Je hoort het wel vaker maar ik kan er zo niks over vinden
Ik ken een buitengewone juffrouw met groene kijkertjes
quote:Was benieuwd of iemand er iets over had gevonden... Het zijn gewoon van die uitspraken die je zo af en toe hoort.
Op woensdag 26 november 2003 16:25 schreef G.deVader het volgende:
Waarom wil je zo'n website vinden?
Net zoiets als: vissen zijn dit en dit....
Is er echt zo'n 1-op-1 verband tussen kleur ogen en karaktertrekken...
Zo ja, dan ben ik gemeen en niet te vertrouwen
Zo nee, dan hoef ik me nog nergens zorgen over te maken...
Wat denk je zelf?
quote:Leuke generaliserende onnozele weetjes.
Op woensdag 26 november 2003 16:27 schreef ZeroSletje het volgende:
Was benieuwd of iemand er iets over had gevonden... Het zijn gewoon van die uitspraken die je zo af en toe hoort.Net zoiets als: vissen zijn dit en dit....
Vroeg jij je af waarom het je niet lukt om met iemand een serieuze relatie op te bouwen? Zeggen ze je wel eens dat ze je niet vertrouwen? En jij vindt dat onbegrijpelijk? Dan hebben we hier misschien een verklaring...
Uit een onderzoek van Ciba Vison blijkt dat mensen onbewust persoonlijkheidskenmerken afleiden uit de kleur van de ogen van hun gesprekspartner. Absurd? Tuurlijk, maar wat als het wel klopt? Uit het onderzoek blijkt namelijk dat groene ogen geen vertrouwen uitstralen en ook geen vriendelijke indruk maken. Bruine ogen worden daarentegen geassocieerd met intelligentie, betrouwbaarheid, sex-appeal en vriendelijkheid. Blauwe ogen tenslotte beloven niet veel goeds als je de ondervraagden mag geloven. Ze leiden er een gebrek aan intelligentie of creativiteit uit af, maar veel vrouwen vinden ze dan weer wel sexy.
Dat er in het sociale leven veel aandacht naar de ogen gaat blijkt trouwens ook uit de resultaten. Maar liefst 73 procent van de Belgische vrouwen tussen 20 en 35 jaar beweert dat ze in een gesprek met een man voortdurend naar zijn ogen kijkt. Naar de mond kijkt maar 21 procent en een op twee vrouwen vindt dat ogen meer communicatiekracht hebben dan bijvoorbeeld een stem.
Wat ze er zouden van denken als ze 's ochtends een stel kleurlenzen van die lieve kerel met zijn bruine goedzakoogjes in de badkamer zouden vinden, dàt hebben de onderzoekers echter niet gevraagd. Toch maar uitkijken...
December 2002
quote:ja ik ook, iedere keer als ik iets bij een meisje probeer is het: wegwezen engerd, je bent niet te vertrouwen
Op woensdag 26 november 2003 16:31 schreef ZeroSletje het volgende:
Ik heb het iig vaak zat gehoord... Net zoiets als sterrebeelden...
quote:
Op woensdag 26 november 2003 16:32 schreef neh het volgende:[..]
ja ik ook, iedere keer als ik iets bij een meisje probeer is het: wegwezen engerd, je bent niet te vertrouwen
[Dit bericht is gewijzigd door floeps op 26-11-2003 16:33]
quote:ow dat klinkt al beter
Op woensdag 26 november 2003 16:32 schreef paricos het volgende:
Bruine ogen worden daarentegen geassocieerd met intelligentie, betrouwbaarheid, sex-appeal en vriendelijkheid.
quote:die denken teveel
Op woensdag 26 november 2003 16:33 schreef Robbie007 het volgende:
En wat hebben ze te melden over jongens met lichtblauwe ogen?
quote:Goed
Op woensdag 26 november 2003 16:32 schreef paricos het volgende:
Alstublieft:
Vroeg jij je af waarom het je niet lukt om met iemand een serieuze relatie op te bouwen? Zeggen ze je wel eens dat ze je niet vertrouwen? En jij vindt dat onbegrijpelijk? Dan hebben we hier misschien een verklaring...Uit een onderzoek van Ciba Vison blijkt dat mensen onbewust persoonlijkheidskenmerken afleiden uit de kleur van de ogen van hun gesprekspartner. Absurd? Tuurlijk, maar wat als het wel klopt? Uit het onderzoek blijkt namelijk dat groene ogen geen vertrouwen uitstralen en ook geen vriendelijke indruk maken. Bruine ogen worden daarentegen geassocieerd met intelligentie, betrouwbaarheid, sex-appeal en vriendelijkheid. Blauwe ogen tenslotte beloven niet veel goeds als je de ondervraagden mag geloven. Ze leiden er een gebrek aan intelligentie of creativiteit uit af, maar veel vrouwen vinden ze dan weer wel sexy.
Dat er in het sociale leven veel aandacht naar de ogen gaat blijkt trouwens ook uit de resultaten. Maar liefst 73 procent van de Belgische vrouwen tussen 20 en 35 jaar beweert dat ze in een gesprek met een man voortdurend naar zijn ogen kijkt. Naar de mond kijkt maar 21 procent en een op twee vrouwen vindt dat ogen meer communicatiekracht hebben dan bijvoorbeeld een stem.
Wat ze er zouden van denken als ze 's ochtends een stel kleurlenzen van die lieve kerel met zijn bruine goedzakoogjes in de badkamer zouden vinden, dàt hebben de onderzoekers echter niet gevraagd. Toch maar uitkijken...
December 2002bron: http://www.updating.be/update.asp
Ik heb trouwens bruine ogen
quote:Haha, is dat echt het enige? Niks positiefs over blauw te melden ofzo?
Op woensdag 26 november 2003 16:38 schreef Copycat het volgende:
Blauwe ogen duiden op een lagere intelligentie en lagere creativiteit...
mmm
Zit ik mooi te kijken met mijn HBO diploma en creatieve beroep.
Dadelijk maar meteen mijn ontslag indienen en bij de plaatselijke supermarkt achter de kassa kruipen...
Of is dit een domme vraag ofzo.
quote:Ik val zelf ook op groene/blauwe ogen hoor
Op woensdag 26 november 2003 16:39 schreef kimkimmer het volgende:
Groen is toch juist romantisch?
quote:Tja, volgens dat stukje vinden veel vrouwen het weer wel sexy... ben ik ook mooi klaar mee!
Op woensdag 26 november 2003 16:42 schreef Robbie007 het volgende:[..]
Haha, is dat echt het enige? Niks positiefs over blauw te melden ofzo?
Of is dit een domme vraag ofzo.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |