Is pedoseksualiteit een afwijking of kan het ook aangeboren zijn, net als homoseksualiteit of heteroseksualiteit ?
Is het te genezen, en zo ja, zou homoseksualiteit dan ook 'te genezen' zijn ?
En moeten we dat überhaupt proberen ?
Even voor de duidelijkheid: zolang een pedoseksueel kinderen gewoon met rust laat zie ik niet in waarom zo iemand als paria moet worden behandeld. Maar da's mijn mening.
Even voor de duidelijkheid: zolang een pedoseksueel kinderen gewoon met rust laat zie ik niet in waarom zo iemand als paria moet worden behandeld. Maar da's mijn mening.
Maar een homo zoekt iemand van eigen geslacht op en hetro iemand van andere geslacht (duh ) ik denk dat een pedosexueel dus ook graag iets met een kind wil en dat op zich al is fout. (natuurlijk helemaal als zo'n figuur zich niet meer in kan houden)
van homosexualiteit is bekend dat het aangeboren is, maar met pedofilie heb ik geen ervaring...
en die zijn prima te behandelen mits met vrijwillige deelname en daar zit nu zo'n beetje het probleem.
Andere manier is tegen de muur en dat gebeurt straks vanzelf als de overheid er niet meer tegen doet...
Pedosexualtiteit is niet te genezen volgens mij, maar Danny, een pedosexueel is in staat om zijn lustgevoelens ( "sex met kinderen" ) onder controle te houden , iets wat een pedofiel niet lukt. Voor zover ik het heb begrepen zijn dat de verschillen tussen deze twee woorden.
Tussen fantaseren en doen zit een groot verschil.
quote:Ik heb eens een interview gelezen met iemand die zich overtuigd pedofiel noemde, juist omdat hij van de kinderen kon afblijven. Dit weer omdat hij zoveel van kinderen hield dat hij ze niet wilde kwetsen. In principe voelde hij zich wel seksueel aangetrokken tot kinderen. Diep respect voor zo'n man.
Op woensdag 13 juni 2001 00:01 schreef Xamira het volgende:
Jammer dat niet alle topics opvraagbaar zijn, want Hizz schreef ooit iets over zijn eerste sexuele ervaringen met een man op 12 jarige leeftijd.
Pedosexualtiteit is niet te genezen volgens mij, maar Danny, een pedosexueel is in staat om zijn lustgevoelens ( "sex met kinderen" ) onder controle te houden , iets wat een pedofiel niet lukt. Voor zover ik het heb begrepen zijn dat de verschillen tussen deze twee woorden.Tussen fantaseren en doen zit een groot verschil.
Pedoseksualiteit: ziekte of aangeboren? Het een sluit het ander natuurlijk niet uit. Het is in principe een vorm van seksualiteit als ieder andere, niet te 'genezen' dus lijkt me. Wel zijn de lustgevoelens te onderdrukken, en dat is mijns insziens een goede zaak omdat de seksuele relatie tussen een kind en een volwassen persoon vanwege de leeftijd simpelweg niet is gestoeld op een basis van gelijkheid.
misschien hoort het wel in seksualiteit-forum thuis
Maarruh....aangeboren is gedrag (en onder die noemer gooi ik pedoseksualitiet meer even) nooit, aangeleerd vaak wel.
Aangezien het een bepaalde lust beteft is het volgens mij niet te genezen, maar niet iedere pedosexueel is daadwerkelijk sexueel actief met kinderen (er zijn veel sites en banden verneem ik weleens op het journaal om aan het gerief te komen), en ach, ja ik weet het niet misschien moet je idd respect hebben voor iemand die dergelijke gevoelens volledig onderdrukt en in ieder geval begrip indien het met zijn of haar verleden te maken heeft.
Een ziekte is het sowieso niet, een afwijking wel.
Als het zo is , kan het behandeld worden , maar nooit genezen en het gaat nooit weg.
quote:Er is een verschil tussen een pedoseksueel en een pedofiel. Een pedoseksueel is juist iemand die NIET met zijn jatten van kinderen in de praktijk brengt (een praktiserend pedofiel dus).
Op dinsdag 12 juni 2001 23:51 schreef InterCC het volgende:
Ik vind de vraag moeilijk, omdat wij geen psychologen zijn. Ik kan alleen mijn mening geven:
Ze moeten gewoon met hun jatten van kinderen afblijven. Zoniet, dan brengen ze kinderen onherroepelijk grote schade toe.
ALS die gevoelens er zijn (aangeboren of niet) dient een pedo hulp te zoeken. HIJ moet zijn gevoelens erkennen, en er wat aan doen.
Voor wat betreft Cosma-Shiva's opmerking over slachtoffers die dezelfde kant op zouden kunnen gaan: ik kan het mij nauwelijks voorstellen.
Die klote-ervaringen WIL je een ander gewoon niet aandoen
V.
quote:Ik vind dit eerlijk gezegd een beetje eng. Een verkeerd gen dat behandeld kan worden? Doet mij een beetje teveel aan Mengele denken...
Op woensdag 13 juni 2001 09:38 schreef zodiakk het volgende:
Het kan zijn dat een pedofiel ( of pedosexueel ) een bepaalde gen heeft wat toevallig geactiveerd wordt door een of andere reden. Iedereen heeft dit gen en alleen bij de pedo's is het geactiveerd. Het is maar gissen , dat besef ik wel maar het zou kunnen.Als het zo is , kan het behandeld worden , maar nooit genezen en het gaat nooit weg.
Ik denk niet dat het aangeboren is. Pedofielen zijn vaak mensen die vroeger in hun jeugd zelf misbruikt zijn, of op een andere manier problemen in hun jeugd hadden.
Het houft zichzelf in stand zou je kunnen zeggen. Het is een cirkel die je moet doorbreken, maar dat doe je niet door het in de criminaliteit te gooien. Het moet gezien worden als een psychisch probleem, een erkende ziekte, want het is wel te behandelen. Pedofielen zullen wel vrijwillig hulp moeten zoeken, en dit zullen ze minder snel doen als er een hoge straf op staat en er een taboe op rust.
Het moet bespreekbaar worden, en dat is het nu vaak absoluut niet. Voor veel mensen staat een pedofiel gelijk aan een kinderverkrachter, daarom houden pedofielen hun voorkeur liever voor zich, voelen zich beschaamd maar durven geen hulp te zoeken uit angst om in elkaar geslagen of gearresteerd te worden.
Zo verlies je ook de controle. Gevolg is dat het uit de hand kan lopen, omdat mensen zonder professionele hulp hun verlangens niet onder controle kunnen houden en daarom maar kinderen mee gaan lokken.
Dit is een vicieuze cirkel die alleen doorbroken kan worden door pedofilie uit de taboe- en strafsfeer te halen. Legaliseren is dan ook IMHO de beste optie.
quote:
Op woensdag 13 juni 2001 10:32 schreef Verbal het volgende:[..]
Er is een verschil tussen een pedoseksueel en een pedofiel. Een pedoseksueel is juist iemand die NIET met zijn jatten van kinderen in de praktijk brengt (een praktiserend pedofiel dus).
quote:Met behandelen bedoel ik psychische hulp en medicijnen. ( het is maar een gissing hoor)
Op woensdag 13 juni 2001 11:32 schreef Schorpioen het volgende:[..]
Ik vind dit eerlijk gezegd een beetje eng. Een verkeerd gen dat behandeld kan worden? Doet mij een beetje teveel aan Mengele denken...
quote:Aha. Ik dacht dat je een of andere gen therapie bedoelde...
Op woensdag 13 juni 2001 11:38 schreef zodiakk het volgende:[..]
Met behandelen bedoel ik psychische hulp en medicijnen. ( het is maar een gissing hoor)
Maar een pedofiel heeft niet bepaalde kinder genen.
Dus ik denk niet dat pedofilie aangeboren is, maar eerder aangeleerd, doordat hij/zij bijvoorbeeld zelf slachtoffer is geweest van een pedofiel.
Verder zijn er natuurlijk ook van die figuren, die niet pedofiel zijn, maar wel kindjes pakken om aan hun gerief te komen. Ze zijn bijvoorbeeld te lelijk of te contactgestoord om normale sexuele relaties aan te gaan. Dit zijn naar mijn mening dan ook de ergsten en verdienen niet beter dan de kogel.
Iemand die er niets aan kan doen, omdat hij/zij die gevoelens nou eenmaal heeft, moet uiteraard wel geholpen worden om zich in de maatschappij te kunnen handhaven zonder opnieuw te vervallen in dit soort gedrag.
quote:De uitleg die ik heb gelezen in het boek 'Brainsex', waarin het verschil wordt uitgelegd tussen mannen- en vrouwenhersens meen ik te hebben gelezen dat tijdens het embryonale stadium (rond de zesde week of zo) wordt bepaald hoe de lay-out van de hersenen is. Die korte periode is bijzonder belangrijk, en een heftige hormonale schommeling van moeders kan daar mede bepalend in zijn.
Op woensdag 13 juni 2001 13:04 schreef Gia het volgende:
Volgens mij is homofilie genetisch bepaald. Een jongetje kan gewoon bepaalde vrouwelijke genen hebben, waardoor hij op jongetjes valt. (denk ik, weet ik niet zeker)
De grootte van de hypofyse wordt dan bepaald, en waarschijnlijk dan ook de seksuele voorkeur van het kind.
Meen ik, maar ik heb het boek ook 7 jaar geleden gelezen, dus ik kan het mis hebben.
Voor pedofielen bestaat er niet zoiets, voor zover ik weet. Zou je m.i. een afwijking mogen noemen.
V.
quote:Of het is nog niet ontdekt, dat kan ook.
Op woensdag 13 juni 2001 13:22 schreef Verbal het volgende:
Voor pedofielen bestaat er niet zoiets, voor zover ik weet. Zou je m.i. een afwijking mogen noemen.V.
quote:Kunnen ze er iets aan doen dat ze lelijk en contactgestoord zijn? Ik denk dat DAT juist de mensen zijn die geholpen moeten worden, ipv ze publiekelijk te stenigen (bij wijze van spreken).
Op woensdag 13 juni 2001 13:04 schreef Gia het volgende:Verder zijn er natuurlijk ook van die figuren, die niet pedofiel zijn, maar wel kindjes pakken om aan hun gerief te komen. Ze zijn bijvoorbeeld te lelijk of te contactgestoord om normale sexuele relaties aan te gaan. Dit zijn naar mijn mening dan ook de ergsten en verdienen niet beter dan de kogel.
quote:DE SLACHTOFFERS MOETEN GEHOLPEN WORDEN EN DE DADERS GESTRAFT!!! niet andersom!
Op woensdag 13 juni 2001 16:29 schreef Schorpioen het volgende:[..]
Kunnen ze er iets aan doen dat ze lelijk en contactgestoord zijn? Ik denk dat DAT juist de mensen zijn die geholpen moeten worden, ipv ze publiekelijk te stenigen (bij wijze van spreken).
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |