abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 7 december 2003 @ 08:58:56 #101
1762 YPPY
Yppiaans
pi_15216247
Blijven weigeren Texelonia. Dat moet je toch echt zelf doen. Of weggeven. Maar niet opeten. Dat is niet makkelijk, maar het hoort er wel bij. Zakken pepernoten zijn prima geschikt om op je werk uit te delen. Of zet ze op tafel als je bezoek krijgt of geen ze door aan iemand anders. Bij mijn schoonfamilie probeerde mijn schoonmoeder in het begin nog om me over te halen. Nu slaat ze me al over als ze langskomt. Een stuk makkelijker. We gingen op 5 december even langs en iedereen kreeg een chocoladeletter (een hele mooie, met versieringen), behalve ik. Ik kreeg badbruissnoepjes. Ze weten daar allemaal dat ik bezig ben met afvallen en ze zien ook het resultaat en nu heb ik daar dus ook bijna geen verleidingen meer. Ik hoop dat mn moeder er ook aan gedacht heeft.

Fijn dat je weer mag werken thaleia, dan doe je tenminste weer iets. Je kunt altijd nog gezond eten, gelukkig kan dat nog wel een gewonde voet.

Die woorden gebruik ik door elkaar Timo, ik heb geen idee wat het verschil zou zijn. Kcal is korter en zonder puntjes, daarom gebruik ik dat sneller.

Ik had het al aangekaart ik het andere topic, maar nu wil ik hier ook een kort onderzoekje houden: kunnen jullie makkelijk laarzen kopen (en dan niet van die dingen voor als het regent natuurlijk)? Een paar dagen terug ging ik laarzen kopen en het is gelukt, ik heb laarzen met wat rek. Alleen zaten de leren laarzen met rits allemaal strak, als ik ze al helemaal dichtkreeg. Ik vraag me af of dat nu komt doordat ik veel step of doordat die dingen gewoon te smal zijn.

"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_15216432
Ik ben nu niet meer zo van de laarzen, maar ik wete uit t verleden, aantal jaar terug dat ik t ook moeilijk vond om laarzen te kopen. zelfs toen ik 69 woog. Ik heb redelijk rechte kuiten, valt niet tegen aan te trainen, komt ws doordat ik veel loop en sta in mijn werk (mijn tante hefet psies hetzelfde) en dan issut best lastig om laarzen te kopen.
Mijn tante (we schelen slechts 8 jr) is laarsofiel, en laat ze wel eens oprekken bij de schoenmaker en dan passen ze haar wel...
  † In Memoriam † zondag 7 december 2003 @ 10:09:14 #103
43556 miss_dynastie
pi_15216498
quote:
Op vrijdag 5 december 2003 17:11 schreef texelonia het volgende:
Maar als iedereen het je blijft geven...
Ik kom maar even uit het andere topic geslopen, omdat ik je probleem herken. Af en toe vraag ik me af of ik een bordje: VUILNISBAK om mijn nek heb hangen. Dan heb ik het natuurlijk niet zozeer over de goede bedoelingen van je zus of zo, maar meer in het algemeen. Zoals laatst bij mijn moeder, die weet dat ik aan het lijnen ben: neem deze worsten mee, anders moeten ze weggegooid worden. JA EN????? Vroeger nam ik ze dus mee en at ze uit schuldgevoel nog op ook, tegenwoordig neem ik ze niet mee of als ze erg aanhoudt, neem ik ze mee en gooi ze zelf in de kliko. We zijn geen vuilnisbakken en hoeven ons niet zo te gedragen. Als je je heel schuldig voelt naar je zus toe, geef je ze terug met de mededeling: ik vind je een enorme schat en ben je heel dankbaar, maar ik vind het heel moeilijk om ze in de kast te laten liggen. Ik geef ze aan je terug: misschien kan jij er nog iemand blij mee maken! Of geef ze zelf weg aan iemand. Maar voel je absoluut niet schuldig over het niet aannemen van eten!!!
pi_15217217
Weeg nu 64 kilo.. moet eerlijk zeggen dat ik dit topic en de steun (ondanks de vele strubbelingen) tochwel een beetje mis..
pi_15217277
Goeiemorgen! Allemaal een fijne sinterklaas gehad?? Hier wel... geen grammetje snoepgoed gekregen... De taart was wel erg lekker en goed gelukt!

Ik merk dat ik de laatste tijd het hokjes strepen (s-j-s) ontzettend beu ben... ik heb al zo'n beetje een vast eetpatroon nu met wat variaties en weet intuitief nu wel wat wel en niet kan. Ik ga het hokjes strepen even laten en ik vul gewoon af en toe een dag in om te kijken of ik ongeveer goed zit. Zo moet het toch ook wel lukken vind ik...

Vanmiddag familiereunie van de broers en zussen van oma met hun kinderen en kleinkinderen. Ik ken denk ik nog geen 10% van de mensen die komt dus ik ben benieuwd...

-- support bacteria, it's the only culture some people have --
pi_15217800
quote:
Op zaterdag 6 december 2003 23:35 schreef texelonia het volgende:

kCal is volgens mij de afkorting van kilo calorieën. Dus het aantal calorieën per kilo.

maar een kilometer is toch ook niet het aantal meters in een kilo?
Iedere droom moet je in een potje vangen.
pi_15218362
En een vettige Sinterklaas heeft geen sporen bij mij nagelaten zag ik net op de weegschaal!

Laarzen heb ik eigenlijk nooit problemen mee, soms zitten ze erg strak maar ze willen eigenlijk altijd wel dicht. Maar ik heb ook niet zulke hele dikke/stevige kuiten gelukkig.

pi_15218414
over die (kilo)caloriën heb ik dit gevonden:
quote:
Vroeger werd de hoeveelheid energie die voedsel levert, uitgedrukt in 'kilocaloriën' (kcal). In de praktijk vergat men echter de aanduiding 'kilo' nog al eens en daarom spreekt de volksmond kortweg over 'caloriën'.
Tegenwoordig wordt de energie in voedsel gemeten met een andere eenheid de 'kilojoule' (kj) Omdat nog niet iedereen daaraan gewend is, zien we vaak dat kcal (kilocalorien) en kj (kilojoules) naast elkaar worden gebruikt.
Om de 'oude' kcal om te rekenen tot de 'nieuwe' kj moet u de eerste met 4,2 vermenigvuldigen.
http://users.skynet.be/avzk/overgewicht.html
Niet dat dat nou heel veel duidelijk maakt... behalve dan dat het vaak per ongeluk door elkaar wordt gebruikt
pi_15219425
Kcal is kilocaloriën, voor het gemak omdat er anders zoveel cijfertjes komen. Het is niet per kilo voedselgewicht maar per duizend caloriën. Vaak wordt het op verpakkingen per 100 gram, 10 gram, per gram of portie berekend. Let daar altijd even goed op. Sommige lightchips bvb lokken je zo door het per 10 gram op de verpakking te zetten. Lees de kleine lettertjes op de verpakking.

Laarzen liggen aan het feit dat ze niet voor hier zijn gemaakt maar voor rankere vrouwenbenen. Koop dan Brittish made of Duits schoeisel ipv Italiaans of laarzen uit Korea. Nederlandse vrouwen hebben vaak erg stevige kuiten: dat ligt aan de bouw en het fietsen ontwikkelt dat verder.

Gewoon even kijken waar ze gemaakt zijn en vooral ook de 'leest' dwz fabriek van goedzittende schoenmerken onthouden. De slechtzittende ook. Als iets van een bepaald merk niet zit, zit niks van dat merk. Als die winkel altijd dat merk verkoopt kan je die voortaan overslaan. Dat bespaart je de frustratie.

Ik persoonlijk ben blij met al die exotische invloeden in de bevolking:waardoor steeds minder laarzen "kieren" want altijd beenwarmers eronder, extra sokken waardoor de schoen zelf weer te strak komt of een serie nare majo's over elkaar alleen om het schuren van de laarsschacht te vermijden is ook zo rot. Sommige vrouwen moeten zelfs hun broek in hun laarzen doen om hem goed om het been te houden. Mijn oplossing, ook voor geschikt voor het stevigere onderbeen: de rijglaars.

Het beste is schoenen en laarzen dus ook te kopen in een winkel die niet alleen in hele en halve maten en diverse leesten handelt maar ook in breedtematen. Ik heb in de stad zaken waar ik nooit slaag en waar ik vaker goede schoenen vind.

Laatst was ik in een schoenenzaak voor nieuwe laarzen. Ik had overal in de Leidsestraat, Kalverstraat, Heiligeweg, Nieuwendijk gekeken. Uiteindelijk slaagde ik weer als vanouds bij Dolcis. En in maar in één filiaal, deze zaak, vond ik de juiste, paste ze en bleef er op heen en weer lopen door de winkel. De verkoopster was verbaasd. Ik zei haar dat ik toch geen jaren op nare schoenen wil lopen en dat degenen die ik aan had ook tien jaar lekker hadden gezeten. Dat mens helemaal verbijsterd? "Tien jaar koopt u al de zelfde bedoelt u?" "Nee", zeg ik: "deze draag ik al tien jaar, ik heb natuurlijk ook andere schoenen maar een goede schoen kan lang mee. Ik heb ze onlangs nog laten verzolen en nieuwe hakjes eronder. Dat moet ongeveer jaarlijks." "Kan dat dan", vroeg ze, en bleek het verschijnsel schoenmaker niet te kennen. Als ze "versleten" waren gooide zij ze weg. Dat is nergens voor nodig, altijd leren schoeisel kopen met lederen binnenvoering en een inlegzooltje erin doen, wekelijks poetsen en voor het winterseizoen naar de schoenmaker. Ze steeds verwisselenen niet dagen op het zelfde paar blijven lopen, zo gaan ze een eeuwigheid mee. De verkoopster stond perplex: dat wist ze niet.
Op die manier kan je investeren in goede passende schoenen ipv seizoensgebonden trendy wegwerpflodders.
Eventueel kan je bij een "erkend schoenhersteller", dus geen hakkenbar, ook schoenen en laarzen laten oprekken of innemen.

Denk er ook aan: altijd even een natte vinger op het leer zetten: trekt het spuug erin dan is het leer anders is het plastic en dus op de "vegan" merken na fout voor je lichaam. Dan kan je net zo goed een plastic zak om je voeten doen en die zijn een stuk goedkoper.

YPPY, ook voor de Britse (rijg)laars kan ik Black Widow aanbevelen of anders Punch. Dr. Adams wil ook nog wel eens goed West Europees fabrikaat hebben.
Bij Manfield o.a. zitten schoenen mij bvb te wijd en bij al die Amerikaanse zaken zijn ze ook nogal "groot".

Hoop dat jullie zo slagen mooie goede laarzen te vinden, succes ermee!

[Dit bericht is gewijzigd door Lurky op 07-12-2003 13:26]

zondag 7 december 2003 @ 17:06:23 #110
1762 YPPY
Yppiaans
pi_15224344
Je kunt hier altijd posten heaven7 en als je een beetje let op wat je post en je niet meteen aangevallen voelt gaat dat hardstikke goed.

Dat boekje heb ik een tijdje geleden al opgegeven Confidential. Het werd toch wel irritant om steeds in te vullen. Nu weet ik ook wel ongeveer wat ik op een dag kan eten. Over een paar weken ga ik het weer eens proberen om te kijken of het nog goed gaat. Hoe was de familiereünie? Was het nog gezond?

Na een paar maanden vind ik mijn schoenen niet meer leuk Lurky, ik heb nogal een wisselende smaak wat dat betreft. Zelfs de echte basismodellen vind ik na een tijdje niet meer zo leuk. Daarom koop ik nooit erg dure schoenen, dat vind ik erg zonde. Ik krijg ze ook altijd op de meest vreemde plaatsen kapot. Bij Dolcis haal ik ook regelmatig schoenen, meestal als ze uitverkoop hebben.

"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
*OUD heilige*
pi_15224754
quote:
Op zondag 7 december 2003 17:06 schreef YPPY het volgende:
Je kunt hier altijd posten heaven7 en als je een beetje let op wat je post en je niet meteen aangevallen voelt gaat dat hardstikke goed.
Ja, weet ik.

Toen ik zag dat jij had gepost hoopte ik al op reactie op mij, en ja hoor, YPPY weer

pi_15235576
Lurky wat weet jij toch veel! Wat er ook gevraagd wordt - even wachten en er staat een hele lijst met tips en raad van jou, echt geweldig vind ik dat! Die 'natte vinger' is een goede tip... ga ik zeker gebruiken!

Zelf ben ik niet zo'n laarzenpersoon. Ik heb nu een soort halflaarsje tot net onder de kuit en dat zit nog wel, maar verder pak ik mijn benen eigenlijk niet in Als ik toch voor 'de lol' wat laarzen pas zijn ze meestal te strak - maar ik ben dan ook gezegend met een 'stevig onderstel' zoals ik het zelf pleeg te noemen. Gelukkig zie je daar niets van als er een broek om heen zit .

Altijd leuk als hier veel mensen posten Heaven7, we willen graag horen dat het goed gaat met afvalpogingen! En je weet dat je voor support niet zo heel ver hoeft te zoeken hier hè...

De familiereunie was wel gezellig YPPY. Ik kende in totaal een man of 7 en had er een aantal ook wel eens gezien, maar voor de rest was het toch de 'Hollandsche' familie die je nooit tegenkomt. Ik vind het wel een gezellig volkje daar - omgeving Noordwijkerhout heb ik het dan over. Heel gezond was het niet - maar het was dan ook niet veel. Wel heel Nederland gezien vandaag zo'n beetje - dwars door Zoetermeer en Leiden en op de terugweg midden door Den Haag weer naar huis (vlakbij 'de baby van de dag' dus!).
Ow, de familie die mij wel kende merkte wel op dat ik een heel stuk slanker geworden was (vergeleken met 2 jaar geleden denk ik), dus mijn dag is sowieso helemaal gemaakt!

Wat goed dat de Sint geen extra kilo's heeft geschonken Imago. Ik hoop dat hij mij dat presentje ook niet gegeven heeft! We zullen zien woensdag...

-- support bacteria, it's the only culture some people have --
pi_15236148
Hoeveel caloriën is beschuit met oranje muisjes?
pi_15238110
Het gaat helemaal niet goed De chocoladeletters, speculaas, koekjes en banketletters zijn veel aantrekkelijker dan lunch.. Het is zó irritant dat ik echt altijd honger heb, alleen snoep koek of chips helpt dan.. Even. Ik bedoel, wat moet ik anders eten.. Uhm.. rijstwavel.. mandarijntjes? Ik weet het niet..
Argh.. het moet gewoon lukken..
pi_15241353
Zo... we gaan er voor de kerst nog maar eens even hard tegen aan!
pi_15242692
quote:
Op maandag 8 december 2003 00:06 schreef MaRySe het volgende:
Ik bedoel, wat moet ik anders eten.. Uhm.. rijstwavel.. mandarijntjes? Ik weet het niet..
Argh.. het moet gewoon lukken..
Om te beginnen is dat "moeten eten" meer dan normaal nodig is een psychische kwestie en gewenning van je lichaam en geest. Daar zal je dus geestelijk boven moeten staan.

Ondertussen kan je (winter)wortels knagen, selderijstengels, appels, mandarijnen, peren, kortom alles uit het groente&fruitvak. Je kan Maggi drinkbouillon nemen en thee... En als je het niet meer weet op suikervrije kauwgom kauwen. Of wat we hier vaak lezen: je tanden poetsen helpt ook tegen dwangmatige trek.

Confidential bedankt voor het compliment. Tja soms wacht ik af maar als de vraag dan herhaalsd blijft worden en niemand het antwoord weet dan doe ik maar s een poging om weer een stukje aanvulling te leveren aan de giga fok-database waar inmiddels op bijna alles wel eens antwoord is gegeven.

Alleen de foksearch is wat lam en onvolledig maar via Google blijkt Fok inmiddels op bijna alles antwoord te kunnen geven. Maar dan moeten wij Fokkers wel blijven antwoorden op elkaars vragen.

maandag 8 december 2003 @ 12:03:25 #117
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_15243924
Woehoe! Weegdag voor mij vandaag, en er is weer een kilo af! Weeg nu dus 62 kilo
Had verwacht dat ik hetzelfde als vorige week zou wegen, omdat ik niet zo heel erg voorzichtig heb gedaan met snoep enzow. Maar blijkbaar heeft het 12 uur lopen van mijn werk toch wel wat effect!

*blij*

Nu proberen vol te houden Maar zulk nieuws is natuurlijk wel een goede motivatie

Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_15247502
quote:
Op maandag 8 december 2003 00:06 schreef MaRySe het volgende:
Het is zó irritant dat ik echt altijd honger heb, alleen snoep koek of chips helpt dan..
Wat is dat nou weer voor onzin?

Zorg voor een goed vullend, maar gezond ontbijt. Daarna een goede lunch, waar je de rest van de middag op kunt teren. Je krijgt dan misschien wel trek om een uur of vier, maar dan neem je een gezond tussendoortje. Dan hou je het weer makkelijk vol tot het avondeten. 's Avonds lekker op groente knabbelen, en je dag is zo zonder honger voorbij!

maandag 8 december 2003 @ 14:39:06 #119
56198 Kroeltroel
Kroelt heel wat weg ;)
pi_15247708
Het is hier weer lekker druk

Jemig, ik ben zowat een halve dag bezig met het bijlezen hier. Niet dat dat erg is, hoor, alleen post ik momenteel wat minder vanwege veel werken en verhuizen. Drukdrukdruk dus, en volgens mij heeft dat zo zijn weerslag op het gewicht. Spanning, Stress en Drukte zijn goed voor de weegschaal. Vooral als er tussen de drukte door nog lekker gesnoept wordt en al weeeeken geen punten (WW) meer worden geteld. Ik blijf dus gewoon lekker hetzelfde. Moet wel een beetje oppassen dat als, na de kerst ongeveer, de drukte voorbij is ik wel wat netter moet eten. "Stress over, kilo's er weer aan" zal dan voor mij gaan gelden...

Ik zou graag op jullie allemaal persoonlijk even reageren, maar ik moet helaas weer door... Maar, jullie gaan goed allemaal! Al zullen we niet slank voor aankomende feestdagen zijn, voor volgend jaar zijn we hier allemaal weg

Op naar de 73!!!!
pi_15279304
quote:
Op maandag 8 december 2003 14:32 schreef imago het volgende:

[..]

Wat is dat nou weer voor onzin?

Zorg voor een goed vullend, maar gezond ontbijt. Daarna een goede lunch, waar je de rest van de middag op kunt teren. Je krijgt dan misschien wel trek om een uur of vier, maar dan neem je een gezond tussendoortje. Dan hou je het weer makkelijk vol tot het avondeten. 's Avonds lekker op groente knabbelen, en je dag is zo zonder honger voorbij!

Ja oké, het is onzin Het ging wel goed vandaag, redelijk normaal gegeten, hamkaas crossaintje, 3 broodjes pindakaas, 2 stukjes chocoladeletter, glas sinaasappelsap, liter water, drinkboullion kip.
Het was in iederegeval niet zo heel veel, het zou alleen nog wat verantwoorder kunnen.
Bij fitness vandaag gaf de weegschaal 67,2 aan en geen 69.. Zeker verkeerd gewogen..
Nou ja, het kan altijd beter het was wel een fijn begin..
pi_15279362
quote:
Op zondag 7 december 2003 12:07 schreef imago het volgende:

[..]

maar een kilometer is toch ook niet het aantal meters in een kilo?

Kilo betekent duizend.. Dus 1000 meter is 1 kilometer..
Uhm.. zijn 1000 calorieën dan 1 kilocalorie
pi_15279409
Ik kan iedereen het streep je slank dieet van de Margriet aanraden. Is geloof ik ook al een keer ergens hier in dit topic voorbij gekomen. Als je je strict er aan houdt, val je 2 kilo per week af. Maar van mij hoeft het nou ook weer niet zo snel en een vreetdagje er tussendoor is ook wel eens lekker. Maar ik ben ik 3 weken tijd 4,3 kilo kwijt. Ben nog steeds bezig en ik merk dat ik nog steeds afval.
pi_15295647
Goedemorgen!

Op mn werk verbrand ik nu wel 100.000 kcals per dag. Wat een drukte! Gelukkig nog maar tweeenhalve dag en dan heb ik weer vakantie.

Dat was een flinke reis dan Confidential. Wat leuk dat ze zagen dat je slanker bent!

Gewoon makkelijk laten staan MaRySe. Hamkaascroissant zijn super slecht. Net als pindakaas en chocolade letter. Wat voor groente en fruit heb je op? En nog boterhammen? En wat was je avondeten?

Wat goed Tex! Een kilo is keiveel!

Leuk je weer eens te zien Kroeltroel. Succes met het verhuizen en de rest van de drukte.

Dat heb ik ook een tijd gedaan Chayenn. Die twee kilo per week klopt alleen niet. Dat is misschien als je nog niet bezig was, maar juist vreselijk ongezond deed. Hoeveel wil je nog kwijt?

En het is weer woensdag. Mijn score vanochtend was: 71,5.

Wie zou de updates van vorige week en deze week doen?

*OUD heilige*
pi_15296879
Mijn weegschaal doet vreemd! Toen ik er net op ging staat gaf ie 67,3 aan. Dat kon ik eigenlijk niet geloven, want dat klopt totaal niet met wat ik afgelopen week tussendoor op de weegschaal zag staan. Toen trok ik m'n beha uit, en toen was het opeens 66,8! Maar nou weegt een beha volgens mij niet een halve kilo, en toen ik em weer aantrok bleef het ook op 66,8. Ik snap er niks van

Maar 66,8 lijkt me te kloppen als ik kijk naar wat ik deze week verder op de weegschaal heb zien staan. Dus dan nemen we dat maar als gewicht van deze week

Ik heb trouwens geen flauw idee wie de updates zou doen! Ik heb vanmiddag mijn belangrijke tentamen, en daarna alle vrije tijd van de wereld tot begin februari, dus ik wil het best een keertje doen!

pi_15298246
Mijn eetpatroon was niet erg gezond nee YPPY. Maar ik heb hier in ieder geval van geleerd wat ik mag eten op een dag en hoe vet sommige dingen kunnen zijn. Ik wil toch nog zeker 6 tot 8 kilo kwijt en ik hoop dat ik dat kan bereiken door veel lichaamsbeweging en 1200 calorien op een dag te eten!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')