quote:Bij wijze van spreken, ik bedoel 2 banken, stoel, salontafel en TV meubel. Ik ga echt wel op de akoestiek letten.
Op vrijdag 28 november 2003 11:29 schreef Skull-splitter het volgende:
Zeg maar dag tegen je akoestiek![]()
quote:Ik wil iets laags en langwerpig. Receiver en DVD naast de TV. Consoles en video-recorder eronder.
en daarbovenop komt dan de TV te staan...
Hoe heb jij je XBox eigenlijk aangesloten op je TV/Receiver?
quote:Er naartoe rijden, wachten tot de film begint, pauze, krappe stoelen, dure consumpties...Verder zit er altijd wel één persoon in de zaal waar ik me aan irriteer.
Op vrijdag 28 november 2003 11:30 schreef mr_Brown het volgende:die kuttelefoons die constant afgaan......
quote:Mjah, laatst zat ik in Utrecht, Rembrandt theater en ik zat me serieus zwaar te ergeren aan geluidskwaliteit, verstaanbaarheid (ik had ineens ondertitels nodig, best irri) en een beeld wat niet constant scherp was...
Op vrijdag 28 november 2003 11:26 schreef Strolie75 het volgende:[..]
Ik merk gewoon dat ik de laatste tijd steeds minder zin hebt om naar de bioscoop te gaan...thuis is gewoon veel relaxer.
Maar sommige films wil ik gewoon liever eerst in de bios kijken, geeft toch net een tandje meer, mits je in een goede zaal zit...
Grootste voordeel van thuis is dat je niet hoeft de reserveren, geen lastige mensen die zo nodig moeten bellen of tijdens de film nog binnen lopen, geluid kun je op het gewenste niveau zetten, en het grootste voordeel: je bepaalt zelf wanneer je gaat kijken
quote:Jah, duh, hence the tongue
Op vrijdag 28 november 2003 11:32 schreef Strolie75 het volgende:
Bij wijze van spreken, ik bedoel 2 banken, stoel, salontafel en TV meubel. Ik ga echt wel op de akoestiek letten.
quote:Ik heb mijn TV een tijdlang tesamen met DVDspeler (de oude Sony) op een 10 CM hoge vlonder gezet, maar op hoofdhoogte is het meest praktische... Te laag geeft kramp, te hoog net zo goed...
Ik wil iets laags en langwerpig. Receiver en DVD naast de TV. Consoles en video-recorder eronder.
Mijn zelfgebouwde bed/bank wordt binnenkort wellicht ook vervangen door een leuke slaapbank van de Ikea, want echt lang lekker zitten lukt er helaas niet op... achjah, was een experiment he
quote:Officiele SCART kabel aangeschaft, meteen bij aanschaf al... Geeft veel scherper en accurater beeld, en daarnaast had ik dus al een oogje op 5.1 geluid voor mijn spellen, en later accepteerde ik hem gewoon als volwaardige DVDspeler
Met de reciever een optische kabel gekocht van Profigold, takke duur, maar het werkt Daarna 3x pielen voor de Reciever de instelling vast hield, of ik deed gewoon iets verkeerd (ik gok daar maar op), en daarna deed ie het prima, al werd mij coaxiaal-digitaal aangeraden (maar die heb je niet voor de Xbox, stelletje arrogante kwallen bij Audio Wolff Tilburg
)
quote:Ik heb zo'n Blaze RBG Scart kabel. Daar zitten ook twee van die audio-tulpjes bij. Ik zal eerst eens kijken hoe dat klinkt, anders kan ik altijd nog een optische kabel halen (wat kost zoiets nou). Is het ook aan te raden om de DVD-speler met zo'n optische kabel te verbinden?
Op vrijdag 28 november 2003 11:41 schreef Skull-splitter het volgende:
Officiele SCART kabel aangeschaft, meteen bij aanschaf al... Geeft veel scherper en accurater beeld, en daarnaast had ik dus al een oogje op 5.1 geluid voor mijn spellen, en later accepteerde ik hem gewoon als volwaardige DVDspelerMet de reciever een optische kabel gekocht van Profigold, takke duur, maar het werkt
Daarna 3x pielen voor de Reciever de instelling vast hield, of ik deed gewoon iets verkeerd (ik gok daar maar op), en daarna deed ie het prima, al werd mij coaxiaal-digitaal aangeraden (maar die heb je niet voor de Xbox, stelletje arrogante kwallen bij Audio Wolff Tilburg
)
quote:ben ik ook naar op zoek idd...
Op vrijdag 28 november 2003 11:32 schreef Strolie75 het volgende:[..]
Bij wijze van spreken, ik bedoel 2 banken, stoel, salontafel en TV meubel. Ik ga echt wel op de akoestiek letten.
[..]Ik wil iets laags en langwerpig. Receiver en DVD naast de TV. Consoles en video-recorder eronder.
quote:ja idd...
Op vrijdag 28 november 2003 11:34 schreef Strolie75 het volgende:[..]
Er naartoe rijden, wachten tot de film begint, pauze, krappe stoelen, dure consumpties...Verder zit er altijd wel één persoon in de zaal waar ik me aan irriteer.
quote:Gijs, daar heb ik zo'n horrorverhaal over!
Op vrijdag 28 november 2003 11:50 schreef mr_Brown het volgende:
ja idd...![]()
of zo'n stinkerd naast je.....AAAHHHH
quote:Flikker nou eens GAUW op
Op vrijdag 28 november 2003 11:46 schreef Strolie75 het volgende:[..]
Ik heb zo'n Blaze RBG Scart kabel. Daar zitten ook twee van die audio-tulpjes bij. Ik zal eerst eens kijken hoe dat klinkt, anders kan ik altijd nog een optische kabel halen (wat kost zoiets nou). Is het ook aan te raden om de DVD-speler met zo'n optische kabel te verbinden?
Als je optisch of coax op je box hebt: aansluiten, HALO werd ineens immersief ipv dof Stereo
DVDspeler als het kan ook optisch (0 ruis) of coax (0 omzettingen) aansluiten, en jah, dat kost wat, maar 5.1 in is gewoon GEYL.
quote:Tuurlijk
Op vrijdag 28 november 2003 11:53 schreef Strolie75 het volgende:
Net op internet gevonden, het kan wel met de NAD.
Ik heb hem hier gewoon als DVD staan, dus wordt ook zodoende aangegeven
quote:Okee, beetje off-topic maar moet kunnen. Ik wilde Crounching Tiger, Hidden Dragon graag zien. Dus ik met vriendin naar de Pathé/Minerva in Maastricht. Helaas was het het weekend na carnaval en dus loeidruk, al het dom volk had blijkbaar geen geld meer om te zuipen en ging dus maar naar de film. Ik was mooi op tijd en had al plaatsgenomen in de bios, was toen nog niet druk (was immers arthouse film). En toen begon het, de andere films waren vrij rap uitverkocht (Hannibal en nog een paar van die boutfilms geloof ik). Dus wat doet het dom volk (op aanraden van de cassiere), ze gaan maar naar die Aziatische film, daar vechten ze immers in!
Op vrijdag 28 november 2003 11:54 schreef Strolie75 het volgende:
Gijs, daar heb ik zo'n horrorverhaal over!
Laatste keer dat ik naar die bioscoop ben gegaan.
quote:je kan beter je DVD speler verbinden met een digitale COAX ipv een optische....
Op vrijdag 28 november 2003 11:46 schreef Strolie75 het volgende:[..]
Ik heb zo'n Blaze RBG Scart kabel. Daar zitten ook twee van die audio-tulpjes bij. Ik zal eerst eens kijken hoe dat klinkt, anders kan ik altijd nog een optische kabel halen (wat kost zoiets nou). Is het ook aan te raden om de DVD-speler met zo'n optische kabel te verbinden?
quote:Ik moet me nog een beetje verdiepen in al die verschillende bekabelingen.
Op vrijdag 28 november 2003 11:59 schreef Skull-splitter het volgende:
Flikker nou eens GAUW op
quote:*opschrijft*
Op vrijdag 28 november 2003 12:04 schreef mr_Brown het volgende:
je kan beter je DVD speler verbinden met een digitale COAX ipv een optische....
En het beeld gewoon via een RBG Scart-kabel?
quote:Mjah, knappe jongen als je van 2 stekkertjes 5.1 kan maken
Op vrijdag 28 november 2003 12:04 schreef Strolie75 het volgende:[..]
Ik moet me nog een beetje verdiepen in al die verschillende bekabelingen.
