rijden tov. van de veiligheid (dus: onveilig rijden).
Ik ben van mening dat er een hoop wegen zijn waar de veiligheid niet in het gedrang komt als de maximum snelheid daar iets omhoog zou gaan.

Maar ik kraak niet alles af ofzo hoor, er zijn ook een hoop plaatsen waar er terecht een goeie maximumsnelheid gehandhaaft wordt, en ook 30km zones in woonwijken zijn naar mijn mening wel oke.

Ludodonderdag 14 juni 2001 @ 09:35
quote:
Op donderdag 14 juni 2001 09:34 schreef KroJo het volgende:

[..]

Tjah ik ben van mening dat er een hoop wegen zijn waar de veiligheid niet in het gedrang komt als de maximum snelheid daar iets omhoog zou gaan.

Maar ik kraak niet alles af ofzo hoor, er zijn ook een hoop plaatsen waar er terecht een goeie maximumsnelheid gehandhaaft wordt, en ook 30km zones in woonwijken zijn naar mijn mening wel oke.


veiligheid is maar 1 van de vele aspecten waar naar wordt gekeken bij het vasstellen van een maximum snelheid.
Odulladonderdag 14 juni 2001 @ 09:38
quote:
Op donderdag 14 juni 2001 09:26 schreef dalai-incognito het volgende:
jezus wat een zeikerd ben jij Odulla!

in de eerste plaats is autorijden uberhaupt gevaarlijk en niet door te hard rijdende mensen, dus die mensen in revalidatie centra zullen er hoe dan ook zitten...


Wil jou wel eens horen praten (als je nog kan praten en niet tot en met je nek verlamd bent) als jij door iemand anders het revaladatiecentrum in wordt geschopt.

Hé mannetjes, het zal allemaal wel te maken hebben stoerdoenderij ofzow... dat jullie je nog moeten bewijzen met jullie autootjes. Heel schattig, maar wel levensgevaarlijk.

En als allerlaatste het mooie gezegde: beter 1 vrouwelijke zeikerd op de weg die zich aan de verkeerregels houdt, dan 10 puberrale mannetjes op de weg die zich daar niet aan houden.

Grote-Smoeldriaandonderdag 14 juni 2001 @ 09:43
Tsjonge jonge wat een opgekropte frustraties, maar oke,

Je hebt gelijk dat te hard rijden meer risico met zich meebrengt. Op de ene weg is dat gelijk een verdubbeling van het risico en op de andere weg is het een minimaal verschil. Ik ben geflitst, daar baal ik van maar ik zat fout dus ik zal betalen

Het enige waar ik me gruwelijk aan stoor is het feit dat sommige hier verkondigen dat ze nog nooit een verkeersregel overtreden hebben . Ik zou ze graag hier dat glashard zien verkondigen, denk wel ook schuin-oversteken is een verkeersovertreding dus verbeter de wereld begin bij jezelf.

mvgr
toch wel iemand met verstand

KroJodonderdag 14 juni 2001 @ 09:45
quote:
Op donderdag 14 juni 2001 09:38 schreef Odulla het volgende:

[..]

En als allerlaatste het mooie gezegde: beter 1 vrouwelijke zeikerd op de weg die zich aan de verkeerregels houdt, dan 10 puberrale mannetjes op de weg die zich daar niet aan houden.


Heb je het nou ook tegen mij
Mag toch hopen van niet anders mag je nog weleens terug gaan lezen.

Ennuh Ludo..jah daar heb je gelkijk in dat er ook rekening wordt gehouden met milieu en geluidsoverlast. Maar als ze wat aan het milieu willen gaan doen kunnen ze beter een team naar Rusland sturen, daar valtnog wel wat te doen aan het milieu

Nederland moet echt weer voorop lopen (zoals met alles), zodat we nu dus ook al gaan kijken of er niet minder Co2 uitstoot is als je minder hard rijdt...het verschil tussen 50 en 60 rijden is wel de 3de en de 4de versnelling..dus ja wat is dan weer beter

Ennuh geluidsoverlast...tjah daar valt wat voor te zeggen, maar ook niet voor alle situaties, tenzij ze ook rekening houden met de koeien in de wei.

Lightdonderdag 14 juni 2001 @ 09:48
quote:
Op donderdag 14 juni 2001 09:45 schreef KroJo het volgende:

Nederland moet echt weer voorop lopen (zoals met alles), zodat we nu dus ook al gaan kijken of er niet minder Co2 uitstoot is als je minder hard rijdt...het verschil tussen 50 en 60 rijden is wel de 3de en de 4de versnelling..dus ja wat is dan weer beter


Je kunt ook 50 in 4 rijden hoor. Niet dat ik het zou willen adviseren, je auto reageert dan nauwelijks nog op het gaspedaal, maar het kan
KroJodonderdag 14 juni 2001 @ 09:55
quote:
Op donderdag 14 juni 2001 09:48 schreef Light het volgende:

[..]

Je kunt ook 50 in 4 rijden hoor. Niet dat ik het zou willen adviseren, je auto reageert dan nauwelijks nog op het gaspedaal, maar het kan


Ja en 50 in z'n 2 gaat ook
sterker nog...vriend van me z'n moeder heeft een mazda 626, en die haalt de 100 in z'n 2, bij 6000 toeren

Tot zover deze off-topic reactie

Ludodonderdag 14 juni 2001 @ 09:58
quote:
Op donderdag 14 juni 2001 09:45 schreef KroJo het volgende:

[..]

Heb je het nou ook tegen mij
Mag toch hopen van niet anders mag je nog weleens terug gaan lezen.

Ennuh Ludo..jah daar heb je gelkijk in dat er ook rekening wordt gehouden met milieu en geluidsoverlast. Maar als ze wat aan het milieu willen gaan doen kunnen ze beter een team naar Rusland sturen, daar valtnog wel wat te doen aan het milieu

Nederland moet echt weer voorop lopen (zoals met alles), zodat we nu dus ook al gaan kijken of er niet minder Co2 uitstoot is als je minder hard rijdt...het verschil tussen 50 en 60 rijden is wel de 3de en de 4de versnelling..dus ja wat is dan weer beter

Ennuh geluidsoverlast...tjah daar valt wat voor te zeggen, maar ook niet voor alle situaties, tenzij ze ook rekening houden met de koeien in de wei.


Er wordt inderdaad rekening gehouden met allerlei soorten flora en fauna, niet alleen koeien, ook insecten spelen een rol hierbij. Zo zijn er wegen door landelijke gebieden, waar bijv. de verlichting langs de weg pas wordt gebruikt als het echt nodig is (slecht weer, ongelukken e.d.), de rest van de tijd is er geen verlichting i.v.m. het verstoren van flora en fauna.

oh ja, met 50 kun je ook in de 4e of zelfs 5e versnelling (evt. 6e) rijden, no problem.

Overigens loopt Nederland helemaal niet voorop als het om milieu gaat. Nederland is gewoon middenmoot. We kunnen een voorbeeld nemen aan Scandinavische landen.

KroJodonderdag 14 juni 2001 @ 10:08
quote:
Op donderdag 14 juni 2001 09:58 schreef Ludo het volgende:

[..]

Er wordt inderdaad rekening gehouden met allerlei soorten flora en fauna, niet alleen koeien, ook insecten spelen een rol hierbij. Zo zijn er wegen door landelijke gebieden, waar bijv. de verlichting langs de weg pas wordt gebruikt als het echt nodig is (slecht weer, ongelukken e.d.), de rest van de tijd is er geen verlichting i.v.m. het verstoren van flora en fauna.

oh ja, met 50 kun je ook in de 4e of zelfs 5e versnelling (evt. 6e) rijden, no problem.

Overigens loopt Nederland helemaal niet voorop als het om milieu gaat. Nederland is gewoon middenmoot. We kunnen een voorbeeld nemen aan Scandinavische landen.


Hmm joh dat wist ik helemaal niet van die flora en fauna zooi .

maaruh ik vind het eigenlijk wel een beetje overdreven. Tis wel goed enzo dat er om de flora en fauna gedacht wordt, maar aan de andere kant van duitsland daar dumpen ze nog alles in de grond enzo, beetje tegenover gestelde wereld.

Ik vind dat er beter ondezoek gedaan kan worden naar schonere brandstoffen of zuinigere auto's, ipv dat we de snelhid aan moeten passen aan het milieu.

Ennuh 50 in z'n 5...kom op, dat doe je zelf toch ook niet

Ludodonderdag 14 juni 2001 @ 10:14
quote:
Op donderdag 14 juni 2001 10:08 schreef KroJo het volgende:

[..]

Hmm joh dat wist ik helemaal niet van die flora en fauna zooi .

maaruh ik vind het eigenlijk wel een beetje overdreven.


Beetje egoïstische instelling hè?
Omdat het meneer niet uitkomt vindt ie 't overdreven.

Moet nu weg.....moet over een half uur in Groningen zijn, damn........dat wordt gassen

Southdonderdag 14 juni 2001 @ 10:15
okay... andere tour dan maar.
Een beetje man weet zijn gaspedaal te vinden!

()

Ludodonderdag 14 juni 2001 @ 10:17
quote:
Op donderdag 14 juni 2001 10:15 schreef South het volgende:
okay... andere tour dan maar.
Een beetje man weet zijn gaspedaal te vinden!

()


deal, ben jij een beetje man en een beetje vrouw.
Ben ik helemaal man.

Nou, ik ben weg, manwijfje.

Grote-Smoeldriaandonderdag 14 juni 2001 @ 10:18
quote:
Op donderdag 14 juni 2001 09:43 schreef Grote-Smoeldriaan het volgende:

Het enige waar ik me gruwelijk aan stoor is het feit dat sommige hier verkondigen dat ze nog nooit een verkeersregel overtreden hebben . Ik zou ze graag hier dat glashard zien verkondigen, denk wel ook schuin-oversteken is een verkeersovertreding dus verbeter de wereld begin bij jezelf.


Nog geen reacties
dus alle reactie is hoogstwaarschijnlijk toch wel een beetje hypocriet van sommige
Odulladonderdag 14 juni 2001 @ 10:21
quote:
Op donderdag 14 juni 2001 10:18 schreef Grote-Smoeldriaan het volgende:
Nog geen reacties
dus alle reactie is hoogstwaarschijnlijk toch wel een beetje hypocriet van sommige
Nog 1 dan, omdat je er zo om verlegen zit:
Houd jullie vooral aan de verkeersregeltjes hé kneusjes!
Dooooeeeeiiiiii!!!!!!!!!!!!!!!!!!
KroJodonderdag 14 juni 2001 @ 10:23
quote:
Op donderdag 14 juni 2001 10:14 schreef Ludo het volgende:

[..]

Beetje egoïstische instelling hè?
Omdat het meneer niet uitkomt vindt ie 't overdreven.

Moet nu weg.....moet over een half uur in Groningen zijn, damn........dat wordt gassen


Naja zo bedoelde ik het niet echt, ik bedoel tov. van andere (oostblok) landen, vind ik dat we hier soms wel erg ver gaan met de milieu wetgeving.

Ennuh...gassen mag, maar zet je um wel in z'n 5?

Odulladonderdag 14 juni 2001 @ 10:23
P.s. Niets hypocriet, sommige mensen moeten ook nog werken net zoals ze zich moeten houden aan de verkeersregels.
En nu ben ik echt weg, veel plezier nog hé!?
Dooooeeeeiiiiiiiiiiii!!!!!!!!!!!!!!!!
Ludodonderdag 14 juni 2001 @ 10:27
quote:
Op donderdag 14 juni 2001 10:23 schreef KroJo het volgende:

[..]

Naja zo bedoelde ik het niet echt, ik bedoel tov. van andere (oostblok) landen, vind ik dat we hier soms wel erg ver gaan met de milieu wetgeving.

Ennuh...gassen mag, maar zet je um wel in z'n 5?


Goed, laten we de voormalige oostblok landen als standaard-norm gaan hanteren...voor milieu-eisen, maar dan ook voor bijv. salarisniveau
Grote-Smoeldriaandonderdag 14 juni 2001 @ 10:57
quote:
Op donderdag 14 juni 2001 10:27 schreef Ludo het volgende:

[..]

Goed, laten we de voormalige oostblok landen als standaard-norm gaan hanteren...voor milieu-eisen, maar dan ook voor bijv. salarisniveau


Ja gezellig met z'n allen in de rij voor de lege supermarkt

Nee het milieu is wel degelijk belangrijk, maar ook hier geld, verbeter de wereld begin bij jezelf. Als jij vind dat te hardrijden oa. niet mag omdat het slecht is voor het milieu, moet jij je afvragen of je zelf wel altijd aan het milieu denkt, afvalscheiding, onnodig stoken, waterverbruik, pak de fiets of trein op korte afstanden etc...

Dus voordat iedereen commentaar heeft op een ander, steek de hand ook eens in eigen boezem in plaats van een ander aan te vallen op zijn of haar gedrag.

Grote-Smoeldriaan is in ieder geval niet heilig in zijn verkeers en milieu gedrag, maar doet geregeld wel zijn best!

Southdonderdag 14 juni 2001 @ 10:58
moeilijk doen...
Wij rijden te hard, jullie vinden dat iets voor kneuzen.
Boeien!

Laat mij nou maar lekker crossen, ik rij me vast wel een keer ter pletter, misschien neem ik jou er wel bij mee.
Discussie zit gewoon klem. De "wij houden ons aan de regels knakkers" zijn o zo bang om te hard te rijden en zouden niet durven de wet te overtreden.
De hard rijders, tja... die kunnen gewoon rijden en weten zich aan te passen aan het verkeer.
Trouwens, op mijn rijexamen zei mijn instructeur 'pas je snelheid aan, aan het verkeer'.
Niet zonder reden.

Ludodonderdag 14 juni 2001 @ 11:07
quote:
Op donderdag 14 juni 2001 10:58 schreef South het volgende:
moeilijk doen...
Wij rijden te hard, jullie vinden dat iets voor kneuzen.
Boeien!

Laat mij nou maar lekker crossen, ik rij me vast wel een keer ter pletter, misschien neem ik jou er wel bij mee.
Discussie zit gewoon klem. De "wij houden ons aan de regels knakkers" zijn o zo bang om te hard te rijden en zouden niet durven de wet te overtreden.
De hard rijders, tja... die kunnen gewoon rijden en weten zich aan te passen aan het verkeer.
Trouwens, op mijn rijexamen zei mijn instructeur 'pas je snelheid aan, aan het verkeer'.
Niet zonder reden.


is goed, wijffie
fokjedonderdag 14 juni 2001 @ 13:40
quote:
Op donderdag 14 juni 2001 10:23 schreef Odulla het volgende:
P.s. Niets hypocriet, sommige mensen moeten ook nog werken net zoals ze zich moeten houden aan de verkeersregels.
En nu ben ik echt weg, veel plezier nog hé!?
Dooooeeeeiiiiiiiiiiii!!!!!!!!!!!!!!!!
Of je rijd geen auto, of ik verdenk je ervan dat je een potje zit te liegen en te stoken. Om 80 te rijden op een 80km weg moet ik constant mijn snelheidsmeter in de gaten houden, rij ik niet te hard en ook niet te zacht, aangezien je in het laatste geval 'drukkende' auto's achter je krijgt. In veel gevallen ben je haast drukker met het letten op de snelheidsmeter dan op de weg, want zo goed voel je niet of je nu 80 rijdt of 90, of 70. Ligt ook een beetje aan wat voor soort auto je rijdt.
Grote-Smoeldriaandonderdag 14 juni 2001 @ 13:53
quote:
Op donderdag 14 juni 2001 13:40 schreef fokje het volgende:

[..]

Of je rijd geen auto, of ik verdenk je ervan dat je een potje zit te liegen en te stoken.


ach ja, eerlijkheid duurt het langst maar valt niet mee
Odulladonderdag 14 juni 2001 @ 14:03
quote:
Op donderdag 14 juni 2001 13:40 schreef fokje het volgende:
Of je rijd geen auto, of ik verdenk je ervan dat je een potje zit te liegen en te stoken. Om 80 te rijden op een 80km weg moet ik constant mijn snelheidsmeter in de gaten houden, rij ik niet te hard en ook niet te zacht, aangezien je in het laatste geval 'drukkende' auto's achter je krijgt. In veel gevallen ben je haast drukker met het letten op de snelheidsmeter dan op de weg, want zo goed voel je niet of je nu 80 rijdt of 90, of 70. Ligt ook een beetje aan wat voor soort auto je rijdt.
Nou, nog effe dan, omdat jullie mij zo graag zien hier...

Ik rijd wel auto, ben zelf in het bezit van een auto.
En al rijd je maar nog heel kort in een auto, na een weekje weet je echt wel wanneer zo'n ding 70 rijdt of 90.

Als jij drukker bezig bent om jouw snelheidsmetertje in de gaten te houden, ben je idd niet goed bezig. Je hoeft echt niet 1 minuut naar zo'n ding te kijken om te weten hoe hard je rijdt.
Geen wonder dat er allemaal zoveel ongelukken gebeuren.
Meer dan 1 seconden heb je niet nodig om af te kunnen lezen hoe hard je rijdt.
Trouwens die 2 seconden, maar dan i.v.m. met afstand, geldt trouwens ook voor die drukkende auto's zoals jij ze noemt.

Dus, lieve mannetjes die zich niet aan de verkeersregels houden in dit topic:
2 Seconden afstand houden en je houden aan de verkeersregels.
Zullen jullie beloven dat jullie dat nu eens gewoon gaan doen?
Wordt het een stuk veiliger op de weg.

Doooooeeeeeeeeeeeeeiiiiiiiiiii!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Odulladonderdag 14 juni 2001 @ 14:11
quote:
Op donderdag 14 juni 2001 13:40 schreef fokje het volgende:
Of je rijd geen auto, of ik verdenk je ervan dat je een potje zit te liegen en te stoken.
P.s. Ik rijd dus wel auto, heb er zelfs één, maar ik denk dat deze uitspraak te maken heeft met jouw belevingswereldje: de patatgeneratie zoals Ludo die zo goed noemt.
Stoerdoenerij, erbij willen horen... en als je nog van die vriendjes/vriendinnetjes hebt die zich ook zo gedragen, tja, dan is al gauw het cirkeltje rond.
Als je wat volwassener wordt weet je dat dat heel dom gedrag was en is.
Helaas worden sommige mensen nooit volwassen en blijven zich in een auto gewoon weg dom gedragen. En voor die mensen, mannetjes/vrouwtjes, bestaan er nu flitspalen en politie.
En nu is ook mijn cirkeltje rond.
fokjedonderdag 14 juni 2001 @ 14:14
quote:
Op donderdag 14 juni 2001 14:03 schreef Odulla het volgende:

[..]

Nou, nog effe dan, omdat jullie mij zo graag zien hier...

Ik rijd wel auto, ben zelf in het bezit van een auto.
En al rijd je maar nog heel kort in een auto, na een weekje weet je echt wel wanneer zo'n ding 70 rijdt of 90.


Als je constant vrij baan voor je hebt ja. Niet als je tractoren in moet halen, stoplichten hebt, enz. dus als je niet constant kunt rijden. En je maakt mij niet wijs dat je dan soms niet ineens 100 rijdt, omdat je niet op tijd naar je snelheidsmeter hebt gekeken.

Ik geloof je niet.

Grote-Smoeldriaandonderdag 14 juni 2001 @ 14:18
quote:
Op donderdag 14 juni 2001 14:14 schreef fokje het volgende:

[..]

Ik geloof je niet.


Ik ook niet! Ook jij (Odulla) maakt fouten en houd je niet altijd aan alle (verkeers)regels maar daar hoor ik je niet over, alleen maar moraliserende praat over het rijgedrag van mannen.
fokjedonderdag 14 juni 2001 @ 14:19
quote:
Op donderdag 14 juni 2001 14:11 schreef Odulla het volgende:

[..]

P.s. Ik rijd dus wel auto, heb er zelfs één, maar ik denk dat deze uitspraak te maken heeft met jouw belevingswereldje: de patatgeneratie zoals Ludo die zo goed noemt.
Stoerdoenerij, erbij willen horen... en als je nog van die vriendjes/vriendinnetjes hebt die zich ook zo gedragen, tja, dan is al gauw het cirkeltje rond.
Als je wat volwassener wordt weet je dat dat heel dom gedrag was en is.
Helaas worden sommige mensen nooit volwassen en blijven zich in een auto gewoon weg dom gedragen. En voor die mensen, mannetjes/vrouwtjes, bestaan er nu flitspalen en politie.
En nu is ook mijn cirkeltje rond.


whehehehehehe
Oud wijf.
Odulladonderdag 14 juni 2001 @ 14:20
quote:
Op donderdag 14 juni 2001 14:14 schreef fokje het volgende:
Als je constant vrij baan voor je hebt ja. Niet als je tractoren in moet halen, stoplichten hebt, enz. dus als je niet constant kunt rijden. En je maakt mij niet wijs dat je dan soms niet ineens 100 rijdt, omdat je niet op tijd naar je snelheidsmeter hebt gekeken.

Ik geloof je niet.


Ik rijd idd niet ineens 100 als ik 80 mag.
Nee, dat doe ik niet.
Gelukkig ben ik één van die vrouwen die wel kunnen autorijden, kan ik van jou niet zeggen.

En denk je nu echt dat het mij wat kan schelen of jij mij gelooft of niet gelooft?
Ik reageer op dit topic in de hoop dat jullie er misschien iets van opsteken, maar als ik jullie reacties allemaal zo lees dan kan het mij absoluut niets meer schelen als jullie je een keer te pletter rijden. Doe het alleen effe lekker 's nachts en betrek er geen andere auomobilisten/mensen bij.

fokjedonderdag 14 juni 2001 @ 14:22
quote:
Op donderdag 14 juni 2001 14:20 schreef Odulla het volgende:

Gelukkig ben ik één van die vrouwen die wel kunnen autorijden, kan ik van jou niet zeggen.


Gelukkig maar dan. Ik denk dat je de enige bent.
Odulladonderdag 14 juni 2001 @ 14:23
quote:
Op donderdag 14 juni 2001 14:19 schreef fokje het volgende:
whehehehehehe
Oud wijf.
Grappig, dit is precies zo'n reactie die ik van jouw type mensen had kunnen verwachten als ze het effe niet meer aan kunnen
Schattig.

Waarom spreken jullie niet gezellig een keertje af? Een prive M&G, en dan lekker met z'n allen een stukje gaan rijden en je vooral niet aan de verkeersregels houden. Met z'n allen een sloot inrijden ofzow...
Dooooeeeiiiiiii!!!!!!

Odulladonderdag 14 juni 2001 @ 14:25
quote:
Op donderdag 14 juni 2001 14:18 schreef Grote-Smoeldriaan het volgende:
alleen maar moraliserende praat over het rijgedrag van mannen.
Nee hoor.
Lees: Fokje is een vrouw.
fokjedonderdag 14 juni 2001 @ 14:26
quote:
Op donderdag 14 juni 2001 14:23 schreef Odulla het volgende:

[..]

Grappig, dit is precies zo'n reactie die ik van jouw type mensen had kunnen verwachten als ze het effe niet meer aan kunnen
Schattig.


Ja? Wat voor type ben ik dan?
Ludodonderdag 14 juni 2001 @ 14:30
quote:
Op donderdag 14 juni 2001 14:26 schreef fokje het volgende:

[..]

Ja? Wat voor type ben ik dan?


een puisterig patatgeneratie pubertje met een opgevoerd brommertje?
Grote-Smoeldriaandonderdag 14 juni 2001 @ 14:49
quote:
Op donderdag 14 juni 2001 14:20 schreef Odulla het volgende:

[..]

Gelukkig ben ik één van die vrouwen die wel kunnen autorijden


En wie heeft dat bepaald, jijzelf zeker. Gelukkig geen ego-tripperij
Misschien vind jezelf dat je heel goed kunt rijden maar ergert die automobilist achter je zich gruwelijk aan jou rijstijl. Ik rijd al jaren auto, zo'n 20000 km per jaar, heb nog nooit een ongeluk gehad of veroorzaakt, maar ik zeg niet dat ik perfect rijd. Juist mensen die denken goed te kunnen rijden zijn het gevaar op de weg dus pas maar op met je grote mond

Naast eerlijkheid zou enige bescheidenheid je sieren.

Odulladonderdag 14 juni 2001 @ 15:02
quote:
Op donderdag 14 juni 2001 14:49 schreef Grote-Smoeldriaan het volgende:
Juist mensen die denken goed te kunnen rijden zijn het gevaar op de weg dus pas maar op met je grote mond

Zo groot?
Grote-Smoeldriaandonderdag 14 juni 2001 @ 15:04
quote:
Op donderdag 14 juni 2001 15:02 schreef Odulla het volgende:

[..]


Zo groot?


Grappig, dit is precies zo'n reactie die ik van jouw type mensen had kunnen verwachten als ze het effe niet meer aan kunnen
Schattig.
Odulladonderdag 14 juni 2001 @ 15:08
quote:
Op donderdag 14 juni 2001 14:26 schreef fokje het volgende:
Ja? Wat voor type ben ik dan?
En nog maar effe te reageren op Fokje...
even wat beter lezen schatje.

Voor mij is deze discussie nu gesloten.
Ik hoop alleen maar van harte dat jullie je aan de verkeerregels gaan houden en niet voor onnodig gevaar op de weg zorgen.
Verkeersregels zijn er niet voor niets.

nummer9donderdag 14 juni 2001 @ 15:28
Oke voor de hardrijders die zeggen dat ze weten waar en wanneer ze hard kunnen rijden.

Jullie hebben groot gelijk, helaas heb ik deze zin eerder gehoord. Het was een verklaring van iemand die te hard reed en iemand in het ziekenhuis reed. Omdat tie dacht dat het hier wel kon. Die 20 jaar ervaring kwam hem ff duur te staan.

Gelukkig voor hem is degene blijven leven die geschept is. Zonder veel gevolgen gelukkig, het was een brommerbestuurder en die had een helm op, gelukkig.

Ludodonderdag 14 juni 2001 @ 15:32
quote:
Op donderdag 14 juni 2001 15:28 schreef nummer9 het volgende:
Oke voor de hardrijders die zeggen dat ze weten waar en wanneer ze hard kunnen rijden.

Jullie hebben groot gelijk, helaas heb ik deze zin eerder gehoord. Het was een verklaring van iemand die te hard reed en iemand in het ziekenhuis reed. Omdat tie dacht dat het hier wel kon. Die 20 jaar ervaring kwam hem ff duur te staan.

Gelukkig voor hem is degene blijven leven die geschept is. Zonder veel gevolgen gelukkig, het was een brommerbestuurder en die had een helm op, gelukkig.


p'sies en voor alle pubertjes hier: ga 's wat nuttigs doen, je vagina scheren ofzo

EET DAT!

fokjedonderdag 14 juni 2001 @ 15:40
quote:
Op donderdag 14 juni 2001 14:30 schreef Ludo het volgende:

[..]

een puisterig patatgeneratie pubertje met een opgevoerd brommertje?


Als jij het zegt zal dat dan wel he?
fokjedonderdag 14 juni 2001 @ 15:40
quote:
Op donderdag 14 juni 2001 15:08 schreef Odulla het volgende:
Ik hoop alleen maar van harte dat jullie je aan de verkeerregels gaan houden en niet voor onnodig gevaar op de weg zorgen.
Verkeersregels zijn er niet voor niets.
Ja juf.
Ludodonderdag 14 juni 2001 @ 15:47
quote:
Op donderdag 14 juni 2001 15:40 schreef fokje het volgende:

[..]

Als jij het zegt zal dat dan wel he?


HEJ, er staat een vraagteken bij!

zo, eet dat!

fokjedonderdag 14 juni 2001 @ 15:49
quote:
Op donderdag 14 juni 2001 15:47 schreef Ludo het volgende:

[..]

HEJ, er staat een vraagteken bij!

zo, eet dat!


Pardon!
Ludodonderdag 14 juni 2001 @ 15:53
quote:
Op donderdag 14 juni 2001 15:49 schreef fokje het volgende:

[..]

Pardon!


TIS MAAR DAT JE 'T WEET
fokjedonderdag 14 juni 2001 @ 15:55
quote:
Op donderdag 14 juni 2001 15:53 schreef Ludo het volgende:

[..]

TIS MAAR DAT JE 'T WEET


fijn dat je hier je frustraties eruit gooit en niet op de weg.
Manonodonderdag 14 juni 2001 @ 15:56
Nounou wat een consternatie. Waaaar ging het hier ook alweer over?
Ludodonderdag 14 juni 2001 @ 15:58
quote:
Op donderdag 14 juni 2001 15:55 schreef fokje het volgende:

[..]

fijn dat je hier je frustraties eruit gooit en niet op de weg.


Wacht maar 's af mannetje
fokjedonderdag 14 juni 2001 @ 16:00
quote:
Op donderdag 14 juni 2001 15:58 schreef Ludo het volgende:

[..]

Wacht maar 's af mannetje


Maak me niet bang wijffie.
Ludodonderdag 14 juni 2001 @ 16:00
quote:
Op donderdag 14 juni 2001 15:56 schreef Manono het volgende:
Nounou wat een consternatie. Waaaar ging het hier ook alweer over?
ach, speelt jouw dementie je weer parten???
Manonodonderdag 14 juni 2001 @ 17:33
quote:
Op donderdag 14 juni 2001 16:00 schreef Ludo het volgende:
ach, speelt jouw dementie je weer parten???
Hm, af en toe. Oost-Indisch, natuurlijk.
glasbakdonderdag 14 juni 2001 @ 22:50
quote:
Op woensdag 13 juni 2001 23:41 schreef nina het volgende:

[..]

rijd jij echt in zo'n grote bak? en zo ruig?


Grote-Smoeldriaandonderdag 19 juli 2001 @ 08:57
Gisteren was het zover, de post viel binnen en .....

Ik had geen brief van het justitieel incasso bureau maar mijn vriendin wel

kortom ik was ruim op tijd met remmen en reed dus niet te hard, doe ik eigenlijk nooit

Xhorderdonderdag 19 juli 2001 @ 10:40
quote:
De hard rijders, tja... die kunnen gewoon rijden en weten zich aan te passen aan het verkeer.
Leven we in de omgekeerde wereld? Dus als je je aan de regels houdt kan je niet rijden... Ja tuurlijk, het valt me op dat iedereen die dit soort uitspraken doet denkt dat ze zo goed kunnen rijden...
JKdonderdag 19 juli 2001 @ 14:04
quote:
Op donderdag 19 juli 2001 10:40 schreef Xhorder het volgende:

[..]

Leven we in de omgekeerde wereld? Dus als je je aan de regels houdt kan je niet rijden... Ja tuurlijk, het valt me op dat iedereen die dit soort uitspraken doet denkt dat ze zo goed kunnen rijden...


Nou een beetje vlot doorrijden is goed voor de verkeersdoorstroming. Of wil je liever overal in de file staan ? Het is dat sommige mensen nog harder dan 120 rijden, anders waren de files nog langer.

Maakte gister een ouwe lul voor me mee op een weg waar je 80 mag (tussen Amersfoort en Soest). Toen we soest binnenkwamen, zag je dus het bord met de plaatsnaam, en daarboven dat je 50km/u mocht rijden. DIRECT op de rem en meneer reed 45km/u. Leuk zo'n eikel. 1 cm na dat bord reed ie dus 30km/u langzamer... als je gewoon even je gas loslaat en tot de 50 uit laat rijden..

Heb 'm later gelukkig nog kunnen inhalen door een stuurfoutje van deze meneer

www.hadecom.nldinsdag 24 juli 2001 @ 12:42
quote:
Op woensdag 13 juni 2001 16:49 schreef fokje het volgende:
Ik rij altijd zo hard mogelijk, zodat de flitspalen me niet eens kúnnen flitsen.
Voordeel is ook nog eens dat je voor een ongeluk uitrijdt. Dus als ergens een aarijding gebeurd ben jij daar al weg en als je normaal 120 had gereden had je er middenin gezeten.
Dashdinsdag 24 juli 2001 @ 13:56
quote:
Op donderdag 14 juni 2001 08:46 schreef Ludo het volgende:

[..]

Heel goed, volgende keer rijbewijs innemen.


Volgens mij is het "Lul" met de "L" van "Ludo".
drexciyavrijdag 27 juli 2001 @ 14:32
quote:
Op woensdag 13 juni 2001 16:41 schreef KroJo het volgende:

[..]
maar tis nog altijd zo dat er maximunsnelheden zijn voor de veiligheid van jezelf en die van anderen.


Correctie, de snelheidslimieten zijn in het geheel niet op de verkeersveiligheid gebaseerd.

Ik meen dat in de 70er jaren (oliecrisis), vanwege het verbruik die grenzen zo zijn vastgelegd. Tegenwoordig zal de combinatie milieu en melkkoe de voornaamste achterliggende reden zijn.

Kun je me anders verklaren waarom de A2 rond Abcoude (slecht wegdek) 120 km/u als limiet heeft en rond Maarssen (3-baans, prima wegdek) maar 100 km/u?

Ik zie sowieso niet waarom het constant op je teller moeten letten aan de verkeersveiligheid bijdraagt.

#ANONIEMmaandag 30 juli 2001 @ 23:10
Zaterdag viel de eerste op de mat. Viel wel mee; 60 gulden (75 waar 70 is toegestaan).
just memaandag 30 juli 2001 @ 23:27
Bij mij oook en ik had het kunnen weten want op die weg wordt altijd gecontroleerd! Volgende keer beter op de snelheid letten dus
Jazperwoensdag 1 augustus 2001 @ 10:13
quote:
Op donderdag 14 juni 2001 15:08 schreef Odulla het volgende:

Ik hoop alleen maar van harte dat jullie je aan de verkeerregels gaan houden en niet voor onnodig gevaar op de weg zorgen.
Verkeersregels zijn er niet voor niets.


De snelheidsregels op de snelwegen zijn er inderdaad niet voor niets.
Die zijn bedacht om de staatskas op peil te houden.
Het interesseert de overheid geen ruk of het daar nu veilig is of niet.

Alleen de goedgelovigen burgers onder ons trappen daar in, of misschien is het wel alleen omdat zei niet harder durven rijden en het eng vinden dat de rest dat dan ook doet. Verschuilen achter oom agent heet dat dan.

Odullawoensdag 1 augustus 2001 @ 10:58
quote:
Op woensdag 01 augustus 2001 10:13 schreef Jazper het volgende:
...of misschien is het wel alleen omdat zei niet harder durven rijden en het eng vinden dat de rest dat dan ook doet. Verschuilen achter oom agent heet dat dan.
Doen er dan heel veel, ach... onze agent Ludo heeft een brede rug.

Weer gaat het de verkeerde kant...
Je beweerd dat iemand die zich aan de snelheid houdt, bang is om harder te rijden. Hoe kom je daar in hemelsnaam op? Is dat weer dat beperkte belevingswereld van "Alles wat ik doe is goed en wat een ander doet niet?"
Ik houd me aan de snelheid, maar zodra ik in Duitsland kom, ga ik echt wel harder rijden. Daar mag het.

Jazperwoensdag 1 augustus 2001 @ 12:43
quote:
Op woensdag 01 augustus 2001 10:58 schreef Odulla het volgende:

[..]
Dom gelul


Vind je het heel erg als ik na 100x nu toch echt niet meer in ga op die onzin van je ?
Bespaar je adem.
Odullawoensdag 1 augustus 2001 @ 13:02
quote:
Op woensdag 01 augustus 2001 12:43 schreef Jazper het volgende:
Vind je het heel erg als ik na 100x nu toch echt niet meer in ga op die onzin van je ?
Bespaar je adem.
Hé knuppeltje... jij bent diegene die een reactie geeft op mijn reactie van 14 juni!
Jazperwoensdag 1 augustus 2001 @ 15:47
quote:
Op woensdag 01 augustus 2001 13:02 schreef Odulla het volgende:

[..]

Hé knuppeltje... jij bent diegene die een reactie geeft op mijn reactie van 14 juni!


Moet je na gaan dat er dus mensen zijn die zelfs na bijna 2 maanden nog ziek worden van dat gezever van je.
Odullawoensdag 1 augustus 2001 @ 15:50
quote:
Op woensdag 01 augustus 2001 15:47 schreef Jazper het volgende:
Moet je na gaan dat er dus mensen zijn die zelfs na bijna 2 maanden nog ziek worden van dat gezever van je.
Moet je na gaan dat er dus mensen zijn die zelfs na die 2 maanden zich nog steeds niet aan de verkeersregels houden.
KonnieKipkewoensdag 1 augustus 2001 @ 16:00
't is kut natuurlijk, maar wij automobilisten worden ook aangepakt. Vind ik wel terecht dat ze scooters ook pakken. Fietsen mogen ze van mij dan ook evenredig aanpakken (zonder licht etc..)
#ANONIEMdonderdag 2 augustus 2001 @ 10:32
Allemaal leuk en aardig dat (te) hard rijden, maar waarom moeten die helden altijd voor me (Mercedes sprinter; tegen de 3.5 ton -> fikse remweg) langs schieten ("goh, nog een leuk gaatje" - Nee lul, dat heet mijn remweg, oftewel afstand bewaren) en dan bij het zicht van een flitspaal, terwijl ze 95 rijden waar 100 mag (ja lieve kijkbuiskinderen; tachograaf, dus geijkt. een "normale" teller geeft dan al gauw 105 aan) bovenop hun rem, zodat ik de grootste moeite heb om niet met m'n hele handel bij ze in de kofferbak te belanden ? Als je dan toch zo'n bovenmatig chauffeur bent en vindt dat je het 'recht' hebt om harder te rijden dan de rest; heb dan ook het lef om bij zo'n paal door te jakkeren.
Jazpervrijdag 3 augustus 2001 @ 01:42
quote:
Op woensdag 01 augustus 2001 15:50 schreef Odulla het volgende:

[..]

Moet je na gaan dat er dus mensen zijn die zelfs na die 2 maanden zich nog steeds niet aan de verkeersregels houden.


Dat komt omdat ik nog steeds geen goede reden gezien heb waarom ik dat in dit geval zou moeten.

Ik zeg niet dat alle regels onzinnig zijn maar de maximum snelheid op de nederlandse wegen is er enkel en alleen om de staatskas te spekken die regels hebben al lang niets meer te maken met verkeersveiligheid.
En wanneer ga jij dat nu eens in zien ?

[Dit bericht is gewijzigd door Jazper op 03-08-2001 01:54]

Lithionvrijdag 3 augustus 2001 @ 02:19
quote:
Op vrijdag 03 augustus 2001 01:42 schreef Jazper het volgende:
Ik zeg niet dat alle regels onzinnig zijn maar de maximum snelheid op de nederlandse wegen is er enkel en alleen om de staatskas te spekken die regels hebben al lang niets meer te maken met verkeersveiligheid.
Tja, dat jij zo dom bent om bij te dragen aan het spekken van de staatskas zegt meer over jou dan over die regels. Ik steek geen cent meer in het rijk dan accijnzen en wegenbelasting.
quote:
En wanneer ga jij dat nu eens in zien ?
Wanneer ga jij eens inzien dat zonder overtreders de staatskas helemaal niet gespekt wordt en DUS het niet de regels zijn die de staatskas spekken, maar de overtreders van de regels.
Jazpervrijdag 3 augustus 2001 @ 11:34
quote:
Op vrijdag 03 augustus 2001 02:19 schreef Lithion het volgende:

[..]

Tja, dat jij zo dom bent om bij te dragen aan het spekken van de staatskas zegt meer over jou dan over die regels. Ik steek geen cent meer in het rijk dan accijnzen en wegenbelasting.
[..]

Wanneer ga jij eens inzien dat zonder overtreders de staatskas helemaal niet gespekt wordt en DUS het niet de regels zijn die de staatskas spekken, maar de overtreders van de regels.


Beter lezen kerel, ik heb apperatuur genoeg in m'n auto om die achterlijke controles ruimschoots te ontwijken.
Dus spekken ? Nope.
Ludovrijdag 3 augustus 2001 @ 11:49
quote:
Op vrijdag 03 augustus 2001 11:34 schreef Jazper het volgende:

[..]

Beter lezen kerel, ik heb apperatuur genoeg in m'n auto om die achterlijke controles ruimschoots te ontwijken.
Dus spekken ? Nope.


binnenkort ook strafbaar (bezit van een radardetector) en gelukkig werken we steeds meer met laser.
Sikke-Bossevrijdag 3 augustus 2001 @ 12:08
Dat binnenkort valt wel mee. Feit dat het alleen in de Telegraaf heeft gestaan zegt m.i. al genoeg over het zgn. 'broodje aap' gehalte van dit bericht.
Jazpervrijdag 3 augustus 2001 @ 18:17
quote:
Op vrijdag 03 augustus 2001 11:49 schreef Ludo het volgende:

[..]

binnenkort ook strafbaar (bezit van een radardetector) en gelukkig werken we steeds meer met laser.


Gelul. (Telegraaf roddel)
En ook de rechtzaak tegen de man met de laser-jammer hebben jullie volksverraders keihard verloren.
Gelukkig maar.
Daffodil31LEvrijdag 3 augustus 2001 @ 19:38
Ja sorry hoor, met een DAF kun je niet echt veel harder rijden dan 120; feit is echter wel dat je voor 2 à 3 kilometer te hard al een boete van Hfl60,-- in de bus krijgt. Wat is gevaarlijker: 55 kilometer per uur rijden op een vlakke weg of je snelheidsmeter in de gaten houden om maar niet boven de 49,9 uit te komen (en dus het overige verkeer niet zien)? Ik kan me de frustratie bij veel weggebruikers goed inbeelden als ze weer eens zo'n belachelijke bekeuring binnenkrijgen en ik kan me ook levendig voorstellen dat geweld tegen geladen flitspalen heel spoedig zal gaan stijgen.

[Dit bericht is gewijzigd door Daffodil31LE op 03-08-2001 22:12]

#ANONIEMvrijdag 3 augustus 2001 @ 21:51
quote:
Op vrijdag 03 augustus 2001 18:17 schreef Jazper het volgende:

[..]

Gelul. (Telegraaf roddel)
En ook de rechtzaak tegen de man met de laser-jammer hebben jullie volksverraders keihard verloren.
Gelukkig maar.


Lijkt me sterk dat iemand hier op Fok! iets verloren heeft; de enige die hier iets verloren heeft is het Openbaar ministerie. (represtenteert de overheid, die -volgens Rousseau; Zou je's moeten lezen, misschien kun JIJ er zelfs nog iets van leren- per definitie hetzelfde is als het volk. Ergo conclusio: van volksverraad kan geen sprake zijn. Achteraf rules rechtsfilosofie toch eigenlijk best wel)
Jazpervrijdag 3 augustus 2001 @ 22:00
quote:
Op vrijdag 03 augustus 2001 21:51 schreef Treinhomo het volgende:

[..]

Lijkt me sterk dat iemand hier op Fok! iets verloren heeft; de enige die hier iets verloren heeft is het Openbaar ministerie. (represtenteert de overheid, die -volgens Rousseau; Zou je's moeten lezen, misschien kun JIJ er zelfs nog iets van leren- per definitie hetzelfde is als het volk. Ergo conclusio: van volksverraad kan geen sprake zijn. Achteraf rules rechtsfilosofie toch eigenlijk best wel)


Als ik op Ludo's woord af moet gaan wil dat zeggen dat hij een politie-agent is.
De tijd dat er nog respect opgebracht werd of kon worden voor de politie is al lang achter de rug en daar hebben ze het helemaal zelf naar gemaakt.
Lithionzaterdag 4 augustus 2001 @ 00:07
quote:
Op vrijdag 03 augustus 2001 19:38 schreef Daffodil31LE het volgende:
Wat is gevaarlijker: 55 kilometer per uur rijden op een vlakke weg of je snelheidsmeter in de gaten houden om maar niet boven de 49,9 uit te komen (en dus het overige verkeer niet zien)?
Leg eens wat telefoonboeken op je stoel, dan zie je meer dan alleen de snelheidsmeter.

Wat me altijd opvalt in deze discussies is dat mensen zo gepolariseerd denken. Het is of zwart, of wit. Of te hard rijden, of constant op de meter letten. Als je op de meter moet kijken om te zien of je niet te hard rijd, ben je sowieso al een slechte chauffeur met een zeer slecht gevoel voor z'n auto. Of kijk je ook nog altijd naar in welke versnelling je nu eigenlijk rijdt?

Lithionzaterdag 4 augustus 2001 @ 00:08
quote:
Op vrijdag 03 augustus 2001 11:34 schreef Jazper het volgende:
Beter lezen kerel, ik heb apperatuur genoeg in m'n auto om die achterlijke controles ruimschoots te ontwijken.
Dus spekken ? Nope.
Wat zit je dan in godsnaam te zeiken in dit topic?
Daffodil31LEzaterdag 4 augustus 2001 @ 01:15
Eh... Lithion, niet om lullig te doen hoor, maar een stapeltje telefoonboeken heb ik niet echt nodig om boven het stuur uit te komen. Bovendien hoef ik niet steeds op mijn versnellingspook te letten als ik rijd.
Pookje vooruit = auto gaat vooruit.
Pookje midden = auto gaat niet vooruit.
Pookje naar achteren = auto gaat achteruit.

Bovendien, beste Lithion, heb ik de beschikking over meer dan één auto en elke auto rijdt anders (zeker als ze al op leeftijd zijn).

Niemand (behalve agenten die hun quotum voor deze dag nog niet gehaald hebben) heeft er last van als ik nu en dan 90 rijd buiten de bebouwde kom en met het overige verkeer meerijd, IEDEREEN heeft er last van als ik op een weg met tegenliggers buiten de bebouwde kom 75 ga rijden om maar niet geflitst te kunnen worden. De laatste manier creëer een verkeersonveilige situatie waarin men mij wil inhalen; tenslotte is een DAFje in de ogen van veel weggebruikers niet echt geweldig om achterna te rijden. Voor mij ontstaat namelijk een steeds grotere ruimte, die mijn achterliggers dolgraag zouden willen innemen, maar helaas, er zijn nog tegenliggers die de mogelijkheid tot inhalen onmogelijk maken. Het gevolg is dat men zich achter mij steeds kwader gaat maken totdat op een kwade dag ikzelf - of, erger nog, een andere trotse DAF-eigenaar - het slachtoffer wordt van een stevige bumper die wel even wil duwen om sneller te gaan. Wat win ik daarmee?

Ik ben een van de vele chauffeurs die de aanschaf van een radar-detector overweegt. Niet omdat ik hard zou rijden, maar omdat ik het spuugzat ben dat overal maar gecontroleerd word of ik me toevallig even niet aan een of ander lullig regeltje houd. Want, ik geef het eerlijk toe, er zijn regels die de veiligheid bevorderen, maar geef jij dan ook eerlijk toe dat er vooral regels zijn die zorgen dat de bodem van de Schatkist der Nederlandse Staat gevuld blijft. Ik heb geen probleem om netjes, in de vorm van belastingen, Nederland (waar ik regelmatig rondrijd) en België (waar ik woon) te voorzien van inkomsten. Ik heb er wel problemen mee dat ik door middel van (totaal buiten proporties getrokken) boetes deze landen nog meer inkomsten moet gaan bezorgen, die overigens nog niet eens gebruikt worden om de verkeerssituatie uit de knoop te halen.

Zeg nu niet dat ik ook maar wat meezever met de grote hoop; ik heb namelijk nog altijd recht op mijn eigen mening en ik ben ook niet ban daarvoor uit te komen. Het is niet dat ik toevallig ook mijn meningen ventileer op het forum van de Tuf-Tuf-Club, dat ik door hen gehersenspoeld ben, ik ben wel op meer fora te vinden.

Vooralsnog vriendelijke groeten namens mij.

Lithionzaterdag 4 augustus 2001 @ 01:39
quote:
Op zaterdag 04 augustus 2001 01:15 schreef Daffodil31LE het volgende:
Bovendien, beste Lithion, heb ik de beschikking over meer dan één auto en elke auto rijdt anders (zeker als ze al op leeftijd zijn).
Ik rijd (vaak) wekelijks in 3 verschillende auto's, maar ik kan van elke auto wel bepalen wanneer ik 50, 80 of 120 rijdt zonder op de teller te letten.
quote:
Niemand (behalve agenten die hun quotum voor deze dag nog niet gehaald hebben) heeft er last van als ik nu en dan 90 rijd buiten de bebouwde kom en met het overige verkeer meerijd, IEDEREEN heeft er last van als ik op een weg met tegenliggers buiten de bebouwde kom 75 ga rijden om maar niet geflitst te kunnen worden. De laatste manier creëer een verkeersonveilige situatie waarin men mij wil inhalen; tenslotte is een DAFje in de ogen van veel weggebruikers niet echt geweldig om achterna te rijden. Voor mij ontstaat namelijk een steeds grotere ruimte, die mijn achterliggers dolgraag zouden willen innemen, maar helaas, er zijn nog tegenliggers die de mogelijkheid tot inhalen onmogelijk maken. Het gevolg is dat men zich achter mij steeds kwader gaat maken totdat op een kwade dag ikzelf - of, erger nog, een andere trotse DAF-eigenaar - het slachtoffer wordt van een stevige bumper die wel even wil duwen om sneller te gaan. Wat win ik daarmee?
Niks, maar dat is dan ook niet jouw schuld. Alsof jij je schuldig zou moeten voelen vanwege de onnodige agressie van een ander, dat zou mooi worden.
quote:
Ik ben een van de vele chauffeurs die de aanschaf van een radar-detector overweegt. Niet omdat ik hard zou rijden, maar omdat ik het spuugzat ben dat overal maar gecontroleerd word of ik me toevallig even niet aan een of ander lullig regeltje houd.
Waarom heeft het overgrote deel van Nederland zo'n kastje dan niet nodig?
quote:
Want, ik geef het eerlijk toe, er zijn regels die de veiligheid bevorderen, maar geef jij dan ook eerlijk toe dat er vooral regels zijn die zorgen dat de bodem van de Schatkist der Nederlandse Staat gevuld blijft.
Nee. Regels op zich vullen geen bodem van een schatkist, tenzij het gaat om belastingen. De snelheidslimiet van 120 km/u doet helemaal NIKS aan een begrotingstekort... de enige die dat doen zijn de mensen die te hard rijden. Regels op zich doen niks, de overtreders, die doen iets.
quote:
Ik heb geen probleem om netjes, in de vorm van belastingen, Nederland (waar ik regelmatig rondrijd) en België (waar ik woon) te voorzien van inkomsten. Ik heb er wel problemen mee dat ik door middel van (totaal buiten proporties getrokken) boetes deze landen nog meer inkomsten moet gaan bezorgen, die overigens nog niet eens gebruikt worden om de verkeerssituatie uit de knoop te halen.
Nee, omdat het ook een boete is. Het is een straf die je wordt opgelegd, geen gedwongen investering in het wegennet. Boetes kunnen en mogen overal voor gebruikt worden.
quote:
Zeg nu niet dat ik ook maar wat meezever met de grote hoop; ik heb namelijk nog altijd recht op mijn eigen mening en ik ben ook niet ban daarvoor uit te komen.
Niet zo gaan liggen piepen nu, want er is nog niemand die je hier het uiten van je mening in de weg ligt. Hou toch eens op met dat vooraf geblaat over vrijheid van meningsuiting als die totaal niet in het geding is.
Sikke-Bossezaterdag 4 augustus 2001 @ 11:25
Wat voor auto´s rijd jij dan in Lition?

Als ik in een dikke 528i automaat van 3 maanden oud op een door godverlaten rijksweg 100 km/h moet gaan rijden, rijdt je nu eenmaal, ZONDER ER OOK MAAR ENIGZINS ERG IN TE HEBBEN, 110 km/h. Je hoort geen rijwind, geen motorgeluid en aan het voorbij flitsen van de omgeving merk je zo een snelheidsverschil nu eenmaal niet. En 10 km/h harder is met zo´n auto een fluitje van een cent. Je hoeft er maar voor naar het rechterpedaal te kijken.

Iedereen die hier beweert dat je dat wel merkt, rijdt of op een motor, of in een oud barrel. Met m´n 1e auto, een polo 1, merkte ik het inderdaad. Met 100 km/h viel deze voor je gevoel nog net niet uit elkaar, maar met 110 km/h trilde je van je stoel af en hoorde je echt alleen de motor nog maar.

(edit)typo(/edit)

Jazperzaterdag 4 augustus 2001 @ 11:50
quote:
Op zaterdag 04 augustus 2001 01:39 schreef Lithion het volgende:

[..]

Ik rijd (vaak) wekelijks in 3 verschillende auto's, maar ik kan van elke auto wel bepalen wanneer ik 50, 80 of 120 rijdt zonder op de teller te letten.


Lekker autorijden doe je pas als je niet op de snelheid hoeft te letten, en vandaar die kastjes.
Lithionzaterdag 4 augustus 2001 @ 12:15
quote:
Op zaterdag 04 augustus 2001 11:25 schreef Sikke-Bosse het volgende:
Wat voor auto´s rijd jij dan in Lition?
VW Golf TDI, VW Golf 1.8, Skoda Felicia...
quote:
Iedereen die hier beweert dat je dat wel merkt, rijdt of op een motor, of in een oud barrel.
Dat valt dus wel mee met die oude barrels...
#ANONIEMzondag 5 augustus 2001 @ 00:27
quote:
Op zaterdag 04 augustus 2001 11:50 schreef Jazper het volgende:

[..]

Lekker autorijden doe je pas als je niet op de snelheid hoeft te letten, en vandaar die kastjes.


Inderdaad; en die hinderlijke kut-spiegels, waar je volgens die sukkels van het CBR steeds in moet kijken, leiden ook alleen maar af.
4]-[ Highlanderzondag 5 augustus 2001 @ 11:02
quote:
Op woensdag 13 juni 2001 14:16 schreef Ludo het volgende:

[..]

Ik hoop dat iemand die er net zo over denkt een keer iemand, waarvan jij houdt, aanrijdt.


Wat is dat nou voor een gelul?

Elke verkeerssituatie is anders. In Den Haag heb je een brug dat is een autoweg (dus er mogen geen wandelaars/fietsers/brommers, zeg maar langzaam verkeer, komen) en toch mag je er maar 50. Er zijn geen zijwegen, tuurlijk rij ik daar 80, net als iedereen. Maar daar staan ze ook regelmatig te controleren.

Jazperzondag 5 augustus 2001 @ 11:45
quote:
Op zondag 05 augustus 2001 00:27 schreef Treinhomo het volgende:

[..]

Inderdaad; en die hinderlijke kut-spiegels, waar je volgens die sukkels van het CBR steeds in moet kijken, leiden ook alleen maar af.


Zeg dan niks.
#ANONIEMzondag 5 augustus 2001 @ 21:26
quote:
Op zondag 05 augustus 2001 11:45 schreef Jazper het volgende:

[..]

Zeg dan niks.


Sorry; je zou je radarverklikker misschien niet kunnen horen, en dan kun je niet ontspannen (lees:veilig) rijden.
Claudia_xmaandag 19 november 2001 @ 13:08
Ja! Ik ben ook voor het eerst geflitst!
CoolGuymaandag 19 november 2001 @ 14:24
Hmm hier moet ik even op reageren. Odulla, je gaat een beetje ver. Je hebt gelijk dat je fout bezig bent als je te hard rijd, en je zegt ook ergens in een post dat het niets met schijnheiligheid te maken heeft maar dat is dus wel waar. Jij reed eerst ook fout, toen heb je een ongeluk gehad en ineens moet de hele wereld zich aan de regels houden. Laten we even heel eerlijk zijn (maar dit zul je toch niet toegeven) als jij geen ongeluk had gehad had jij nog net zo gereden als voor je ongeluk, dus ga nou even niet doen alsof jij een heilige bent, want dat ben je niet. Als je GEEN ongeluk, GEEN boete, helemaal nix van dat soort dingen gehad had, dan was je een maar nu heb je een ongeluk gehad en ineens is iedereen stom die iets verkeerd doet. Dat is dus heel zeker wel schijn
slacksoffmaandag 19 november 2001 @ 16:08
hee ik heb ook mn 1e flitsje gehad. ik merkte er niks van. wel had ik deze week dus post. tsjah 54km/uur [wel na compensatie] dus 57.

niks op af te dingen. toch teken ik bezwaar aan. ik ga ze meer kosten dan dat ik oplever. [foto's. ijkingsrapporten]

tsjah. ik wil af van die onzinboetes.. nouja. watvoor invloed heb ik.. niks.. wel weer een mooie foto