Ik moet weg, spreek jullie later!
quote:Japs
Op vrijdag 28 november 2003 12:05 schreef Strolie75 het volgende:[..]
*opschrijft*
quote:GIJS!!
Op vrijdag 28 november 2003 12:01 schreef Strolie75 het volgende:[..]
Okee, beetje off-topic maar moet kunnen. Ik wilde Crounching Tiger, Hidden Dragon graag zien. Dus ik met vriendin naar de Pathé/Minerva in Maastricht. Helaas was het het weekend na carnaval en dus loeidruk, al het dom volk had blijkbaar geen geld meer om te zuipen en ging dus maar naar de film. Ik was mooi op tijd en had al plaatsgenomen in de bios, was toen nog niet druk (was immers arthouse film). En toen begon het, de andere films waren vrij rap uitverkocht (Hannibal en nog een paar van die boutfilms geloof ik). Dus wat doet het dom volk (op aanraden van de cassiere), ze gaan maar naar die Aziatische film, daar vechten ze immers in!
Er kwam dus een dik wijf naast me zitten die zo erg naar zweet stonk dat ik bijna bij mijn vriendin op schoot ben gekropen (toen had ze haar jas nog niet uit)
En toen kwam het ergste, CTHD is meer een (traag) chinees sprookje dan een actiefilm, het dom volk snapte het dus al snel niet meer (heyyyyyyy, ze vliegen, dat kan toch niet, verrek ze spreken spleetoog!), maar goed, in plaats van op te staan, de bioscoop te verlaten, en terug te keren naar de stal blijven ze natuurlijk allemaal zitten en laten ze duidelijk merken dat ze er niks aan vinden!
![]()
![]()
Laatste keer dat ik naar die bioscoop ben gegaan.
quote:yep..... oh te laat...
Op vrijdag 28 november 2003 12:05 schreef Strolie75 het volgende:[..]
*opschrijft*
quote:ja duh... ik heb mn xbox ook op mn NAD aangesloten (via een QED optical....)
Op vrijdag 28 november 2003 11:53 schreef Strolie75 het volgende:
Net op internet gevonden, het kan wel met de NAD.
quote:je x-box via coax?? ik dacht dat die er alleen maar in de optische variant was... al vind ik coax altijd net iets beter (ik heb mn dvd speler coax aangesloten)
Op vrijdag 28 november 2003 11:59 schreef Skull-splitter het volgende:[..]
Flikker nou eens GAUW op
Als je optisch of coax op je box hebt: aansluiten, HALO werd ineens immersief ipv dof Stereo
DVDspeler als het kan ook optisch (0 ruis) of coax (0 omzettingen) aansluiten, en jah, dat kost wat, maar 5.1 in is gewoon GEYL.
XBox: RBG Scart naar TV + optical naar Receiver.
DVD: RBG Scart naar TV + coax naar Receiver.
Alleen deze twee nog:
Video: gewoon Scart naar TV (is niet zo belangrijk, gebruik ik nauwelijks), naar Receiver: ?
TV naar Receiver: ?
Mis ik dan nog iets of kan ik zo wel even vooruit (ik wil op termijn misschien nog andere pluggen en speakerbekabeling).
quote:Xbox is idd alleen optisch, werkt geweldig
Op vrijdag 28 november 2003 12:14 schreef AntiChrist het volgende:[..]
je x-box via coax?? ik dacht dat die er alleen maar in de optische variant was... al vind ik coax altijd net iets beter (ik heb mn dvd speler coax aangesloten)
Maargoed, een of andere dipshit beweerde dat ie er ook in coax te krijgen was
quote:Ik heb mijn TV via jack-to-tulp lijntje aangesloten, analoog, maar nog altijd beter dan de TVspeakers
Op vrijdag 28 november 2003 12:41 schreef Strolie75 het volgende:
Oke, even kijken. Deze zijn nu wel duidelijk:XBox: RBG Scart naar TV + optical naar Receiver.
DVD: RBG Scart naar TV + coax naar Receiver.Alleen deze twee nog:
Video: gewoon Scart naar TV (is niet zo belangrijk, gebruik ik nauwelijks), naar Receiver: ?
TV naar Receiver: ?Mis ik dan nog iets of kan ik zo wel even vooruit (ik wil op termijn misschien nog andere pluggen en speakerbekabeling).
hier trouwens mensen met ervaring met betrekking tot projectors/beamers...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |